Real Madrid videre efter en dramatisk kamp
- Bernabéu
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev: Mod de store klubber er der vel også et større behov for, at han koncentrerer sig om de defensive pligter end at understøtte de offensive kræfter.
Jeg synes, at Khedira har udviklet sig til en nøglespiller på Real Madrids mandskab.
Jeg kritisere ikke Khedira for at mangle oppe foran eller de chancer han ikke kommer frem til men derimod de beslutninger han vælger når han er på bolden.
Jeg er enig i han er vigtig for holdet men der er altid plads til forbedringer. Der er stor forskel på den Khedira vi ser idag og den vi så i hans første sæson, han har bestemt forbedret sig men jeg mener at hans teknik er under det niveau man kan forvente fra en midtbanespiller som er fast mand i en af de største klubber i verden.
Khedira er og har været en nøglespiller i denne sæson. En vital brik på holdet. Du underkender i den grad hans betydning. Lige så hans tekniske færdigheder. Og jeg ved ikke, hvad det lige nøjagtig er du forventer af ham, men han gør lige akkurat det job, som han er sat til. Han byder ind med noget begge veje. Også offensivt, hvor han er god til at tage dybdeløbene, skabe overtal og tage del i spillet. Du får ham til at fremstå som en hæmsko, hvilket han på ingen måde er. Og han er altså heller ikke en anden Ronaldo, som blot skal befinde sig på den sidste tredjedel af banen.
@Jaken
Higuaín imponerede mig på ingen måde.
"Udover det var han yderst bevægelig, kaldte højlydt efter bolden og havde et par fremragende indlæg, deriblandt assisten."
Fint, men han gør stadig ikke det han primært er på banen for. At score mål. Han gør det i hvert fald ikke nok og han gør det slet ikke i de store kampe. Og det har været tilfældet i lang tid. Han har ikke taget skridtet op. Han er god angriber, ingen tvivl om det, men efter mange år i Real Madrid må man forvente, at han ville tage skridtet op blandt de bedste angribere i Europa. Der er han ikke efter min mening og han når ikke derop. Det tror jeg ikke på.
At sige han virker fysisk stærkere end normalt, kan jeg på ingen måde følge. Det er tydeligt, at hverken ham eller Benzema har været der hvor de bør være fysisk set i et stykke tid. Det går fremad. Men der er altså en grund til, at han blev sat af holdet for ikke lang tid siden og der en grund til, at Mourinho har været efter ham siden årsskiftet. Hvordan du så kan bilde dig selv ind, at han virker stærkere end normalt, er mig en gåde.
Fremadrettet ser jeg et større potentiale i Benzema. Derfor mener jeg man bør sælge Higuaín til sommer og gå efter en rigtig fuldblodsangriber. Det kunne f.eks. være Falcao eller Cavani.
El_Juan skrev: @Jaken
Higuaín imponerede mig på ingen måde.
"Udover det var han yderst bevægelig, kaldte højlydt efter bolden og havde et par fremragende indlæg, deriblandt assisten."
Fint, men han gør stadig ikke det han primært er på banen for. At score mål. Han gør det i hvert fald ikke nok og han gør det slet ikke i de store kampe. Og det har været tilfældet i lang tid. Han har ikke taget skridtet op. Han er god angriber, ingen tvivl om det, men efter mange år i Real Madrid må man forvente, at han ville tage skridtet op blandt de bedste angribere i Europa. Der er han ikke efter min mening og han når ikke derop. Det tror jeg ikke på.
At sige han virker fysisk stærkere end normalt, kan jeg på ingen måde følge. Det er tydeligt, at hverken ham eller Benzema har været der hvor de bør være fysisk set i et stykke tid. Det går fremad. Men der er altså en grund til, at han blev sat af holdet for ikke lang tid siden og der en grund til, at Mourinho har været efter ham siden årsskiftet. Hvordan du så kan bilde dig selv ind, at han virker stærkere end normalt, er mig en gåde.
Fremadrettet ser jeg et større potentiale i Benzema. Derfor mener jeg man bør sælge Higuaín til sommer og gå efter en rigtig fuldblodsangriber. Det kunne f.eks. være Falcao eller Cavani.
Ja, det er selvfølgelig både korrekt og problematisk at hverken han eller Benzema scorer mål. Så i den henseende gjorde han det ikke fremragende. Til gengæld viste han i går mange af de kvaliteter, Benzema også bliver hyldet for. Der var ikke megen plads igår og hele holdets præstation var generelt under hvad man kunne have håbet. Med det in mente, var Higuain en af de spillere der imponerende mest i mine øjne.
Han er en spiller der har for vane at glide ud af spillet uden at deltage i det opbyggende spil. Igår viste han vilje og var langt mere iøjnefaldende end i tidligere storkampe. Han forsøgte at skabe plads med nogle fine løb og vendinger, og så hjælper det heller ikke hans målfarlighed det store når Özil spiller under niveau, Ronaldo ligeså, Di Maria bliver skadet og Alonso bliver tæt opdækket. Higuain gjorde bestemt ikke mere skade end gavn igår.
Ja, Mourinho har netop været på nakken af ham mht. hans fysiske form. Derfor skrev jeg også som jeg gjorde. Hans fysiske formåen igår virkede markant forbedret, set i forhold til hans tidligere kampe i sæsonen. Han gik aggressivt ind i nærkampene og vandt flere af dem, endda mod tilsyneladende fysisk stærkere spiller end ham selv.
Læser du mine tidligere indlæg igennem, vil du også bemærke, at jeg ofte selv har været på nakken af Higuain og foreslået en transfer til sommer. Dette har trods alt ikke ændret sig. Det er stadig den løsning, jeg hælder mest til. Jeg er nemlig enig i, at han ikke er i top 5-8 af angribere i verden på nuværende tidspunkt. Ydermere er jeg også enig i, at der er større fremtidspotentiale i Benzema, og at Benzema har et større repertoire end Higuain.
Jeg bryder mig bare ikke om, at være vidne til den uretfærdigt hårde kritik af hans præstation igår. For engangs skyld kunne han være sin præstation bekendt. Derfor giver jeg ham en smule retmæssig ros for igår. Benzemas præstationer på det seneste har også været jammerlige, og på baggrund af disse, er det også fejlagtigt at udnævne ham den ubestridte starter i Real Madrid.
Med alt det sagt (og det blev en længere smøre end oprindelig tænkt, men i må bære over med mig :P) så forbliver min oprindelige holdning dog den samme: Det er nok den bedste løsning for både os og Higuain at han forlader klubben til sommer. Men igår var ikke en af de kampe der overbeviste mig om dette.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Hvis du læste mit indlæg vil du vide at jeg ikke undervurdere Khedira's betydning for holdet. Han er en af de vigtigste på holdet, og vil altid være på holdkortet når der skal spilles store kampe. Som jeg også har skrevet tidligere kritisere jeg ikke hans defensive arbejde.
Det fint at han er gode til dybdeløb, der er jeg skam enig, det er heller ikke det jeg kritisere ham for det er hans boldomgang og overblik jeg mener ikke er godt nok og det skal han forbedre - hvilket jeg også forventer kommer så småt.
Yaya Toure er en spiller han burde tage lære af . Rigtig god defensivt, lige så god offensivt. Han kan alt, en af de mest komplette midtbane spillere jeg har set. Ham ved siden af Alonso, det ville være en drømmeduo.
Med det sagt vil jeg dog ikke have han købes. Jeg er fint tilfreds med truppen og jeg håber ikke det bliver en sommer med masser af salg og køb, vores trup skal forblive harmonisk.
- Santi
- Gæst
-
www.sporten.dk/fodbold/den-totale-egoisme-i-real-madrid
Den totale egoisme i Real Madrid
Hvis man ofte ser en fodboldkamp på stadion eller på fjernsynet, vil man kende til sandheden om, at mavefornemmelsen aldrig lyver.
Vi kan sætte os ned og bilde os ind, at vi har en sympati for det ene hold. Men når det første hjørnespark sejler ind foran mål, fortæller den knurrende mave os, at det er det andet hold, man ønsker det bedste.
Jeg har det svært med Real Madrid. Virkelig svært. Mavefornemmelsen svigter ikke.
Sådan var det ikke altid.
Da Michael Laudrup spillede i klubben, forbandt jeg den udelukkende med en masse positivt. Laudrup havde bare den effekt i 90'erne.
Den spanske angriber Raul Gonzalez Blanco symboliserede i mange år klubben, og med ham udstrålede klubben den elegance og klasse, der naturligt bør klistre sig til en så traditionsrig og en så vindende fodboldlklub. Målmanden Iker Casillas, som stadig er en prominent figur i Real Madrid repræsenterer for mig at se også de adelsmærker, Real Madrid historisk set har krammet.
Hvordan det lykkedes at ødelægge al den klasse og elegance, der er indbygget i klubbens mageløse historie og renommé, er en gåde for mig.
For 13 år siden vandt forretningsmanden og politikeren Florentino Perez præsidentvalget i Real Madrid og hentede, straks det blev muligt, den portugisiske landsholdsspiller Luis Figo hos rivalerne fra Barcelona. Senere fulgte den franske verdensmester Zinedine Zidane, og Perez talte nu om strategien 'Zidanes y Pavones,' som i al sin enkeltheld handlede om, at Real Madrid skulle bygges på begavede indkøb af de rigtige superstjerner - som Zidane - samt udviklingen af talent fra egen ungdomsafdeling - som den unge Francisco Pavón.
Det blev lidt småt med talenterne, så strategien med 'Zidanes y Pavones' blev hurtigt forenklet til at handle om de store indkøb, om de store 'galàcticos' som Figo, Zidane, Beckham, Ronaldo og Michael Owen.
Der er kloge hoveder, der mener, at galàctico-perioden i Real Madrid sluttede med Florentino Perez' afsked i 2006 eller med David Beckham afsked få måneder senere. I så fald holdt den bare pause.
Da Perez kom tilbage til præsidentposten i 2009 gik madrilenerne hårdt til transfermarkederne og har siden brugt milliarder af kroner på navne som Kaka, Cristiano Ronaldo, Karim Benzema, Xabi Alonso, Mesut Özil, Ricardo Carvalho og Luka Modric.
Det er fint nok. Det er ikke mine penge, og det er skræmmende skarpe fodboldspillere. Men med alle de 'galàcticos' fik man også - og især i de seneste år - en række fodboldspillere, som hver især kom med et varemærke, der alene kunne overstråle de fleste andre klub-renomméer i Europa.
Man fik efter mine bedste begreber med nogle af de mest selvbevidste individualister og egoister i verdens største sport skabt en klubkultur, der pludselig handlede om alt andet end noget så gammeldags som Real Madrids historie, kultur, ånd.
Ansporet af en udvikling, der konsekvent satte enkeltpersoner, ikke klublogoet i scene, måtte man selvfølgelig også prøve portugiseren José Mourinho i trænersædet. Kongen af selvfedmen. Personificeringen af moderne fodbolds selviscenesættelse. Og der kan ikke sættes en finger på mandens resultater. Det er historie, hvad han har præsteret i sin trænerkarriere. Også i Real Madrid. Han kan være dybt charmerende, og han er helt uimodsigeligt, hvad man i min verden kalder en god historie.
Men han ejer hverken elegance eller klasse til Real Madrid. Det er min ydmyge mening. Og respekt for klublogoet, ånd og kultur? Ikke et sekund. Kun når han skal bruge den tale til at spinne en ny historie om sig selv.
Tirsdag aften i sejren over Manchester United gik han flere minutter før slutfløjt over til Alex Ferguson for at takke for kampen. For derefter at spadsere ud af stadion langs sidelinjen med alle kameraer og tilskuer-øjne på sig. Han meddelte derefter for første gang i sin karriere, at det bedste hold havde tabt - i et åbenlyst og kvabbet forsøg på at gøre sig attraktiv som Alex Fergusons afløser.
José Mourinho ænser stadig intet andet end sig selv, og dermed bliver han for mig symbolfiguren på alt, hvad der gør det vanskeligt at knuselske Real Madrid. For han er jo ikke den eneste i den klub. Han er bare den værste.
Flemming Fjeldgaard er sportsredaktør på Berlingske. Du kan også følge ham på twitter.com/ffjeldgaard
- Rubæk
- Gæst
-
Glimrende artikel, jeg ville bare ønske forfatteren kunne adskille klub og træner. Eller sågar klub og præsident. Jeg har det svært med Mourinho, men det ændrer ikke på mit forhold til klubben.
- Santi
- Gæst
-
Der er dog ingen tvivl om at Mourinho i bund og grund er ligeglad med Real Madrid. Han er interesseret i at vinde flest mulige titler mens han er i klubben. Når han har vundet Cl - som han højst sandsynligt gør i år - så er han over alle bjerge og videre til en ny klub som han kan føre til nye titler. Hans mål og mission er at udødeliggøre sig selv ved at finde så mange titler som muligt - og ikke de klubber han repræsenterer. Derfor ser man heller ikke Mourinho hive klubbens egne talenter op og give dem chancen (bortset fra ligegyldige CDR-kampe) - for han er ligeglad med eftertiden. Holdet skal peake mens Mourinho er i klubben og sådan har det været alle steder han har været
Rubæk skrev: @Santi
Glimrende artikel, jeg ville bare ønske forfatteren kunne adskille klub og træner. Eller sågar klub og præsident. Jeg har det svært med Mourinho, men det ændrer ikke på mit forhold til klubben.
Præcis!
Det kan ærgre mig noget så grumt at folk tror at de hader Real Madrid, når det faktisk bare er Pepe eller Mourinho de har noget imod... Det er synd, at det kun tager een til to personer, at ødelægge et helt image for et kæmpe brand.
Til sommer bliver der forhåbentligt strammet op - Perez må da snart have forstået realiteterne.
Udover Kaka og Ronaldo er der ingen af de andre spillere, der har kostet mere end det, der var deres reelle markedsværdi. Øzil og Varane blev endda købt for en skilling, og i dag er de begge en central del af førsteholdet.
Og hvem er disse spillere, som han beskriver som "nogle af de mest selvbevidste individualister og egoister"? Iflg. de fleste rygter, er det rent faktisk de spanske spillere, hvoraf de fleste allerede var i klubben før Florentinos tilbagevenden, der er omdrejningspunktet for de kontroverser, der har været i klubben og altså ikke Ronaldo, Kaka, Benzema, Di Maria, Özil eller Khedira. Ronaldo har ikke været den primadonna, som han var spået til at være ved sit skift fra Man U (pånær den lille episode, hvor han ikke følte sig værdsat af ledelsen).
Desuden er spillet i Madrid i dag mere end nogenside fokuseret på kollektivet og ikke på individualisterne. Selv Ronaldo har modnet sit spil og er i dag en langt bedre holdspiller, end da han var i Utd. Meget kan man sige om Mourinho, man han er god til at få et hold til at spille som et kollektiv.
Det er sidste gang jeg læser en artikel af denne Flemming Fjeldgaard.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
For mit vedkommende var det aftenens billige grin, men som dig, Bismo, så føler jeg heller ikke trang til at læse mere fra hans pen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Hala