Stjernerne svigtede i Sevilla
MMM skrev:
elle44 skrev: @Dios
Jeg mener at hans duelspil oppe i banen er fremragende, når man har en anden type spiller som varane der står lidt tilbage og tager over. Jeg synes det er vigtigt at have to forskellige typer af forsvarsspillere, en aggressiv og en lidt mere rolig og afventende. Når vi har Pepe og Ramos på banen samtidig, har vi to spillere som bare tonser afsted med hovedet under armen.
Igen, centerforsvaret kan simpelthen ikke beskyldes for noget som helst idag. De blev udstillet af resten af holdet ved begge mål. Ved et første mål tror jeg faktisk de var 2 mod 4? Det andet mål var de 3 mod 3 eller sådan noget.
Ved det første mål var det Illarra og Carjaval der agerede centerforsvar. Hverken Pepe eller Varane var i nærheden. Ved det andet mål kostede Pepes løb dyrt og Varane blive ganske enkelt sat af.
Ja det er rigtigt, det kom efter et hjørne. Det er selvfølgelig hvad der sker, og Alonso må jo tage skylden for det første mål.
Med hensyn til det andet mål. Pepe bliver sat (det sker) og gør alt for at komme tilbage, Varane bliver ikke sat, men den bliver spillet forbi ham. Jeg synes det andet mål er skandaløst ringe af holdet som helhed, at en så simpel aflevering kan fører til en 2 mod 3 situation må bare ikke ske, der mangler simpelthen opbakning fra midtbanen der
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så længe det er matematisk muligt at vinde ligaen så tror jeg stadig på det, når vi mindst forventer det så taber Barcelona og Atl. Madrid point.
Barcelona har altså også tabt nogle kampe som jeg personligt forventede at de ville vinde.
Barcelona tabte 0-1 ude mod Bilbao, 2-3 hjemme mod Valencia, 1-3 ude mod Real Sociedad og 0-1 ude mod Valladolid.
Næste kamp er ude mod Espanyol, som godt kan drille, de har Athletic Bilbao hvor de evt. også kan miste point, de har Villarreal på udebane også har de deres sidste kamp mod Atletico Madrid.
Hvad Atl. Madrid angår så tror jeg og håber også de smider point næste kamp som er ude mod Bilbao.
Så jeg har ihvertfald ikke helt opgivet ligaen endnu.
Florentino Pérez
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Ancelotti har i Real Madrid en sejr rate på 78 %, hvilket er næst højest i Europa, kun overgået af Guardiola. Barsk verden, når personer som Steen alligevel vil have manden fyret - du må være stor fan af Guardiola i så fald ;-)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev: Ekstra info
Ancelotti har i Real Madrid en sejr rate på 78 %, hvilket er næst højest i Europa, kun overgået af Guardiola. Barsk verden, når personer som Steen alligevel vil have manden fyret - du må være stor fan af Guardiola i så fald ;-)
Det er flot, det kan vi jo bruge til meget, vi sidder jo fint på 3. pladsen. Og jeg har heller ikke skrevet at jeg ville fyre ham? Efter NÆSTE sæson, hvis vi stadig er så dårlige, så ja, så kan han godt fyres, men det kan man ikke diskutere nu, da vi ikke ved hvordan sæsonen kommer til at gå.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev:
Det er flot, det kan vi jo bruge til meget, vi sidder jo fint på 3. pladsen. Og jeg har heller ikke skrevet at jeg ville fyre ham? Efter NÆSTE sæson, hvis vi stadig er så dårlige, så ja, så kan han godt fyres, men det kan man ikke diskutere nu, da vi ikke ved hvordan sæsonen kommer til at gå.
Apropos snakken om at falde i niveau. Jesus.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- kavver
- Gæst
-
Steen skrev:
Sikke en trofast fan.
For en uge siden, ville du have skrevet ligeså?. Der var vi Real fans helt oppe i himmelen. Nu er det bare blevet hverdag, hvor man ikke kan vinde 200 kampe i træk. Det er meget normalt i fodbold. Der er 8 kampe igen. Det er rigeligt til at både Barca og Atl. nok skal smide point + at deres indbyrdes kampe, som regel, plejer at ende med en uafgjort. Så vi er stadig helt inde i kampen.
Se evt. bare på næste runde, hvor Barca møder lokalrivalerne fra Espanyol UDE og Atl. Madrid møder Atl. Bilbao UDE. JEG tror, at alle hold at status quo næste søndag.
Jeg mener at hans duelspil oppe i banen er fremragende, når man har en anden type spiller som varane der står lidt tilbage og tager over. Jeg synes det er vigtigt at have to forskellige typer af forsvarsspillere, en aggressiv og en lidt mere rolig og afventende. Når vi har Pepe og Ramos på banen samtidig, har vi to spillere som bare tonser afsted med hovedet under armen.
Igen, centerforsvaret kan simpelthen ikke beskyldes for noget som helst idag. De blev udstillet af resten af holdet ved begge mål. Ved et første mål tror jeg faktisk de var 2 mod 4? Det andet mål var de 3 mod 3 eller sådan noget.
Vi så jo meget godt hvad der sker når vi har en afventende og en aggressiv spiller ved siden af hinanden. De blev begge sat, og kostede et mål. Det er Pepé's sats som gør muligheden stor, og det gør Sevilla kan komme i overtal overfor Varane. Vi så det gentagende gange imod Barcelona, og jeg husker specielt et mål imod City på hjemmebane, hvor vi vandt 3-2. Det efterlader et for stort hul, og det er så unødvendigt.
Varane er lidt for afvendtende set i bakspejlet, men der er ikke rigtig nok han kan stille op udover og trække offsiden og gå frem til Rakitic.
Det første mål må Alonso stå for. Vi blev ramt på kontra, og længere er den jo ikke.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Matti
- Gæst
-
Men på den anden side, så fortjener Barca titlen mere end os, så det vil ikke røre mig så forfærdelig meget hvis de fik titlen, men at vi lå lige i røven af dem.
Når det er sagt, så er jeg overbevist om, at vi får mindst et trofæ i år - Pokalturneringen burde være overkommelig, selvom det er Barca som er modstanderen. Valdes er skadet, så deres defensiv har aldrig været svagere end den er nu, så den kamp skal vindes!!!
Champions League er stadig vidt åben!
Hala Madrid!!!!!! <3
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Det der skete igår var desværre fuldstændig forventet når man er lidt pessimistisk anlagt som mig. Jeg synes bare der har været for mange tegn på at holdet er lidt overvurderet og vi pt sagtens ka få problemer i sådanne kampe. Og hvis man stadig syntes det var uventet, så overvej lige dette:
1 af 12 mulige point mod Barca og Atletico
1 point ude mod Villarreal
1 point ude mod Athletic
En MONSTERheldig sejr ude mod Valencia
Og nu så nederlag ude mod Sevilla
Det vil være synd at sige at Ancelotti har skabt et hold der giver den gas i de store (større) kampe. Jeg tænker at vi nærmest må være dårligst indbyrdes hvis vi ser på ligaens Top 6. Havde en liga dog bare bestået af 38 kampe mod Betis!
Derudover er der et par andre betragtninger - den ene behøver vi næsten ik nævne, meeeeeen:
Vi har i ca 13 år været begunstiget med verdens bedste keeper mellem stængerne og vi må bare til at vænne os til de nye realiteter - vi har en ganske ok, middelmådig og på mange måder ordinær keeper og jeg husker ikke at han med en præstation i indeværende sæson har reddet point én eneste gang. Derimod husker jeg snart mange drop, småkiks, usikkerheder og så et væld af mål der går ind som han ik ka lastes, men hvor han bare ikke gør det som de rigtig gode keepere gør - nemlig det ekstraordinære! Fordi han havde et par fremragende kampe i foråret gør ham på ingen måde til en bedre keeper end Caballero, Kiko Casilla, Keylor Navas eller ham Beto der stod i den anden ende igår. Men folk har jo hævdet at han åbenbart gør noget til træning bedre end Iker - jeg må så erkende at selv om han så er et monster på træningsbanen, så hjælper det bare ik en skid når han er så uendeligt ordinær i kamp!
Og så midtbanen. Verdens tre mest dynamiske duoer i prioriteret rækkefølge:
1: Pogba og Vidal
2: Batman og Robin
3: Morten og Peter
Og så verdens sløveste, mest fordusigelige og MINDST dynamiske duo:
1: Xabi og Illarra
De stråler sikkert om kap med Nordstjernen hjemme mod Elche, men i samtlige større kampe er de jo helt uduelige. Jeg håber Xabi blir brugt som led i en handel til sommer - jeg smed gerne 50 mio EUR og Xabi OG Illarra for Pogba f.eks. Men Illarra har jeg desværre indstillet mig på ska blive i klubben fordi alt andet vil være et prestigetab.
Så synes jeg oz det ska nævnes at vi jo lider vildt under at der ik er mange muligheder for at holde et bare nogenlunde niveau når der ska skiftes ud. Illarra i startopstillingen er set før og aldrig med succes. Ingen indskiftningsmuligheder med kvalitet, Isco spiller jo kun én god kamp for hver 5 dårlige desværre.
Og sidst, men ik mindst, så var der bestemt andre der svigtede - Pepes raid fremad ved 2-1-målet - og så Bale, CR7 og Benzemas totale apati - igen, fedt nok at lave 7 basser mod de dårlige hold i ligaen, men når vi så er oppe mod de store hold eller bare mellemstore på udebane, så må I såmænd oz godt melde jer ind i kampen!
Som jeg desværre forventede, så forsvandt mesterskabet som dug fra solen iaften - self ka man med lidt mere positivt syn end mig sikkert nok tro på mesterskabet stadigvæk, men jeg tvivler på at Atletico sætter til i 2 kampe OG at Barca taber flere kampe (eller sætter point til i 2 kampe) - og hvis ik, så ka vi juble over en flot 3.-plads, MÅSKE en trøstevaffel i form af en nærmest ligegyldig CdR-titel og så ellers en bar røv at trutte i. Same shit, different season..
Red.: Og så har det forresten irriteret mig voldsomt at sku høre på snak om the Treble og læse om at "Vi er stadig favoritter!" - altsammen jubeloptimistisk lort der er stærkt medvirkende til at nedturen blir så meget større når det viser sig at vi bare ik ka mere når det virkelig gælder!
- lavivareal
- Gæst
-