Stjernerne svigtede i Sevilla
- RasmusKring
- Gæst
-
Derudover så viser de sidste to kampe, hvorfor Benzema ikke scorer 40-50 mål pr. sæson. Det har intet med hans taktiske rolle eller uselviske natur at gøre. Han scorer ikke nok mål, fordi han brænder nogle gigantiske chancer. Han scorede 2 imod Barcelona, men han havde chancer til at scorer 2-3 mere, hvis han havde været helt skarp, og i går burde han ihvertfald også have scoret en enkelt. Jeg ved godt, at man ikke kan score på alle sine chancer, men en topangriber skal score på en større andel af dem, end Benzema gør. Det er altså ikke imponerende at nå 30 mål i en sæson, når vi skaber så mange chancer.
Til sidst, så illustrerede kampen i går et alvorligt problem på vores midtbane, som vores modstandere er ved at lære at udnytte. Med den nuværende midtbane (Med eller uden Di Maria) er der ingen af dem, der søger hullet mellem forsvar og midtbane. Med Ronaldo og Bale på kanterne, der søger dybt eller bredt, så kommer vi til at mangle en trussel ned gennem midten. Det er kun Benzema, der truer dette rum i øjbeblikket. Sevillas løsning i går var simpelthen bare at tømme det centrale område for spillere. De stod med 2 kæder tæt sammen og meget bredt. Det begrænsede pladsen på kanterne alvorligt. Deres kantspillere fulgte med vores backs og de centrale spillere var klar til at hjælpe backen, hvis han blev isoleret med en kantspiller. Vi evnede ikke at flytte bolden centralt og tvinge dem til at rykke formationen tættere sammen. I mine øjne burde Isco have været på banen langt tidligere, da han er vores eneste midtbanespiller, der truer dette område.
I forhold til Illarra, så var han klart bedste mand på vores hold. Det er dog tydeligt, at han ikke passer særlig godt som 8'er på midtbanen, hvor han skal søge med frem. Han er klart bedre og mere tilpas i en tilbagetrukken 6'er rolle ala Xabi Alonso, som i øvrigt kostede rigtig dyrt med det dummeste boldtab, jeg længe har set.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- JJ-86
- Gæst
-
Samtidig må vi også kunne se at det er på tide at Casillas kommer på mål.
En anden væsentlig ting som vi så i går var dem manglende bredde i truppen.
Det kan godt være at Arbeloa, Khedira, Jesé er ude med skader og Ramos og Di Maria har karantæne. Men vi mangler stadig bredde i truppen. Vi havde kun Isco som reel kunne erstatte startopstillingen i går. Det er ikke godt nok, når vi stadig er med i 3 turneringer.
Bayern og Manchester City har en dejlig bred trup iforhold til os, især på de offensive pladser.
Jeg savner lidt mere bredde i truppen. Vi skal ikke sælge nogle spillere. Blot forstærke os til sommer.
Det hele er matematisk muligt stadig! Vi må håbe og bede til at lillesøster og Barca smider point. Vi må gøre vores bedste og vinde resten, og se situationen an pr. runde.
Jeg tror på det, selvom chancerne er mindsket. Der er en klub for mig, og er det Real Madrid. Vi skal støtte dem også i modgang, selvom det kan være svært.
Tro på det Madridistas! Hala Madrid!
- Redondo
- Gæst
-
Morten Bruun og Co. kommenterede det og jeg gætter på at det er derfor folk går i selvsving over den plads. Det var ikke Lopez skyld i går, men nok nærmere de andre 10 på banen. Utroligt at man kan være så lidt kreativ i en så vigtig kamp.
- JJ-86
- Gæst
-
Redondo skrev: Hele snakken om Lopez forstår jeg ikke helt. Han har da stået godt. Et par drop måske. men folk er hurtige til at glemme Casillas frygtelig niveau før hans skade, hvorfor Lopez fik lov at blive stående mellem stængerne.
Morten Bruun og Co. kommenterede det og jeg gætter på at det er derfor folk går i selvsving over den plads. Det var ikke Lopez skyld i går, men nok nærmere de andre 10 på banen. Utroligt at man kan være så lidt kreativ i en så vigtig kamp.
Du skriver selv et par drop måske. Vi er Konge klubben og der er ikke plads til et par drop når man har Casillas på bænken.
Der er benhård konkurrence om målmandsposten, og jeg personligt synes at det er tid til at give Casillas chancen. Lopez har stået nogle gode kampe og haft gode redninger, MEN det skal stadig ikke overskygge at der skal være benhård konkurrence. Når man har stået ustabilt i nogle kampe, så er det også på tide at rotere, når man har Casillas. Det er på tide at give en sulten Casillas en chance :)
- Redondo
- Gæst
-
Det er ikke fordi jeg er lodret uenig. Jeg synes Casillas har vist rigtig gode takter i CL, så måske han skal have chancen. Under alle omstændigheder skal vi nok til at se os om efter en ny keeper til sommer. Jeg syntes bare det var hårdt at være efter Lopez efter kampen i går.JJ-86 skrev:
Redondo skrev: Hele snakken om Lopez forstår jeg ikke helt. Han har da stået godt. Et par drop måske. men folk er hurtige til at glemme Casillas frygtelig niveau før hans skade, hvorfor Lopez fik lov at blive stående mellem stængerne.
Du skriver selv et par drop måske. Vi er Konge klubben og der er ikke plads til et par drop når man har Casillas på bænken.
Der er benhård konkurrence om målmandsposten, og jeg personligt synes at det er tid til at give Casillas chancen. Lopez har stået nogle gode kampe og haft gode redninger, MEN det skal stadig ikke overskygge at der skal være benhård konkurrence. Når man har stået ustabilt i nogle kampe, så er det også på tide at rotere, når man har Casillas. Det er på tide at give en sulten Casillas en chance :)
Der var mange andre som var utroligt ringe i går, hvem man burde være efter i stedet. Alonso, Carvajal (igen igen), Bale. Og så tillader jeg mig at være efter Morata igen., for hold nu kæft hvor er den knægt dog elendig. Det er jo katastrofalt at han skal være substitut for Benz, som, for gud ved hvilken gang, var usynlig hele kampen igennem. Men måske kritikken skal gå i retningen af ledelsen som valgte at beholde Morata og ikke knægten selv, for han kan jo ikke gøre for at han ikke kan blive bedre.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Ja, det med Casillas vs. Lopez det er kun noget vi tænker på pga at Morten Bruun nævnte det igår. Det er oz kun pga Morten Bruuns kommentar at emnet idag fylder meget i de spanske medier. Der har været drop og usikkerhed og så har der jo for dælen ik været en stor kamp eller afgørende, pointgivende redninger fra Lopez' side siden CL-kampene sidste år - og alle gode keepere har jo sådanne gode dage - det ku ligeså vel ha været Caballero eller Keylor Navas vi havde på mål. Gode keepere som har store dage - men verdensklassekeepere viser det over en lang periode hvor de afgør kampe og vinder holdet point på egen hånd - det har Casillas gjort i 13 år og på trods af en periode hvor han også stod på et mere ordinært niveau, så er der vel ingen som helst grund til at acceptere Lopez' middelmådighed når man har Iker i truppen.
Nej, det var ik Lopez' skyld igår, men det var åbenbart endeligt dråben for mange - det blev jo tydeligt for folk (dem som ik allerede har ku se det længe!!) at Lopez ik redder os - han tager ik mange bolde han ik ska ta. 3 skud inden for rammen igår, 2 mål - på en god dag redder en ekstraordinær keeper mindst ét af målene igår.
Vores trup er ikke elendig, den lider blot i øjeblikket under fravær af Ramos, Jese, Khedira og især Di Maria samt det faktum at man særdeles uheldigt tabte til Barcelona i en meget krævende kamp som virkelig tærer på selvtilliden.
Det er meget godt illustreret igår, hvor man sidder i frustration tilbage med tanken om at alt er elendigt, men vi har faktisk 26 afslutninger efter mål, hvor kun 8 rammer kassen og hvor kun en ender i netmaskerne.
Mod Barca havde vi 13 efter mål og 8 der ramte kassen, som resulterede i 3 scoringer - skarphed!
Mod Schalke ude havde vi 21 efter kassen og 11 på målrammen, med hele 6 scoringer... Det handler meget om selvtillid og de sidste marginaler.
Derudover har vi en keeper på kassen Diego Lopez, som ikke disker op med verdensklasse redninger som Casillas:
Nu foreligger der en god mulighed for at anvende Casillas i ligaen igen. Han skal være 100% i form til Dortmund-kampen i næste uge!
Elkrimi skrev: Fra den anden tråd:
Vores trup er ikke elendig, den lider blot i øjeblikket under fravær af Ramos, Jese, Khedira og især Di Maria samt det faktum at man særdeles uheldigt tabte til Barcelona i en meget krævende kamp som virkelig tærer på selvtilliden.
Det er meget godt illustreret igår, hvor man sidder i frustration tilbage med tanken om at alt er elendigt, men vi har faktisk 26 afslutninger efter mål, hvor kun 8 rammer kassen og hvor kun en ender i netmaskerne.
Mod Barca havde vi 13 efter mål og 8 der ramte kassen, som resulterede i 3 scoringer - skarphed!
Mod Schalke ude havde vi 21 efter kassen og 11 på målrammen, med hele 6 scoringer... Det handler meget om selvtillid og de sidste marginaler.
Derudover har vi en keeper på kassen Diego Lopez, som ikke disker op med verdensklasse redninger som Casillas:
Nu foreligger der en god mulighed for at anvende Casillas i ligaen igen. Han skal være 100% i form til Dortmund-kampen i næste uge!
Helt enig.
Truppen har tabt momentum, og virker lidt trætte af livet. Kampen på lørdag bliver en finale igen. Troen skal tilbage, og det skal ske mod en svær modstander igen. Rayo har vundet 4 af deres seneste 5 kampe, og spiller rigtig god fodbold.
Håber Bernabeu pisker os frem til sejr, så vi er klar til de vigtige kampe mod Dortmund, som på ingen måde bliver lette at slå! Begge kampe bliver sindssygt svære, og det sagde jeg også i sidste uge, da der blev trukket lod. Dortmund kan udelukkende tænke på CHL, og Klopp er ikke en dårlig taktikker.
Casillas på kassen igen. Vi skal videre, og vi mangler den her leder-type, der går forrest, når det hele ser lidt skidt ud.
- Redondo
- Gæst
-
Siempre fiel skrev:
Ja, det med Casillas vs. Lopez det er kun noget vi tænker på pga at Morten Bruun nævnte det igår. Det er oz kun pga Morten Bruuns kommentar at emnet idag fylder meget i de spanske medier. Der har været drop og usikkerhed og så har der jo for dælen ik været en stor kamp eller afgørende, pointgivende redninger fra Lopez' side siden CL-kampene sidste år - og alle gode keepere har jo sådanne gode dage - det ku ligeså vel ha været Caballero eller Keylor Navas vi havde på mål. Gode keepere som har store dage - men verdensklassekeepere viser det over en lang periode hvor de afgør kampe og vinder holdet point på egen hånd - det har Casillas gjort i 13 år og på trods af en periode hvor han også stod på et mere ordinært niveau, så er der vel ingen som helst grund til at acceptere Lopez' middelmådighed når man har Iker i truppen.
Nej, det var ik Lopez' skyld igår, men det var åbenbart endeligt dråben for mange - det blev jo tydeligt for folk (dem som ik allerede har ku se det længe!!) at Lopez ik redder os - han tager ik mange bolde han ik ska ta. 3 skud inden for rammen igår, 2 mål - på en god dag redder en ekstraordinær keeper mindst ét af målene igår.
Det er fint! Jeg siger jo også at jeg ikke er lodret uenig. Vi skal selvfølgelig have en keeper som kan redde os til tider. Men resten af holdet synes jeg også halter bagefter. Benzema (scorede godt nok to mod Barca) er ofte hamrende uskarp. Scorer han bare på de store chancer han får så står vi allerede stærkt. Midtbanen er læst af alle modstandere og er minus kreative. Vores kanter har det svært når modstanderen pakker sig. Og vores forsvar har høje tanker om dem selv og tror at de sagtens kan være en del af angrebet hver eneste gang, men bliver tit løbet fra på en kontra.
Jeg har ellers været ret tilfreds med holdet, men når det kommer til de store eller vigtige kampe, så fejler man ofte i fælleskab og det synes jeg at have set en del gange gennem den tid jeg har fulgt holdet (siden slut 90). Det er blevet til fem liga titler og to CL titler i min tid som Real fan, og alligevel vil vi tit gerne ses som verdens bedste klub.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Redondo skrev:
Siempre fiel skrev:
Det er fint! Jeg siger jo også at jeg ikke er lodret uenig. Vi skal selvfølgelig have en keeper som kan redde os til tider. Men resten af holdet synes jeg også halter bagefter. Benzema (scorede godt nok to mod Barca) er ofte hamrende uskarp. Scorer han bare på de store chancer han får så står vi allerede stærkt. Midtbanen er læst af alle modstandere og er minus kreative. Vores kanter har det svært når modstanderen pakker sig. Og vores forsvar har høje tanker om dem selv og tror at de sagtens kan være en del af angrebet hver eneste gang, men bliver tit løbet fra på en kontra.
Jeg har ellers været ret tilfreds med holdet, men når det kommer til de store eller vigtige kampe, så fejler man ofte i fælleskab og det synes jeg at have set en del gange gennem den tid jeg har fulgt holdet (siden slut 90). Det er blevet til fem liga titler og to CL titler i min tid som Real fan, og alligevel vil vi tit gerne ses som verdens bedste klub.
Alle de andre ting har både jeg og mange andre jo ligeledes nævnt - Lopez er bare én af flere ting der er galt.
- Redondo
- Gæst
-
Siempre fiel skrev:
Redondo skrev:
Siempre fiel skrev:
Alle de andre ting har både jeg og mange andre jo ligeledes nævnt - Lopez er bare én af flere ting der er galt.
Jeg har ikke fået læst alt. Beklager.
Men Lopez var satdig ikke problemet i går. Måske det var dråben for nogen, men han var ikke problemet.
- StefanR
- Gæst
-
Brylle skrev:
Jeg er enig, hvis vi ser på de offensive kvaliteter. Der er det meget svært at erstatte Marcelo. I min verden kan du være så god du vil offensivt, men hvis en back hverken kan holde en offsidelinje eller holde sig vågen, når han ikke har bolden, så er der noget galt.Real Madrid skrev:
Brylle skrev:
Og det er lige præcis den skrækhistorie, som jeg tænker på, når Marcelo spiller som han gør for tiden ;)Real Madrid skrev:
Brylle skrev: Er det ved at være slut med Marcelo? Jeg synes ikke han har præsteret på et rigtig godt niveau meget længe. Hans defensive evner er intet at råbe hurra for, mens han har smidt rigtig meget væk på det seneste. Jeg er ikke overbevist, og jeg er ved at tænke på om det er en af de få steder, som burde forstærkes til næste sæson?
Inden sæsonstart havde jeg stillet mig tilfreds med, at dette måske skulle bruges som en opbygning til fremtiden, og sådan har jeg det stadig. Det tager tid at bygge et hold op, og vi arbejder med et nyt system, en masse nye og unge spillere, samt en bænk, der lige nu er så tynd, at det ikke er let at spare spillere, hvilket måske har kostet i længden. Jeg er derfor stadig fortrøstningsfuld, og jeg ser stadig muligheder i denne sæson.
Jeg ved, der er en vis skrækhistorie omkring brasilianere har det med at peake i en ung alder, og derefter hurtigt falde i niveau, men Marcelo er trods alt kun 25 år, så lad os nu ikke male fanden på væggen ;-)
Dog enig I, at der skal købe en venstre back, men her tænkes der selvfølgelig, som erstatning for Coentrao. Og Alberto Moreno er den foretrukne.
Ja der skal helt sikkert en ny venstre back ind. Mit spørgsmål er bare, om vi skal helt derop, hvor pladsen skal forstærkes :)
Findes vel næppe mere end to-tre spillere derude, som kan forstærke pladsen. To af dem spiller i Barca og Bayern. Moreno er en spiller med et enormt potentiale, som går en stor fremtid i møde.
Jeg tror ikke at i kan finde en ny venstreback i verden, som kan klare at spille 2-mod-1 i 90 minutter.
Grunden til at Marcelo tit ser så dårlig ud defensivt, er vel fordi Ronaldo ikke løber med hjem, og at modstanderen bevidst kan overspille vores venstreback.