Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
- sramos47
- Gæst
-
madrid01 skrev:
madrid01 skrev:
sramos47 skrev: I sidder og sviner et forsvar, der har lukket 24 mål ind i 26 kampe, 6 færre end Barcelona?
Ramos har efter min mening haft en helt igennem ok sæson uden dog at være helt deroppe hvor han kan være.
Skal jeg så bare lukke øjne for at ramos er skyld i begge mål mod UNITED i denne her fase af CHL hvor en enkelt fejl kan betyde at man ryger ud af turneringen. En turnering som er vores eneste chance for at redde sæsonen.
Ja vi har måske lukket fære mål ind end barca, tænke på at det er det værste barca forsvar siden 1966, og hvis vi skal bliv ved der så har bayern lukket KUN 7 mål ind.
Altså først snakker du om det ene så om noget andet , jeg snakker om de sidste 8 dag hvor vi har mødt barca. Barca. United. Jeg tror ikke jeg har hverken set casilias. Marcelo eller pepe være på banen. Undtagelse pepe som spillede el clasico hjem hvor han gjorde det rigtig godt i alle 90 minutter uden at får gult kort tror jeg . I samme kamp var ramos skyld i messi mål og lavede en straffespark som ikke blev dømt med tanke på hvor billige straffespark barca plejer at få.
Alle spillere kan have mindre gode perioder. Det der kendetegner Ramos i disse perioder er hans indædte fightervilje og hans utæmmelige gåpåmod. Han er indbegrebet af madridismoen; en der er loyal og altid kæmper for holdets ære, aldrig går på kompromis og altid giver sig helt ud. Noget andre på vores hold kunne tage til sig.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid01
- Gæst
-
Realmadrid94 skrev:
Dios skrev:
madrid01 skrev: Hvis der er en som er primadona på holdet så må det være ramos, manden føler sig hævet over alle.
For mig har han vært simpelthen ELENDIG på det seneste når man tænker på hans erfaring . I alle de stor kampe på de seneste har han vært skyld i de mål vi har lukket ind, alba mål på camp nou hvor han er utroligt arrogant i sit forsvars spil, kampen på bernabeu hvor han er utroligt passiv mod messi, første kamp mod united hvor han lader welbeck score, selvmål igår. Alt i alt er han utroligt arrogant i sit spil specielt efter at han har fået anførbindet. Jeg bliver sikkert kritiseret for at sig det, men det sandhed.
Ramos har altid været arrogant i sit spil, og noget jeg faktisk altid har elsket ved hans spil. Man ved altid, hvor man har Ramos, og 90% af tiden, er han verdens bedste forsvarspiller, men man ved også, at han aldrig holder fokus i alle 90 min. og han ud af ingenting kan forvandle alt til et rødt kort, selvmål eller er skyld i et mål.
Men vil give dig helt ret. Ramos har været decideret pinlig og elendig denne sæson, og det samme har Pepé faktisk, og derfor lukker vi også så mange mål ind.
Tror ikke det har noget med anførebindet at gøre, men bare et formdyk ligesom resten af spillerne. Han kunne snildt have kostet et straffe igår, og faktisk også været blevet vist ud. Selvmålet er bad luck, da den bliver rettet af lige før den rammer ham, men en helt igennem elendig kamp spillede han igen igår.
Ikke fordi det er specielt velskrevet, men den der arrogance synes jeg også er for fed. Han kan til tider se sig usårlig, selv når han møder Messi eller Zlatan. Det rimelig vildt hvordan han "pisser" på sin modstander nogle gange. Det er pisse sjovt. Og hver gang han fejler grundet sin arrogance, så bliver han nærmest overrasket! :D
Ramos havde dog ikke været nær så god uden den arrogance. ;)
Ja derfor scorede messi til 1-1 ikke? Det er den arrogance som kan koste os CHL har du tænkte på det.
Forresten hvem så goalshow igår, hvor elkjære og Brian sagde følgende " real madrids forsvar sejler jo,hver indlæg er farlig, hver hjørnespark er farlig, enhver dødbold er farlig . Mourinho må være virkelig bekymret efter det han så her til i aften". Hvad siger i til det ?
sramos47 skrev: Det er dybt usagligt når du hævder, at Ramos var skyld i det mål i går. Prøv at se målet igen; den rammer en mand lige inden den rammer Ramos og ryger ind. Varane er skyld i det mål, og det er der forhåbentligt ingen der seriøst vil diskutere?
Hvis man kigger på forløbet, så vil jeg mene, at man godt kan klandre Ramos lidt. Han manglede ved en af de første forsvarsaktioner, hvor det var Alonso (mener jeg), som var nede og tackle/blokere imens Ramos stod 1½ meter fra. Ramos kom løbende ude fra vores venstrekant. Han løb seriøst og dækkede Giggs. Hvor Coentrao var i forløbet kan jeg ikke huske.
Det er en del af Varanes spil, at han forsøger at aflevere bolden væk fra situationen. Denne gang gik det ikke, og det var ærgerligt, men generelt klapper vi i vores små fede hænder, når han tager bolden fra Messi, og derefter spiller smørklat med ham. Han skal ikke vænnes af med det, men i går skulle bolden (tydeligvis) bare være sparket mod den nærmeste tilskuer.
madrid01 skrev: Mourinho må være virkelig bekymret efter det han så her til i aften". Hvad siger i til det ?
Sådan har det været hele sæsonen, og det var ikke specifikt i går.
- Mohammed186
- Gæst
-
- madrid01
- Gæst
-
BBB skrev:
sramos47 skrev: Det er dybt usagligt når du hævder, at Ramos var skyld i det mål i går. Prøv at se målet igen; den rammer en mand lige inden den rammer Ramos og ryger ind. Varane er skyld i det mål, og det er der forhåbentligt ingen der seriøst vil diskutere?
Hvis man kigger på forløbet, så vil jeg mene, at man godt kan klandre Ramos lidt. Han manglede ved en af de første forsvarsaktioner, hvor det var Alonso (mener jeg), som var nede og tackle/blokere imens Ramos stod 1½ meter fra. Ramos kom løbende ude fra vores venstrekant. Han løb seriøst og dækkede Giggs. Hvor Coentrao var i forløbet kan jeg ikke huske.
Det er en del af Varanes spil, at han forsøger at aflevere bolden væk fra situationen. Denne gang gik det ikke, og det var ærgerligt, men generelt klapper vi i vores små fede hænder, når han tager bolden fra Messi, og derefter spiller smørklat med ham. Han skal ikke vænnes af med det, men i går skulle bolden (tydeligvis) bare være sparket mod den nærmeste tilskuer.
madrid01 skrev: Mourinho må være virkelig bekymret efter det han så her til i aften". Hvad siger i til det ?
Sådan har det været hele sæsonen, og det var ikke specifikt i går.
Så får vi desvære alvorlig problemer med at vinde CHL, mourinho er nød til at rette op på det.
Han laver også en anden stor fejl som han gøre næsten altid og tit, han tager ozil ud og sætter pepe ind, det virkelig dumt hvorfor ikke holde på bolden og køre den rundt og måske lukke kampen fuldstændig istedet for at invitere modstander til at score, når vi nu er så dårlig i forsvar. jeg ved ikke om han er bang eller det er en taktik.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Dios skrev:
BBB skrev:
El_Juan skrev: ... og nu er jeg ikke længere i tvivl. Higuaín skal sælges til sommer. Morata skal bringes i spil nu. Og Benzema skal oppe sig og finde tilbage til topformen.
Utroligt så forskelligt man kan se en kamp. Når hverken Özil eller Kaka formåede at tage kontrol over højrekanten, så trak Higuain ud. Der burde være blevet scoret på to af hans oplæg (men af en eller anden grund stopper Ronaldo sit løb), og hvis Ramos stopper med at løfte sine albuer når han hopper, så havde Higuain også scoret.
Higuain har generelt nogle ondskabsfuldt hårde og præcise indlæg.
Higuain havde 2 fantastiske indlæg, men hvad mer var positivt? Hvis man ser bort fra den helte status man får, hvis man kæmper.
Siempre Madrid skrev:
Det var - indrømmet - ikke Arbeloas bedste kamp og det gule kort burde have været undgået, men generelt spiller han på et stabilt niveau.
Haha. Det der generelt er langtid siden nu er det ikke?.
Selv den største Pro-Arbeloa som dig og Kongen, må da indse hans elendige sæson. Og generelt er flere år siden!
Han trak et afgørende rødt kort, som i sidste ende sikrede os videre avancement. Jeg kan ikke andet end kalde Arbeloa for banens bedste imod United ;)
- Bernabéu
- Gæst
-
Det som ovveraskede mig mest positivt, var 1-3 opgøret på Nou Camp. Der lukkede vi Barca fuldstændig ned, det fik ikke et ben til jorden. Godt nok fik de en pind tilsidst (flot mål) men bortset fra det, gjorde netop Ramos det ufattelig godt. Han trådte til, og vidste sin leder rolle, hvilket var hvad vi havde brug for i den kamp. Lang tid siden, jeg har lænt mig så meget tilbage i sofaen, og bare nydt ren kongebold! :-)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Og det er måske lidt for let bare at kritisere folk, der er kritiske over for Real Madrid, så hvis min holdning skal have lidt substans, må jeg hellere argumentere for, hvorfor det er noget forbistret og bittert ævl, han kommer med.
Flemming Fjeldgaard (FF) indleder med en kritik af Real Madrids og Florentino Pérez´ Galáctico-politik om at hente de største stjerner, eller som han skriver "selvbevidste individualister og egoister i verdens største sport" og følger op med "Ansporet af en udvikling, der konsekvent satte enkeltpersoner, ikke klublogoet i scene".
Nu har det lige fra de allertidligste år i Real Madrids 111-årige historie været helt afgørende, at man hentede prominente navne. Det startede i 1930erne med klubbens første Galáctico, Ricardo Zamora, som var den tids største målmand, men han var så sandelig også den tids David Beckham, altid omgivet af smukke damer og høj cigar-føring.
Den spanske borgerkrig og Anden Verdenskrig satte en midlertidig stopper for den tendens, men den blev i den grad fortsat med Don Santiago Bernabéus tiltræden som præsident, hvor man bare for at give et fåtal af prominente navne kan nævne spillere som Alfredo di Stéfano, Ferenc Puskas og Raymond Kopa. Og hvis fodbolden har haft en ”selvbevidst individualist og egoist” er det netop førstnævnte. Han er den måske bedste fodboldspiller i historien, men der skal heller ikke herske tvivl om, at hvis man ikke dansede efter hans fløjte, så var man færdig i Real Madrid. Det kunne han tillade sig, fordi han selv altid gik forrest.
Historisk har Real Madrid altid haft masser af den slags spillere og dem finder du i alle store klubber, så dels er det ikke noget nyt fænomen i Real Madrid og det er slet ikke noget, som særskilt knytter sig til klubben.
Og fra første færd har disse spillere været med til at promovere Real Madrid i magt-eliten, hvor man lige fra allerførste dag den 6. marts 1902 har søgt sin indflydelse og tiltrukket magtfulde pengemænd og politikere.
Så det har hverken noget med Florentino Pérez, Cristiano Ronaldo eller José Mourinho at gøre.
Sidstnævnte bliver også offer for FFs galde og jeg skal da medgive, at man da sagtens kan finde ting at kritisere portugiseren for. Desværre trak FF nitten, da han forgæves ledte i posen med kritikpunkter og derfor falder også det fuldstændig til jorden.
FF forfalder til følgende ” Tirsdag aften i sejren over Manchester United gik han flere minutter før slutfløjt over til Alex Ferguson for at takke for kampen. For derefter at spadsere ud af stadion langs sidelinjen med alle kameraer og tilskuer-øjne på sig. Han meddelte derefter for første gang i sin karriere, at det bedste hold havde tabt - i et åbenlyst og kvabbet forsøg på at gøre sig attraktiv som Alex Fergusons afløser.”
Man behøver ikke at følge Real Madrid særligt tæt for at vide, at han adskillige gange alene i denne sæson har rost modstanderen. Det skete eksempelvis mod Betis og Granada, som han mente fortjente sejren over Real Madrid og jeg kan naturligvis tage fejl, men jeg tror ikke at det var et kvabbet forsøg på at gøre sig attraktiv i de klubber. Det er jo netop her, at han viser Madridismoen (Cuando pierde da la mano). At han så ikke har gjort det i andre tilfælde, skal jo ikke komme ham til last, når han rent faktisk repræsenterer Madridismoen.
Og det skal da heller ikke komme ham til last, at man på Old Trafford skal gå en halv banelængde for at komme i omklædningsrummet. Det er også noget, han gør med stor regelmæssighed, men i spansk fodbold, skal han bare ”lige rundt om hjørnet”. Han gør det både i halvlegene og efter kampen for at være den første til at tage imod spillerne; i pauserne for at udnytte det kvarter bedst muligt og få korrigeret de ting, der ikke har fungeret og efter kampene for at lykønske/efterrationalisere indsatsen. Der er således intet odiøst i hans opførsel på Old Trafford.
Alt i alt en skuffende artikel, som desværre ikke har andet formål at kritisere for at kritisere, men når det så bliver kombineret med uvidenhed, så fremstår det bare som bittert og idiotisk og dertil bør avispapir være for dyrt.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Storken
- Gæst
-
asp3200 skrev: Mon ikke at Flemming Fjeldgaard er Barca eller Man U fan og så ikke har fået noget af konen i lang tid. Kæft en klovn.
Jeg kan glæde dig med, at han sandsynligvis fortryder sit lille opstød om en uges tid. Ting man skriver i frustation er sjældent det mest begavede.
Det positive er dog, at han har bekendt kulør. Det er brugbar viden, når man i fremtiden læser hans artikler.
- madrid01
- Gæst
-
raul7=kongen skrev:
Dios skrev:
BBB skrev:
El_Juan skrev: ... og nu er jeg ikke længere i tvivl. Higuaín skal sælges til sommer. Morata skal bringes i spil nu. Og Benzema skal oppe sig og finde tilbage til topformen.
Utroligt så forskelligt man kan se en kamp. Når hverken Özil eller Kaka formåede at tage kontrol over højrekanten, så trak Higuain ud. Der burde være blevet scoret på to af hans oplæg (men af en eller anden grund stopper Ronaldo sit løb), og hvis Ramos stopper med at løfte sine albuer når han hopper, så havde Higuain også scoret.
Higuain har generelt nogle ondskabsfuldt hårde og præcise indlæg.
Higuain havde 2 fantastiske indlæg, men hvad mer var positivt? Hvis man ser bort fra den helte status man får, hvis man kæmper.
Siempre Madrid skrev:
Det var - indrømmet - ikke Arbeloas bedste kamp og det gule kort burde have været undgået, men generelt spiller han på et stabilt niveau.
Haha. Det der generelt er langtid siden nu er det ikke?.
Selv den største Pro-Arbeloa som dig og Kongen, må da indse hans elendige sæson. Og generelt er flere år siden!
Han trak et afgørende rødt kort, som i sidste ende sikrede os videre avancement. Jeg kan ikke andet end kalde Arbeloa for banens bedste imod United ;)
Du er helt væk jo ." Arbeloa banens bedste" GOD BEVARES. minde mig om en kamp EN KAMP hvor Arbeloa har vært BANENS bedste eller vores bedste jeg beder om EN kamp, forfanden dog indse det han er vildt elendig og langsom.
Jeg har mange real madrid fans som venner som river deres hår af når de ser arbeloa på banen, også er der nogle af min venner som er barca fans, som ikke fatter at vi bliver ved med at spille med ham når han altid er den svageste led på holdet. "solid Arbeloa solid arbeloa" for fanden tag det rigtigt briller på han er ikke engang solid, i en klub som er 21 århunderes bedste er det ikke nok at være solid hvilket han ikke er, men derimod være verdensklasse.
Jeg kan ikke husk en kamp hvor arbeloa har lavet en assist , gud det er real madrid og vores højreback kan ikke lave en assist, tag dog et kig på andre CHL holds højrebacks, Alves, lahm, rafael godt nok ud, Dortmunds back, juventus, vi har den mest elendig højreside i CHL. Di maria præstere i en ud af 5 kamp, arbeloa kan bare simpelthen ikke præstere, modstander sætter alt på vores venstre side og midten så er vi ud.
- Storken
- Gæst
-
madrid01 skrev: Jeg kan ikke husk en kamp hvor arbeloa har lavet en assist , gud det er real madrid og vores højreback kan ikke lave en assist.
9. Februar 2013: