Stjernerne svigtede i Sevilla

12 år 4 måneder siden #73 af Siempre Madrid

Brylle skrev: Er det ved at være slut med Marcelo? Jeg synes ikke han har præsteret på et rigtig godt niveau meget længe. Hans defensive evner er intet at råbe hurra for, mens han har smidt rigtig meget væk på det seneste. Jeg er ikke overbevist, og jeg er ved at tænke på om det er en af de få steder, som burde forstærkes til næste sæson?

Inden sæsonstart havde jeg stillet mig tilfreds med, at dette måske skulle bruges som en opbygning til fremtiden, og sådan har jeg det stadig. Det tager tid at bygge et hold op, og vi arbejder med et nyt system, en masse nye og unge spillere, samt en bænk, der lige nu er så tynd, at det ikke er let at spare spillere, hvilket måske har kostet i længden. Jeg er derfor stadig fortrøstningsfuld, og jeg ser stadig muligheder i denne sæson.

Det er forhåbentlig ikke ved at være slut med Marcelo, men han skal godt nok til at komme op i gear, for ellers bliver han let overhalet af den afløser, som kommer ind i stedet for Coentrao.

Og så er det ikke et hak bedre på højrebacken, hvor Carvajal virkelig er kommet i menneskehænder. Han er måske Real Madrids absolut svageste punkt i øjeblikket og derfor er det ekstra forbandet, at Arbeloa er skadet, for det kan ødelægge rigtig meget for ungersvenden, at han resten af sæsonen skal udstilles på højre back.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #74 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Stjernerne svigtede i Sevilla
Hvis vi ikke havde haft Carvajal's offensive drive ville vores hold have set endnu mere ideløst ud i Sevilla i går.

Carvajal gør det fint af en debutsæson at være, han viser bestemt glimt af talent. Havde man forventet at der ikke ville være et par svipsere i defensiven?

Arbeloa ville være det sikre valg defensivt, men så har man altså bare intet drive fremad og ville ikke stå med en modnet Carvajal til den kommende sæson, som iøvrigt har alt hvad der skal til for at blive en super back. Arbeloa vil altid bare være Arbeloa. En fornuftig holdspiller, hvorfor tror du Liverpool solgte ham for en slik?? (50 mio i sin bedste alder, 27-28 år)
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Elkrimi.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991, MMM, 2:18

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #75 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Stjernerne svigtede i Sevilla
Vil en løsning ikke være at sætte Ramos på højrebacken og spille med Varane og Pepe i centerforsvaret. Det så jeg gerne.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved JJ-86.

12 år 4 måneder siden #76 af Siempre Madrid

JJ-86 skrev: Vil en løsning ikke være at sætte Ramos på højrebacken og spille med Varane og Pepe i centerforsvaret. Det så jeg gerne.

Nej, det håber jeg ikke. Ramos er omtrent lige så håbløs derude som Carvajal. Under alle omstændigheder væsentlig stærkere centralt, synes jeg.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #77 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Stjernerne svigtede i Sevilla

Siempre Madrid skrev:

JJ-86 skrev: Vil en løsning ikke være at sætte Ramos på højrebacken og spille med Varane og Pepe i centerforsvaret. Det så jeg gerne.

Nej, det håber jeg ikke. Ramos er omtrent lige så håbløs derude som Carvajal. Under alle omstændigheder væsentlig stærkere centralt, synes jeg.

Siempre Madrid, hvem ville du personligt foretrække som alternativ for Carvajal på den højreback, nu hvor Arbeloa er skadet? Nacho? Eller tænker du at Carvajal er den bedste løsning på den højreback, også når han ikke præsterer?

12 år 4 måneder siden #78 af Siempre Madrid

JJ-86 skrev:

Siempre Madrid skrev:

Siempre Madrid, hvem ville du personligt foretrække som alternativ for Carvajal på den højreback, nu hvor Arbeloa er skadet? Nacho? Eller tænker du at Carvajal er den bedste løsning på den højreback, også når han ikke præsterer?

Carvajal er - desværre - eneste løsning. Og jeg er bekymret for ham, for han går virkelig en hård tid i møde nu.

Følgende bruger(e) sagde tak: JJ-86

12 år 4 måneder siden #79 af M_linding
Ahhhr... Nacho kan altså godt spille HB, i de lettere kampe. Men det skal nok kun være hvis Carvajal er for træt.

12 år 4 måneder siden #80 af Dios
Besvaret af Dios på emne Stjernerne svigtede i Sevilla
@Siempre Madrid.

Arh Siempre, så gør Carvajal det altså heller ikke værre. Jeg ved du har en kæmpe man crush på Arbeloa, men nu nærmer du dig Lopez standarden!

Jeg kan da ihvertfald nævne de første 4 som var dårligere end Carvajal igår, og én af dem er Marcelo! Og faktisk kan jeg også nævne et par stykker som var dårligere imod Barcelona.

Carvajal har ikke gjort det overbevisende eller fremragende det seneste stykke tid, men det synes jeg nu heller ikke hodet har gjort.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM, 2:18

• Redondo
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #81 af Redondo
Besvaret af Redondo på emne Stjernerne svigtede i Sevilla

Carvajal har ikke gjort det overbevisende eller fremragende det seneste stykke tid, men det synes jeg nu heller ikke hodet har gjort.

Han var dårlig i går og har aldrig vist rigtig højt niveau. Jeg ved ikke om det er for meget at forlange af en knægt. Men optimalt er det i hvert fald ikke at han er alene på den plads.
Jeg sidder og ser på hvor mange gode indlæg han kommer med i løbet af en kamp, og det er skræmmende få. Jeg har før været efter Arbeloa. Men heller have ham på backen, for han gør det i det mindste langt bedre end Carvajal bagud.

12 år 4 måneder siden #82 af Siempre Madrid

Dios skrev: @Siempre Madrid.

Arh Siempre, så gør Carvajal det altså heller ikke værre. Jeg ved du har en kæmpe man crush på Arbeloa, men nu nærmer du dig Lopez standarden!

Jeg kan da ihvertfald nævne de første 4 som var dårligere end Carvajal igår, og én af dem er Marcelo! Og faktisk kan jeg også nævne et par stykker som var dårligere imod Barcelona.

Ja, jeg er Pro-Arbeloa, men jeg ved også at fremtiden tilhører Carvajal og det er faktisk derfor, at jeg er bekymret for ham netop nu, hvor han står næsten alene på den højreback og dermed nemt bliver et offer for dårligdommene, som der forhåbentlig ikke bliver for mange af.

Som spiller, der er med for at lære, har man brug for pauser ind i mellem og her havde Arbeloa været genial at have med.

Og du har fuldstændig ret. Der var flere spillere langt under lavmålet i går, heriblandt Marcelo og Xabi Alonso.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ZizouMo, MMM, JJ-86

12 år 4 måneder siden #83 af MMM
Besvaret af MMM på emne Stjernerne svigtede i Sevilla

Siempre fiel skrev:

Redondo skrev: Hele snakken om Lopez forstår jeg ikke helt. Han har da stået godt. Et par drop måske. men folk er hurtige til at glemme Casillas frygtelig niveau før hans skade, hvorfor Lopez fik lov at blive stående mellem stængerne.
Morten Bruun og Co. kommenterede det og jeg gætter på at det er derfor folk går i selvsving over den plads. Det var ikke Lopez skyld i går, men nok nærmere de andre 10 på banen. Utroligt at man kan være så lidt kreativ i en så vigtig kamp.

Ja, det med Casillas vs. Lopez det er kun noget vi tænker på pga at Morten Bruun nævnte det igår. Det er oz kun pga Morten Bruuns kommentar at emnet idag fylder meget i de spanske medier. Der har været drop og usikkerhed og så har der jo for dælen ik været en stor kamp eller afgørende, pointgivende redninger fra Lopez' side siden CL-kampene sidste år - og alle gode keepere har jo sådanne gode dage - det ku ligeså vel ha været Caballero eller Keylor Navas vi havde på mål. Gode keepere som har store dage - men verdensklassekeepere viser det over en lang periode hvor de afgør kampe og vinder holdet point på egen hånd - det har Casillas gjort i 13 år og på trods af en periode hvor han også stod på et mere ordinært niveau, så er der vel ingen som helst grund til at acceptere Lopez' middelmådighed når man har Iker i truppen.

Nej, det var ik Lopez' skyld igår, men det var åbenbart endeligt dråben for mange - det blev jo tydeligt for folk (dem som ik allerede har ku se det længe!!) at Lopez ik redder os - han tager ik mange bolde han ik ska ta. 3 skud inden for rammen igår, 2 mål - på en god dag redder en ekstraordinær keeper mindst ét af målene igår.

Vi havde været bedre stillet med Navas eller Willy på mål. Ikke alene disker særligt Navas op men de klasseredninger en gang fra tid til anden, men hverdagens trummerum klarer de sgu også bedre en López.

Jeg ved godt at jeg er mere glad for tal en de fleste herinde, men de er gode til at tjekke hukommelsen imod. I ligaen har Iker gennem hele sin karriere hidtil reddet 84,9% af de skud på mål han har mødt, naturligvis Spansk rekord. Dvs. at over en meget, meget lang periode har har præsteret på et kontinuerligt højt og stabilt niveau (surprise!). I ligaen i denne sæson er Navas den mest effektive keeper, han har reddet c. 80% af de skud han har mødt. Valdés ligger på 2. pladsen med c. 76,5%, Willy på en delt 3. plads med c. 75% og endelig Courtiois på 5. pladsen med 74%. López ligger et eller andet sted uden for top ti, med 66,4%.

Jeg må indrømme, jeg forstår ikke dem der vender sig må López nu (Pedrerol included). Han havde to måneder i sidste sæson med rigtig god form, men ellers er han pt. hvad han altid har været - en bundsolid målmand, der sjældent leverer noget ud over det sædvanlige. Og som ifølge ham selv fejlede i Sevilla, fordi han blev mærket af presset over at have set Villarreal rykke ned (i en sæson hvor han leverede præcis som i den her -støt, roligt og bare ikke nok), hvilket er forståligt nok, men hvis du ikke kan magte pres, så er målmand i Real Madrid sgu da ikke den rette jobbeskrivelse.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, Jaken, Siempre fiel

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #84 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Stjernerne svigtede i Sevilla

StefanR skrev:

Brylle skrev:

Real Madrid skrev:

Brylle skrev:

Real Madrid skrev:

Brylle skrev: Er det ved at være slut med Marcelo? Jeg synes ikke han har præsteret på et rigtig godt niveau meget længe. Hans defensive evner er intet at råbe hurra for, mens han har smidt rigtig meget væk på det seneste. Jeg er ikke overbevist, og jeg er ved at tænke på om det er en af de få steder, som burde forstærkes til næste sæson?

Inden sæsonstart havde jeg stillet mig tilfreds med, at dette måske skulle bruges som en opbygning til fremtiden, og sådan har jeg det stadig. Det tager tid at bygge et hold op, og vi arbejder med et nyt system, en masse nye og unge spillere, samt en bænk, der lige nu er så tynd, at det ikke er let at spare spillere, hvilket måske har kostet i længden. Jeg er derfor stadig fortrøstningsfuld, og jeg ser stadig muligheder i denne sæson.

Jeg ved, der er en vis skrækhistorie omkring brasilianere har det med at peake i en ung alder, og derefter hurtigt falde i niveau, men Marcelo er trods alt kun 25 år, så lad os nu ikke male fanden på væggen ;-)

Dog enig I, at der skal købe en venstre back, men her tænkes der selvfølgelig, som erstatning for Coentrao. Og Alberto Moreno er den foretrukne.

Og det er lige præcis den skrækhistorie, som jeg tænker på, når Marcelo spiller som han gør for tiden ;)

Ja der skal helt sikkert en ny venstre back ind. Mit spørgsmål er bare, om vi skal helt derop, hvor pladsen skal forstærkes :)

Findes vel næppe mere end to-tre spillere derude, som kan forstærke pladsen. To af dem spiller i Barca og Bayern. Moreno er en spiller med et enormt potentiale, som går en stor fremtid i møde.

Jeg er enig, hvis vi ser på de offensive kvaliteter. Der er det meget svært at erstatte Marcelo. I min verden kan du være så god du vil offensivt, men hvis en back hverken kan holde en offsidelinje eller holde sig vågen, når han ikke har bolden, så er der noget galt.

Jeg tror ikke at i kan finde en ny venstreback i verden, som kan klare at spille 2-mod-1 i 90 minutter.
Grunden til at Marcelo tit ser så dårlig ud defensivt, er vel fordi Ronaldo ikke løber med hjem, og at modstanderen bevidst kan overspille vores venstreback.

Mand-mand er han en fin forsvarsspiller, men det er mere hans tendens til at falde i søvn og hans manglende evne til at placere sig, der ikke falder i min smag.
Det er nok en umulig opgave at finde en venstre back, der kan forstærke holdet lige nu, så det er heldigt, at han er en så fantastisk offensiv spiller.

Leveret af Kunena Forum