Marca: Ikke flere indkøb fra Real Madrid
Og man skal godt nok være ekstremt naiv hvis man tror at dherrer B og B kommer til at leverer mere end de har gjort de sidste sæsoner. Vi skal nok heller ikke forvente at Ronaldo kommer til at score så ekstremt mange mål som han plejer, da han givetvis bør spares til de vigtigere kampe hvor han vil være ret så afgørende. Ergo SKAL vi have mindst en der kan hamre bolden i mål. Og ham skal vi give gode penge for.
Som jeg ser det er flg kandidater der har været talt om før:
Hazard: Han er god men tror ikke at han på sigt er den der kan levere målene, snarer assists.
Lewandowski: Han kunne være ekstremt god hos os, men realistisk tror jeg næppe..
Dybala: Fremtidens mand, som både kan score og fungere som assistmaker. Et heftigt prisskilt der er på ham, som jeg tror vi sagtens kan indfri. Dog tror jeg næppe at Juve vil sælge ham.
Cavani: Han er i sin bedste alder som angriber og ekstremt effektiv og farlig i boksen. Jeg tror ikke PSG vil slippe ham så let, dog hvis vi smider 40-50 mil for ham, tror jeg de vil være interesseret i at sælge givet de får løst lidt af knuden vedr. Financial Fair play. Han vil sagtens kunne dække vores problem de næste 2-3 år og Benzema vil tydeligvis kunne mærke en der ånder ham brutalt i nakken.
Bale: Han SKAL sælges asap. Jeg tror denne sæson er vores sidste chance for at få 90-100 mil ind for ham, jf. de surrealistisk oppustede priser der er på markedet. Desuden Han er en for stor risiko i Real med sin skadesfrekvens og at han slet ikke passer ind i vores spillestil.
Benzema: Han er og bliver aldrig en målscorer, men god til at iscenesætte angrebet ved enten at bygge op, assistere eller suge forsvarere til sig. Og så er han vel for Zidane, hvad Rommedahl var for Morten Olsen.. Jeg tror han bliver.
Ledelsen må simpelthen tage ansvar. Vi har bortskaffet 2 ret så vigtige spillere for vores angreb. Morata og James scorede ret vigtige mål. Hvis feks. Marcelo ikke dummede sig i overtiden mod Barcelona, så havde James mål til 2-2 have afgjort mesterskabet meget tidligere for os. Vi skal simpelthen ikke undervurdere betydningen af disse to. Vi skal have købt mindst 1 der kan bringe bolden i mål når behov er! Og det skal være i dette transfervindue!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
PMO skrev: Jeg er pessimist. At holdet ikke kommer styrket ud af transfervinduet, men faktisk svækket (markante navne der er blevet sagt farvel til). Jeg har holdt fast i at det er for dårligt at der ikke bliver gjort noget ved offensiven, ja faktisk bliver holdet ingenlunde styrket. Gad vide om planen næste år er den samme. Købe talenter og håbe de kan stå distancen.
Det må vi jo afvente og se. Næste somme er VM-sommer. Pérez plejer jo at hente slutrundens topscorer eller bedste spiller... Men mon også det får en ende fra næste sommer?
Siempre fiel skrev: Jeg går ud fra at det her med at "klubber er villige til at betale gigantiske summer for spillere der knap nok bevæger sig udover middelmådigheden" er en direkte henvisning til det rygte om at United sku være villige til at betale 105 mio for Bale. De tre der er handlet til kæmpebeløb, Neymar, Mbappé og Dembele repræsenterer vel noget af det absolut ypperste og mest spændende i fodboldverdenen
#Paulinho
mohbar skrev: James og Morata har tilsammen spillet noget der svarer til 29 kampe. Ud af det har de tilsammen være direkte involveret i 37 mål eller assist. De to personer er desværre historie (James er dog lejet ud, forhåbentlig er han tilbage igen snart!) og vi har ingen god erstatning fået.
Ergo SKAL vi have mindst en der kan hamre bolden i mål. Og ham skal vi give gode penge for.
Cavani: Han vil sagtens kunne dække vores problem de næste 2-3 år og Benzema vil tydeligvis kunne mærke en der ånder ham brutalt i nakken.
Bale: Han SKAL sælges asap.
Benzema: Jeg tror han bliver.
Så okay, du vil gerne have Cavani i stedet for Bale eller hvad? Hvorfor i alverden skulle Cavani gide skifte til Real Madrid? Især når han får flere penge og ingen konkurrence har i PSG? Giv mig en god grund? (Undlad venligst det der 'verdens største klub' gøgl).
Vi har Ronaldo, Bale, Benzema til de forreste pladser tre pladser i offensiven, verdensklasse hver og en, fås ikke meget bedre, og hvis en spiller som Achraf nu er blevet standarden for vores niveau af back-up/rotationsspillere, så er Mayoral, Vazquez, Isco, Asensio, etc. længe fint. Forhåbentlig bliver der ikke købt mere ind.
Og derudover, hvis Benzema ikke er målscorer, hvad er en målscorer så?
515 kampe, 246 mål, og 130 assists karrieren igennem på klubplan.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
For sandheden er naturligvis også den, at jeg ikke tror på Mayoral (der reelt set bliver vores nye Mariano), og så mangler vi altså en Morata-erstatning.
Omvendt er markedet pt enormt svært, og vi er nok en postgang for sent ude - for faktisk havde Zlatan eller Chicharito været oplagte som den 'nye' Morata.
Det blev det så ikke til, og det stiller os muligvis i en lidt prekær situation!
Omvendt - og dette henfører til min åbning på teksten her:
Sidste år spillede følgende spillere, følgende antal minutter:
Mariano - 302
Morata - 1872
Benzema - 3239
Lucas V - 2279
Bale - 1937
Asensio - 1918
Cristiano Ronaldo - 4126
Isco - 2339
James - 1824
En total på: 19836 minutter
- Jeg tror, de fleste af er enige om, at både Asensio og Isco spillede alt for lidt i seneste sæson, og begge fortjener mere spilletid - begge kan orkestreres på forskellige måde i offensiven og Zidane har været god til at vise polyvalens i henhold til talkombinationer og så videre, så hvis vi leger lidt med samme antal spilleminutter til offensiven i denne sæson, så står vi med 19836 minutter at fordele på følgende spillere:
Mayoral
Benzema
Lucas V
Bale
Asensio
Cristiano Ronaldo
Isco
Det giver i rent gennemsnit 2833 minutter fordelt på de syv spillere her.
Det kan man naturligvis ikke - men hvad man derimod kan er at se på den spilletid, vi har mistet med James', Moratas og Marianos afgang (samlet 3998) og parrer den med Iscos, Bales og Asensios spilletid (6194), så får man et antal minutter, der skal fordeles på Isco, Asensio, Mariano og ikke mindst Bale (der forhåbentlig er mindre skadet i år). Det giver 2548 minutter per spiller, og så lyder det faktisk ikke så dumt, end ikke, hvis vi holder Mariano ude af ligningen og antager, han bliver yderste mandat: for så skal Isco, Asensio og Bale have 3398 minutter hver. Og det ikke et minut for lidt for tre (ja TRE) så dygtige spillere.
Og mon ikke det netop har været en vigtig del af trupsammensætningen for kommende sæson? Den at Isco og Asensio som led i deres udvikling fortjener mere spilletid? Det tror jeg på - og så mener jeg faktisk, at Ceballos også vil kunne klare en offensiv midtbaneposition såfremt det bliver nødvendigt.
Alle tal er hentet fra transfermarkt.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Men ak, tror vi desværre stopper legen her.
@Zyconith
Cavani får jo konkurrence med den, må vi formode, kommende transfer af Mbappe. Og som Mohbar er inde på, det ville hjælpe på deres FFP problem. Ved dog ikke hvordan jeg har det med at vi så "hjælper" dem med at købe Mbappe.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sanchez kender den spanske liga og vi ved alle at han har niveauet til Real Madrid. Sidste sæson blev han både benyttet som kant og angriber, så han vil kunne dække flere positioner. Han er garant for mål og assist. Efter min mening ville et salg af Bale og et køb af Sanchez være ideelt.
www.transfermarkt.co.uk/alexis-sanchez/l...3/plus/0?saison=2016
El Siete skrev: DarioGomez er helt sikkert inde på noget her. Vi vil gerne se Asensio, Isco, Kovacic osv, få mange flere spilleminutter, og større roller i denne sæson, men samtidig vil vi gerne hente endnu en stjerne ind. Vi kan ikke få begge dele, så derfor så jeg gerne en Cavani (el.lign) der måske kunne være tilbøjelig til at acceptere minutterne der måtte falde af. Bale skal nok blive skadet og Benzema spille forfærdeligt, så minutter skal der nok komme. Alternativt sælge Bale for en stor stjerne - helst Dybala.
Men ak, tror vi desværre stopper legen her.
@Zyconith
Cavani får jo konkurrence med den, må vi formode, kommende transfer af Mbappe. Og som Mohbar er inde på, det ville hjælpe på deres FFP problem. Ved dog ikke hvordan jeg har det med at vi så "hjælper" dem med at købe Mbappe.
Det skal lige siges at jeg elsker Cavani som fodboldspiller, måske min yndlings angriber type/personlighed. Generelt er jeg vild med målretttede og 'agressive' typer som Vidal, Chiellini, og den dur. Ville gerne se ham i Real Madrid, men det betyder ikke at jeg anser det som nogen god idé som realiteterne er nu.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
mohbar skrev: James og Morata har tilsammen spillet noget der svarer til 29 kampe. Ud af det har de tilsammen være direkte involveret i 37 mål eller assist. De to personer er desværre historie (James er dog lejet ud, forhåbentlig er han tilbage igen snart!) og vi har ingen god erstatning fået.
Ergo SKAL vi have mindst en der kan hamre bolden i mål. Og ham skal vi give gode penge for.
Cavani: Han vil sagtens kunne dække vores problem de næste 2-3 år og Benzema vil tydeligvis kunne mærke en der ånder ham brutalt i nakken.
Så okay, du vil gerne have Cavani i stedet for Bale eller hvad? Hvorfor i alverden skulle Cavani gide skifte til Real Madrid? Især når han får flere penge og ingen konkurrence har i PSG? Giv mig en god grund? (Undlad venligst det der 'verdens største klub' gøgl).
Vi har Ronaldo, Bale, Benzema til de forreste pladser tre pladser i offensiven, verdensklasse hver og en, fås ikke meget bedre, og hvis en spiller som Achraf nu er blevet standarden for vores niveau af back-up/rotationsspillere, så er Mayoral, Vazquez, Isco, Asensio, etc. længe fint. Forhåbentlig bliver der ikke købt mere ind.
Fatter slet ikke din kærlighed til Bale, hen passer og har aldrig og kommer aldrig til at passe til vores spillestil.
Zyconith skrev:
Cavani ville være et scoop uden lige såfremt han kom til Real Madrid. Jeg kender ikke hans lønniveau men mon ikke vi ville kunne matche den. Et stort lønkrav ville ihvrtfald ikke skabe så megen splid i truppen som det ville ved en ung Mbappe som stadig ikke har vist sit værd ift Cavani. Derudover vil hans motivation for at skifte til os, nok være mulighed for at vinde laliga, champions league (ja, den er stadig højere for Real end for PSG). Og mulighed for at konkurrere med Benzema og Mayoral om 9ér pladsen (den vinder han)
Det er næsten sikkert at Mbappe skifter til PSG, så her ligger de to nærmest i direkte konkrrence med hinanden.
Ronaldo, Benzema og Bale er sammen på ingen måde verdensklasse og det har vi set gang på gang. Det er tydeligt at BBC ikke funker -hverken spille- eller resultatmæssigt, og det fungerer langt bedre når Zidane stiller det anderledes op.
Bale er helt og aldeles malplaceret hos os og det ses altså tydeligt rigtig mange gange: Ofte afleverer han bolden og løber ikke med i det tomme rum/dybden. Derudover forekommer det ret irriterende at han i vores kontrafaser ofte ikke er med – underligt for en spiller som forventeligt, netop bør have sine forcer der. Derudover er der hans udtryk på banen. Man mangler at se gnist, lyst, et eller andet der viser at han er en af stjernerne på holdet og at han er der for Madrid. Ikke engang hans presspil/genpres er til at bifalde!
Om Benzema: Er helt enig i at han har været vigtig for os. Men han er altså ikke den 9´er der bare banker dem i kassen. Derimod har han gang på gang vist at han fungerer fint i rigtig mange facetter i vores angreb. Men i en situation hvor vi SKAL score et mål, så kan vi ikke sætte vores lid an på ham, som vi kan på feks. Ronaldo (og Ronaldo kommer nok ikke til at spille alle kampe for os).
Jeg synes ikke søndagens viste, at Benzema ikke skal spille fra start hos Real Madrid, men at han er et for svagt led i angrebet, når vores normale portugisiske målsluger sidder ude.
Morata er generelt uvenner med bolden, men ét kunne han i hvert fald, og det var at dukke op og afgøre kampen. Det magter Benzema ikke, og jeg tror simpelthen heller ikke, at Mayoral har evnerne. Derfor bør vi gå ud og hente en angriber, der kan tage sig til takke med en reserverolle i angrebet.
Chicharito var den type for et par år siden, og vi kan også nævne en spiller som Adebayor. Begge to er naturligvis uaktuelle nu, men hvem er så mulige? Vi er Real Madrid - verdens bedste hold - så vi kan naturligvis godt tiltrække en kvalitetsspiller. Er det Fernando Llorente? Er det Mario Gomez? Er det Ciro Immobile? Er det Bas Dost? Er det Aduriz?
Jeg ved det ikke, men vi har sgu brug for en angriber, der er garant for at sætte den i kassen, når man får sådan en 6-7 chancer, som Benzema fik i søndags.