Bedre sent end aldrig: Truppen mod Barcelona

• Figo7Dk
  • Figo7Dk's profilbillede
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • No soy solo perfecto, soy madridista tambien
8 år 5 måneder siden #97 af Figo7Dk
Man burde da efterhånden være vant til at tabe til Barcelona, hvad er forskellen denne gang.
At tro på et VM trofæ og en sejr over et så ringe Sevilla hold ville ændre noget på vores indeværende sæson form er jo som at tro på julemanden.
Der er slet ingen indstilling på dette hold, ingen vildskab.
Denne sæson skal bare overståes, for vi får røvfuld mod PSG.
Teflon Navas, Forvirrede forsvarere, ingen midtbane og alibi angreb. Det lover godt.

iHala Madrid!
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #98 af El Siete

-#7- skrev:

El Siete skrev: Tamt, pinligt og skandaløst. En ydmygelse. Havde det været alle andre end Zidane skulle han være fyret. Verdens bedste klubhold - langt fra.

Jeg er enig.

Jeg kunne godt tænke mig at se Zidane svinge sablen overfor truppen til sommer, for som jeg ser det er Zidane stadigvæk en rigtig dygtig og ikke mindst talentfuld træner. Han har arvet de forreste tre, og jeg kunne vældig godt tænke mig at se om han kunne få indført en anderledes spillestil med nogle andre typer. Jeg synes det er tydeligt at Zidane gerne vil spille boldbesiddende fodbold med højt genpres, men det er bare ikke muligt med de typer man har nu oppe foran.

Det håber jeg også, men han havde også muligheden i sommers, men valgte åbenlyst at stole endnu mere på BBC og specielt Benzema (vi havde lige vundet en masse, men alligevel, Mayoral som konkurrent til Benzema er sgu for tyndt.). Jeg er med på at Benzema er en person der har brug for tiltro, hvorfor Zidane siger han vil støtte ham til døden, men det kan samtidig blive hans endeligt, hvis han ikke snart sætter klubben foran hans tiltro til Benzema.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

8 år 5 måneder siden #99 af Jaken
Det er også påfaldende hvordan det her hold, for hver gode halvleg, spiller en tilsvarende dårlig halvleg.

Det er altid nat og dag - kan ikke lige huske 2 gode sammenhængende halvlege. At best er det én god og én ordinær/langgaber.

Det hele afhænger så af det evige spørgsmål om den gode halvleg så er dét bedre end den dårlige er dårlig...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

8 år 5 måneder siden #100 af El Siete

Siempre fiel skrev:

ChrillRM14 skrev: @#7
Jo, en del af den dårlige mentalitet kan sikker godt skyldes status quo. Men jeg nægter at tro på, at det kan være hele forklaringen. Det er trods alt det samme hold, der var verdens klart bedste for 7-8-9 måneder siden. Hvordan kan man gå så meget tilbage på så relativt kort tid? Så hurtigt ældes man altså ikke...

For mig at se har Zidane ikke den taktiske værktøjskasse til at ændre på holdet nok til at vende en skude, der er på vej ned. Derfor er det lidt en ond spiral, for en dårlig sæsonstart bliver pludselig til en dårlig stime, som så bare sætter sig i holdet.

Man kunne se hvor tændt, holdet var, da kampen startede. Man kunne se, hvor gode Modric, Marcelo, Varane, Case og Kova var, men man kunne også se, at niveauet dalede forbløffende meget for alle spillere i anden halvleg. Ond spiral.

Der skal skiftes ud på holdet. Men vi har også haft lange perioder med trænere, der ændrede FOR MEGET. Zidane gav os fans en rimelig god fornemmelse af, at holdet var på vej ind i bedre tider, fordi der netop var en smule status quo, og fordi der blev arbejdet med holdets udtryk og sammenhængskraft og ikke kun på individualisterne. Hvis man kunne finde en balancegang mellem handlekraftig ageren på transfermarkedet og måden hvorpå, Zidane ellers giver spillerne ro og skaber et hold, så ville man nå langt.

Yes, vi var netopverdens bedste hold for mellem 7 og 9 mdr siden - men KUN de 2-3 måneder! Vi toppede på et perfekt tidspunkt - især toppede vores "reservehold" med Isco, James, Asensio, Kovacic og Morata - og det gav to tiler. Men jeg forstår simpelthen ikke at såvel ledelse, som træner og fans ka glemme at vi inden de 2-3 måneder spillede så himmelråbende ringe og havde problemer i strengt taget samtlige kampe vi spillede. Nu har vi så bare ik længere muligheden for at spille med et "reservehold", da vores reserver er blevet ringere - for hvorfor er det dog nødvendigt med alternativer til vores 11 faste hellige køer. Jeg er nået dertil hvor der imo kun er 5-6 spillere jeg VIRKELIG håber vi beholder - resten vil jeg ikke ærgre mig det mindste over hvis de skibbes afsted - faktisk er der 7-8 stykker som jeg ville blive lykkelig over at se blive smidt på porten - det inkluderer forresten vores taktisk værdiløse træner.

Mest af alt synes jeg sammensætningen af holdet er håbløs - det vi betragter som vores helt klippefaste startformation fungerer bare uendeligt sjældent - på trods af at den indeholder spillere der hver for sig er gode (undtaget et par stykker). Men en spiller som Kroos får man jo nærmest intet ud af længere - og har imo ik gjort det siden hans første sæson i klubben. Mit største issue nu er at der er forfærdeligt længe til sommer - og at man ik ka stole på at klubben gider ændre en skid. Jeg håber på massive protester fra lægterne imod ledelsen, Zidane og vores spillere som går mere op i kontraktforbedringer end at fuckin dø på banen for klubben

Problemet er bare at som markedet er nu, kan vi ikke købe 7-8 nye verdensklassespillere. Altså, Coutinho koster 150M!? Vi skulle have begyndt udskiftningen sidste sommer og fortsat de kommende år.
Mht. Zidane, er jeg meget uenig, for den høst af trofæer og de sejre vi har set mod, bla Barcelona, i hans korte tid, finder vi simpelthen ikke andetsteds - ikke hvad der er tilgængeligt.. Jeg ser spillerne som de største syndere og ser, som dig, flere af dem skifte, end jeg ser Zidane smutte.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved El Siete.

8 år 5 måneder siden #101 af Zyconith
Som Zidane udtaler efter kampen er der intet der skal ændres. Vi kunne nærmest ikke have en bedre trup og systemet fungerer. Havde Ronaldo og Benz været lidt heldigere havde den stået 2-0 til os.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 5 måneder siden #102 af Siempre fiel

El Siete skrev:

Siempre fiel skrev:

ChrillRM14 skrev: @#7
Jo, en del af den dårlige mentalitet kan sikker godt skyldes status quo. Men jeg nægter at tro på, at det kan være hele forklaringen. Det er trods alt det samme hold, der var verdens klart bedste for 7-8-9 måneder siden. Hvordan kan man gå så meget tilbage på så relativt kort tid? Så hurtigt ældes man altså ikke...

For mig at se har Zidane ikke den taktiske værktøjskasse til at ændre på holdet nok til at vende en skude, der er på vej ned. Derfor er det lidt en ond spiral, for en dårlig sæsonstart bliver pludselig til en dårlig stime, som så bare sætter sig i holdet.

Man kunne se hvor tændt, holdet var, da kampen startede. Man kunne se, hvor gode Modric, Marcelo, Varane, Case og Kova var, men man kunne også se, at niveauet dalede forbløffende meget for alle spillere i anden halvleg. Ond spiral.

Der skal skiftes ud på holdet. Men vi har også haft lange perioder med trænere, der ændrede FOR MEGET. Zidane gav os fans en rimelig god fornemmelse af, at holdet var på vej ind i bedre tider, fordi der netop var en smule status quo, og fordi der blev arbejdet med holdets udtryk og sammenhængskraft og ikke kun på individualisterne. Hvis man kunne finde en balancegang mellem handlekraftig ageren på transfermarkedet og måden hvorpå, Zidane ellers giver spillerne ro og skaber et hold, så ville man nå langt.

Yes, vi var netopverdens bedste hold for mellem 7 og 9 mdr siden - men KUN de 2-3 måneder! Vi toppede på et perfekt tidspunkt - især toppede vores "reservehold" med Isco, James, Asensio, Kovacic og Morata - og det gav to tiler. Men jeg forstår simpelthen ikke at såvel ledelse, som træner og fans ka glemme at vi inden de 2-3 måneder spillede så himmelråbende ringe og havde problemer i strengt taget samtlige kampe vi spillede. Nu har vi så bare ik længere muligheden for at spille med et "reservehold", da vores reserver er blevet ringere - for hvorfor er det dog nødvendigt med alternativer til vores 11 faste hellige køer. Jeg er nået dertil hvor der imo kun er 5-6 spillere jeg VIRKELIG håber vi beholder - resten vil jeg ikke ærgre mig det mindste over hvis de skibbes afsted - faktisk er der 7-8 stykker som jeg ville blive lykkelig over at se blive smidt på porten - det inkluderer forresten vores taktisk værdiløse træner.

Mest af alt synes jeg sammensætningen af holdet er håbløs - det vi betragter som vores helt klippefaste startformation fungerer bare uendeligt sjældent - på trods af at den indeholder spillere der hver for sig er gode (undtaget et par stykker). Men en spiller som Kroos får man jo nærmest intet ud af længere - og har imo ik gjort det siden hans første sæson i klubben. Mit største issue nu er at der er forfærdeligt længe til sommer - og at man ik ka stole på at klubben gider ændre en skid. Jeg håber på massive protester fra lægterne imod ledelsen, Zidane og vores spillere som går mere op i kontraktforbedringer end at fuckin dø på banen for klubben

Problemet er bare at som markedet er nu, kan vi ikke købe 7-8 nye verdensklassespillere. Altså, Coutinho koster 150M!? Vi skulle have begyndt udskiftningen sidste sommer og fortsat de kommende år.
Mht. Zidane, er jeg meget uenig, for den høst af trofæer og de sejre vi har set mod, bla Barcelona, i hans korte tid, finder vi simpelthen ikke andetsteds. Jeg ser spillerne som de største syndere og ser, som dig, flere af dem skifte, end jeg ser Zidane smutte.

Nej nej, jeg er så udmærket klar over at vi ik ka købe 7-8 klassespillere - jeg blir såmænd også nærmest chokeret hvis vi skifter så meget som én af Kroos, Modric, cristiano, Bale, Benzema til sommer. Her til vinter er markedet umuligt og sæsonen er allerede totalt tabt og en katastrofe. Selvfølgelig vinder vi heller ik CL - der ska et mirakel til for at vi overhovedet kommer forbi PSG. Og ja, det har været så helt ufatteligt tydeligt at man sku ha begyndt udskiftningen i sommers (endda før imo), men det tog er kørt - og som jeg tidligere har skrevet stolpe op og ned om, så ender vi nu med at stå i en situation hvor vi reelt har en større stamme som alle er i overhængende nødvendighed for at blive skiftet ud meget snart hvis man har et ønske om igen at komme tilbage på toppen. Mht Zidane, så ville jeg ønske jeg ku se noget som helst i ham som træner som overbeviste mig om at han har de taktiske evner OG den ledelsesmæssige karakter der ska til - han fejler næsten pr automatik altid og så stod han jo altså bag den kæmpe fiasko af et transfervindue i sommers
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Kimbo

8 år 5 måneder siden #103 af Siempre fiel

Zyconith skrev: Som Zidane udtaler efter kampen er der intet der skal ændres. Vi kunne nærmest ikke have en bedre trup og systemet fungerer. Havde Ronaldo og Benz været lidt heldigere havde den stået 2-0 til os.

Ja han tror vel stadig på 6 trofæer i denne sæson :-D

8 år 5 måneder siden #104 af El Siete

Zyconith skrev: Som Zidane udtaler efter kampen er der intet der skal ændres. Vi kunne nærmest ikke have en bedre trup og systemet fungerer. Havde Ronaldo og Benz været lidt heldigere havde den stået 2-0 til os.

Han bliver jo nødt til offentligt at støtte sine spillere. Hvad der så foregår af planer og eventuelle handler bag lukkede døre er en anden sag, for jeg håber ved gud ikke at de i ledelsen mener at status quo er acceptabelt.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

8 år 5 måneder siden #105 af Madrid1998
Det jo alt for typisk, der alt for meget respekt til Barcelona, nærmest frygt. Vi har jo en så langt bedre trup end dem, men alligevel er det også der skal spille på kontra, som om det er Arsenal mod Bayern, Hvor vi er tåberne fra England. Det burde være os der holder på bolden, frustrerer dem med at spille rundt i trekanter, får dem til at løbe et par km ekstra, men alligevel er det også der skal fokusere på deres spillere. Det burde ikke være os det skal lukke ned for Messi, og spilde en offensiv plads, det burde jo være dem der ryster i bukserne over vores spillere, men Zidane er sgu typen der er bange for sin egen lillebror. Enten skal han tør mere, ellers håber jeg peres forsoner sig med en fyring af ham og hans tykke landsmand, og får sig nogle spillere der gider og har niveauet til at spille for verdens mægtigste klub.
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar, El Siete

8 år 5 måneder siden #106 af Kimbo
Det skræmmer mig at folk ikke kan se Zidane's manglende kompetence i denne kamp, flot første halveg, hatten af for det. Men da modvinden sætter ind har han intet modsvar, og det er her en stærk træner skinner igennem.
Han stod som forstenet mens vi blev kørt rundt på røv og albuer
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 5 måneder siden #107 af -#7-

Kimbo skrev: Det skræmmer mig at folk ikke kan se Zidane's manglende kompetence i denne kamp, flot første halveg, hatten af for det. Men da modvinden sætter ind har han intet modsvar, og det er her en stærk træner skinner igennem.

Men Zidane har også stået bag et hold der hentede flotte sejre mod Bayern, Barcelona, United, Atletico og ikke mindst Juventus. Der er klart en talentfuld træner gemt i franskmanden.

Zidanes største problem er nok sit tilsyneladende nære forhold til nogle af spillerne. Desværre kan man sige at det vel som sådan også er en af hans allerstørste forcer, som træner for Real Madrid. Det er sgu en prekær situation man befinder sig i, for man kunne sikkert nok ansætte et rigtigt dumt svin som træner, men så tror jeg for alvor vi får at se hvor ringe det her hold kan spille.

DC19
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

8 år 5 måneder siden #108 af Doc.juego

Kimbo skrev: Det skræmmer mig at folk ikke kan se Zidane's manglende kompetence i denne kamp, flot første halveg, hatten af for det. Men da modvinden sætter ind har han intet modsvar, og det er her en stærk træner skinner igennem.

Tja både og, planen med Kova fejler i 2. Halvleg, men hvad skal træneren ærligt gøre når carvajal (udover at spille en dårlig kamp) vælger at spille håndbold i eget felt?
Og mod et Barca der gerne vil spille langsomt i egne bagsæder? 1 mand i undertal og 2 mål bagud?
Han forsøgte da, med at sætte Asensio og Bale ind, og vi fik da også nogle ret gode chancer de sidste 10 min.

Synes Zidanes plan gav mening, havde folk ramt niveauet havde vi kært Barca ud, men flere spillere falder sammen, især i 2.
Jeg kikker her på de 2 backs samt Kroos og benzema.
Og Kovacic der måske blev låst for meget i 2. Halvleg.

Men taktikken gav mening, havde carvajal ikke dummet sig havde det jo været oplagt at tage casemiro ud for en Asensio eller Isco efter 60-70 min. Men men carvajal solgte altså holdet denne kamp desværre, og andre spillere ramte ikke niveauet.

Om det så er Zidanes skyld at så mange ikke rammer niveauet skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes som udgangspunkt at taktikken var solid

Leveret af Kunena Forum