Cristiano Ronaldo: Hvis alle havde mit niveau, lå vi nr. 1
- Kristian S
- Guld bruger
-
Siempre Madrid skrev:
Kristian S skrev:
Siempre Madrid skrev:
Kristian S skrev:
Madridista hasta la muerte skrev:
Synes efterhånden jeg har set en del brugere herinde få smidt det prædikat på sig, hvis de lige har været uenige med nogle stykker. Husk, at vi har masser af forskelligheder, selvom vi alle har den hvide trøje liggende i tøjskabet. :-)
Der er forskel på ikke at være fan af en spiller og så til direkte decideret at sprede had omkring personen, det sidstenævnte er hvad Sahinovic gang på gang gør mht. Ronaldo, og i så voldsom en grad er der vidst ikke længere kan være tvivl.
Dios som bestemt heller ikke er Ronaldo fan er derimod NOGET mere saglig i hans udtalelser, han roser endda Ronaldo til tider, ham kan man da i det mindste tage seriøst. Han er desværre faldet på medievognen denne gang however...
Medievognen......er det den, hvor man hører ord for ord hvad Cristiano Ronaldo rent faktisk siger?
Det er den hvor man tolker hver enkelt ord for sig istedet for at høre/læse hele konteksten.
Hvis manden i selv samme interview refererer stærkt til skadede spillere igen og igen, og endda kalder en reserve for banens bedste, så er det jo nok ikke fordi manden er ude for at sige det som medierne påstår og så snakkede han jo rent faktisk om fysikken.
Men nej nej, lad os da fuldstændig glemme det og så blomsterplukke én sætning der kan misforstås til det mest negative mulige istedet... come on...
Bedre endnu lad os helt glemme at Ronaldo var en af dem der rent faktisk gjorde noget igår.
Folk må snart forstå at journalister er nogle snu svin og godt ved hvilke spørgsmål de skal stille for til størst mulig chance at få den interviewede til at sige noget som kan bruges imod ham/hende. Bl.a. spørgsmål som "hvorfor spiller du så dårligt" og "hvorfor scorer du ikke mere?", hvorefter den første menneskelige reaktion instinktivt er at forsvare sig selv.
Den eksakte passage, hvor han sviner sine holdkammerater, siger han intet (I-N-T-E-T) om fysik. Intet. Det er udelukkende om reservernes spillemæssige niveau.
Aha, og hvad så med det han siger før og efterfølgende? Er det bare ligegyldigt?
Igen hvorfor vælge at fokusere på én enkelt passage istedet for rent faktisk at lytte til alt manden siger? i.e. tolke det i sin fulde kontekst. Han siger jo netop at de andre er gode og at man ikke skal hænge folk ud, men osse tydeligvis at nogen ikke har ramt deres niveau hele vejen igennem i år, mest pga. skader eller manglende spilletid.
Og han har jo 100% ret. Ronaldo har ikke selv været skadet så meget som én eneste gang i denne sæson, og han har spillet hver gang. Han er top scorer i CHL og på anden pladsen i La Liga, og så kommer en snot dum journalist og anklager ham for hele tiden at spille dårligt og at det er HANS skyld at det går Real dårligt? Amen for filan da, folk må da lige åbne øjnene engang nu!
Vil i virkelig medvirke til sådan en hetz?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Nej, han udpenslet måske ikke, at han taler om det fysiske niveau, men kigger man på hele interviewet ligner det, at det er det , han mener.
Journalisten angriber, Ronaldo svarer igen - og selvom det er dumt at bringe sig i den situation, som Ronaldo gør ved sin udtalelse, så 1) har han ret i hans iagttagelser, 2) giver konteksten et bedre billede af situationen.
For mig er det en dum udtalelse - helt klart -, men den er sgu ikke så voldsom kriminel...
Han er professionel, og derfor skal han ikke bringe sig selv i den situation, men konteksten og journalisten egen agenda skal tages i mente
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Kristian S skrev:
Siempre Madrid skrev:
Kristian S skrev:
Siempre Madrid skrev:
Kristian S skrev:
Madridista hasta la muerte skrev:
Synes efterhånden jeg har set en del brugere herinde få smidt det prædikat på sig, hvis de lige har været uenige med nogle stykker. Husk, at vi har masser af forskelligheder, selvom vi alle har den hvide trøje liggende i tøjskabet. :-)
Der er forskel på ikke at være fan af en spiller og så til direkte decideret at sprede had omkring personen, det sidstenævnte er hvad Sahinovic gang på gang gør mht. Ronaldo, og i så voldsom en grad er der vidst ikke længere kan være tvivl.
Dios som bestemt heller ikke er Ronaldo fan er derimod NOGET mere saglig i hans udtalelser, han roser endda Ronaldo til tider, ham kan man da i det mindste tage seriøst. Han er desværre faldet på medievognen denne gang however...
Medievognen......er det den, hvor man hører ord for ord hvad Cristiano Ronaldo rent faktisk siger?
Det er den hvor man tolker hver enkelt ord for sig istedet for at høre/læse hele konteksten.
Hvis manden i selv samme interview refererer stærkt til skadede spillere igen og igen, og endda kalder en reserve for banens bedste, så er det jo nok ikke fordi manden er ude for at sige det som medierne påstår og så snakkede han jo rent faktisk om fysikken.
Men nej nej, lad os da fuldstændig glemme det og så blomsterplukke én sætning der kan misforstås til det mest negative mulige istedet... come on...
Bedre endnu lad os helt glemme at Ronaldo var en af dem der rent faktisk gjorde noget igår.
Folk må snart forstå at journalister er nogle snu svin og godt ved hvilke spørgsmål de skal stille for til størst mulig chance at få den interviewede til at sige noget som kan bruges imod ham/hende. Bl.a. spørgsmål som "hvorfor spiller du så dårligt" og "hvorfor scorer du ikke mere?", hvorefter den første menneskelige reaktion instinktivt er at forsvare sig selv.
Den eksakte passage, hvor han sviner sine holdkammerater, siger han intet (I-N-T-E-T) om fysik. Intet. Det er udelukkende om reservernes spillemæssige niveau.
Aha, og hvad så med det han siger før og efterfølgende? Er det bare ligegyldigt?
Igen hvorfor vælge at fokusere på én enkelt passage istedet for rent faktisk at lytte til alt manden siger? i.e. tolke det i sin fulde kontekst. Han siger jo netop at de andre er gode og at man ikke skal hænge folk ud, men osse tydeligvis at nogen ikke har ramt deres niveau hele vejen igennem i år, mest pga. skader eller manglende spilletid.
Og han har jo 100% ret. Ronaldo har ikke selv været skadet så meget som én eneste gang i denne sæson, og han har spillet hver gang. Han er top scorer i CHL og på anden pladsen i La Liga, og så kommer en snot dum journalist og anklager ham for hele tiden at spille dårligt og at det er HANS skyld at det går Real dårligt? Amen for filan da, folk må da lige åbne øjnene engang nu!
Vil i virkelig medvirke til sådan en hetz?
Hetz eller ikke hetz, vi medvirker til at viderebringe præcis hvad Cristiano Ronaldo siger. Han bliver kritiseret for sit eget niveau og svarer igen med, at hvis alle var som ham, ville Real Madrid ligge nr. 1.
Der er ikke så meget at rafle om. Han har sagt, hvad han har sagt og det hverken kan eller vil vi forsøge at nedtone på nogen måde. Da han siger det, er der slet ikke blevet talt om det fysiske niveau.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Dios skrev: Kratmus skrev:
Er jeg den eneste, der lægger mærke til, at der hvor han header lige på målmanden, at han i opspringet er langt bag bolden, og altså skal læne sig meget forover for at heade? Det er rimelig smart, når han forventer at blive skubbet i ryggen, men i denne situation bliver han det så ikke, hvilket er uheldigt.
Selvfølgelig regner Ronaldo ikke med at blive skubbet i ryggen. Det svarer jo til, hvis han regner med hans skud bliver rettede af. Kom nu lidt altså!
Ronaldo har desværre haft en tendens til ikke at erkende sine styrker kun går én vej nu. Der var engang, hvor Ronaldo kunne svæve i luften, og springe 1 sekund før modstanderen, og alligevel nå først på bolden. Desværre er tyngdekraften ikke med ham længere, og han gør det i stort set alle luftdueller, hvor han også oftest ender som taber, hvis ikke han altså står så umarkeret som den chance du hentyder til.
Ahh, det er nu faktisk en meget god taktik, at man hopper op lidt bag det (når man er inde i feltet) man normalt ville gøre, for hvis man bliver skubbet lidt fremad(hvilket dommerne jo aldrig dømmer så længe det er lidt skub), at man stadig kommer på bolden, og den ikke flyver over. I så fald kan man jo bukke hovedet lidt fremad og heade. Det er næsten sikkert, at man får et lille puf. Selv er jeg angriber, og jeg gør det selv, og professionelle burde også kende til det.
Kom nu lidt selv altså.. Du aner jo ikke, hvad der foregår i hans hoved på det tidspunkt. Frasen "han var mere fri end han regnede med" kunne jo bruges i dette tilfælde.. Og derfor kom han for højt på bolden. Prøv at se hans opspring igen - hans hoved sænkes jo 20 cm ift. normal heade-højde.
Jeg synes ikke, han ofte ender som taber i luftdueller. Han bliver som regel revet omkuld FØR han kommer op i en, hvor der er tydeligt straffe/frispark - som ikke dømmes. Når han faktisk kommer op i en egentlig fair luftduel, så vinder han som regel også.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Tværtimod skal han lære ikke at lade sig tirre af pressen, for så synes de det er sjovt - det er guf. Han skulle bare være en kedelig mand, som svarede afvigende på alle spørgsmålene. Og så skulle han lægge lidt af sin måltørst på hylden, så vi kun vinder 1-0 over hver modstander, for de øvrige mål til 2-0 og 3-0 er jo ligegyldige.. Og vi er jo selvfølgelig ligeglade med, om Ronaldo(eller Benzema hvis han var mere stabil) bliver topscorer foran Suarez... (Her er anvendt ironi - info til læseren)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kimbo skrev: ^ skræmmende læsning... Og noget af det dummeste længe
Hold dig til emnet.
Så hiv lige dine CR7 trusser af og læs ved du selv skriver, det er direkte pinligt.Kratmus skrev:
Hold dig til emnet.
Selvfølgelig brændte Ronaldo hans helt åbne hovedstød fordi han regnede med et skub i ryggen og derfor tog et fejlkalkuleret opspring. Jøsses
Kimbo skrev:
Så hiv lige dine CR7 trusser af og læs ved du selv skriver, det er direkte pinligt.Kratmus skrev:
Hold dig til emnet.
Årh hold dog kæft og lær at føre en saglig diskussion og at læse reglerne. I øvrigt er det ikke trusser men boxer-shorts og de er fantastisk dejlige. Billedproof?
Kratmus skrev:
Kimbo skrev:
Hold dig til emnet.
Årh hold dog kæft og lær at føre en saglig diskussion og at læse reglerne. I øvrigt er det ikke trusser men boxer-shorts og de er fantastisk dejlige. Billedproof?
Nej tak :)
Faktum er at Ronaldo for et år siden måske var verdens bedste i luften, not so much anymore
Kimbo skrev:
Kratmus skrev:
Kimbo skrev:
Hold dig til emnet.
Nej tak :)
Faktum er at Ronaldo for et år siden måske var verdens bedste i luften, not so much anymore
Du slipper denne gang ;)
Jeg hørte engang Mick Øgendahl(eller hvem fa'n det nu var) sige, at når fulde folk starter med "Faktum er...", så ved man at de er fulde af lort. Når det så er sagt, så oplevede han(ikke Mick Øgendahl) sin nok dårligste periode i Real Madrid trøjen for ca. et år siden. Siden da har han udviklet sig, og han tager mere ansvar for holdet, både på og uden for banen, specielt under Zidane. Nogen vil sige, at han ikke gør det med disse udtalelser. Jeg mener dog stadig, at han ikke siger noget forkert, og ikke noget, som hverken Jese eller Kovacic(osv) kan tage personligt. Men det er sq noget, som medierne kan koge nogle lækre historier på, og som pøblen slubrer i sig. Så er der sq drama, og det kan vi godt li', som når en politiker er blevet skilt fra konen og bla bla bla.
"Men i løbet af en sæson er det svært, for normalt er de bedste også næsten altid de bedste over en hel sæson. Det er ikke for at sige, at Jesé, Lucas og Kovacic ikke er gode, de er rigtig gode, men.....det er mit synspunkt."
Og det synspunkt er nemlig godt at have. For førsteholdet, som Zidane stiller med, burde jo være det bedste!