Strive viser El Clásico i morgen

3 år 4 måneder siden #121 af Ramos4

Daniel skrev:

Real HWL skrev:

Matamoro skrev: Dem der kan spansk vil vide at Solari og Simeone har et helt særligt forhold til hinanden. Udover at de selvfølgelig kender hinanden som spillere på det samme hold og fordi Simeone har været træner for Solari, så mødes de ugentligt også til middag, hvor de diskuterer fodbold. Man kunne godt få den tanke at de meget enige om hvilke dyder en fodboldspiller skal besidde. Han skal være hårdtarbejdende og sætte holdet før sig selv. Det er vel den forvandling der er sket med holdet. Der er ikke plads til nykker. Alle skal arbejde som en enhed. Hvis Florentino vælger at ansætte Solari som træner og dermed lade ham få indflydelse på indkøb til sommer, så er der ikke meget der taler for at klubben køber højtprofilerede stjerner som Hazard eller Neymar. De arbejder ikke hårdt nok i presspillet. Set i det lys giver det god mening at klubben ville hente Eriksen der altid løber mange kilometer. Spørgsmålet er så hvilke topspillere passer på denne hårdtarbejdende profil? Jeg tænker først og fremmest Son Heung Min

Jeg kan meget godt lig det udtryk vi har i øjeblikket hvor vi presser modstanderen over hele banen når vi ikke har bolden. Og det kan man kun gøre hvis man arbejder som en enhed. Så det giver meget god mening det du skriver.

Mine tanker omkring indkøb, så tror jeg vi går et stort transfervindue i møde til sommer. Nu ved jeg ikke hvordan sæsonen ender. Men hvis det ender som jeg tror det gør, uden nogen store trofæer. Så kommer der til at ske ting og sager til sommer. Perez er måske Spaniens mest magtfulde mand, han er næsten urørlig som Real Madrid præsident. Men han har en stor fjende, og det er publikum på Bernabeu. Dem har han respekt for, og hvis de først vender sig mod ham, så er han nød til at reagere. De har ikke gjort det endnu, men det ligger lige under overfladen. Et nederlag idag, 2 nederlag mod Barca på hjemmebane. Så har vi balladen. Folk er i forvejen utilfredse og totalt uforstående over at man ikke hentede en erstatning for Ronaldo. Så jeg glæder mig til sommer, med fare for at jeg bliver total skuffet... Igen ;)

Vinder vi omvendt i dag og slår Barcelona ud af Copa del Rey, samt haler mere ind på dem i ligaen med en sejr, er Santiago Bernabéu (LÆS: tilhængerne) lige pludselig i den syvende himmel, hvilket kan ændre fuldstændig på Pérez mindset i forhold til, hvor mange penge der skal spenderes i sommerens transfervindue.

Og det er det pudsige ved fodbold.

Videre kan en succesfuld februar måned efterfulgt at gode resultater i foråret også resultere i, at Solari forbliver ved roret i Real Madrid, hvilket jeg heller ikke er sikker på, er fansenes foretrukne valg ditto.

Så en skuffende sæson kan ende i en historisk udrensning, hvor et par succesfulde kommende måneder kan ende i det fuldstændig modsatte, eller i hvert fald et mere moderat transfervindue. Jeg foretrækker succesen, det må jeg indrømme. Der er ikke noget værre end at se Real Madrid tabe!

Det ville være mærkeligt andet end altid at håbe det bedste for klubben, men det er en spændende debat du rejser, for jeg tror du har ret. Går det nu godt resten af sæsonen, så kan det betyde at Florentino igen-igen sidder på hænderne og ikke får renset ud i truppen til sommer. Der skal simpelthen ske noget mht. transfers, og det vil være typisk ham at lade en god halvsæson (men formentlig endnu et tabt mesterskab) gøre at han beholder sine darlings og ikke får nyt blod ind.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.