Optakt: Anden turneringshalvdel skal indledes med sejr
- ALB
- Gæst
-
Siempre Madrid skriver heller ikke 5 tabte kampe i træk. Han skriver 4-5 dårlige kampe. Kampen i dag betegnes som en dårlig kamp, men man vandt trods alt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ALB skrev: Asp:
Siempre Madrid skriver heller ikke 5 tabte kampe i træk. Han skriver 4-5 dårlige kampe. Kampen i dag betegnes som en dårlig kamp, men man vandt trods alt
Ved det godt, men så lad os sige 5 uafgjort i træk, gør det ikke meget bedre vel ;)
Pelle skrev:
Siempre Madrid skrev: Lige som man ikke vinder titler fordi man vinder 22 kampe i træk, så taber man heller ikke titler på grund af 4-5 dårlige kampe.
Enig. Men vil du fortælle mig, at du ikke er bekymret over, at vi kun skaber 1 chance imod Cordoba?
Cordoba spillede helt vanvittigt og var løftet af deres tidlige scoring serveret af Ramos. Ikke mange hold på denne klode ville være i stand til at vende opgøret. Du skal ikke undervurdere disse kampe.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev:
Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrér for at se det.
Og så lige et forslag til Siempre og co. måske en ide hvis man kunne gemme sin tekst for alle incl. brugerne, det ville nogle brugere ha' gavn af at benytte...
Kender dig ik, men jeg synes det lyder som en stor kompliment at være din absolutte modsætning. Så skål på det :-)
- Brylle
- Gæst
-
Det synes jeg ozSiempre fiel skrev:
JimmyBroe skrev:
Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrér for at se det.
Og så lige et forslag til Siempre og co. måske en ide hvis man kunne gemme sin tekst for alle incl. brugerne, det ville nogle brugere ha' gavn af at benytte...
Kender dig ik, men jeg synes det lyder som en stor kompliment at være din absolutte modsætning. Så skål på det :-)
Hvorfor er det seriøst, at Ronaldo stadig sparker frispark? Jeg er klar over hierarki og lignende, men det kan da ikke være rigtigt, at vi skal forspilde så mange chancer på latterlige frispark. Jeg synes aldrig, at han har været ekstremt god på frispark for os, men der var da dengang, hvor mange af dem gav en ripost. Nu rammer de enten muren eller flyver 15 meter over. Det er direkte elendige frispark. Det virker så ugideligt.
Jeg synes faktisk, at det er noget af det mest forfærdelige ved Ronaldo i den seneste tid. Jeg kan ikke forstå, hvorfor han gang på gang sparker den lige ind i muren eller langt over. Hvad er det han vil?
Frispark, der er mindre en 30m fra mål, bør være en semi-stor chance for et hold som Real Madrid. Problemet er dog, at vi er nået til et punkt, hvor jeg faktisk FULDSTÆNDIGT afskriver et mål, når vi får et frispark i højre side. Det er jo en skandale. Så lad Ramos eller Kroos sparke.
Jeg er sur! Skål!
Pelle skrev:
Siempre Madrid skrev: Lige som man ikke vinder titler fordi man vinder 22 kampe i træk, så taber man heller ikke titler på grund af 4-5 dårlige kampe.
Enig. Men vil du fortælle mig, at du ikke er bekymret over, at vi kun skaber 1 chance imod Cordoba?
Statistisk bliver det ikke meget bedre. At score to mål på én chance er klasse!
Og selvom Ronaldo dummede sig gevaldigt mod Cordoba, så kan jeg slet ikke følge tankegangen med, at portugiseren skal smides på porten hurtigst muligt - det på ingen måde en saglig konklusion. Men fred være med det.
Daniel skrev:
Pelle skrev:
Og selvom Ronaldo dummede sig gevaldigt mod Cordoba, så kan jeg slet ikke følge tankegangen med, at portugiseren skal smides på porten hurtigst muligt - det på ingen måde en saglig konklusion. Men fred være med det.
Jeg anser ikke et straffespark som en chance. Vi skabte en chance i åbent spil. Så kan man argumentere for, at Cordoba var løftet af deres tidlige mål, men det ændrer ikke på, at klasseforskellen mellem de to mandskaber er så stor, at Real Madrid bør kunne præstere mere end tilfældet er.
Og alligevel argumenterer jeg for min sag omkring, at Ronaldo skal væk. Det er da sagligt. Jeg skriver dog ikke hurtigst muligt - så læs venligst indlægget igennem. Du kunne jo passende argumentere for, hvorfor han skulle blive. Ronaldo skal naturligvis kun væk, såfremt hans scorings-snit ikke holder. Hvilket jeg personligt ikke tror på, det gør. Men nu er den jinxed - så kan det jo være vi får en skarp Ronaldo at se - om 4 kampe......
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Daniel skrev:
Pelle skrev:
Jeg anser ikke et straffespark som en chance. Vi skabte en chance i åbent spil. Så kan man argumentere for, at Cordoba var løftet af deres tidlige mål, men det ændrer ikke på, at klasseforskellen mellem de to mandskaber er så stor, at Real Madrid bør kunne præstere mere end tilfældet er.
Og alligevel argumenterer jeg for min sag omkring, at Ronaldo skal væk. Det er da sagligt. Jeg skriver dog ikke hurtigst muligt - så læs venligst indlægget igennem. Du kunne jo passende argumentere for, hvorfor han skulle blive. Ronaldo skal naturligvis kun væk, såfremt hans scorings-snit ikke holder. Hvilket jeg personligt ikke tror på, det gør. Men nu er den jinxed - så kan det jo være vi får en skarp Ronaldo at se - om 4 kampe......
Den sort-hvide tilgang til fodboldens abstrakte verden, forbinder jeg personligt ikke med saglighed. Beklager. Nuvel, i den ideelle verden ville din argumentation med klasseforskel (på papiret) holde stik, men der er meget mere mellem straffesparksfelterne end kun klasseforskel (på papiret), der skal tages med i ligningen.
Mit korte afsnit med Ronaldo var ikke specifikt møntet på dig, men majoritetens meget lidt nuanceret holdning til portugiseren efter denne - indrømmet - store uacceptable fadæse. Ronaldo er en Real Madrid-legende, men alligevel vil du have mig til at argumentere for, hvorfor Ronaldo skal blive? Du kan vel selv høre, hvor (undskyld mit udtryk) søgt det er?
Jeg vil vende den om; hvad indikerer, at Ronaldos scoringsnit, niveau mm. ikke er det samme i 2015? (Din mening)
Jeg kan da godt se, at manden ikke har været på niveau i en kortere periode, men dét er en ting. Det er dog forkert - og det er naturligvis min subjektive mening - at postulere, at Ronaldo ikke er/bliver den samme i 2015. Al statistik omkring manden fortæller noget andet.
Det er vel også pudsigt, at Real Madrids formdyk sker i en periode, hvor verdens bedste fodboldspiller ikke er "sig selv"? Nej, Real Madrid er ikke klar til at sige farvel til Ronaldo. Langt fra endda.
Men hvis vi antager at de har ret, så vil dette betyde, at det er helt uundgåeligt at der kommer op og nedture, og at der bliver begået fejl. Der kommer altid en dårlig periode i løbet af en sæson, og jeg tror faktisk at vi havde samme debat for 12, 24 og 36 måneder siden... Det skal nok gå! Det ville være mere interessant at diskutere, de præcise problemer, og her nytter det ikke noget at pege på den enkelte spiller. Vi mangler faktisk i høj grad en type som Lucas Silva - også så Kroos kan få lidt hvile - så lad os håbe at der er krudt i ham;)
Omkring Ronaldo kan man tilføje, at han for få dage siden gik fra at være forlovet til nu at være single, og hans søn gik fra at have en slags mor, til ikke at have en slags mor. Skal vi ikke lige give vores levende legende, og manden som helt aktuelt har gjort meget for at vi fører ligaen, bare en lille smule snor, inden vi sælger ham?
................................................
Sebberg
Jeg har før forsøgt at undersøge Ronaldos skift af sparketeknik. For jeg forstår heller ikke idéen:) På én dag gik det fra at være et uhyggeligt våben, til nogle slatne skud i muren... Det er mystisk hvorfor han ikke går tilbage til, at sparke på den gamle måde.
Det er vel også pudsigt, at Real Madrids formdyk sker i en periode, hvor verdens bedste fodboldspiller ikke er "sig selv"? Nej, Real Madrid er ikke klar til at sige farvel til Ronaldo. Langt fra endda.
Tja jeg ville nok nærmere nævne Modric som vores problem. I mine øjne så spiller Ronaldo som han plejer. Nu sker det bare uden han scorer mål. Ronaldo er blevet en kedelig mål-maskine, som faktisk ikke er specielt farlig længere i åbent spil. Forstået på den chanceskabende måde. Giv ham en chance lige udenfor feltet eller i feltet, så er der højst sandsynligt mål, men giver du ham bolden 30-40 meter væk fra mål, så har du højst sandsynligt et boldtab fra hans side af.
M_linding skrev:
Omkring Ronaldo kan man tilføje, at han for få dage siden gik fra at være forlovet til nu at være single, og hans søn gik fra at have en slags mor, til ikke at have en slags mor.
Burde han så ikke være stor nok til, at melde fra, hvis det går ham så meget på? Spiller han kampe for Real Madrid, så kan hans privat liv ikke rage mig mindre. Jeg har selfølgelig sympati for han er blevet dumpet, men det kan jeg ikke bruge til en skid. Ikke nok med at han spiller katastrofalt, så skader han nu også Real Madrid.
Nu ved jeg godt, at der er stor forskel for dig om manden hedder Pepé eller Ronaldo, men i mine øjne så er det virkelig katastrofalt når man bevidst udøver vold på den måde som Ronaldo gjorde igår. Så kan folk kalde mig politisk korrekt, og andre flotte ting, men det ændre ikke på, at Ronaldo på ingen måde skal have sympati for sin handling, og at jeg personligt mener handlinger som disse skal straffes utrolig hårdt.
Ja fodboldspillere er mennesker, og alle begår fejl, men så må man bare være stor nok til at melde fra, og sige man ikke er i stand til at spille.
For mig at se så er det undskyldning på undskyldning.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Daniel skrev:
Tja jeg ville nok nærmere nævne Modric som vores problem. I mine øjne så spiller Ronaldo som han plejer. Nu sker det bare uden han scorer mål. Ronaldo er blevet en kedelig mål-maskine, som faktisk ikke er specielt farlig længere i åbent spil. Forstået på den chanceskabende måde. Giv ham en chance lige udenfor feltet eller i feltet, så er der højst sandsynligt mål, men giver du ham bolden 30-40 meter væk fra mål, så har du højst sandsynligt et boldtab fra hans side af.
M_linding skrev:
Omkring Ronaldo kan man tilføje, at han for få dage siden gik fra at være forlovet til nu at være single, og hans søn gik fra at have en slags mor, til ikke at have en slags mor.
Burde han så ikke være stor nok til, at melde fra, hvis det går ham så meget på? Spiller han kampe for Real Madrid, så kan hans privat liv ikke rage mig mindre. Jeg har selfølgelig sympati for han er blevet dumpet, men det kan jeg ikke bruge til en skid. Ikke nok med at han spiller katastrofalt, så skader han nu også Real Madrid.
Nu ved jeg godt, at der er stor forskel for dig om manden hedder Pepé eller Ronaldo, men i mine øjne så er det virkelig katastrofalt når man bevidst udøver vold på den måde som Ronaldo gjorde igår. Så kan folk kalde mig politisk korrekt, og andre flotte ting, men det ændre ikke på, at Ronaldo på ingen måde skal have sympati for sin handling, og at jeg personligt mener handlinger som disse skal straffes utrolig hårdt.
Ja fodboldspillere er mennesker, og alle begår fejl, men så må man bare være stor nok til at melde fra, og sige man ikke er i stand til at spille.
For mig at se så er det undskyldning på undskyldning.
Nu er du ikke helt fair Dios...:) Jeg forsvarede faktisk Pepe da han skrællede huden af Casqueros ryg (fordi jeg godt kunne sætte mig ind i Pepes raseri), og jeg giver kun Ronaldo "særbehandling" i det omfang han fortjener. Men som jeg også skrev tidligere, så er det altid totalt uacceptabelt at få bevidste røde kort.
Jeg har bare svært ved at sætte mig ind i, hvorfor så mange brugere herinde giver Ronaldo så lidt kredit. Hver gang han går på banen skal han blot lave to dårlige afleveringer i løbet af 90 minutter, og så skal han kritiseres. Nu har han så spillet 4 dårlige/under middel kampe i træk, og så er der nogen der ønsker at sælge ham! ...... Det er så langt ude, og der er nogen som fuldstændig har mistet perspektivet.
I øvrigt lærer jeg aldrig at forstå din holdning om, at for at spille godt skal man spille som Modric eller Isco - alt andet er dårligt og forfærdeligt at se på. (Hvis jeg forstår korrekt?) Der er jeg mere typen der mener, at både af æstetiske og resultatmæssige hensyn er det positivt, at et fodboldhold består af forskellige typer. Og ja; jeg synes Ruud van Nistelrooy og Inzaghi var nogle herlige angribere, på deres egen måde;)
....................................................
Hvis folk er trætte af at have en top professionel, Ballon d'Or-vindende "målmaskine" i angrebet, så har jeg en genial idé!
Vi kunne - hvis transferforbudet tillader det - spørge Barcelona om de vil bytte Suarez for Ronaldo! Det ville faktisk løse alle vores problemer:)