Stjernerne svigtede i Sevilla
- Brylle
- Gæst
-
Hvis Marcelo er ligesom alle andre brasilianere, så skal vi jo snart til at snakke om det sagnomspundne brasilianergen :DSiempre Madrid skrev:
Brylle skrev: Er det ved at være slut med Marcelo? Jeg synes ikke han har præsteret på et rigtig godt niveau meget længe. Hans defensive evner er intet at råbe hurra for, mens han har smidt rigtig meget væk på det seneste. Jeg er ikke overbevist, og jeg er ved at tænke på om det er en af de få steder, som burde forstærkes til næste sæson?
Inden sæsonstart havde jeg stillet mig tilfreds med, at dette måske skulle bruges som en opbygning til fremtiden, og sådan har jeg det stadig. Det tager tid at bygge et hold op, og vi arbejder med et nyt system, en masse nye og unge spillere, samt en bænk, der lige nu er så tynd, at det ikke er let at spare spillere, hvilket måske har kostet i længden. Jeg er derfor stadig fortrøstningsfuld, og jeg ser stadig muligheder i denne sæson.
Det er forhåbentlig ikke ved at være slut med Marcelo, men han skal godt nok til at komme op i gear, for ellers bliver han let overhalet af den afløser, som kommer ind i stedet for Coentrao.
Og så er det ikke et hak bedre på højrebacken, hvor Carvajal virkelig er kommet i menneskehænder. Han er måske Real Madrids absolut svageste punkt i øjeblikket og derfor er det ekstra forbandet, at Arbeloa er skadet, for det kan ødelægge rigtig meget for ungersvenden, at han resten af sæsonen skal udstilles på højre back.
Carvajal har mange af de samme mangler som Marcelo, men han er stadig ung og det er hans første sæson på førsteholdet. Han har god tid til at lære at placere sig defensivt. Jeg synes dog, at hans første sæson har været godkendt, men jeg har også savnet Arbeloa i mange kampe :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi angriber i en 4-3-3, forsvarer i en 4-4-2.
Det betyder at enten Modric eller di Maria (imens Khedira er skadet) skal forsvare venstrekanten. Det er måske også her at nogen misforstår Ronaldo's rolle, og tror at det er ham som skal hjælpe Marcelo - men det er det ikke. Ronaldo er angriber - også når modtanderen har bolden - og skal holde sig langt oppe på banen. Man skal derfor ikke sammenligne Bale og Ronaldo, da Bale er en del af midtbanen, og har til opgave at forsvare højresiden.
Hvis vi bliver fanget med een mand i venstresiden, er det enten fordi at Marcelo er for lang tid om at komme hjem, eller at di Maria er for lang tid om at komme ud og hjælpe Marcelo.
- Storken
- Gæst
-
MMM skrev: Jeg ved godt at jeg er mere glad for tal en de fleste herinde, men de er gode til at tjekke hukommelsen imod. I ligaen har Iker gennem hele sin karriere hidtil reddet 84,9% af de skud på mål han har mødt, naturligvis Spansk rekord. Dvs. at over en meget, meget lang periode har har præsteret på et kontinuerligt højt og stabilt niveau (surprise!). I ligaen i denne sæson er Navas den mest effektive keeper, han har reddet c. 80% af de skud han har mødt. Valdés ligger på 2. pladsen med c. 76,5%, Willy på en delt 3. plads med c. 75% og endelig Courtiois på 5. pladsen med 74%. López ligger et eller andet sted uden for top ti, med 66,4%.
Er det muligt at se en kilde på de stats?
Storken skrev:
MMM skrev: Jeg ved godt at jeg er mere glad for tal en de fleste herinde, men de er gode til at tjekke hukommelsen imod. I ligaen har Iker gennem hele sin karriere hidtil reddet 84,9% af de skud på mål han har mødt, naturligvis Spansk rekord. Dvs. at over en meget, meget lang periode har har præsteret på et kontinuerligt højt og stabilt niveau (surprise!). I ligaen i denne sæson er Navas den mest effektive keeper, han har reddet c. 80% af de skud han har mødt. Valdés ligger på 2. pladsen med c. 76,5%, Willy på en delt 3. plads med c. 75% og endelig Courtiois på 5. pladsen med 74%. López ligger et eller andet sted uden for top ti, med 66,4%.
Top fem: www.ligabbva.com/2544_liga-bbva/2469883_...ing-de-porteros.html
López: www.squawka.com/players/diego-lopez#avg....ll-matches#1-30#zone
Iker: futbol.as.com/futbol/2014/01/30/primera/1391041594_424519.html (jeg huskede forkert: hans karrieretal hedder 84,6%, ikke 84,9)
At López ligger uden for top10 kom fra AS statistiker på twitter, men jeg kan ikke lige genfinde det pågældende tweet.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
MMM skrev: Iker: futbol.as.com/futbol/2014/01/30/primera/1391041594_424519.html (jeg huskede forkert: hans karrieretal hedder 84,6%, ikke 84,9).
Det er jo nemt, at få Iker til at se god ud, når man pynter SÅ meget på tallene ;-)
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
MMM skrev:
Storken skrev:
Iker: futbol.as.com/futbol/2014/01/30/primera/1391041594_424519.html (jeg huskede forkert: hans karrieretal hedder 84,6%, ikke 84,9)
At López ligger uden for top10 kom fra AS statistiker på twitter, men jeg kan ikke lige genfinde det pågældende tweet.
Jeg spurgte efter en kilde, da jeg var overbevist om, at du brugte forskellige kilder til de forskellige keepere. Rent videnskabeligt er det jo usammenligneligt, når der er tale om 3 forskellige kilder.
Jeg ligger inde med nogle tal fra 2012, hvor man sammenligner Valdes karriere med Casillas. Tallene ser således ud:
Det stammer fra denne artikel:
notbottomline.wordpress.com/?s=casillas
Tallene er fra Opta , der er den største leverandør af statistik i fodbold. De bruges af alle ligefra Whoscored til klubber som Real Madrid .
Beslutningen vedr. målmandsposten i den kommende sæson ligger til højrebenet, hvis Casillas spiller på sit gamle niveau i de kommende afgørende kampe.
Storken skrev:
MMM skrev:
Storken skrev:
Jeg spurgte efter en kilde, da jeg var overbevist om, at du brugte forskellige kilder til de forskellige keepere. Rent videnskabeligt er det jo usammenligneligt, når der er tale om 3 forskellige kilder.
Jeg ligger inde med nogle tal fra 2012, hvor man sammenligner Valdes karriere med Casillas. Tallene ser således ud:
Det stammer fra denne artikel:
notbottomline.wordpress.com/?s=casillas
Tallene er fra Opta , der er den største leverandør af statistik i fodbold. De bruges af alle ligefra Whoscored til klubber som Real Madrid .
Egentlig er sqwaka der er den eneste der skiller sig ud. Deres tal er også baseret på OPTA (edit: samme underliggende statleverandør som whoscored, men de har ofte ikke samme numre, når det kommer til skud på mål, passning etc. Hvilket igen understreger det uvidenskablige i en talleverandør, der ikke vil offentligøre sine standarder...), mens AS og LLBBA bruger samme stat leverandør.
Men hvis du ærligt talt gerne vil diskutere egentlige videnskablige standarder, så er du nødt til at holde OPTA langt væk - OPTA leverer alene proprietær information og har aldrig været villig til at ligge hverken deres tal eller deres metoder ud til peer-review.
edit: Men hvis OPTA er hvad du foretrækker, så kan du få tallene fra årets CL her: www.optasportspro.com/es/acerca-de/blog-...hampions-league.aspx
kavver skrev:
Steen skrev:
Real Madrid skrev: Ekstra info
Ancelotti har i Real Madrid en sejr rate på 78 %, hvilket er næst højest i Europa, kun overgået af Guardiola. Barsk verden, når personer som Steen alligevel vil have manden fyret - du må være stor fan af Guardiola i så fald ;-)
Det er flot, det kan vi jo bruge til meget, vi sidder jo fint på 3. pladsen. Og jeg har heller ikke skrevet at jeg ville fyre ham? Efter NÆSTE sæson, hvis vi stadig er så dårlige, så ja, så kan han godt fyres, men det kan man ikke diskutere nu, da vi ikke ved hvordan sæsonen kommer til at gå.
Sikke en trofast fan.
For en uge siden, ville du have skrevet ligeså?. Der var vi Real fans helt oppe i himmelen. Nu er det bare blevet hverdag, hvor man ikke kan vinde 200 kampe i træk. Det er meget normalt i fodbold. Der er 8 kampe igen. Det er rigeligt til at både Barca og Atl. nok skal smide point + at deres indbyrdes kampe, som regel, plejer at ende med en uafgjort. Så vi er stadig helt inde i kampen.
Se evt. bare på næste runde, hvor Barca møder lokalrivalerne fra Espanyol UDE og Atl. Madrid møder Atl. Bilbao UDE. JEG tror, at alle hold at status quo næste søndag.
Ja, det ville jeg, og det gjorde jeg også. Du kan læse kommentarerne i optakten til Barcelona kampen, og jeg frygtede også Malaga kampen, men ingen af delene blev taget seriøst. Jeg kan ikke huske, om jeg har skrevet det tidligere, det har jeg nok efter kampene mod Bilbao, Atletico Madrid osv. Vi fik resultaterne tidligere, men spillet var aldrig flot. Det har altid været nemt for vores modstandere at komme frem til chancer, det hele afhænger bare om de gider. Det vil de typisk ikke når de kommer på Bernabéu, men så snart de er på hjemmebane, så tror de mere på dem selv. Vi har fejlet i alle de større kampe, undtagen CdR semifinalen mod Atletico Madrid. Men mod Bilbao, Villarreal, Barcelona x2 og Atletico Madrid x2 og Sevilla har man skuffet gevaldigt. Hvis man bliver imponeret over en 4-0 sejr på hjemmebane mod Valladoid, så forklarer det en del, men det bliver jeg ikke. Det er de svære kampe der skal vise at vi kan finde ud af noget. Derfor kan jeg kun grine, når folk mener at Real Madrid er det bedste hold i verden.
Jeg tror ikke at vi vinder ligaen nu, jeg forventer at Barcelona vinder den, men de føre kun med 2 point, så vi har stadig en chance. Men jeg fokuserer ikke på hvem der vinder ligaen, men på vores præstationer, som er for dårlige.
Men vi har som sagt stadig en chance, Barcelona møder Espanyol som du siger, og der kan de godt smide point. De møder også Villarreal på udebane, hvilket også bliver en svær kamp for dem, især når man tænker på, at de møder os et par dage før i CdR finalen.
Vi møder Almeria og Osasuna på hjemmebane før og efter finalen, så vi får det nemmere.
- Storken
- Gæst
-
MMM skrev:
Egentlig er sqwaka der er den eneste der skiller sig ud. Deres tal er også baseret på OPTA, mens AS og LLBBA bruger samme stat leverandør.
Men hvis du ærligt talt gerne vil diskutere egentlige videnskablige standarder, så er du nødt til at holde OPTA langt væk - OPTA leverer alene proprietær information og har aldrig været villig til at ligge hverken deres tal eller deres metoder ud til peer-review.
Der er en grund til at Sky, ESPN, BBC, Canal+, BEIN, FOX, ITV, CNN, El Pais, L'QUIPE, Arsenal, Roma, Atletico, Dortmund, Bayer Leverkusen, Real Madrid osv bruger Opta. Det er muligvis ikke til offentlig skue, mens deres statistik er bredt anerkendt.
Praktisk talt alt statistik der henvises til nu om dage stammer fra Opta. Dette inkluderer bl.a. Whoscored, Statszone og Squawka.
Storken skrev:
MMM skrev:
Egentlig er sqwaka der er den eneste der skiller sig ud. Deres tal er også baseret på OPTA, mens AS og LLBBA bruger samme stat leverandør.
Der er en grund til at Sky, ESPN, BBC, Canal+, BEIN, FOX, ITV, CNN, El Pais, L'QUIPE, Arsenal, Roma, Atletico, Dortmund, Bayer Leverkusen, Real Madrid osv bruger Opta. Det er muligvis ikke til offentlig skue, mens deres statistik er bredt anerkendt.
Praktisk talt alt statistik der henvises til nu om dage stammer fra Opta. Dette inkluderer bl.a. Whoscored, Statszone og Squawka.
Se edits. Men ja, der er en grund til at at de bruger Opta - de var først og bedst på markedet. Der er også en grund til, at dem der tjener penge på at bruge statestik - gamblere og bettingvirksomheder - har deres egne modeller og ofte også deres egne tal.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Isco: VI ER REAL MADRID og vi er forpligtede til at rejse os!!
Hvor er jeg træt af den sætning. Stop snakken og vis det på banen i stedet!!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.