Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Jeg synes personligt at rødt kort er i orden, dog er jeg ikke dommer ekspert til at vide det med sikkerhed
¡Hasta la Victoria Siempre!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Storken
- Gæst
-
REAList skrev: Dernæst vil jeg ikke drømme om hvad der var sket hvis det havde været den omvendte situation hvor Pepe havde været synderen, så havde alle krævet rød kort og karantæne for livet osv.
Hvis du var i tvivl, så fik Pepe aldrig mere end gult kort.
- Mohammed186
- Gæst
-
- Mohammed186
- Gæst
-
Gå til side 56, første spalte helt nederst, der kan i selv læse reglerne.
"En voldsom, ukontrolleret tackling med ét eller begge ben, som rammer modspilleren og bringer hans sikkerhed i fare, betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt og straffes med direkte frispark og udvisning.
Dette gælder, uanset om tacklingen sættes ind forfra, bagfra eller fra siden."
Her har i et billede af modspilleren, hvis sikkerhed var bragt i fare, som der står i reglerne: fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-a...6280_162123142_n.jpg
Hvilket vil sige, at den tyrkiske dommer dømte helt rigtigt..
Øjet snyder, men det gør reglerne ikke..
En troværdig kilde. I kan nu vise den til alle som siger at der ikke var rødt kort.
- madrid01
- Gæst
-
Mohammed186 skrev: Her har i loven: www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Broendby/Ju...odboldloven_2012.pdf
"En voldsom, ukontrolleret tackling med ét eller begge ben, som rammer modspilleren og bringer hans sikkerhed i fare, betragtes som spil, som i alvorlig grad er utilladeligt og straffes med direkte frispark og udvisning.
Her har i et billede af modspilleren, hvis sikkerhed var bragt i fare, som der står i reglerne: fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-a...6280_162123142_n.jpg
En troværdig kilde. I kan nu vise den til alle som siger at der ikke var rødt kort.
Det er en rødtkort, utroligt at folk stadig brokker sig over det, den er jo mere rødt end den pepe fik fordi dani alves lavede den bedste skuespiller præstation den gang, det er nu alle katalaner ret godt til. selv Roy keane siger at den er rødt , og kim milton sagde også at den kan godt forsvares.
- Storken
- Gæst
-
Mohammed186 skrev: Her har i loven: www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_Broendby/Ju...odboldloven_2012.pdf
Nu spørger jeg sikkert dumt...
Hvordan kan du se, at der er tale om tackling?
Som jeg læser reglerne hører Nanins aktion under Springe:
"Et ukontrolleret spring mod bold og modspiller skal straffes med direkte fripark, hvis der opnås fysisk kontakt med modspilleren uanset om bolden spilles eller ej."
Derefter kigger man på om handlingen er Satset / hensynsløst / unødig stor kraft, hvilket er beskrevet på side 54 i fodboldloven. Efter min mening er det i Nanis tilfælde hensynsløst, hvilket medfører gult kort.
Jeg havde nok fundet en paragraf om fodboldvold, for at finde en definition på det - hvis det findes.
EDIT: For langsom.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
madrid01 skrev:
raul7=kongen skrev:
Dios skrev:
BBB skrev:
El_Juan skrev: ... og nu er jeg ikke længere i tvivl. Higuaín skal sælges til sommer. Morata skal bringes i spil nu. Og Benzema skal oppe sig og finde tilbage til topformen.
Utroligt så forskelligt man kan se en kamp. Når hverken Özil eller Kaka formåede at tage kontrol over højrekanten, så trak Higuain ud. Der burde være blevet scoret på to af hans oplæg (men af en eller anden grund stopper Ronaldo sit løb), og hvis Ramos stopper med at løfte sine albuer når han hopper, så havde Higuain også scoret.
Higuain har generelt nogle ondskabsfuldt hårde og præcise indlæg.
Higuain havde 2 fantastiske indlæg, men hvad mer var positivt? Hvis man ser bort fra den helte status man får, hvis man kæmper.
Siempre Madrid skrev:
Det var - indrømmet - ikke Arbeloas bedste kamp og det gule kort burde have været undgået, men generelt spiller han på et stabilt niveau.
Haha. Det der generelt er langtid siden nu er det ikke?.
Selv den største Pro-Arbeloa som dig og Kongen, må da indse hans elendige sæson. Og generelt er flere år siden!
Han trak et afgørende rødt kort, som i sidste ende sikrede os videre avancement. Jeg kan ikke andet end kalde Arbeloa for banens bedste imod United ;)
Du er helt væk jo ." Arbeloa banens bedste" GOD BEVARES. minde mig om en kamp EN KAMP hvor Arbeloa har vært BANENS bedste eller vores bedste jeg beder om EN kamp, forfanden dog indse det han er vildt elendig og langsom.
Jeg har mange real madrid fans som venner som river deres hår af når de ser arbeloa på banen, også er der nogle af min venner som er barca fans, som ikke fatter at vi bliver ved med at spille med ham når han altid er den svageste led på holdet. "solid Arbeloa solid arbeloa" for fanden tag det rigtigt briller på han er ikke engang solid, i en klub som er 21 århunderes bedste er det ikke nok at være solid hvilket han ikke er, men derimod være verdensklasse.
Jeg kan ikke husk en kamp hvor arbeloa har lavet en assist , gud det er real madrid og vores højreback kan ikke lave en assist, tag dog et kig på andre CHL holds højrebacks, Alves, lahm, rafael godt nok ud, Dortmunds back, juventus, vi har den mest elendig højreside i CHL. Di maria præstere i en ud af 5 kamp, arbeloa kan bare simpelthen ikke præstere, modstander sætter alt på vores venstre side og midten så er vi ud.
Jeg kan kun henvise til mit ;)
Arbeloa-diskussionen gider jeg ikke gå ind i, der er to lejre, hvilket er helt fint, men de to lejre kan ikke enes om meget fortiden. Det er fint, men derfor kan vi jo godt more os, eller nogle af os kan.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev:
Nu spørger jeg sikkert dumt...
Hvordan kan du se, at der er tale om tackling?
Som jeg læser reglerne hører Nanins aktion under Springe:
"Et ukontrolleret spring mod bold og modspiller skal straffes med direkte fripark, hvis der opnås fysisk kontakt med modspilleren uanset om bolden spilles eller ej."
Derefter kigger man på om handlingen er Satset / hensynsløst / unødig stor kraft, hvilket er beskrevet på side 54 i fodboldloven. Efter min mening er det i Nanis tilfælde hensynsløst, hvilket medfører gult kort.
Både Kim Milton og Graham Poll har kaldt udvisningen hård, men mener den kan forsvares. Personligt synes jeg det er en yderst hård, men bider dog mærke i, at Nani på intet tidspunkt trækker foden tilbage idet han mærker Arbeloa, det overrasker mig, at flere medier ikke har fokuseret på det.
Se i øvrigt situationen igen og bemærk dommerens placering. Han kan kun dømme på det han ser, og forestil jer I har hans vinkel på situationen(skråt bagfra til højre), så kan jeg faktisk godt forstå udvisningen.
Jeg synes ikke det burde have været et rødt, men dommerens vinkel og Nanis bevægelse(hvor han på intet tidspunkt trækker sig og springer forholdsvis hensynsløst op), gør at jeg forstår dommerens beslutning. I øvrigt er det også interessant, at Nani tilsyneladende godt selv ved, at han har dummet sig, han brokker sig ikke synderligt og ligner mest af alt en mand, som godt ved han har dummet sig idet han rejser sig.
På positiv-siden håber jeg dog, at vi endelig kan slippe af med den evige snak om dommerkomplotter og andet fis, som vi har hørt på i hele Mourinhos tid i Madrid. Dommerne dømmer det de ser og de gør det efter bedste evne. Fejldommer har intet med logoet på trøjen at gøre, det er en ynkelig undskyldning, intet andet.
- Storken
- Gæst
-
Jeg regner med, at dommerobservatør Jan Carlsen tager den op i næste udgave af Tipsbladet. Forhåbentlig bliver jeg klogere på det hele der.
Det er synd for fodbolden, at dommerne altid er i fokus. Forhåbentlig bliver ingen snydt i det lange løb.
- Raúl 7
- Gæst
-
Storken skrev: Jeg må bare erkende, at jeg ikke er nok inde i fodboldloven.
Jeg regner med, at dommerobservatør Jan Carlsen tager den op i næste udgave af Tipsbladet. Forhåbentlig bliver jeg klogere på det hele der.
Det er synd for fodbolden, at dommerne altid er i fokus. Forhåbentlig bliver ingen snydt i det lange løb.
I det mindste spillede Arbeloa ikke på det. Noget som andre spillere godt kunne lære lidt af.