Cristiano Ronaldo: Hvis alle havde mit niveau, lå vi nr. 1
Pyha.
Det gjorde han ikke.
Og det er et rigtig godt, ærligt interview, som ikke bare er: "We played well and deserved a win but we'll just have to fight ... bla bla ...". Godt lavet, Cristiano.
Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
M_linding skrev: www.goal.com/en/news/722/la-liga/2016/02...s-defeat-to-atletico
Nu har jeg lige læst hele interviewet, som ChrillRM14 linkede til.
Det ændrer IMO alt! Igår mente jeg - næsten - at man burde fyre Ronaldo.
Men efter at have læst hvad han rent faktisk blev spurgt om og svarede i sin fulde form, mener jeg ikke at han siger noget der er særlig kontroversielt. Han bliver tydeligvis irriteret over, at han bliver kritiseret så meget. Men det er ikke hans holdkammerater han tilsviner men derimod lægestaben (og de fysiske trænere + Benitez).
Ronaldo siger ikke at Jesé, Danilo osv er lort, sådan som medierne forsøger at fremstille det. Han siger at for mange skader og manglende fysik har ramt start 11'eren for meget, og at holdet præstationer er blevet derefter. Han bruger Danilo som et eksempel og siger, at han var den bedste mand igår, men at det ville være svært for Danilo at spille en hel sæson som VB (hvilket vel er meget korrekt).
Vi er vel alle enige i, at der har været et problem med skader og den generelle fysik?
Det jo netop det der er pointen i det han siger. Det er det han fremhæver som er grunden til, at det står så skidt til i ligaen. Og han har jo helt ret. + at de spiller der har taget over og de spiller der har fået chancen for at spille meget, og vise sit værd, ikke har formået at bringe samme neveau.
Og det har han jo ret i, og det her med at vi hele tiden har skader, som i længden er meget skadeligt for holdet, gør ikke ligaen nemmere. Når vi ikke kan stille med vores stærkeste opstilling mod de store hold, så risikerer vi at tabe, sådan er fodbold.
Han kritiserede ikke sine holdkammerater, men kom mere ind på hvad der er grunden til at ikke køre i ligaen og hvorfor det præstations mæsigt skiller sig ud fra champions league.
- AmorMadrid
- Væk
- Guld bruger
-
www.goal.com/en/news/722/la-liga/2016/02...s-defeat-to-atleticoasp3200 skrev: Afsted med den klovn. Utroligt respektløst overfor sine holdkammerater, han jo ikke ligefrem selv haft en højt niveau.
Jeg vil råde dig til at læse interviewet igen.
Ronaldo har mange gode pointer i dette interview, og han siger egentlig ikke noget der ikke er rigtigt. Han siger at det er et problem når mange af vores førsteholdsspillere har for mange skader, og det er da fuldstændig korrekt. Selvfølgelig er det et problem hvis man aldrig kan stille med stærkeste opstilling, især i svære kampe som mod Atletico.
Så siger han at vi ville ligge nummer 1 hvis alle havde hans (fysiske) niveau. Og der tænker jeg at han mener i forhold til skader, da han jo selv meget sjældent er ramt af skader.
Kan godt se hvis folk tolker det på en anden måde, som om at hvis alle var ligeså gode som ham så ville vi ligge nummer 1. Men sådan tror jeg ikke man skal forstå det. Han sagde jo også selv bagefter at han mente niveau i forhold til skader og ikke i forhold til spillet, og at han ikke er bedre end sine holdkammerater.
- Kristian S
- Guld bruger
-
Og Sahinovic's kommentarer er jo til at brække sig over som sædvanlig, han er jo åbenlyst en Messi og Barca fanboy der er kommet herind for at sprede lort. Hvis nu bare han havde været lidt mere snu og velartikuleret, ja så kunne det endda være han var sluppet afsted med det uden nogen havde andet uråd, men jeg falder sku ikke for hans skuespil længere nu. Seriøst smut nu tilbage til Barca forummet hvor du hører til.
- Tore Hansen
- Gæst
-
Det ironiske for mig er, at man kritisere medierne for at være efter Ronaldo, men derefter helt ukritisk så læser et langt interview på et medie, som er oversat.
MMM og Siempre er ikke de 2 eneste spansk talende jeg har hørt deres version af. 2-3 steder af venner og bekendte har bekræftet selv samme historie med, at det ikke var fysikken, men at han decideret gik efter reserverne.
Jeg forholder mig stadig total kritisk, men uanset hvad, så er det vildt Ronaldo ikke har fået mundkurv på noget før. Han kommer med den ene idiotiske og misforstående udtalelse efter den anden. Hvis han går til 5-7 psykologer om ugen, så forstår jeg ikke hvorfor ingen af dem har rådgivet ham i ikke at udtale sig i en presset eller irriteret situation, for igen bliver Ronaldo et omtaleemne verden over, og igen er det den negative slags.
Min personlige holdning om nederlaget kan koges ned til, at Ronaldo brændte 3 kæmpe chancer, hvor alle burde give mål. Det var ikke Ronaldo's skyld vi tabte, men når man var så elendig foran mål som Ronaldo var, så skal man gemme sig lidt i stedet for at storme pressen og ytre sig med spredte arme.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kristian S
- Guld bruger
-
Dumme dumme Ronaldo for at han brændte et par chancer som han selv satte sig i, og hold da op for nogle kæmpe chancer, de er jo nærmest ikke set større i fodbold.
At manden efter kampen så osse har nerven til at kalde Danilo for banens bedste, ja det siger jo bare hvor arrogant han er! Puuuuha!
ADVARSEL: Stærk sarkasme kan forekomme i overstående tekst
“The others are having a great season and I am very close to them. If I am so bad, like you guys say all the time, I haven't seen in the Champions League either anyone close to me.
“It annoys me because it seems like it is a prejudice you guys have against me. If everyone was at my level we are first.''
Han taler da helt udelukkende kun om fysikken, stop.
Florentino Pérez
og iøvrigt et godt interview af Ronaldo. Forhåbentlig bliver han flere år endnu. Vi har brug for flere gode spillere på holdet. ikke færre.
- Madridista hasta la muerte
- Senior bruger
-
Kristian S skrev: Og Sahinovic's kommentarer er jo til at brække sig over som sædvanlig, han er jo åbenlyst en Messi og Barca fanboy der er kommet herind for at sprede lort. Hvis nu bare han havde været lidt mere snu og velartikuleret, ja så kunne det endda være han var sluppet afsted med det uden nogen havde andet uråd, men jeg falder sku ikke for hans skuespil længere nu. Seriøst smut nu tilbage til Barca forummet hvor du hører til.
Synes efterhånden jeg har set en del brugere herinde få smidt det prædikat på sig, hvis de lige har været uenige med nogle stykker. Husk, at vi har masser af forskelligheder, selvom vi alle har den hvide trøje liggende i tøjskabet. :-)