Bedre sent end aldrig: Truppen mod Barcelona
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Kimbo skrev: Man bliver så træt. Jeg går ud i skuret og skyder mig selv.
Kan du ikke skyde mig efter du har skudt dig selv...
ChrillRM14 skrev:
-#7- skrev: Som en anden bruger skrev engang, så er holdet vel mættet efter den vanvittige høst af La Liga titler de seneste år....
Det her hold har givet os mange gode oplevelser, men hold fast man savner en ny stamme, Ronaldo er færdig eller som minimum meget tæt på at være det, Benzema er kraftedme bare ulideligt uduelig kamp ud og kamp ind, Bale er altid skadet og kan ikke engang snakke spansk endnu. Derudover synger Modric jo nok desværre også på sidste vers.
Jeg er virkelig uenig. Jeg tror virkelig, at det handler mere om mentaliteten end spillernes alder.
Første halvleg var rigtig god på trods af intet mål. Der blev spillet med fantastisk højt pres, energi og gejst. Modric, som du nævner er ved at være færdig, var en af de klart bedste her.
At man endnu engang skuffer i sidste ende må simpelthen også være mentaliteten. Kollektiv nedsmeltning. Forkert tændingsniveau, som bare bliver til forkerte beslutninger, forkerte valg og forkerte positioneringer.
Hvad Zidane gav holdet af mod og energi sidste år er fuldstændig faldet fra hinanden. Og jo, så hjælper det ikke, at der ingen marginaler er i offensiven og ingen, der slår koldt vand i blodet.
Men kan den dårlige mentalitet ikke også skyldes at der alt for længe har været status quo i truppen? Folk føler sig for sikre på deres plads og konkurrence er reelt set ikke eksisterende. Og jeg synes man kan se på Ronaldo at han populært sagt “har mistet et skridt”, hans førsteberøringer sidder ikke længere i skabet og hans afslutninger mangler kant, om man vil det eller ej så er Ronaldo snart 34 år, og tiden indhenter selv de hurtigste.
Og jeg tror måske du misforstår min pointe omkring Modric, jeg synes også selv han var dagens mand i skysovs for Real Madrid, men min pointe er den samme som med Ronaldo, tiden arbejder imod Modric. Selvom jeg håber han kan spille på dette latterligt høje niveau de næste 5 år, så er det bare ikke realistisk.
DC19
madrid2000 skrev:
jeg er diametralt modsat....har lyst til at skyde en skaldet træner og nogle spillere....:-)
-Med Nerf!
Selvom vi fik chancer i slutningen af kampen bliver vi jo fuldstændigt udklasseret af et middelmådigt Barca mandskab. Zidane viser endnu engang hans ekstremt begrænsede taktisk evner, de er vel nærmest ikke eksisterende sammenlignet med de andre store managers. Når man ser et hold som City, så er Pep nok den bedste i verden til at se hvor på holdet han kan ændre lidt for at få kontrollen over spillet igen. Det har Zidane intet af, nul og nix.
Det er tydeligt at Valverde er en snu ræv i faget og han satte Zidane skakmat i dag.
Og hvor er det irriterende at Messi er totalt usynlig hele kampen, og alligevel er han komplet kamp afgørende og med i alle 3 mål.
Tænker den alligevel bliver halv svær :)madrid2000 skrev:
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jo, en del af den dårlige mentalitet kan sikker godt skyldes status quo. Men jeg nægter at tro på, at det kan være hele forklaringen. Det er trods alt det samme hold, der var verdens klart bedste for 7-8-9 måneder siden. Hvordan kan man gå så meget tilbage på så relativt kort tid? Så hurtigt ældes man altså ikke...
For mig at se har Zidane ikke den taktiske værktøjskasse til at ændre på holdet nok til at vende en skude, der er på vej ned. Derfor er det lidt en ond spiral, for en dårlig sæsonstart bliver pludselig til en dårlig stime, som så bare sætter sig i holdet.
Man kunne se hvor tændt, holdet var, da kampen startede. Man kunne se, hvor gode Modric, Marcelo, Varane, Case og Kova var, men man kunne også se, at niveauet dalede forbløffende meget for alle spillere i anden halvleg. Ond spiral.
Der skal skiftes ud på holdet. Men vi har også haft lange perioder med trænere, der ændrede FOR MEGET. Zidane gav os fans en rimelig god fornemmelse af, at holdet var på vej ind i bedre tider, fordi der netop var en smule status quo, og fordi der blev arbejdet med holdets udtryk og sammenhængskraft og ikke kun på individualisterne. Hvis man kunne finde en balancegang mellem handlekraftig ageren på transfermarkedet og måden hvorpå, Zidane ellers giver spillerne ro og skaber et hold, så ville man nå langt.
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Kan se jeg skal have fyldt magasinet godt op før jeg tager på rundtur.Real HWL skrev: Endnu en beskeden røvfuld til Real. Til ham brugeren der ville skyde sig selv, kan du ikke komme forbi Dragør og syde mig først. En juleaften hvor halvdelen af familien holder med barca, er rimelig svær at overskue lige nu ;(
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
ChrillRM14 skrev: @#7
Jo, en del af den dårlige mentalitet kan sikker godt skyldes status quo. Men jeg nægter at tro på, at det kan være hele forklaringen. Det er trods alt det samme hold, der var verdens klart bedste for 7-8-9 måneder siden. Hvordan kan man gå så meget tilbage på så relativt kort tid? Så hurtigt ældes man altså ikke...
For mig at se har Zidane ikke den taktiske værktøjskasse til at ændre på holdet nok til at vende en skude, der er på vej ned. Derfor er det lidt en ond spiral, for en dårlig sæsonstart bliver pludselig til en dårlig stime, som så bare sætter sig i holdet.
Man kunne se hvor tændt, holdet var, da kampen startede. Man kunne se, hvor gode Modric, Marcelo, Varane, Case og Kova var, men man kunne også se, at niveauet dalede forbløffende meget for alle spillere i anden halvleg. Ond spiral.
Der skal skiftes ud på holdet. Men vi har også haft lange perioder med trænere, der ændrede FOR MEGET. Zidane gav os fans en rimelig god fornemmelse af, at holdet var på vej ind i bedre tider, fordi der netop var en smule status quo, og fordi der blev arbejdet med holdets udtryk og sammenhængskraft og ikke kun på individualisterne. Hvis man kunne finde en balancegang mellem handlekraftig ageren på transfermarkedet og måden hvorpå, Zidane ellers giver spillerne ro og skaber et hold, så ville man nå langt.
Yes, vi var netopverdens bedste hold for mellem 7 og 9 mdr siden - men KUN de 2-3 måneder! Vi toppede på et perfekt tidspunkt - især toppede vores "reservehold" med Isco, James, Asensio, Kovacic og Morata - og det gav to tiler. Men jeg forstår simpelthen ikke at såvel ledelse, som træner og fans ka glemme at vi inden de 2-3 måneder spillede så himmelråbende ringe og havde problemer i strengt taget samtlige kampe vi spillede. Nu har vi så bare ik længere muligheden for at spille med et "reservehold", da vores reserver er blevet ringere - for hvorfor er det dog nødvendigt med alternativer til vores 11 faste hellige køer. Jeg er nået dertil hvor der imo kun er 5-6 spillere jeg VIRKELIG håber vi beholder - resten vil jeg ikke ærgre mig det mindste over hvis de skibbes afsted - faktisk er der 7-8 stykker som jeg ville blive lykkelig over at se blive smidt på porten - det inkluderer forresten vores taktisk værdiløse træner.
Mest af alt synes jeg sammensætningen af holdet er håbløs - det vi betragter som vores helt klippefaste startformation fungerer bare uendeligt sjældent - på trods af at den indeholder spillere der hver for sig er gode (undtaget et par stykker). Men en spiller som Kroos får man jo nærmest intet ud af længere - og har imo ik gjort det siden hans første sæson i klubben. Mit største issue nu er at der er forfærdeligt længe til sommer - og at man ik ka stole på at klubben gider ændre en skid. Jeg håber på massive protester fra lægterne imod ledelsen, Zidane og vores spillere som går mere op i kontraktforbedringer end at fuckin dø på banen for klubben