Real Madrid videre efter en dramatisk kamp

13 år 4 måneder siden #37 af Steen
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg mener er optimalt til sommer, at købe en ny angriber (eller at hive Morata op) og sælge Higuain/Benzema eller lade dem begge fortsætte og give dem en ny chance.

Mourinho brugte igår Higuain som target man og han over vurderede hans evner fuldstændigt. Han var oppe i utallige hovedstødsdueller mod Vidic og Ferdinand som er nogen af spillets bedste til det, hvad var meningen med det?
Et Falcao køb (eller en anden topangriber) ser mere og mere sandsynligt ud synes jeg.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #38 af BBB

El_Juan skrev: Her tænker jeg primært i forhold til det han rent faktisk er der for. At score mål.

Det er sjovt. Når jeg bruger argumentet med at en angriber er der for at score om Benzema, så er det ikke det han er der for. Så er han der for at gøre Ronaldo bedre.

Når jeg nævner, at Higuain laver assists / gør Ronaldo bedre, så er det ikke derfor han er der. Så er han der for at score mål.

Man bliver lidt forvirret over logikken herinde nogle gange.

---

Jeg er enig i at Higuain var meget anonym, men det kom sig nok mere af at United havde to linjer mellem Ronaldo / di María / Özil og målet. Derfor fremstår hele vores offensiv ynkelig (forstået på den måde, at de ikke forsøgte, fordi man ikke lige smider fire mand af sig).

• LosMerengues30
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #39 af LosMerengues30
Besvaret af LosMerengues30 på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Jeg synes det er en gave, at vi har to så gode angribere som Higuaín og Benzema. Det er naturligvis vanskeligt, at få det bedste ud af dem på en og samme gang, men hvor mange hold har egentlig en sådan luksus? Ikke nogen så vidt jeg lige kan se. Jo, måske Man U (Rooney og RvP), men de mangler så til gengæld en vis Ronaldo.

Jeg ved ikke om jeg er fortaler for et salg af hverken Higuaín eller Benzema, men skulle jeg vælge en, så ville førstnævnte nok blive sorteper, selvom en afgang ville være beklagelig.

En Falcao ville være helt fantastisk, men jeg har mine tvivl, Peréz eller ej.

Ja, vi spillede ikke den mest prangende kamp, men omvendt så kom vi altså frem til 2-3 halvstore chancer inden Nanis udvisning, som vi på en god dag havde scoret på. Desuden havde jeg på intet tidspunkt i kampen tvivl om vi ville score eller ej. Synes at det lå i luften konstant, da vi var toneangivende og Man U udelukkende var farlige på kontraer og dødbolde.

Folk glemmer, at vi havde Man U i bund 5-10 minutter efter selvmålet og altså før Nani blev udvist. Anyway udvisninger er en del af fodbold og Nanis udvisning var i mine øjne ganske klar og kan sagtens forsvares jf. reglementet. Så helt fortjent avancement, selvom vi på ingen måde spillede en pragtkamp.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved LosMerengues30.

13 år 4 måneder siden #40 af Steen
Arbeloa og Khedira de hæmmer vores spil når vi skal være spille styrende. Mange påpeger at Arbeloa er solid, ja men er det nok? Han er langsom, dårlig med bolden og laver utallige frispark som er unødvendige.
Jeg er sikker på at vi køber en ny HB til sommer og det må meget gerne være Carvajal. Markedet for højre backs er meget tomt lige pt.

Khedira er en anden sag. Det er altså skræmmende at man kan have så dårlig en teknik på så højt et niveau. Hans defensive arbejde kan man ikke tage fra ham, han gør det fremragende der og derfor mener jeg også det svært at argumentere for at han ikke skal starte inde.

Modric skal spilles ind på holdet til sommer på preseason, så får vi den rigtige Modric at se.. Jeg venter spændt.

• madrid01
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #41 af madrid01
Besvaret af madrid01 på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Jeg har lige en ting at tilføje til denne debate, Hvad skulle vi GØRE uden Ronaldo.

13 år 4 måneder siden #42 af M_linding

Steen skrev: Arbeloa og Khedira de hæmmer vores spil når vi skal være spille styrende. Mange påpeger at Arbeloa er solid, ja men er det nok? Han er langsom, dårlig med bolden og laver utallige frispark som er unødvendige.
Jeg er sikker på at vi køber en ny HB til sommer og det må meget gerne være Carvajal. Markedet for højre backs er meget tomt lige pt.

Khedira er en anden sag. Det er altså skræmmende at man kan have så dårlig en teknik på så højt et niveau. Hans defensive arbejde kan man ikke tage fra ham, han gør det fremragende der og derfor mener jeg også det svært at argumentere for at han ikke skal starte inde.

Modric skal spilles ind på holdet til sommer på preseason, så får vi den rigtige Modric at se.. Jeg venter spændt.

Meget meget uenig. Khedira er en af de første på holdkortet! Og normalt er hans teknik ganske fin...

Teknikken svigtede igår, ja. Men det gjorde den vist for alle vores spillere. Om det var banen eller stemningen, skal jeg ikke kunne sige.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Mathiaska

13 år 4 måneder siden #43 af Steen

M_linding skrev:

Steen skrev: Arbeloa og Khedira de hæmmer vores spil når vi skal være spille styrende. Mange påpeger at Arbeloa er solid, ja men er det nok? Han er langsom, dårlig med bolden og laver utallige frispark som er unødvendige.

Meget meget uenig. Khedira er en af de første på holdkortet! Og normalt er hans teknik ganske fin...

Teknikken svigtede igår, ja. Men det gjorde den vidst for alle vores spillere. Om det var banen eller stemningen, skal jeg ikke kunne sige.

Det er også det jeg siger, det er svært at sætte ham af da han er fantastisk defensiv men at forsvare hans offensive aktioner er mig en gåde.

Han skal ikke måles på hvor godt han gør det når han spiller mod Deportivo på hjemmebane, det er netop kampe som igår han skal vise sin bedste side frem. Mod Barcelona har han været rigtig god men der har han oceaner af plads da de har for travlt med at dække Alonso, Cristiano og Özil op. Mod Bayern Munchen sidste sæson og de to United kampe mener jeg at han gjorde det defensivt godt nok, men offensivt var han ringe.

Der er en grund til at det er netop ham de fleste hold ser som vores svage punkt. De lader ham være på bolden da de ved at han intet farligt kan diske op med.

13 år 4 måneder siden #44 af Siempre Madrid
Mod de store klubber er der vel også et større behov for, at han koncentrerer sig om de defensive pligter end at understøtte de offensive kræfter.

Jeg synes, at Khedira har udviklet sig til en nøglespiller på Real Madrids mandskab.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 4 måneder siden #45 af Kaká8
Er der nogen der ved, hvad der er sket med Angel di Maria?

Ellers en god kamp, synd for Ramos at han scorer selvmål
Rigtig godt af Modric, fantastisk mål

HALA MADRID Y NADA MAS

13 år 4 måneder siden #46 af Siempre Madrid
Ángel di María har pådraget sig en muskelskade.

Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Ramos´ selvmål gav min kammerat 500 kr. lige ned i lommen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 4 måneder siden #47 af Realmadrid94
Dios og alle andre som kritiserer Arbeloa.

Om Arbeloa. Manden brokker sig ikke når han sidder på bænken. Han brokker sig ikke over at blive hængt ud som den dårligste. Han forstår klubbens værdier, han er en Canterano. Han spiller aldrig decideret dårligt, som Coentrao bl.a. har/havde en tendens til. Ja, han begår fejl. Men hvem vil du helt seriøst have til at gå ind og erstatte ham LIGE NU. Sådan lige nu. Folk nævner Carvajal. Han er en ok dreng til fremtiden. Har folk set ham spille, eller er det ligesom Jese? Jeg har set Jese. Han mange svagheder. Han skal modnes både opførelsesmæssigt, men også uden bolden. Han er stærk med bolden, ja. :)
Carvajal tilgengæld. Hvor skal jeg starte? Manden flyver rundt over hele banen, han glemmer til tider hans plads er UDE i højre side og ikke ved midten. (Arbeloa fatter det vidst heller ikke for tiden) Carvajal er ikke klar til Real Madrid før om 1-3 år. Han er god, ja, men har alt for mange mangler til at slå Arbeloa af. Hvis han vil komme og lære lidt af Arbeloa mht. defensive pligter, så er det i orden for så er han klar om nogle år.
Skulle man købe en back så må man altså kigge mod City. Er du sindssyg den mand er stabil. Zabaleta er i min verden den bedste lige nu. Kan ikke se hvem RM skulle købe? Hvem er mere stabil end Arbeloa? Kunne selvfølgelig være fedt med Ivanovic, men den er vidst 10000% udelukket. Kom bare med det! :)

Alt dette er selvfølgelig subjektivt, men kan ikke se hvem som skulle slå ham af.

13 år 4 måneder siden #48 af Jaken

Realmadrid94 skrev: Jaken: som jeg skrev. Der er en hel del til forskel på Bayern og United. Vi spillede UDE. Modstanderen skulle score 2. Mod Bayern skulle vi aldrig have gravet os ned. True :-)

Der er lige netop en del forskel på Bayern og United. Bayern er et stærkere hold end United og havde alle 11 mand på banen. Så om det er på Bernabeu eller Old Trafford er sådan set underordnet. Så stor en forskel kan hjemmebane ikke gøre at det kan gøre op for at være 1 mand i undertal og være i en dårlig spillemæssig periode, som United var i de 10-15 minutter vi scorede de 2 mål. Det skal udnyttes mere.

@El_Juan
Enig i det meste, men må lige knytte en kommentar til dit indlæg: Hvordan kan du ikke længere være i tvivl om angrebssituationen efter i går?
Higuain spillede imponerende godt efter min mening. Dog skal det siges at jeg ikke havde de store forventninger til ham inden kampen. Han virkede tændt og fysisk stærkere end normalt. Han vandt hovedstødsdueller mod Vidic og Ferdinand! Det er i sig selv ret imponerende. Udover det var han yderst bevægelig, kaldte højlydt efter bolden og havde et par fremragende indlæg, deriblandt assisten.

Slutteligt: Med fare for at vi skal trække endnu en Arbeloa-diskussion i langdrag, vil jeg lige sige: Jeg har svært ved at se at Arbeloas plads er MERE end berettiget. Han er en habil og forholdsvis stabil spiller, ikke mere end det. Man skal være utrolig stædig for at kalde ham en top 3-5 højreback i verden og forbise hans, indtil videre, knap så gode sæson. Han er selvfølgelig fast mand i startopstillingen lige nu, men det er vel snarere af mangel på bedre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Leveret af Kunena Forum