Cristiano Ronaldo: Hvis alle havde mit niveau, lå vi nr. 1

10 år 5 måneder siden #85 af Vinícius

Johnson skrev: Fair nok Kristian S, Kratmus og Ellehamp og et par stykker mere som jeg ikke kan huske hvad hedder. Der er Real Madrid fans i alle aldre og det afspejles selvfølgelig også i debatten. Det glemmer man nogle gange.

--- Hvis vi absolut skal gå personligt, så prøv at krydre det lidt. Det andet er simpelthen for kedeligt. Du udstiller dig selv.

@Sebberg

Hvad angår hans "smøre", hvad er det så egentlig, som er så forkert i det han siger? Ingenting hvad angår sandhedsværdi. Men hvad er så forkert ud fra din idé om, hvad man bør sige og ikke bør sige? Jeg har læst det mange gange, og jeg kan godt se, hvor man kan vælge at misforstå det. Men vælger man det, er der jo så meget man kan vælge at misforstå efter smag og behag.

Jeg kan garantere, at der er mange, der er fuldstændig uenige i det negative fokus, når nu de læser en korrekt oversættelse fremfor bare at læse overskrifterne. Er det virkelig Ronaldos ansvar, at hans udtalelser oversættes så forkert? At selv vores eget Madridista.dk vælger en så populærjournalistisk overskrift?

Tak fordi du går efter bolden og ikke manden.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Vinícius.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #86 af ChrillRM14

Johnson skrev: Fair nok Kristian S, Kratmus og Ellehamp og et par stykker mere som jeg ikke kan huske hvad hedder. Der er Real Madrid fans i alle aldre og det afspejles selvfølgelig også i debatten. Det glemmer man nogle gange.

Det er vel sådan, du mener, at en debat skal fortsættes? Hvor bedrevidende vil man lige være? Ved at forsøge at sige, at alle der har en anden mening end dig selv er små forvirrede mindreårige fans?

Vi lever ikke i Stalins Sovjet, hvor kun én fortolkning og mening er lovlig? :)

Har jeg ikke forstået dit indlæg, skriver du det bare, men synes ikke det her fremmer debattens niveau...

Til hele den her tråd (stort set alle brugere inklusiv): Fodbold er følelser og ikke politik, så fair nok at det kan udløse følelsesmæssige udbrud, men generelt er der alt alt for lidt respekt for andre på de forskellige sider. Det er for nemt at skrive personangreb på nettet end hvis debatten var ansigt-til-ansigt, men der bør strammes op.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, ElMadrid, Vinícius, AmorMadrid

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #87 af Johnson
Der er vel ikke noget galt i at være en ung Real Madrid fan ;-)

10 år 5 måneder siden #88 af ChrillRM14

Johnson skrev: Der er vel ikke noget galt i at være en ung Real Madrid fan ;-)

haha helt sikkert, men jeg tror godt, du ved, hvad jeg mener? :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 5 måneder siden #89 af Sebberg

Kratmus skrev:

--- Hvis vi absolut skal gå personligt, så prøv at krydre det lidt. Det andet er simpelthen for kedeligt. Du udstiller dig selv.

@Sebberg

Jeg kan garantere, at der er mange, der er fuldstændig uenige i det negative fokus, når nu de læser en korrekt oversættelse fremfor bare at læse overskrifterne. Er det virkelig Ronaldos ansvar, at hans udtalelser oversættes så forkert? At selv vores eget Madridista.dk vælger en så populærjournalistisk overskrift?

Det er desværre bare således, at hvis du hedder Cristiano Ronaldo, Lars Løkke Rasmussen eller Barack Obama, så er det dit ansvar at agere på en måde udadtil, der afspejler og passer til den professionelle rolle, du har. Selvfølgelig kan der være situationer, hvor man er uden skyld, men der er jo en grund til, at denne udtalelse skaber så meget harme; den er kontroversiel.

10 år 5 måneder siden #90 af Kristian S

Sebberg skrev:

Kratmus skrev:

@Sebberg

Det er desværre bare således, at hvis du hedder Cristiano Ronaldo, Lars Løkke Rasmussen eller Barack Obama, så er det dit ansvar at agere på en måde udadtil, der afspejler og passer til den professionelle rolle, du har. Selvfølgelig kan der være situationer, hvor man er uden skyld, men der er jo en grund til, at denne udtalelse skaber så meget harme; den er kontroversiel.

Er det ikke lidt mærkeligt at sammenligne en fodboldspiller med politikere? Jeg mener politikere er jo ligesom uddannede i at udtale sig offtentligt, and yet they still quite often mess it up...

Anyway synes det er absurd hvordan sådan en udtalelse kan blive fuldstændig blown out of proportions, især da Ronaldo faktisk taler rosende om sine hold kammerater hele vejen igennem.
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

10 år 5 måneder siden #91 af Vinícius

Sebberg skrev:

Kratmus skrev:

@Sebberg

Hvad det angår, er vi to forskellige. Lars Løkke osv. er politikkere, og har et ansvar for andre mennesker og de er folkevalgte. Ronaldo er fodboldspiller, og en offentlig person. Derfor har han selvfølgelig et ansvar som rollemodel, men det er på et helt andet plan.

For det første, synes jeg faktisk det er helt fint, at han siger tingene som det er. Det er også fint at vise, at man kan sige tingene ligeud, for det er der fandme ikke mange offentlige personer, der gør.

For det andet synes jeg bare ikke, som jeg også har sagt før, at han siger noget stødeligt. Jovist, hvis man tager enkelte sætninger ud, som Madridista.dk gjorde til en start med overskriften, så kan det tolkes stødeligt. Men i sin helhed er der i min optik ikke noget forkert i det sagte. Det er dejligt med lidt anti-jantelov her og der. :)
Derudover synes jeg, at læseren bærer et ansvar for at forholde sig kildekritisk. At nyhedsformidleren har et ansvar for at være sandfærdig. Og at formidleren har et ansvar for at være klar i, hvad han fortæller.

Der er jo flere ting i det. Der er dem, der læser det som om at Ronaldo kritiserer sine medspillere(ikke fordi jeg siger, at han ikke gør det). Så er der dem, som mener, at Ronaldo er for selvglad(jante-lov), og så er der dem, der bare hader alt hvad Ronaldo gør. Scorer han mål, er det et lille hold(fx gøres Roma nu til et dårligt hold), og scorer han ikke, er det også for dårligt.

Det er mærkeligt, at det er mere kontroversielt at sige, at førsteholdet er bedre end andetholdet, end det er at opfordre til oprør mod præsidenten - det forslag bliver støttet.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S

10 år 5 måneder siden #92 af Siempre Madrid
- Jeg er dårlig, som I siger og jeg er meget tæt på dem (topscorerne), i Champions League er der ingen, som er tæt på mig. Det irriterer mig, fordi I mener at jeg føler mig forfulgt. Cristiano har sænket sit niveau og derfor har Real Madrid....ikke. Hvis alle havde mit niveau, ville vi ligge nr. 1.

Citat Cristiano Ronaldo.

Hvad enten han mener det fysiske niveau, psykiske niveau, målfarlighed eller generelle dygtighed som fodboldspiller, så kan der ikke pilles ved, at han sætter sig selv om på en piedestal. Og det har han ingen som helst ret til.

Derfor er "jeres Madridista.dk" efter ham.......Og det irriterer mig ad helvede til, for jeg har om nogen forsvaret Cristiano Ronaldo og holdt hånden over og under ham, når folk har kritiseret ham for dit og dat. Men her går han bare over stregen og siger: "Ja, jeg gør hvad jeg skal, bare andre kunne/ville det samme".

Det skal en rutineret spiller, som oven i købet er en del af anfører-teamet holde sig langt fra. Det er uacceptabelt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, Sahinovic

10 år 5 måneder siden #93 af Ellehamp

Siempre Madrid skrev: - Jeg er dårlig, som I siger og jeg er meget tæt på dem (topscorerne), i Champions League er der ingen, som er tæt på mig. Det irriterer mig, fordi I mener at jeg føler mig forfulgt. Cristiano har sænket sit niveau og derfor har Real Madrid....ikke. Hvis alle havde mit niveau, ville vi ligge nr. 1.

Citat Cristiano Ronaldo.

Hvad enten han mener det fysiske niveau, psykiske niveau, målfarlighed eller generelle dygtighed som fodboldspiller, så kan der ikke pilles ved, at han sætter sig selv om på en piedestal. Og det har han ingen som helst ret til.

Derfor er "jeres Madridista.dk" efter ham.......Og det irriterer mig ad helvede til, for jeg har om nogen forsvaret Cristiano Ronaldo og holdt hånden over og under ham, når folk har kritiseret ham for dit og dat. Men her går han bare over stregen og siger: "Ja, jeg gør hvad jeg skal, bare andre kunne/ville det samme".

Det skal en rutineret spiller, som oven i købet er en del af anfører-teamet holde sig langt fra. Det er uacceptabelt.

Ja, det er rigtigt. Kæft hvor er det en tom følelse at sidde med, når man lægger så meget energi i at forsvare ham (og de andre spillere) på diverse forums, og han så bare... ja...
Man kan jo citere dig, Siempre: "For helvede, her stinker af Catalanske popcorn."
****!

Liv: Real Madrid
Sjæl: Ringens Herre
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Ellehamp.

10 år 5 måneder siden #94 af ElMadrid

Sebberg skrev: @ Pelle, Dios, Siempre Madrid, DarioGomez, M_Linding, Siempre Fiel, Daniel, BBB, MMM og Brylle

Forfærdelige tider for klubben ja, men læs lige den her tråd (og andre) igennem og så lad os lige aftale, at I/vi deltager lidt mere fremover. Paradoksalt lavt niveau.

Selv om jeg har fulgt siden her dagligt i flere år, så er jeg lige nu ligeglad med at blive smidt ud. Jeg siger det bare som det er...sikke en selvfede nar du er. At komme her og tro at du er med til at hæve debat niveauet. Tag dig dog sammen og vise lidt respekt for andre mennesker, som ikke er enige med dig.

Jeg ved ikke om det er gået din næse forbi, men hvis det en dag - stik imod al forventning - skulle forholde sig sådan, at det bliver en miniklub kun for ovenstående personer, så lukker siden ret hurtigt. Det der kendetegner denne side er tolerance og empati. Noget som du tydeligvis ikke udviser med dit stupide indlæg, der tilgengæld lugter af af arrogance og disrespekt for dine meddebattører. Skam dig!
Følgende bruger(e) sagde tak: anes, Sebberg, Sahinovic

10 år 5 måneder siden #95 af Dios

ElMadrid skrev:

Sebberg skrev: @ Pelle, Dios, Siempre Madrid, DarioGomez, M_Linding, Siempre Fiel, Daniel, BBB, MMM og Brylle

Forfærdelige tider for klubben ja, men læs lige den her tråd (og andre) igennem og så lad os lige aftale, at I/vi deltager lidt mere fremover. Paradoksalt lavt niveau.

Selv om jeg har fulgt siden her dagligt i flere år, så er jeg lige nu ligeglad med at blive smidt ud. Jeg siger det bare som det er...sikke en selvfede nar du er. At komme her og tro at du er med til at hæve debat niveauet. Tag dig dog sammen og vise lidt respekt for andre mennesker, som ikke er enige med dig.

Jeg ved ikke om det er gået din næse forbi, men hvis det en dag - stik imod al forventning - skulle forholde sig sådan, at det bliver en miniklub kun for ovenstående personer, så lukker siden ret hurtigt. Det der kendetegner denne side er tolerance og empati. Noget som du tydeligvis ikke udviser med dit stupide indlæg, der tilgengæld lugter af af arrogance og disrespekt for dine meddebattører. Skam dig!

Prøv og læs dit indlæg igennem igen, og se om det stemmer overens med det jeg har markeret med fed :D Det handler desværre om, at der er for mange af indlæg som dine, og man kan jo ikke ligefrem sige, at dit indlæg hæver niveauet på nogen måde :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Dios.

10 år 4 måneder siden #96 af ElMadrid

Dios skrev:

ElMadrid skrev:

Prøv og læs dit indlæg igennem igen, og se om det stemmer overens med det jeg har markeret med fed :D Det handler desværre om, at der er for mange af indlæg som dine, og man kan jo ikke ligefrem sige, at dit indlæg hæver niveauet på nogen måde :)

Jeg er absolut ikke uenig med dig om at mit indlæg ikke hæver niveauet. Det skraber faktisk bunden. Men hvis du har læst mit indlæg ordentligt efter så vil du også læse, at jeg skriver: "liggeglad med at blive smidt ud". Så jeg erkender i mit indlæg at det er på et meget lavt niveau. Men jeg er ikke enig i at resten af tråden er, som det bliver gjort til. Kratmus og andre forsøger at begrunde og argumentere for, hvorfor han/de har den holdning, de har.

Sebberg kunne jo starte med at gøre dem opmærksomme på, at han mener at niveauet skal hæves og at de stramme op. Men i stedet for - og ud af ingenting - håner han flertallet ved at fremhæve sig selv og nogle af forummets mere eller mindre faste brugere. Dét syntes jeg var provokerende.

Jeg vil gerne fremhæve at jeg selv ikke tog det særligt personligt, da jeg kun har skrevet 1-2 indlæg, men måden hans indlæg var skrevet på virkede på mig utrolig stødende.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, LasseRMD

Leveret af Kunena Forum