Bedre sent end aldrig: Truppen mod Barcelona
Det er ringe og det lugter af, at der bliver kørt en alt for slap line.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Doc.juego skrev:
Kimbo skrev: Det skræmmer mig at folk ikke kan se Zidane's manglende kompetence i denne kamp, flot første halveg, hatten af for det. Men da modvinden sætter ind har han intet modsvar, og det er her en stærk træner skinner igennem.
Han stod som forstenet mens vi blev kørt rundt på røv og albuer
Tja både og, planen med Kova fejler i 2. Halvleg, men hvad skal træneren ærligt gøre når carvajal (udover at spille en dårlig kamp) vælger at spille håndbold i eget felt?
Og mod et Barca der gerne vil spille langsomt i egne bagsæder? 1 mand i undertal og 2 mål bagud?
Han forsøgte da, med at sætte Asensio og Bale ind, og vi fik da også nogle ret gode chancer de sidste 10 min.
Synes Zidanes plan gav mening, havde folk ramt niveauet havde vi kært Barca ud, men flere spillere falder sammen, især i 2.
Jeg kikker her på de 2 backs samt Kroos og benzema.
Og Kovacic der måske blev låst for meget i 2. Halvleg.
Men taktikken gav mening, havde carvajal ikke dummet sig havde det jo været oplagt at tage casemiro ud for en Asensio eller Isco efter 60-70 min. Men men carvajal solgte altså holdet denne kamp desværre, og andre spillere ramte ikke niveauet.
Om det så er Zidanes skyld at så mange ikke rammer niveauet skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes som udgangspunkt at taktikken var solid
Så altså - havde Carvajal ik dummet sig, så var alt gået efter Zidanes plan og vi havde været bagud 0-2! Ja ja, jeg ser idéen ;-)
Vi blev forresten ik en mand i undertal da Carvajal blev udvist, men 2. En mand i undertal blev vi fra det øjeblik Zidane startede med Benzema
nono skrev: Kovacic udtaler efter kampen, at spillerne gav alt i første halvleg. Det er endnu hal i tuden på Zidane og hans stab at spillerne ikke har formen til at spille 90 minutters intensiv fodbold.
Det er bare underligt, da en af de ting Zidane virkelig fokuserer på da han overtog truppen var den fysiske form.
Døhans første 3 måneder var jo nærmest bare fysisk træning .
Bevares det er længe siden, men der vidner måske om at han er en træner der faktisk går op i spillernes fysiske form.
Han kan selvfølgelig været faldet af på den dog
nono skrev: Kovacic udtaler efter kampen, at spillerne gav alt i første halvleg. Det er endnu hak i tuden på Zidane og hans stab at spillerne ikke har formen til at spille 90 minutters intensiv fodbold.
Der er en grund til, at spillerne er så glade for Zidane og var for Ancelotti. De er kendt for ikke at have krævende træningspas. Bayern spillerne holdte deres egen træningssessioner bag Carlo's ryg, da hans var for afslappende. Gæt hvem der oplærte Zidane ...
- Brylle
- Gæst
-
Det er vel først i sommers, at man har taget nogle meget forkerte valg i forhold til indkøb? De to seneste år har jo netop kastet to CL-titler af sig, og vi har i store perioder både set god fodbold og lange stimer uden nederlag. Man har fundet store talenter som har udviklet sig til at kunne hjælpe holdet og man har holdt fast i grundstammen med succes i den periode, du snakker om.PMO skrev: Det kommer jo ikke som nogen overraskelse og mange af os kunne jo se at truppen ikke var god nok efter 31. august. Hvordan man kan være naiv og tro at indkøb af talenter er “godt nok” er mig en gåde. Jeg har skrevet en del gange at der ikke er blevet brugt “rigtige” penge på spillere siden sommeren 2014 - det er snart 4(!!!) år siden. Man sælger Morata og skiller sig af med James uden at hente erstatninger ind - der skal jo gå galt. Benzema har spillet dårligt i rigtig lang tid. Det nye blod der skulle have været investeret i sommers skal hentes i 2018.
Jeg medgiver dog at man var en anelse naiv i sommer, for det er ret mange ligamål, man har solgt mens spillere som Asensio og Isco ikke har formået at fastholde de gode takter, men man burde efterhånden forvente at en spiller som Isco har opbygget noget erfaring og kan hæve sit bundniveau. Der vil altid være udsving ved de yngre spillere.
Nu har man to afgørende vinduer her til vinter og til sommer, hvor man skal finde ud af hvad man faktisk vil med holdet.
Kimbo skrev: Det skræmmer mig at folk ikke kan se Zidane's manglende kompetence i denne kamp, flot første halveg, hatten af for det. Men da modvinden sætter ind har han intet modsvar, og det er her en stærk træner skinner igennem.
Han stod som forstenet mens vi blev kørt rundt på røv og albuer
Denne kamp var en katastrofe fra Zidanes side. Ideen med Kovacic var egentlig godt nok, og det var tydeligvis tiltænkt som en overraskelse, men det er en svag attitude på hjemmebane og savner mod, både i opstillingen, men også fra spillerne. Og efter halvlegen skulle Kovacic åbenbart koncentrere sig endnu mere om Messi, hvorefter holdet hurtigt faldt helt sammen, plus han var for langsom om at få skiftet Asensio og Bale ind, og da var det for sent. Alt fejlede bare.
Zidane skal dog fortsætte da han har vist hvad han kan og alternativerne ikke er gode nok.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Kimbo skrev: Og det bliver 2 vanvittigt spændende og vitale vinduer. Især til sommer efter VM. Er både spændt og nervøs, det er nu holdet skal til at formes mod fremtiden.
Eftersom La Liga er ovre (kan vi ikke blive enige om det nu) er der vel ikke meget ide i at købe her til vinter, men i stedet forberede sig til sommer og få en aftale i stand med f.eks Hazard.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Brylle skrev:
Det er vel først i sommers, at man har taget nogle meget forkerte valg i forhold til indkøb? De to seneste år har jo netop kastet to CL-titler af sig, og vi har i store perioder både set god fodbold og lange stimer uden nederlag. Man har fundet store talenter som har udviklet sig til at kunne hjælpe holdet og man har holdt fast i grundstammen med succes i den periode, du snakker om.PMO skrev: Det kommer jo ikke som nogen overraskelse og mange af os kunne jo se at truppen ikke var god nok efter 31. august. Hvordan man kan være naiv og tro at indkøb af talenter er “godt nok” er mig en gåde. Jeg har skrevet en del gange at der ikke er blevet brugt “rigtige” penge på spillere siden sommeren 2014 - det er snart 4(!!!) år siden. Man sælger Morata og skiller sig af med James uden at hente erstatninger ind - der skal jo gå galt. Benzema har spillet dårligt i rigtig lang tid. Det nye blod der skulle have været investeret i sommers skal hentes i 2018.
Jeg medgiver dog at man var en anelse naiv i sommer, for det er ret mange ligamål, man har solgt mens spillere som Asensio og Isco ikke har formået at fastholde de gode takter, men man burde efterhånden forvente at en spiller som Isco har opbygget noget erfaring og kan hæve sit bundniveau. Der vil altid være udsving ved de yngre spillere.
Nu har man to afgørende vinduer her til vinter og til sommer, hvor man skal finde ud af hvad man faktisk vil med holdet.
I mine øjne startede det lidt tidligere. Benzemas problemer er intet nyt, ej heller spillernes alder. Havde man været bare en lille smule proaktiv og mindre blind, så ku man i både 16 og 17 ha nøjedes med et par enkelte udskiftninger blandt de 12-16 øverste i hierarkiet - man ku stadig ha bevaret stabiliteten, men ha fået nye input og gjort sig yngre på vigtige positioner. Havde man eksempelvis allerede nu en sikker keeper på plads i mange år frem og sikret sig en yngre verdensklasseangriber i stedet for Benz (eller Bale), så var de to enorme, vigtige brikker allerede på plads og man ku koncentrere sig om at finde ud af hvorn man håndterer alder/svigtende evner/forkerte typer (hva end problemerne ku være) hos spillere som Cristiano, Modric, Kroos og Bale - kæmpenavne som man jo helst ik lige ska udskifte på én gang og man ku ha mulighed for at planlægge. Nu står man med kæmpe issues der SKAL løses på keeperposten OG angriberpladsen OG man har 4 fundamentale brikker hvor man også er tvunget til at agere på én eller flere spillere - eller rettere, det er nok nødvendigt hvis man virkelig ska rykke holdet. Løsningen blir nok at der sker for lidt ift hva der er brug for. Naturligvis er vi så heldige at vi har nogle spillere som ka komme ind som allerede er i truppen - Asensio, Isco og Kovacic - problemet er at så længe de andre totalt hellige spillere stadig er i klubben, så længe blir de aldrig mere end glorificerede bænkevarmere.
Så jeg mener man har spildt de gyldne muligheder for at være på forkant med tingene faktisk over de seneste to somre.
Og stadig er det lidt komisk at mange i sommers ik kun var LIDT optimistiske - nej stemningen for manges vedkommende var at vi nærmest ville spadsere os til 6 trofæer, nærmest ik ville tabe nogle kampe og vi stod i starten af en helt uhørt æra. Mange mente at ledelsen simpelthen havde ageret som rene verdensmænd og vi havde en trup hvor verden aldrig havde set dens lige. Jeg gad virkelig godt vide hva det var folk så som overbeviste dem om at verdenen så sådan ud - for prøv lige at sammenligne dem optimisme med den situation vi står i nu - forskellen er jo grotesk! (og ja, det er sat en anelse på spidsen, men adskillige brugere var altså helt oppe i skyerne af arrogance og selvsikkerhed på det her holds vegne)
PMO skrev: Det kommer jo ikke som nogen overraskelse og mange af os kunne jo se at truppen ikke var god nok efter 31. august. Hvordan man kan være naiv og tro at indkøb af talenter er “godt nok” er mig en gåde. Jeg har skrevet en del gange at der ikke er blevet brugt “rigtige” penge på spillere siden sommeren 2014 - det er snart 4(!!!) år siden. Man sælger Morata og skiller sig af med James uden at hente erstatninger ind - der skal jo gå galt. Benzema har spillet dårligt i rigtig lang tid. Det nye blod der skulle have været investeret i sommers skal hentes i 2018.
Efter sommeren synes jeg det var en god ide at skille sig af med spillere som Coentrao og James og få nogle solide talenter ind til at komplementere et allerede godt hold, selvom jeg dog savnede den store signing, en spiller der potentielt kunne ændre kampe. Og det har vist sig som en kæmpe fejl. Men jeg er forbløffet over Zidanes valg indtil videre i sæsonen, for disse nye indkøb bliver jo ikke brugt, så jeg er virkelig i tvivl omkring hvis ide det var at hente dem ind. Vi kommer jo aldrig komme til at se nogle af dem i El Clasico, eller andre større kampe, med mindre en af de faste er skadet eller suspenderet. Vi snakkede så meget om Llorente, Ceballos og Vallejo før sæsonen, men de er jo ikke engang med på bænken i dag.
For mig er det kollektivt kollaps af A-kæden, om det er mæthed, en overdreven tro på egne evner efter sidste sæson, eller hvad det er, ved jeg ikke, men de er jo samlet faldet i niveau. La Liga er tabt og det er tid til at satse lidt, smide Benzema på bænken og sætte Asensio, Ceballos og Theo ind med noget vildskab og ny energi. Nu handler det om at slå Valencia og Atletico om 2. pladsen, hvor sørgeligt det end lyder.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
El Siete skrev:
PMO skrev: Det kommer jo ikke som nogen overraskelse og mange af os kunne jo se at truppen ikke var god nok efter 31. august. Hvordan man kan være naiv og tro at indkøb af talenter er “godt nok” er mig en gåde. Jeg har skrevet en del gange at der ikke er blevet brugt “rigtige” penge på spillere siden sommeren 2014 - det er snart 4(!!!) år siden. Man sælger Morata og skiller sig af med James uden at hente erstatninger ind - der skal jo gå galt. Benzema har spillet dårligt i rigtig lang tid. Det nye blod der skulle have været investeret i sommers skal hentes i 2018.
Efter sommeren synes jeg det var en god ide at skille sig af med spillere som Coentrao og James og få nogle solide talenter ind til at komplementere et allerede godt hold, selvom jeg dog savnede den store signing, en spiller der potentielt kunne ændre kampe. Og det har vist sig som en kæmpe fejl. Men jeg er forbløffet over Zidanes valg indtil videre i sæsonen, for disse nye indkøb bliver jo ikke brugt, så jeg er virkelig i tvivl omkring hvis ide det var at hente dem ind. Vi kommer jo aldrig komme til at se nogle af dem i El Clasico, eller andre større kampe, med mindre en af de faste er skadet eller suspenderet. Vi snakkede så meget om Llorente, Ceballos og Vallejo før sæsonen, men de er jo ikke engang med på bænken i dag.
For mig er det kollektivt kollaps af A-kæden, om det er mæthed, en overdreven tro på egne evner efter sidste sæson, eller hvad det er, ved jeg ikke, men de er jo samlet faldet i niveau. La Liga er tabt og det er tid til at satse lidt, smide Benzema på bænken og sætte Asensio, Ceballos og Theo ind med noget vildskab og ny energi. Nu handler det om at slå Valencia og Atletico om 2. pladsen, hvor sørgeligt det end lyder.
Men dét jeg synes er mest kritisabelt er at dette "kollektive kollaps af a-kæden" som du kalder det, vel knap er noget "kollaps" som sådan. Jeg forbinder i hvert fald et kollaps med noget pludseligt og overraskende - og det her kollaps har jo været ongoing i halvanden sæson+. Man har ganske enkelt ik spillet god fodbold i umindelige tider og kun en kort opblomstring i foråret og noget rutine og kvalitet i afgørende situationer og på afgørende tidspunkter har kastet nogle trofæer af sig. Don't get me wrong, det er nogle flotte trofæer og vi har nogle spillere som har været af den ypperste kvalitet som har vist kvaliteten på nogle afgørende tidspunkter - men vi har måtte grave dybt i strengt taget samtlige kampe for at hive resultater hjem i ufatteligt lang tid.
Men ja, de spillere der er hentet ind har ik haft kvaliteten eller tiltroen. Jeg er egentlig ok med flere af udskiftningerne for de handlede imo om fremtiden - jeg var bare megakritisk over at man ik skiftede ud i startopstillingen - for her lå imo problemerne