Marca-spekulation: Real Madrid holder møde om Benítez-fyring
Elkrimi skrev:
SR4 skrev:
Elkrimi skrev: Der er mange forskelle mellem Zizou og Pep. Jeg hæfter mig især ved at Zizou er langt mere indadvendt som person, hvilket nok også afspejles i kommunikationen. Forhåbentligt får han en assisterende træner, som er en super god formidler (det udelukker Raul).
Derudover turde Pep at afskedige flere af de afdankede spillere i Barca på daværende tidspunkt, som Ronaldinho og Eto'o. Spørgsmålet er om Zidane også tør være konsekvent overfor for f.eks. Ronaldo, når det brænder på.
Zidane har dog en faktor som ikke skal undervurderes: Legende-status. Spillerne, fansene og Perez forguder ham.
God artikel:
"As for Perez, Paco Aguilar, a veteran Spanish journalist for El Mundo Deportivo, said it best. To paraphrase , sacking Benitez means the Real Madrid president has left himself with no safety net. If things don't improve, the next head to fall will be his own. He will have run out of people to blame. And that might not be a bad thing for Real Madrid."
www.espnfc.com/spanish-primera-division/...idane-at-real-madrid
Det har intet med at tude tage et oprør at gøre? Hvis Zidane stadig ser at Ronaldo er god nok, så fortsætter han? Ronaldo har i glimter vist han stadig har niveau, men holdet har som helhed ikke spillet godt. Han har ikke skilt sig ud negativt fra mængden, men heller ikke positivt.
Vi så ved det første mål mod Valencia, hvad den trio kan, lad os håbe Zidane kan få mere af det frem.
Måske var jeg ikke klar nok, eller også misforstår du mig. At turde tage store beslutninger om at afskedige store spillere og tage kampen med præsidenten, eller sætte sig i respekt overfor sådanne spiller det kræver mod og det havde Pep. Lad os se hvordan Zizou håndterer det - jeg kunne godt frygte at han ikke har samme hårdhed. Ronaldo var bare et eksempel på en af de giganter man møder i Madrid, som kan have problemer med sine defensive pligter. Et andet eksempel kunne være at sige farvel til en Pepe eller fratage Marcelo for anførerbindet, hvis han ikke mener han er manden til det.
Men helt ærlig, kan jeg ikke se hvilke spillere der skulle gøres et opgør med. Det vigtigste opgør er nok med Perez, men tvivler på det sker!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
Gåser skrev: Hvad tænker I om Zidanes ansættelse i relation til Pogba?
Kan Zidane være trækplaster nok til at hive sådan en profil til klubben - jeg håber det!
Jamen, hvis vi skal trække noget positivt frem om Zidane - og det skal vi, så er der da nok ingen tvivl om, at spillere som Hazard, Pogba, Laporte m. fl. vil føle sig mere smigret af et Real Madrid-tilbud med Zidane som træner end Rafa Benítez.
Zinedine Zidane blev i sin tid som assistent for Ancelotti rost for at være ekstremt god til at stoppe spillet og forklare sine ideer, mens ALLE spillerne lyttede.
Og så har han den fordel, at han fra første dag vil være ven med pressen og det skal man bestemt ikke kimse af.
Om han så har hårdheden til at kunne gennemføre en udrensning i truppen, det bliver hans virkelige svendeprøve, sammen med det næste halve år her.
Med tanke på at nærmest hele spillertruppen er spillere, der har været her i få år, kan jeg ikke se hvilken udrensning folk snakker om?
Her har vi kun Marcelo, Ronaldo, Benz Ramos af store profiler som har været her længe.
Hvad er Zidanes filosofi? Hvilken formation spiller han, og hvordan tror I hans idealopstilling vil være?
Nu har jeg ikke kunne give mine meninger til kende de sidste måneder, så lad mig lige opsummere mine holdninger inden sæsonen, jeg skrev følgende:
Perez bliver en ualmindelig upopulær mand hvis han smider Ancelotti på porten ansætter Benitez og vi stadig intet vinder. Mourinho afskedigelsen var fornuftig. Alt gik op i hat og briller. Men Perez bliver uvenner med virkelig mange mennesker internt i klubben såvel som udenfor hvis Ancelotti ikke fortsætter. Det er lang tid siden jeg har været så nervøs for hvad fremtiden bringer. Jeg tror der bliver spillerflugt i løbet af halvanden sæson hvis Ancelotti fyres.
Jeg ser måske spøgelser. Men for mig er det en vanvittig beslutning at sige farvel til Ancelotti.
Senere skrev jeg:
Så, Benitez kommer til Real. Så må skeptikkerne (jeg selv inklusiv) give manden en chance. Han kommer jo ikke for at lave splid og kaos i klubben. Han kommer for at føre Real Madrid til titler på sin måde. Kritikken skal derfor ikke rettes mod vores kommende træner. For han er blevet valgt af vores kære præsident.
Er du sunshine hvor skal det bare spille næste sæson. Vi skal vinde, spille det bedste fodbold i verden, og stryge til tops i ligaen, undgå skader og bruge en masse af de unge talenter. Ellers er jeg den første til at skrige på en nedslagtning af Florentino Perez.
Skuffet!
Og sidst:
Min frygt:
-spillerflugt
-splid i spillertruppen
-kedelig spillestil
-at Benitez bliver Perez' nikkedukke
Det hele er heldigvis ikke blevet til virkelighed, men vi har haft kollisionskurs på alle fronter siden dag ét.
Normalt er jeg klar fortaler for, at trænerne i Real Madrid får den første sæson "gratis" -uden krav om titler... så længe der indføres et klart og tydeligt koncept, samt løbende forbedringer i gennem sæsonen. Derfor synes jeg også at fyringen af Benitez er helt på sin plads. Han har simpelthen ikke levet op til hvad der kræves af en træner i Real Madrid. Heller ikke dennes kun halve sæson.
Ja, jeg synes fyringen af Ancelotti var en fejl og nej jeg synes ikke at Benitez var den rigtige til jobbet. SLUT! -Ikke mere bagklogskab eller tuderi over det. Videre!
Romantikeren i mig?? Ærligt? Romantikeren sprøjter ud over det hele! Jeg får lyst til eventyr, sjov og ballade bare ved tanken. Jeg er så glad for det valg og jeg ønsker det bliver en succes mere end noget andet.
Samtidig med troen på at han kan samle holdet og få de slående spillere til at rejse sig fra asken og præstere som vi har set dem gøre tidligere. Her tænker jeg især på Isco, men også James kan blive "genfødt". Jeg håber virkelig at det lykkedes. Sikke en historie det ville være:)
Den sure gamle idiot i mig?? Ærligt? Den sure gamle idiot sveder og lugter af bar' angst ud over det hele! For det første har manden ingen reel erfaring, ingen anden træner med samme træner-bagage i verden, havde fået mulighed for det Zidane nu får. Han har ikke trænet på højeste niveau og ikke vist noget som helst som berettiger til en plads i det brandene trænersæde, i Kongeklubben. Zidane har fået pladsen fordi han er Zidane, og fordi Perez er en presset mand. Det er ikke særlig rationelt at ansætte en træner med så lidt erfaring -også selvom det er Zidane. Det er en kæmpe risiko for både Perez, Zidane og klubben. Falder Zidane igennem træder Perez tilbage, det er der slet ingen tvivl om. Zidane bliver fyret og får skåret et ubarmhjertigt snit i sit ellers så positive ryg, i klubben. Ja, og klubben lider igen af dårlig omtalte, dårlige resultater og uroligheder.
Jeg er godt nok splittet i den her sag. Ja, jeg synes fyringen er på sin plads, men jeg er bange for at ansættelsen af Zidane er for tidligt.
Jeg håber inderligt at det bliver stort det her. Jeg holder mig til romantikeren for nu. Vi må se hvad fremtiden bringer;-)
Jeg er her stadig XOXO
Der står en del interessant til sidst
Michel skrev: Jeg er lidt forvirret faktisk, kom Guardiola ikke direkt fra Barca B hvor han var et år, og gjorde os til grin de næste 4 år som cheftræner for FCB.
Jo? Hvorfor er du dog forvirret kære?
Jeg er her stadig XOXO
Et galehus. Elsker Zidane, men ærligt er det jo alt for tidligt? Han har jo ikke erfaring nok. Han har ikke præsteret med 2. Holdet endnu. Er bange for at han fejler, og så et chancen spildt med ham som træner :(
Og Bente har ikke været fantastisk, men altså det er har jo heller ikke været decideret katastrofalt. Der hat været noget tanke bag, og midt i en sæson ?? Øv øv øv.
Nåh håber jeg tager fejl
Zidane var jo de-facto træner for Frankrig under VM, da hele truppen gjorde oprør mod Domenech. Det er velkendt, at han formåede at samle truppen og få dem til at fokusere, samtidigt med at hans spil var med til at løfte holdet. Han har helt klart evnerne til at lede et mandskab i krise. Desuden skal hans erfaring fra en lang karriere under mange forskellige top-trænere ikke undervurderes.
Derudover er han jo en mand, som der bliver lyttet meget til på ledelsesgangene og i spillertruppen, og samtidigt er han velrespekteret af både presse og fans, så der vil forhåbentlig komme lidt mere ro over tingene, især hvis vi vinder de næste 5 kampe og får tanket selvtilliden.
www.theguardian.com/football/2006/jun/16/worldcup2006.sport
- ElGordo
- Gæst
-
1. han har spillernes respekt og styring i omklædningsrummet og god mandskabspleje.
2. Han har mediernes og fans opbakning.
www.fourfourtwo.com/features/zinedine-zi...drid#:pDPPm3CaXF685g
Denne artikel, som er ret dybdetborende giver mig endnu mere tiltro til Zidane. Måske jeg bare er naiv men jeg tror virkelig på det !
Og hvis det ikke lykkes, jamen så trækker Perez sig sikkert tilbage til denne eller næste sommer og starter valg ;)
- ElGordo
- Gæst
-
Han udviklede sig med Castilla og fik dem til at præstere endnu bedre i år med en ungre og dårligere trup. Han er i stand til at skifte om på systemmet ift. de spillere han har. Desuden får han sikkert 18 måneder eftersom han har en undskyldning for ikke at vinde sølvtøj i år pga benitez, så det betyder at han har mere tid til at forme sit hold til sæsonen 16/17 til august :)