Real Madrid videre efter en dramatisk kamp

• madrid01
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #25 af madrid01
Besvaret af madrid01 på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Er der nogen herinde der kan give mig svar på hvorfor og hvorfor mou bliver ved med at spille med arbeloa? ? WHY
Hvad er det han tilføre holdet? Han er langsomt meget langsomt og det ikke godt defensivt eller offensivt som en back, han laver altid dumme frispark, der skal altid hjælp til ham fra centralt forsvar eller midtbane, han kommer med intet rent offensivt INTET.
Så hvorfor bliver mourinho ved med at spille med ham, har en troldmand sagt til ham at med ham på holdet vinder vi altid , så kunne jeg forstå det, ellers gøre jeg ikke. Han er den værste på holdet.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved madrid01.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 4 måneder siden #26 af Realmadrid94

madrid01 skrev: Er der nogen herinde der kan give mig svar på hvorfor og hvorfor mou bliver ved med at spille med arbeloa? ? WHY
Hvad er det han tilføre holdet? Han er langsomt meget langsomt og det ikke godt defensivt eller offensivt som en back, han laver altid dumme frispark, der skal altid hjælp til ham fra centralt forsvar eller midtbane, han kommer med intet rent offensivt INTET.
Så hvorfor bliver mourinho ved med at spille med ham, har en troldmand sagt til ham at med ham på holdet vinder vi altid , så kunne jeg forstå det, ellers gøre jeg ikke. Han er den værste på holdet.

Hvem skal ellers på backen? Ramos er en milliard gange bedre i midten. Ramos bliver konstant fanget på det forkerte ben på højre back. Arbeloa er da en god spiller. :-)

Jaken: som jeg skrev. Der er en hel del til forskel på Bayern og United. Vi spillede UDE. Modstanderen skulle score 2. Mod Bayern skulle vi aldrig have gravet os ned. True :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

13 år 4 måneder siden #27 af Mathiaska

madrid01 skrev: Er der nogen herinde der kan give mig svar på hvorfor og hvorfor mou bliver ved med at spille med arbeloa? ? WHY

Som Mourinho selv beskriver det; Arbeloa er aldrig helt oppe, men heller aldrig helt nede. Han er altid lige i midten, og det er den slags spillere som er uundværlige. Her menes der selvfølgelig Arbeloas form og stabilitet.

Personligt finder jeg det forrygt, at bænke en spiller, som har vundet EM og VM, det spanske mesterskab og diverse andre pokaler for sin klub, fordi han ikke laver smarte driblinger eller er lige så iøjnfaldende som de øvrige forsvarsspillere.
Ja, jeg er kæmpe fortaler for Arbeloa, til trods for han i ny og næ taber hovedet og ser mindre god ud i dueller.

Hvorfor spillede Marcelo ikke en rolle igår? Di Marias skade koster selvfølgelig en udskiftning, det samme gør det offensive sats, hvorfor indskiftningen af Pepe gav sig selv, efter føringen kom i hus.. Mon Marcelo var kommet ind ellers?

Ferguson var klog ved at spille Giggs, som i mange situationer spillede direkte overfor Coentrao, som ikke havde sin bedste dag på kontoret. Det lignede, synes jeg, at Giggs' rutine rent faktisk kom ham til gode overfor de små træk og hurtige (langsomme) afleveringer.

13 år 4 måneder siden #28 af Siempre Madrid
Det var - indrømmet - ikke Arbeloas bedste kamp og det gule kort burde have været undgået, men generelt spiller han på et stabilt niveau.

Det kan man til gengæld ikke sige om Kaká og jeg synes at gårsdagens kamp desværre beviste, at han er magtesløs i de store kampe.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

13 år 4 måneder siden #29 af Mathiaska

Siempre Madrid skrev: [....]
Det kan man til gengæld ikke sige om Kaká og jeg synes at gårsdagens kamp desværre beviste, at han er magtesløs i de store kampe.

Jeg følte også, at det var noget af et slag da Di Maria udgik, men jeg var alligevel en anelse optimistisk grundet Kakas seneste form. Den kunne han ikke bruge til noget igår. Men som altid arbejder han benhårdt for holdet, som altså fik andre præmisser at spille på, da Di Maria nærmest spillede venstrekant i de 40 min han var på banen - uden den store succes vel at mærke.

Men jeg var dybt, dybt imponeret af Modric, som i mine øjne var kampens spiller. For dælen han skabte noget. Han spillede som Özil burde have gjort. Små snævre træk, som trak de tunge Man Utd midtbane spillere rundt ude foran feltet og konstant giftig.
Og så er hans pasningsspil i absolut verdensklasse. Det er få spillere der når hans niveau på det punkt. Målet var også sublimt. Jeg håber det er vendepunktet for ham i Real Madrid karrieren.

13 år 4 måneder siden #30 af El_Juan
Præstationen i går var ikke god. Og kommer man til at stå overfor Bayern München eller Borussia Dortmund, der i min optik er de to stærkeste hold i turneringen udover Real Madrid, så skal hele holdet oppe sig gevaldigt og levere på et niveau, som i de to kampe mod Barcelona.

Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig godt tilfreds med det videre avancement. Det var fifty-fifty over de to kampe og kunne gå begge veje. Heldigvis var det det rigtige hold, som trak det længste strå.

Og hvad det røde kort angår. Det ændrede selvfølgelig kampen. Ingen tvivl om det. Manchester United var solide og aggressive ind til de fik Nani vist ud. Man kan i øvrigt godt forsvare udvisningen. Selvom jeg synes den var hård. Han går tydeligvis efter bolden. Det efterfølgende hysteri fra Manchesters side - ikke mindst efter kampen - var dog unødvendigt. De var heldige ikke også at få Rafael vist ud. Det var tydeligt for alle, undtagen dommeren, at han tog den med hånden i feltet og der skulle have være straffe til Real Madrid og rødt kort til Rafael. Man kan dog ikke klandre dommeren. Alt i alt dømte han en fin kamp.

Angående de enkelte spillere. Arbeloas plads er mere end berettiget. Han er stabil, solid og han leverer det han skal og det man kan forvente af ham, hver gang. Han har et utroligt højt bundniveau.
Real Madrids bedste i går var Diego López og Luka Modric. Modric var afgørende. Det var de begge. Men han kom ind - og sammen med udvisningen - ændrede han kampens forløb. Han var en bedre løsning end Kaká f.eks. var det. Langt bedre endda.

... og nu er jeg ikke længere i tvivl. Higuaín skal sælges til sommer. Morata skal bringes i spil nu. Og Benzema skal oppe sig og finde tilbage til topformen. Alternativet er, at Cristiano skal spille 9'er-pladsen. Og det tager noget fra hans spil. Derfor foretrækker jeg Morata frem for Higuaín, som tingene ser ud lige nu.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved El_Juan.

13 år 4 måneder siden #31 af asp3200
Jeg sagde jo Modric nok skulle modbevise jer alle:).

Men jeg synes ikke vi burde havde været gået videre. Ret skal være ret, hvis nani ikke var blevet udvist var vi ikke gået videre, spillede hovedløst og kom ikke frem til noget overhovedet. Længere er den ikke.

Spillet skal oppes ekstremt meget hvis næste modstander skal besejres med stil og klasse.

Kampens detalje: Endelig siger mourinho noget fornuftigt. Det bedste hold tabte.

13 år 4 måneder siden #32 af BBB

El_Juan skrev: ... og nu er jeg ikke længere i tvivl. Higuaín skal sælges til sommer. Morata skal bringes i spil nu. Og Benzema skal oppe sig og finde tilbage til topformen.

Utroligt så forskelligt man kan se en kamp. Når hverken Özil eller Kaka formåede at tage kontrol over højrekanten, så trak Higuain ud. Der burde være blevet scoret på to af hans oplæg (men af en eller anden grund stopper Ronaldo sit løb), og hvis Ramos stopper med at løfte sine albuer når han hopper, så havde Higuain også scoret.

Higuain har generelt nogle ondskabsfuldt hårde og præcise indlæg.

13 år 4 måneder siden #33 af Dios

BBB skrev:

El_Juan skrev: ... og nu er jeg ikke længere i tvivl. Higuaín skal sælges til sommer. Morata skal bringes i spil nu. Og Benzema skal oppe sig og finde tilbage til topformen.

Utroligt så forskelligt man kan se en kamp. Når hverken Özil eller Kaka formåede at tage kontrol over højrekanten, så trak Higuain ud. Der burde være blevet scoret på to af hans oplæg (men af en eller anden grund stopper Ronaldo sit løb), og hvis Ramos stopper med at løfte sine albuer når han hopper, så havde Higuain også scoret.

Higuain har generelt nogle ondskabsfuldt hårde og præcise indlæg.

Higuain havde 2 fantastiske indlæg, men hvad mer var positivt? Hvis man ser bort fra den helte status man får, hvis man kæmper.

Siempre Madrid skrev:

Det var - indrømmet - ikke Arbeloas bedste kamp og det gule kort burde have været undgået, men generelt spiller han på et stabilt niveau.

Haha. Det der generelt er langtid siden nu er det ikke?.

Selv den største Pro-Arbeloa som dig og Kongen, må da indse hans elendige sæson. Og generelt er flere år siden!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 4 måneder siden #34 af El_Juan

BBB skrev: Higuain har generelt nogle ondskabsfuldt hårde og præcise indlæg.

Men det er bare ikke nok. Han er angriber. Han lever af sine mål, ikke sine indlæg, uanset hvor hårde og præcise de end må være. Og den kedelige sandhed er efterhånden, at Higuaín ikke præsterer nok i de store kampe. Her tænker jeg primært i forhold til det han rent faktisk er der for. At score mål.

• sramos47
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #35 af sramos47
Besvaret af sramos47 på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Har ikke læst de andre indlæg endnu. Men umiddelbart en meget symptomatisk kamp for vores sæson(med undtagelse af kampene mod Barcelona).

Vi skaber stort set intet offensivt, og vores genpres fungerer ikke, fordi forsvarslinjen er trukket for langt tilbage. Det betød, at United havde relativt let ved at spille sig ud af vores pres, og de kom da også til gode chancer i første halveg. Det mest uheldige der overhoved kan ske sker så, da vores mest energiske spiller bliver skadet, hvilket yderligere sænker farten og tempoet i kampen. Anden halveg er ikke meget anderledes og Varane viser desværre, at han, trods hans store talent, stadig har en del at lære, da han totalt fejler ved en clearing og efterlader Ramos chanceløs. De får så et, efter min mening, fair men hårdt dømt rødt kort, og vi vågner op og sætter os fuldstændig på kampen. Det var en fornøjelse at se, hvordan vi spillede med tålmodighed og lod United løbe i den periode; et fantastisk indhop af modric i øvrigt, der vel vendte kampen for os og muliggjorde det comeback, der ellers havde synes usandsynligt.

Der sker så det som der altid sker, når vi kommer i en favorabel position i en kamp; vi bliver bange for at vinde. Vi trækker os unødvendigt langt tilbage, losser bolden håbløst væk, undlader at lade United løbe, er ukoncentrerede ved dødbolde og begår ekstremt dumme frispark. Jeg fatter ikke.. jeg fatter simpelthen ikke, at vi ikke bare sætter os fuldstændigt på kampen. Vi har nogle af verdens bedste fodboldspillere på banen - det burde kunne lade sig gøre med så massivt et overtag på midtbanen. Hvis ikke Diego Lopez havde stået en fantastisk kamp, var United kommet tilbage i kampen, og det var blevet unødvendigt spændende.

Diego Lopez - fantastisk kamp; meget koncentreret og beslutsom i alt hvad han foretog sig.
Arbeloa - helt igennem skidt kamp med alt for mange fejl.
Varane - solid kamp bortset fra deres mål og en enkelt duel tabt til rvp der koster stor chance i første halveg
Ramos - godkendt kamp uden de store fejl; er efter min mening chanceløs ved deres mål, da den snitter en lige inden den rammer ham
Alonso - god arbejdsindsats, dog uden at være dominerende
Khedira - ikke hans bedste aften, mange fejl og ikke så afgørende i bolderobringsfasen som han plejer
Di Maria - stor arbejdsindsats som sædvanlig; virker truende og energisk i sit spil
Ozil - anonym men pasningssikker; CR havde ikke en god aften, hvilket som regel afspejles i Ozil's spil også
CR - godkendt anden halveg hvor han spiller sig op ved at aflevere mere og deltage proaktivt i det kollektive spil
Higuain - spiller egentlig en ok kamp med fine indlæg og et flot oplæg til andet mål; men efter min mening skaber han bare ikke den samme dybde i vores spil som benzema gør, og han er, generelt set, slet ikke lige så boldsikker
Kaka - endnu en skuffende kamp hvor han slet ikke får vist de kvaliteter, vi alle ved han har
Modric - fantastisk indhop og helt klart kampens spiller udover Diego Lopez
Pepe - lidt svært at bedømme da han kun deltog i den periode hvor vi bare lossede bolden håbløst væk, men han fik i hvert fald ikke stabiliseret defensiven

Men hvad; vi er videre mod et af verdens bedste hold, vi har slået Barcelona to gange på en uge - det er svært at være utilfreds på et overordnet plan. Vi har grund til at være stolte af vores hold!

Kom så med det tiende.
Sidste redigering: 13 år 4 måneder siden ved sramos47.

• Spectator
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 måneder siden #36 af Spectator
Besvaret af Spectator på emne Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
Real Madrid var bedst samlet set over to kampe, men det bedste hold igår røg ud.

Men man skal samlet set være bedst og det var Real!

Det røde kort kan diskuteres, men latterligt at United fans begynder at svine Real til. De er jo selv vant til at få dommerhjælp.

Skandaløs opførsel.

Leveret af Kunena Forum