Stjernerne svigtede i Sevilla

12 år 4 måneder siden #37 af Dios
Besvaret af Dios på emne Stjernerne svigtede i Sevilla
elle44 skrev:

Ronaldo: han er faldet meget i niveau, men lige netop idag synes jeg han viste vilje, stort set alle hans driblinger lykkedes idag, og man kunne se på ham fra start at han var opsat. Frustrationer tog dog over ligesom resten af holdet.

Og det er netop det jeg mener. Han er den ondeste humørspiller, og bringer ikke med skide meget når det ikke går godt. Hans spil og humør hænger meget godt sammen med, at det er stolpe ud for tiden. Jeg synes han er for anonym i svære tider, og når andre prøver at tage over, så er det ikke pæne ord der bliver givet tilbage. Han havde en periode, hvor han viste vilje og gejst, hvor han rent faktisk prøvede og generobre hans tabte bolde, men hele kampen idag var lavede han ikke så meget som 1 løb.

Pepe: jeg synes Pepe spillede fantastisk i forsvaret, nej hvor han bare erobrer mange bolde. At han så skal op og lave indlæg og kombinere og jeg ved ikke hvad, ja det er håbløst, men det synes jeg nu ikke vi ser så meget mere. Og generelt har hans niveau været super i denne sæson. Varane og Pepe bør være makkerparret i slutningen af sæsonen.

Pepé er en fantastisk duelspiller, men på det taktiske plan så ryger jeg af. Hans høje presspil skaber så unødvendigt meget plads bag ham, og jeg forklarede det også imod Barcelona, og det er jeg godt nok ikke fan af. Man kan stort set aldrig sætte en finger på hans duelspil, men hans aggressive pres koster bare så mange mål, og specielt fordi han oftest bliver sat, da han booser på modstanderen, og en hurtig kropsfinte eller et langt træk ofte sætter ham helt ud af spillet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #38 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Stjernerne svigtede i Sevilla
Er det ved at være slut med Marcelo? Jeg synes ikke han har præsteret på et rigtig godt niveau meget længe. Hans defensive evner er intet at råbe hurra for, mens han har smidt rigtig meget væk på det seneste. Jeg er ikke overbevist, og jeg er ved at tænke på om det er en af de få steder, som burde forstærkes til næste sæson?

Inden sæsonstart havde jeg stillet mig tilfreds med, at dette måske skulle bruges som en opbygning til fremtiden, og sådan har jeg det stadig. Det tager tid at bygge et hold op, og vi arbejder med et nyt system, en masse nye og unge spillere, samt en bænk, der lige nu er så tynd, at det ikke er let at spare spillere, hvilket måske har kostet i længden. Jeg er derfor stadig fortrøstningsfuld, og jeg ser stadig muligheder i denne sæson.

12 år 4 måneder siden #39 af raul7=kongen

Dios skrev:

raul7=kongen skrev:

Real Madrid skrev: Hvis Barca og Atletico vinder deres næste 7 kampe, og samtidig spiller uafgjort mod hinanden, samtidig med, Real Madrid vinder samtlige 8 kampe, så vil top tre i La Liga se således ud efter 38. spillerunde:

1. Atletico Madrid 95 - point
2. Barcelona 94 - point
3. Real Madrid - 94 point

I "gamledage" var man sikker vinder, hvis man nåede de gyldne 90 point. Imponerende stabilitet af alle tre hold.

Personligt er jeg lidt bange for, vi ender med en 3. plads, taber Copa del Rey finalen og ryger ud af kvartfinalen i CL. På papiret vil det være langt dårligere, end hvad Mourinho opnået gennem tre år.

For fire dage siden lugtede det af to, måske tre titler.

Skal vi ikke lige tage den med ro, inden vi maler værst tænkelige scenarie på væggen?

Der var der også 2 ukendte nederlag i vente. Formen skifter utrolig hurtigt, og desværre for os, så ser vores nuværende form ikke specielt god ud.

Bestemt, men der er otte runder endnu, to kvartfinaler i CL og en pokalfinale. Barca har Pinto på mål resten af sæsonen og Atletico rammer det hårde program nu.

Jeg siger ikke vi vinder hele skidtet, men det er ikke blot for tidligt, at kalde det hele for tabt. Det er direkte tåbeligt.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Dios, pm, El Rojo

12 år 4 måneder siden #40 af raul7=kongen

Redondo skrev:

raul7=kongen skrev:

Real Madrid skrev: Hvis Barca og Atletico vinder deres næste 7 kampe, og samtidig spiller uafgjort mod hinanden, samtidig med, Real Madrid vinder samtlige 8 kampe, så vil top tre i La Liga se således ud efter 38. spillerunde:

1. Atletico Madrid 95 - point
2. Barcelona 94 - point
3. Real Madrid - 94 point

I "gamledage" var man sikker vinder, hvis man nåede de gyldne 90 point. Imponerende stabilitet af alle tre hold.

Personligt er jeg lidt bange for, vi ender med en 3. plads, taber Copa del Rey finalen og ryger ud af kvartfinalen i CL. På papiret vil det være langt dårligere, end hvad Mourinho opnået gennem tre år.

For fire dage siden lugtede det af to, måske tre titler.

Skal vi ikke lige tage den med ro, inden vi maler værst tænkelige scenarie på væggen?

Hvorfor? De tabte ufortjent til Barca, og er nu knækket mentalt. De spillede det samme umotiverende spil over 90 min. i dag. Så hvis ikke de kan rette op på det så ser det sort ud selv mod Dortmund, hvor jeg så os som favoritter for blot nogle dage siden. Nu kan jeg snildt se at vi får problemer.
Kampen i dag og Barcas resultat in mente, så burde de fandem kunne mande sig op og køre Sevilla over. Men nej, og derfor er der ingen titler til os i år.

Man var ikke mere knækket mentalt, end at man skabte fire 100% chancer i første halvleg og et par stykker i anden. Sevilla har to i hele kampen. Ja, jeg er skuffet, men hver eneste gang vi ikke hiver tre points er det som om Jorden går under. Det handler om perspektiv.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #41 af Storken
Besvaret af Storken på emne Stjernerne svigtede i Sevilla
Jeg har sagt det før, men man kan ikke komme uden om, at Real Madrid mangler den fødte leder på holdet, når spillet ikke fungerer. Casillas er på bænken, Alonso er stille, Ronaldo slår ud med armene, Pepe bliver aggressiv og Ramos har sandsynligvis karantæne. Ancelotti burde overveje at sætte Casillas på mål i denne tid, da man simpelthen mangler en indpisker på banen.

Det ville ikke engang komme som et chok, hvis I smed point på lørdag mod Rayo. De spiller glimrende fodbold og har vundet 4 af de sidste 5 kampe.

12 år 4 måneder siden #42 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Stjernerne svigtede i Sevilla
@Dios

Jeg mener at hans duelspil oppe i banen er fremragende, når man har en anden type spiller som varane der står lidt tilbage og tager over. Jeg synes det er vigtigt at have to forskellige typer af forsvarsspillere, en aggressiv og en lidt mere rolig og afventende. Når vi har Pepe og Ramos på banen samtidig, har vi to spillere som bare tonser afsted med hovedet under armen.

Igen, centerforsvaret kan simpelthen ikke beskyldes for noget som helst idag. De blev udstillet af resten af holdet ved begge mål. Ved et første mål tror jeg faktisk de var 2 mod 4? Det andet mål var de 3 mod 3 eller sådan noget.

12 år 4 måneder siden #43 af Real Madrid

Brylle skrev: Er det ved at være slut med Marcelo? Jeg synes ikke han har præsteret på et rigtig godt niveau meget længe. Hans defensive evner er intet at råbe hurra for, mens han har smidt rigtig meget væk på det seneste. Jeg er ikke overbevist, og jeg er ved at tænke på om det er en af de få steder, som burde forstærkes til næste sæson?

Inden sæsonstart havde jeg stillet mig tilfreds med, at dette måske skulle bruges som en opbygning til fremtiden, og sådan har jeg det stadig. Det tager tid at bygge et hold op, og vi arbejder med et nyt system, en masse nye og unge spillere, samt en bænk, der lige nu er så tynd, at det ikke er let at spare spillere, hvilket måske har kostet i længden. Jeg er derfor stadig fortrøstningsfuld, og jeg ser stadig muligheder i denne sæson.

Jeg ved, der er en vis skrækhistorie omkring brasilianere har det med at peake i en ung alder, og derefter hurtigt falde i niveau, men Marcelo er trods alt kun 25 år, så lad os nu ikke male fanden på væggen ;-)

Dog enig I, at der skal købe en venstre back, men her tænkes der selvfølgelig, som erstatning for Coentrao. Og Alberto Moreno er den foretrukne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Roesen7, MMM

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #44 af Brylle

Real Madrid skrev:

Brylle skrev: Er det ved at være slut med Marcelo? Jeg synes ikke han har præsteret på et rigtig godt niveau meget længe. Hans defensive evner er intet at råbe hurra for, mens han har smidt rigtig meget væk på det seneste. Jeg er ikke overbevist, og jeg er ved at tænke på om det er en af de få steder, som burde forstærkes til næste sæson?

Jeg ved, der er en vis skrækhistorie omkring brasilianere har det med at peake i en ung alder, og derefter hurtigt falde i niveau, men Marcelo er trods alt kun 25 år, så lad os nu ikke male fanden på væggen ;-)

Dog enig I, at der skal købe en venstre back, men her tænkes der selvfølgelig, som erstatning for Coentrao. Og Alberto Moreno er den foretrukne.

Og det er lige præcis den skrækhistorie, som jeg tænker på, når Marcelo spiller som han gør for tiden ;)

Ja der skal helt sikkert en ny venstre back ind. Mit spørgsmål er bare, om vi skal helt derop, hvor pladsen skal forstærkes :)

12 år 4 måneder siden #45 af MMM
Besvaret af MMM på emne Stjernerne svigtede i Sevilla

elle44 skrev: @Dios

Jeg mener at hans duelspil oppe i banen er fremragende, når man har en anden type spiller som varane der står lidt tilbage og tager over. Jeg synes det er vigtigt at have to forskellige typer af forsvarsspillere, en aggressiv og en lidt mere rolig og afventende. Når vi har Pepe og Ramos på banen samtidig, har vi to spillere som bare tonser afsted med hovedet under armen.

Igen, centerforsvaret kan simpelthen ikke beskyldes for noget som helst idag. De blev udstillet af resten af holdet ved begge mål. Ved et første mål tror jeg faktisk de var 2 mod 4? Det andet mål var de 3 mod 3 eller sådan noget.

Ved det første mål var det Illarra og Carjaval der agerede centerforsvar. Hverken Pepe eller Varane var i nærheden. Ved det andet mål kostede Pepes løb dyrt og Varane blive ganske enkelt sat af.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #46 af Brylle

elle44 skrev: @Dios

Jeg er enig i, at Pepe og Varane er et godt makkerpar, men så synes jeg, at vi er ude i at kigge på den defensive midtbane, der også skal passe ind. Alonso gider åbenbart ikke bruge kræfter på at være klar til at dække af for Pepe. Det så vi både i dag og mod Barcelona, hvor han hellere vil stå og kigge bold. Så skal vi bruge en spiller, der er lidt hurtigere på fødderne, er mere forsigtig med at gå frem og kan komme med nogle syngende tacklinger. Det er jo ikke fordi, at vi behøver en defensiv midtbanespiller med Alonsos evner i passningsspillet.

12 år 4 måneder siden #47 af Real Madrid

Brylle skrev:

Real Madrid skrev:

Og det er lige præcis den skrækhistorie, som jeg tænker på, når Marcelo spiller som han gør for tiden ;)

Ja der skal helt sikkert en ny venstre back ind. Mit spørgsmål er bare, om vi skal helt derop, hvor pladsen skal forstærkes :)

Findes vel næppe mere end to-tre spillere derude, som kan forstærke pladsen. To af dem spiller i Barca og Bayern. Moreno er en spiller med et enormt potentiale, som går en stor fremtid i møde.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #48 af Brylle

Real Madrid skrev:

Brylle skrev:

Real Madrid skrev:

Findes vel næppe mere end to-tre spillere derude, som kan forstærke pladsen. To af dem spiller i Barca og Bayern. Moreno er en spiller med et enormt potentiale, som går en stor fremtid i møde.

Jeg er enig, hvis vi ser på de offensive kvaliteter. Der er det meget svært at erstatte Marcelo. I min verden kan du være så god du vil offensivt, men hvis en back hverken kan holde en offsidelinje eller holde sig vågen, når han ikke har bolden, så er der noget galt.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Brylle.

Leveret af Kunena Forum