Optakt: Anden turneringshalvdel skal indledes med sejr
Nu er du ikke helt fair Dios...:) Jeg forsvarede faktisk Pepe da han skrællede huden af Casqueros ryg (fordi jeg godt kunne sætte mig ind i Pepes raseri), og jeg giver kun Ronaldo "særbehandling" i det omfang han fortjener. Men som jeg også skrev tidligere, så er det altid totalt uacceptabelt at få bevidste røde kort.
Jeg har bare svært ved at sætte mig ind i, hvorfor så mange brugere herinde giver Ronaldo så lidt kredit. Hver gang han går på banen skal han blot lave to dårlige afleveringer i løbet af 90 minutter, og så skal han kritiseres. Nu har han så spillet 4 dårlige/under middel kampe i træk, og så er der nogen der ønsker at sælge ham! ...... Det er så langt ude, og der er nogen som fuldstændig har mistet perspektivet.
I øvrigt lærer jeg aldrig at forstå din holdning om, at for at spille godt skal man spille som Modric eller Isco - alt andet er dårligt og forfærdeligt at se på. (Hvis jeg forstår korrekt?) Der er jeg mere typen der mener, at både af æstetiske og resultatmæssige hensyn er det positivt, at et fodboldhold består af forskellige typer. Og ja; jeg synes Ruud van Nistelrooy og Inzaghi var nogle herlige angribere, på deres egen måde;)
....................................................
Hvis folk er trætte af at have en top professionel, Ballon d'Or-vindende "målmaskine" i angrebet, så har jeg en genial idé!
Vi kunne - hvis transferforbudet tillader det - spørge Barcelona om de vil bytte Suarez for Ronaldo! Det ville faktisk løse alle vores problemer:)
Men du var da af en anden holdning, da Pepé trådte Messi på hånden. Der ville du have ham solgt hurtigst muligt, men det er også fuldstændig ligegyldigt. Problemet i mine øjne er, at du prøver at forsvare handlingerne. Men du må da være en person fyldt med had eller frustrationer siden du altid kan sætte dig ind i hvorfor folk reagere som Ronaldo f.eks. gjorde :D Det er jo også fair nok hehe.
Jeg kritisere ikke Ronaldo, fordi han blot laver 2 fejlafleveringer i træk. Jeg giver bare ikke Ronaldo kredit for at være anonym i 90 min. også scorer på straffe i det 92 min. Min holdning til Ronaldo har jo altid været den samme. Forskellen fra 2009 og 2015 er bare, at Ronaldo i mine øjne er blevet en utrolig kedelig målmaskine, som kun kan blive verdens bedste ved at scorer mange mål. Nuvel, så er det dét vigtigste i fodbold, men det falder bare ikke i min smag, og derfor er jeg ikke helt kåd hvergang Ronaldo bliver nævnt i en sammenhæng.
Ronaldo er en mand som deler vandene, og der skal ikke meget til at "hade" ham hvis det går dårligt for ham. Han er jo selv skyld i hans image, så derfor er folk nok ekstra hårde ved ham.
Og nej du forstår ikke rigtigt hvad jeg mener. For man skal ikke spille som Modric eller Isco før jeg kan lide en spiller. De 2 er bare eksempler på hvad jeg mener, fordi de stort set altid spiller godt. Altså laver få fejl, er god i deres boldomgang etc..
Det er også helt fint vi er forskellige. Jeg kan også godt lide Mourinho, så længe han bare ikke er i Real Madrid, og det samme gør sig gældende med spillere som Rvn, Inzaghi og hvad de andre tosser nu hedder :)
Jeg forstår dog overhovedet ikke hvad du mener med Suarez? Faktisk slet ikke!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det hedder at have empatiske evner - det er noget helt andet end at have mange frustrationer;)
Det er i øvrigt en "myte" af dimensioner, at Ronaldo tit er anonym, i den forstand at han ikke spiller godt før han scorer. Prøv at kigge lidt bedre efter, og prøv også at læg mærke til det arbejde han laver uden bolden, altså hvordan han hele tiden søger plads og dybdeløb. Ronaldo er det sidste led i kæden, så der ville være noget galt hvis han hele tiden var på bolden, og rendte rundt og fordelte spillet.
Nå det kan sgu også være lige meget. Jeg synes bare at det er synd, at der muligvis er en del madridistas som ser Real Madrids kampe, uden at forstå (beklager formuleringen) hvad det er Ronaldo gør så godt. Det er lidt som at være til whisky-smagning med en Coca Cola drikker;-)
Der er mange tanker der er i omløb. Såsom at vi på trods af at har spillet elendigt siden Modrics skade, rent faktisk stadigvæk er i en potentiel 4 point føring når kampene bliver udjævnet. Så det faktum at vi stadigvæk sidder trygt på 1 pladsen på trods af vores spil er intet mindre end fantastisk.
Kampen i Avareos' fødeby skulle vi under helt ordinære omstændigheder havde fået uafgjort og i værste faldt måske tabt. Så det faktum at vi var en mand i undertal, men alligevel ender med at få alle de 3 point og sparke en massivt hårdt spark på barca-fans klunker, er mildest talt fantastisk og intet mindre. Desuden er jeg glad for at de tabte eller uafgjorte kampe i det mindste fandt sted i Copa del Rey plus venskabskamp fremfor ligaen.
Med hensyn til Cordoba-kampen sidder jeg ikke med en følelse af at vi spillede dårligt, men snarere at Cordoba rent faktisk forstod at aflæse vores spil og spille efter Simeones principper.
Jeg ser frem til at Ronaldo får nogle dages karantæne og forhåbentligt lige kan sunde sig en anelse, og jeg håber at vi vinder vores næste 2 hjemmekampe. - I den 3. kamp forventer jeg at Ancelotti vil spille lidt afslappende og tilbageholdende nu hvor Atletico er tvunget til at vinde hvis de skal holde trit, og dermed kan vi straffe dem på denne måde. Uafgjort vil næppe skade for min vedkommende.
Og Modrics tilbagekomst ser vi allesammen til.
Og nej, naturligvis skal en spiller der formår at score de umenneskelige bunke mål samt producere de assists, og ikke mindst rent faktisk kan finde ud at omsætte straffespark til mål modsat en vis skattefusker i Barcelona, bør absolut ikke sælges. - i særdeleshed ikke når han vinder Ballon D'or. - Her bør man nok lige få styr på sine idiosynkrasier.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg ønsker ikke nødvendigvis Ronaldo solgt, fordi han er essentiel for vores hold. Ligesom Kroos og Modric er. Men mit gæt har altid været og er stadig at Perez vælger at sælge Ronaldo sommeren 2016. Hvis Perez kan få 400 millioner kroner for en 31 årig spiller, så tror jeg han tager handlen. På den måde har vi nydt godt af at have verdens bedste fodboldspiller i sin livs bedste periode. Og stort set gratis.
Er glad for de tre point, og så er der vel heller ikke så meget andet at sige om den kamp. Vi har savnet Modric siden første minut han blev skadet.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
M_linding skrev: Dios
Det hedder at have empatiske evner - det er noget helt andet end at have mange frustrationer;)
Det er i øvrigt en "myte" af dimensioner, at Ronaldo tit er anonym, i den forstand at han ikke spiller godt før han scorer. Prøv at kigge lidt bedre efter, og prøv også at læg mærke til det arbejde han laver uden bolden, altså hvordan han hele tiden søger plads og dybdeløb. Ronaldo er det sidste led i kæden, så der ville være noget galt hvis han hele tiden var på bolden, og rendte rundt og fordelte spillet.
Nå det kan sgu også være lige meget. Jeg synes bare at det er synd, at der muligvis er en del madridistas som ser Real Madrids kampe, uden at forstå (beklager formuleringen) hvad det er Ronaldo gør så godt. Det er lidt som at være til whisky-smagning med en Coca Cola drikker;-)
Det der er simpelthen noget forbandet vrøvl, Linding. Mit man-crush på dig er forstummet! ;-) Ronaldo tager mange gode løb, bevares. Men at sige, at han spiller godt, det passer simpelthen ikke. Jeg tæller de sidste 6-7 kampe, hvor han har været ringe kørende. Og jeg er indrettet ligesom Dios: At manden scorer mange mål, er ikke ensbetydende med en god kamp. De gode kampe har der været oceaner af - men der bliver længere imellem dem. Ronaldo ødelægger mere end han gavner i det opbyggende spil. Så kan du have den mening, at jeg ikke forstår fodbold. Jeg har akkurat samme holdning til dig, hvis du ikke kan se det. I bliver simpelthen nødt til at droppe forsvaret af Ronaldo. Når han underpræsterer på den måde, han gør, så er det ok at kritisere. Ligesom det er med alle andre spillere på holdet. Han kommer forhåbentlig stærkt tilbage efter en tur i svedekassen - men indtil han gør det, så bør man holde fast ved faktum: Manden har været skidt kørende i en forholdvis lang periode - for en spiller af hans kaliber.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
Det der er simpelthen noget forbandet vrøvl, Linding. Mit man-crush på dig er forstummet! ;-) Ronaldo tager mange gode løb, bevares. Men at sige, at han spiller godt, det passer simpelthen ikke. Jeg tæller de sidste 6-7 kampe, hvor han har været ringe kørende. Og jeg er indrettet ligesom Dios: At manden scorer mange mål, er ikke ensbetydende med en god kamp. De gode kampe har der været oceaner af - men der bliver længere imellem dem. Ronaldo ødelægger mere end han gavner i det opbyggende spil. Så kan du have den mening, at jeg ikke forstår fodbold. Jeg har akkurat samme holdning til dig, hvis du ikke kan se det. I bliver simpelthen nødt til at droppe forsvaret af Ronaldo. Når han underpræsterer på den måde, han gør, så er det ok at kritisere. Ligesom det er med alle andre spillere på holdet. Han kommer forhåbentlig stærkt tilbage efter en tur i svedekassen - men indtil han gør det, så bør man holde fast ved faktum: Manden har været skidt kørende i en forholdvis lang periode - for en spiller af hans kaliber.
Jeg er da helt enig med dig!
Men Dios mener - som jeg forstår det - at Ronaldo næsten altid "spiller dårligt". Og andre mener, at vi skal sætte ham til salg.
I sådan en situation synes jeg at det er fair nok, at vi er nogen som tager Ronaldo lidt i forsvar. Jeg mener i øvrigt også, at vores spillemæssige problemer starter og slutter på midtbanen, og ikke hos Ronaldo... Men det er så en helt anden snak;)
M_linding skrev:
Pelle skrev:
Jeg er da helt enig med dig!
Men Dios mener - som jeg forstår det - at Ronaldo næsten altid "spiller dårligt". Og andre mener, at vi skal sætte ham til salg.
I sådan en situation synes jeg at det er fair nok, at vi er nogen som tager Ronaldo lidt i forsvar. Jeg mener i øvrigt også, at vores spillemæssige problemer starter og slutter på midtbanen, og ikke hos Ronaldo... Men det er så en helt anden snak;)
Altså det lyder til, at Dios og jeg deler samme filosofi. At man godt kan spille dårligt, selv om man scorer mål. Ronaldo spiller selvfølgelig ikke altid dårligt, men helt ærligt, så kan jeg - med vores filosofi taget i betragtning - ikke huske, hvornår han sidst spillede en god kamp.
Det var mig, der skrev, at han burde sælges, og det skaber åbenbart noget røre i vores lille Madridista-andedam. Så lad mig lige forklare. Ronaldo skal kun sælges, såfremt han stopper med sit vanvittige scorings-snit, hvilket jeg helt personligt tror på. Jeg synes han bevæger sig for langt ude på venstrekanten og for lidt centralt. Når han så endelig går ind centralt, som han ofte gjorde i gårsdagens kamp, så får han problemer mod kompakte forsvar, og han ødelægger vores spil. Mange gode chancer og muligheder går til spilde, fordi han helt håbløst mister bolden. Jeg håber det ikke, men jeg frygter, at 2015 bliver året, hvor vi for alvor ser Ronaldo dale i niveau. Jeg synes allerede slutningen af 2014 indikerede det, og starten af 2015 er bestemt ikke bedre. Lad os håbe, jeg tager fejl. Så må i gerne svine mig til, men det er okay - for så har vi forhåbentlig fået gang i spillet igen.
Vores spillemæssige problemer skyldes naturligvis delvis midtbane. Men det skyldes i ligeså høj grad BBC, hvor både B og C ikke giver Benzema meget at arbejde med for tiden. Når man i størstedelen af kampen står solidt plantet på kanten, så er det svært at blive farlige.
Jeg er ked af, hvis folk tror, jeg kun opponerer mod enkelte spillere. Ronaldo fik lige tur i går - især baseret på hans idioti i de sidste 10 min. Men jeg er faktisk skuffet over holdets bundniveau som helhed - og det er netop dét, der er så skræmmende ringe. Vi producerer ikke nok, og det kommer til at koste os, når vi møder Barca og Atlético på udebane.
Altid den samme procedure, altid det samme resultat og altid de samme argumenter.
Det er satme så unuanceret, usagligt, unyttigt og bare decideret kedeligt… Det hele handler altså ikke om Ronaldo, hverken når det går godt eller skidt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Jaken skrev: Det er så trivielt at læse den samme gamle smøre efter hver evig eneste nederlag… Altid, altid er der den ene gruppe, der desperat og hysterisk iler til tasterne for at tilsvine Ronaldo og kræve ham solgt og jeg ved snart ikke hvad, og så er der den anden grøft, der har så forbandet travlt med at undskylde og forsvare ham i tykt og tyndt.
Altid den samme procedure, altid det samme resultat og altid de samme argumenter.
Det er satme så unuanceret, usagligt, unyttigt og bare decideret kedeligt… Det hele handler altså ikke om Ronaldo, hverken når det går godt eller skidt.
Meget enig, Jaken.
Men nu blev manden trods alt hovedperson i en yderst kontroversiel aktion i går. Det krydret med hans dårligste optræden meget, meget længe - så bliver der lidt debat.
Men debatten bør naturligvis have en afslutning, for vi kommer ikke videre og det bliver meget trivielt. Hermed det sidste herfra. Nu er det bare fremad mod næste kamp.
God aften! :-)
Jeg forstår da også, at Ronaldo er ked af det, hvis han er blevet dumpet. Men hvad har det med sagen at gøre? Du prøver at retfærdiggøre det Ronaldo gjorde, fordi du godt kan sætte dig ind i hans situation, hvor jeg altid vil tage afstand fra en sådan handling uanset hvad årsagen er. Vi skal overhovedet ikke tale om Muhammed tegninger etc. men er det ikke lidt de samme mennesker, som prøver at retfærdiggøre et drab på en tegner, fordi det er krænkende? Altså jeg forstår godt selve situationen, harmen og frustrationen etc., men handlingen vil jeg til hver en tid tage afstand fra, og er man et nogenlunde anstændigt menneske, så skal man på ingen måder prøve at bortforklare handlingen, blot fordi man godt kan sætte sig ind i de frustrationer der nu engang er.
Det er lidt der jeg føler du er. Jeg ved du skriver, at man ikke skal acceptere et bevidst rødt kort, men det klinger bare hult, når der kommer et men bagefter.
Så du vælger simpelthen lige, at lægge ord på hvad der er sandt og falsk i en fantastisk subjektiv verden som fodbold? :D Så lad mig fortælle, at jeg forventer en anelse mere af verdens bedste fodboldspiller, hvis hans eneste job for tiden er og skabe plads til hans holdkammerater. Ronaldo tager nogle gode løb, men lige på det punkt synes jeg Bale er langt bedre, og det siger egentlig alt om Ronaldo. Det er altid Bale af de 2, som får bolden i en situation hvor Bale endelig rykker og bevæger sig fri fra sin opdækning. Det har sjovt nok kun været Bale, som har fået alle friløberne, som godt nok er blevet brændt på det skammeligste, men det er igen Bale's gode løb som skaber pladsen. Og spar mig for, at det er Ronaldo's løb som giver Bale plads, for det er det langtfra!
Og igen, så forventer jeg ikke Ronaldo skal forsvare, angribe, føre bolden frem, være den mest dominerende pasningsspiller samt altid at være målscoreren. Jeg forventer bare, at han er noget mere på bolden, for at få flyttet forsvaret rundt, og vigtigst af alt, at han så ikke mister den konstant. Hans driblinger er ikke tilstede, og når han så endelig prøver at udfordre sin direkte modstander, så taber han oftest kampene. Når han prøver at drible ind i banen fra kanten af, så er hans aflevering oftest håbløs, fordi hans sidste træk altid lige bliver en anelse for langt. Han går og gemmer sig i mine øjne, og kampen imod Cordoba er oftest sådan som jeg ser Ronaldo spille fodbold. Normalt plejer han bare lige at få scoret 1-2 mål i slutminutterne eller noget i den stil, og så er alt glemt.
Der var en periode i denne sæson, hvor jeg gav Ronaldo 3-4 5-taller i træk, fordi han nemlig var så dominerende, udfordrende og så fandens god, men for det meste, så spiller han altså bare ikke godt IMO.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- DonSelf
- Gæst
-
Samtale:
Christian: Hva så …., spillet du godt i dag?
Mig: Tja, jo jeg spillet bolden fint rundt. Snød et par mand.
Christian: Du spillet offensiv midt i dag, hvad vist du mig ?
Mig: Tjo, jeg spillet bolden rundt og mistet den nogle få gange. Holdt gang i spillet!
Christian: Lag du op til nogle mål ?
Mig: Nej ?!
Christian: Scoret du nogle mål?
Mig: (Forvirret, så han ikke kampen, tænkt jeg!) Nej, gjorde jeg heller ikke?
Christian: Hvordan kan du så, sige, at du spiller godt?
Mig: Øhhhh
Christian: (Dyb seriøs)Det er mål og anden sidste fod, som afgøre kampe !! Det er det, en offensiv spiller skal gøre, ikke spille bolden rundt og spille ”flot”.
Jeg fattede seriøst ikke, hvad han snakket om - som en ung gut. Men i dag forstår jeg pludselige hvad han mente - dog er det lidt for sent ;) .
- Bare en anderledes indspark til debatten omkring Ronaldo.