Real Madrid videre efter en dramatisk kamp

13 år 4 måneder siden #1 af Lykke

Efter 1-1 resultatet på Bernabéu i første omgang af 1/8-finalen ankom Real Madrid på Old Trafford med et mål: at vinde, og med 2 sejre over ærkerivalerne i FC Barcelona inden for den sidste uge, derfor manglede selvtilliden ikke.

Første halvleg blev en noget kedelig affære og desværre var det ikke Real Madrid, der kom til de største chancer, det lykkedes et stærkt United-hold at lukke Mourinhos tropper helt ned. Dette gjorde første halvleg til en noget kedelig affære.

Man kan ikke andet end at spørge sig selv, om hvorvidt mødet med det Drømmenes Teater rørte Cristiano Ronaldo, da man ikke så en lige så aggressiv spiller, som man plejer. Selv Coentrao, Ronaldos makker på venstre siden virkede hæmmet og bange for at følge med op det meste af første halvleg, dog kom der lidt gang i den portugisiske venstreside, i de sidste par minutter af halvlegen.

Vi kan også takke Diego Lopez for, at den ikke stod 1-0 efter 20 min. Efter 41 minutter kom der pludselig fokus på en siddende Di Maria, der valgte at forlade banen, men det er stadig ikke klart hvad der præcist skete, da han ikke gik humpende ud. Først minutter senere kom Kaka ind i argentinerens fravær.

I anden halvleg vågnede begge hold op, og der begyndte at ske noget.

I 47. minut skete det der ikke måtte ske, forsvaret sejlede og så stod det 1-0 efter Ramos unødigt sparkede den i eget net. Desværre endnu engang efter en dødbold.

10 minutter senere fik Nani stemplet Arbeloa i brystet og så var der direkte rødt til Manchester United-kanten. Et stærkt omdiskutabelt rødt kort, da det umidbart virkede til at Nani ikke havde set Arbeloa, et kort som fik stor betydning for resten af kampen.

Arbeloa havde ikke haft den bedste kamp og blev efter en lille time skiftet ud til gengæld for Luka Modric. Med dette begyndte presset fra Real Madrids side, hvilket fik Manchester United til at falde til højre og venstre i håb om frispark.

10 minutter efter han blev skiftet ind, leverede Modric en aktion som skulle gøre ham til redningsmand, da kroaten scorede til 1-1 på et pragtskud.

Et par minutter senere blev det så Cristiano Ronaldos tur, da portugiseren vågnede dukkede op og prikkede bolden ind til 2-1.

Herefter drillede dødboldene og andre situationer flere gange Real Madrid, men Diego Lopez viste i flere omgange, at han er en langt bedre kandidat til det spanske landshold end De Gea, med flere fantastiske redninger.

Real Madrid – Manchester United   2-1   ( 3-2 )

Ramos – selvmål (48’), Modric (66’), Cristiano Ronaldo (69’)

Advarsler:

Real Madrid: Arbeloa, Kaka, Pepe,

Manchester United: Evra, Carrick

Udvisning Nani (55’)

Tilskuere: 75.000

Dommer: Cüneyt Çakır

Manchester United: De Gea, Rafael (87 min Valencia), Ferdinand, Vidic, Evra, Carrick, Cleverley (73 min Rooney), Nani, Welbeck (81 min Young), Giggs, Van Persie

Real Madrid: Diego Lopez, Varane, Ramos, Coentrao, Khedira, Cristiano Ronaldo, Özil (71 min Pepe), Xabi Alonso, Arbeloa (58 min Modric), Higuain, Di Maria (44 min Kaka)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #2 af Jaken
Lige nogle punkter:

1) Tyndt rødt kort… Men Frimann skal stadig styre sig, det var bestemt til gult. Jeg bryder mig ikke helt om at vinde sådan. Vi var ikke synderlig imponerende.
2) Cristiano var rimelig usynlig og middelmådig, målet til trods. Måske kom følelserne i vejen?
3) Modric gjorde et fantastisk indhop! Meget imponerende. Fuldt ud fantastisk mål og generelt en fremragende flyvende præstation.
4) Higuain spillede rigtig godt. Benzema har efterhånden længere og længere til holdet.
5) Meget mere boldbesiddelse end jeg lige havde regnet med. De var mere defensive end jeg havde forventet, men hold op en tandløs offensiv præstation fra vores side indtil det røde kort.
6) Vi skal være glade for Diego Lopez i aften. Det var lige ved at koste os at Mourinho valgte at trække holdet så langt tilbage, hvor vi burde have gået efter det 3. mål. Heldigvis diskede Lopez op med de rigtige redninger på de rigtige tidspunkter.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

13 år 4 måneder siden #3 af Realmadrid94
Jeg forstår IKKE at der er nogle som mener der ikke er rødt. Den er jo soleklar! Stempling i brysthøjde! Come on, man kan ikke forsvare den. ( den var nok ikke givet i en finale, tænker på Alonso mod Holland. Jong overfaldte ham nærmest)
Om 1-2 år er Modric blandt de bedste i verdenen på sin plads. Har sagt det og siger det gerne igen. Han skal lige lære sproget. ;)
Også videre til næste fase af ChL.

Edit Jaken:
Ah.. Skal man virkelig satse hårdt på det 3. Mål på OldTrafford?.. De skulle allerde score 2 med en mand i undertal, det er bestwmt i orden at trække sig tilbage på UDEBANE. :)
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved Realmadrid94.

13 år 4 måneder siden #4 af Lykke
Jeg var faktisk også glædeligt imponeret over hvor meget Higuain bevægede sig i dag for han kan desværre godt have en tendens til at blive ret passiv og lunte rundt. Men han får sgu thumbs up i dag.

Lopez er helt sikkert man of the match for mig i dag.

og ja, det var sgu ikke det Real Madrid vi har set på det sidste der spillede i dag, men vi overlevede og vandt!

13 år 4 måneder siden #5 af Steen
Jeg sidder lidt med en tom følelse... Jeg er selvfølgelig glad for at vi er videre men vi skuffede. Det røde kort var afgørende og det burde det ikke være, slet ikke efter 2 sejre over Barcelona. Modric var fantastisk da han kom ind. Rigtig godt sparket ind.
Som Mou sagde: The best team lost.

Omkring det røde kort er jeg i tvivl. Han havde ikke set Arbeloa, korrekt, men det var stadig hensynsløst. Her fik Eboue rødt kort for at gøre det samme mod united

Vi skulle have haft mål ved Higuain men dommeren annullerede det fordi at Ramos ramte Van Persie med armen i hoved. Vi skulle have haft straffe og Rafael skulle være blevet vist ud.

Vi er videre og det er det vigtige. 3 Sejre mod 2 af de bedste hold i verden på 1 uge.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

13 år 4 måneder siden #6 af Doc.juego
Jeg synes det er med en lidt underligt smag i munden at madrid går videre i dag.
ikke nødvendigvis pga. dommeren. Hele situationen omkring dommeren er fustrerende synes jeg af mange grunde.
1) jeg mener ikke der er rødt kort til Nani, den kan godt dømmes, men den er MEGET stræng synes jeg nok, 2 jeg synes dog det er ligeså tilgrin at høre kommentatorne. At de ikke mener at der overhoved er gult er jo HELT til grin. Jeg har set mange større skandaler i fodbold med dommeren, som har fået meget mindre opmærksomhed. Og man skal ikke glemme at madrid også blev snydt for et straffe, det mener jeg dog også Man U blev. Og Manchester undgik altså også et andet rødt kort der nok skulle havde været dømt, da Kaká blev hevet meget i trøjen på en friløber.
alt i alt vil jeg mener at vi var heldige med dommeren i dag, men jeg synes at kommentatorene vinkler det helt usandfærdigt. Ikke destro mindre har jeg mest ondt af United.
2) den egentlige grund, er Mourinho. Han har et flot spillende hold, med en mand i overtal, men vælger alligevel at gå mega defensivt mod et hold som fungere yderst godt når de får lov at spille offensivt. Jeg mener ikke det er Madrid værdigt at grave sig ned på den måde, når man kan spille flot. Havde Madrid fortsat det spil, havde jeg mere følt at vi virkelig fortjente at vinde i dag. Især de sidste 2 minutter nede ved uniteds hjørne, det var ynkeligt og langt under madrids standart. Det væmmedes jeg ved at se. De eneste der stadig ville spille offensivt var jo Kaká og Ronaldo, men de gjorde det så også OK, når de nu kun var 2.
Jeg finder Mourinhos tankegang i denne situation HELT forkert, ikke blot var det uværdigt, men jeg tror ikke engang at det er effektivt. Vi gav dem jo alle muligheder for at komme tilbage i kampen, og den eneste grund til at de ikke score er jo Lopez.

Nu til vores egnespillere:
Ronaldo: meget anonym det meste af kampen desværre, ikke hans store aften, selv om han scorede.
Higuaín: var også ret anonym, men fik dog lavede nogle flotte indlæg fra kanten, så han havde da sine moments.
Di Maria: havde overall en god kamp, da han altså var inde.
Kaká: han var ikke man of the match, men synes egentlig han spillede flot, han blev ved med at presse offensivt, så fin kamp af Kaká
Özil: faldt også lidt ud i perioder, men havde egentlig en ok kamp.
Varane: havde kun få fejl. Han spillede som altid flot derudover.
Lopez: er nok grunden til at vi går videre, han redede jo sygt mange svære bolde.
Ramos: havde gode ting, men desværre også mange dårlige indgreb.
Khedira og Alonso: havde en ok kamp, de arbejdede meget.
Modric: spillede rigtig flot da han kom ind. Fantastisk spark :)

All in all var jeg skuffet over Mourinhos indstilling til kampen, og vores skift til en totalt defensiv. Dommeren kom også i fokus på en negativ måde.
Madrid bør i mine øjne pleje deres offensive spil mere, ,de kan jo sagtens viste de, men mourinho insistere på at vi skal have en defensiv indstilling.

Stor respekt til United, de spillede en rigtig flot kamp. Giggs er altså imponerende. Og respekt for at de ikke prøvede at filme sig til straffe osv. Som vi jo så Barca gøre i de sidste 2 kampe. Kæmpe respekt til Man U, og syndt for dem at Nani fik rødt.

13 år 4 måneder siden #7 af Holm90

Lykke skrev: Jeg var faktisk også glædeligt imponeret over hvor meget Higuain bevægede sig i dag for han kan desværre godt have en tendens til at blive ret passiv og lunte rundt. Men han får sgu thumbs up i dag.

Lopez er helt sikkert man of the match for mig i dag.

og ja, det var sgu ikke det Real Madrid vi har set på det sidste der spillede i dag, men vi overlevede og vandt!

Gift dig med mig.

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #8 af kavver
Besvaret af kavver på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Vi er videre! Utroligt, hvor mange Barca fans der er blevet United fans i aften! Hahah

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #9 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Fuld fortjent sejr. Vi er det KLART bedste hold over 2 kampe. Det burde slet ikke have været så tæt taget første kamp i betragtning, hvor vi burde have vundet med 1-2 mål, som minimum taget alle chancerne og dominansen i betragtning.

Var ikke det mindste i tvivl om, at vi nok skulle score og gå videre. Sagde jeg allerede for 2 uger siden. Siden hen har vi slået Barcelona ud af Copa Del Rey, slået dem i ligaen og nu slået Man U ud af CL.

La Décima måtte MERE END GERNE komme hjem til maj. Juve og Bayern er de eneste, som for alvor vil kunne true os og vi ville være favoritter mod dem.

Mourinho er i sandhed The Special One. Hvor er han vild. Han skal have ENORMT meget kredit for at have vendt en marreridts sæson til dette her. Vinder han La Décima, som var det han blev hentet for, så må man for min skyld gerne smutte til England. Det vil altid være et skridt ned for en hvilken som helst person, når man forlader verdens mægtigste klub.

Ronaldo er verdens bedste spiller uden tvivl og han beviser det igen og igen. Ufatteligt, at han ikke blev kåret som Ballon d'Or, selvom jeg i princippet er ligeglad, da det blot er en personlig hæder og ikke en klubtitel. Men er sikker på, at Ronaldo nok skal vinde til januar, hvis han fortsætter og ikke bliver skadet (7-9-13)

HALA MADRID!

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #10 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Har vi en kvindelig moderator herinde? Siden hvornår? Under alle omstændigher er jeg positivt overrasket.:)

13 år 4 måneder siden #11 af Siempre Madrid
Siden længe. Og vi er glade for hende.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: LosMerengues30

13 år 4 måneder siden #12 af Hugol
Det var da ikke en dødbold imod os igen, men et offside mål. Vi blev da også snydt for et klokke klart straffe.

Har valgt at takke af på forum!

Leveret af Kunena Forum