Strive viser El Clásico i morgen
Gribben skrev: I øvrigt Steen, vi gav 45 millioner Euro for ham, hvilket du mente var helt i havnen og spild af penge. Lad mig så spørge dig, hvis City ringede i morgen og tilbød de samme 45 millioner for ham, ville du så sælge ham? Hvis nej, hvordan i alverden har du så været spot on (med noget som helst)?
I løbet af de sidste par måneder har medier skrevet, at han kostede 60 millioner euro. Derfor skriver jeg mellem 45-60 millioner euro.
Ja, jeg ville ikke have hentet ham til den pris. Jeg synes ikke han er det værd. Det syntes jeg ikke dengang, og det synes jeg heller ikke nu. Men jeg vil hellere sælge Asensio som man angiveligt kan få ca. 100 millioner euro.. Så kan man udleje Vinicius og se hvordan han klarer sig. Det kan være ham forbedrer sig sindssygt meget, hvilket han har brug for.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Han er et talent. Han viser mod. Han laver gode aktioner. Han har overrasket positivt i år. Han er billig ift. andre spillere på banen. Mere kan man vel heller ikke sige positivt? Til gengæld kan man sige en del negative ting, som man så kan undskylde med "han er kun 18 år". Jeg husker Robinho og Bojan som større talenter. Det gik ikke super godt. Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive til noget stort. Men hypen herinde er lidt vild. Forstår heller ikke det store fokus på alderen? Det er da fint, at han er 18 år og spiller godt, men mon ikke de fleste herinde hellere ville have en 20-årig Mbappe, en 21-årig Dembele eller en 21-årig Gabriel Jesus, hvis man skulle være helt ærlig? Der er trods alt et "beviseligt" LANGT større talent hos de 3, og stadig en 12-14 gode år tilbage i dem.
FanOfMagicalTeams skrev: Det er helt vildt, hvor meget Vinicius bliver talt op. Han har altså heller ikke taget verden med storm, som der påstås herinde. Husk at læse andet end Marca og AS ;-)
Han er et talent. Han viser mod. Han laver gode aktioner. Han har overrasket positivt i år. Han er billig ift. andre spillere på banen. Mere kan man vel heller ikke sige positivt? Til gengæld kan man sige en del negative ting, som man så kan undskylde med "han er kun 18 år". Jeg husker Robinho og Bojan som større talenter. Det gik ikke super godt. Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive til noget stort. Men hypen herinde er lidt vild. Forstår heller ikke det store fokus på alderen? Det er da fint, at han er 18 år og spiller godt, men mon ikke de fleste herinde hellere ville have en 20-årig Mbappe, en 21-årig Dembele eller en 21-årig Gabriel Jesus, hvis man skulle være helt ærlig? Der er trods alt et "beviseligt" LANGT større talent hos de 3, og stadig en 12-14 gode år tilbage i dem.
Man kan godt sige han har taget verden med storm. Han har spillet sig i startopstillingen i verdens største klub, hvor han har været den mest iøjnefaldende. Der er ikke nogen med kendskab til fodbold der ikke ved hvem Vinicius er.
Mbappe er den eneste af de 3 ovennævnte der har et større potientiale end Vinicius. Ville ikke bytte Vinicius for hverken Dembele eller Gabriel Jesus. Uden for banen virker Vinicius allerede mere moden end Dembele. Der har en lille smule attitude problemer, og glemmer hvornår træningen starter. Det er lidt svært for mig at vurdere Gabriel Jesus når han sidder på bænken.
FanOfMagicalTeams skrev: Det er helt vildt, hvor meget Vinicius bliver talt op. Han har altså heller ikke taget verden med storm, som der påstås herinde. Husk at læse andet end Marca og AS ;-)
Vi ser Real Madrids kampe. Det er nok til at vurdere, hvor stort et talent Vinicius Jr. har. Det er ikke noget, man læser sig til, hvorfor jeg da heller ikke forstår, at du bringer Marca og AS ind i debatten.
Nu er der ingen herinde, der holder af glasben (muskelskader). Det synes jeg ligesom debatten har vist over de seneste mange år, så hvorfor skulle flere herinde ville bytte Vinicius Jr. ud med Dembele? Jesus bliver aldrig fast starter i en topklub. Han har da talent, men intet ekstraordinært i sit spil. Det er helt ufatteligt at læse, at der eksisterer Real Madrid-fans, der ikke evner at omfavne godt arbejde fra klubbens side, når man endelig rammer plet med en usleben diamant.
For jo, Vini er usleben, men det bliver rigtig, rigtig godt, når han er slebet færdigt. Det går hurtigt pt., han er inde i en rivende udvikling, som ingen havde forudset, så det tror jeg heller ikke, at vi skal vente mange år på. Heldigvis!
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Real HWL skrev:
Man kan godt sige han har taget verden med storm. Han har spillet sig i startopstillingen i verdens største klub, hvor han har været den mest iøjnefaldende. Der er ikke nogen med kendskab til fodbold der ikke ved hvem Vinicius er.
Mbappe er den eneste af de 3 ovennævnte der har et større potientiale end Vinicius. Ville ikke bytte Vinicius for hverken Dembele eller Gabriel Jesus. Uden for banen virker Vinicius allerede mere moden end Dembele. Der har en lille smule attitude problemer, og glemmer hvornår træningen starter.
Mata: Er man ikke talent som 21-årig? .
Real HWL - tak for et sagligt svar. Jeg synes, det er vildt du ikke ville bytte dem. Jeg er god enig i, at Vini's attitude virker bedre end Dembeles. Jeg medgiver, at han er kommet på folks læber, og at det er flot, at han har spillet sig til spilletid. Det er dog ikke helt det samme, som at have taget verden med storm. Jeg synes også, at det skal ses i kontekst af Reals nuværende forfatning, som forhåbentligt kommer tilbage til fordums styrke efter sommeren. Men han har grebet chancen, og det er super flot. Det anfægter jeg ingenlunde.
Daniel - Jeg ved ikke om det er en hentydning til, at jeg ikke skulle se Reals kampe. Den diskussion orker jeg ikke. Men jeg ser også et talent. Det har jeg slet ikke anfægtet. Jeg mener blot, at han bliver hypet alt for meget. Det er et problem, for det tror jeg ikke han kan indfri, og det er synd for Vini. Eller lad mig omformulere det: Historien/statistikken taler imod, at han kommer til at indfri det, som folk lyder til at forvente. Det er jo den nye Neymar, Messi og Ronaldo "I" forventer? Jeg tror, han kan blive god, men jeg tror ikke han henter fx Dembele og Mbappe. Jeg tror desuden også, og det er selvfølgelig gætværk, at en Gabriel J. ville gøre det fremragende for Real.
Jeg har ingen intentioner om "at gå efter manden" (jeg har ingen problemer med at respektere andre holdninger end min egen), så nej, der gemte sig ikke en skjult hentydning i min "vi ser Real Madrids kampe" kommentar. Det kan bare godt lade sig gøre at danne et personligt billede af en spiller uden at læse, hvad AS og Marcas sensationsjournalister mener om samme.
Der er ingen herinde, der har sammenlignet Vinicius Jr. med Neymar, Messi eller Ronaldo. INGEN.
Omvendt var der en del, der såede tvivl om Real Madrids dømmekraft ved at spendere så mange penge på en 18-årig brasilianer (dengang 16 eller 17). Vinicius Jr. har allerede vist, og det er på blot fem LaLiga-kampe i 2019, at han har potentiale til at være langt over det dobbelte hver på den lange bane.
Vi, os der er vilde med ham, er da godt klar over, at Vini ikke er verdensklasse, som det ser ud lige nu, men han har alle forudsætningerne for at blive det. Det er i hvert fald det, JEG har set i brasilianerens kampe for Real Madrid i 2019.
Han har den her helt specielle x-factor, som meget få spillere har i europæisk fodbold. Læg mærke til, hvor mange forsvarsspillere, der bakker på ham, fordi de 1) ikke kender til ham 2) har enorm respekt for hans spidskompetencer allerede nu, som er primært er hans fart, driblinger og uforudsigelighed. Han mangler en del i sit overblik og afslutninger, men det kommer. Det er jeg overbevist om. Han har til gode at bevise det modsatte i hvert fald :-)
- FanOfMagicalTeams
-
- Ekspert bruger
-
Jamen, så er vi jo slet ikke så uenige. Jeg synes bare, at retorikken omkring ham har været lidt "vel positiv". Dette forstået på den måde, at man har tillagt de gode ting, han gør, enormt vægt, fordi "han kun er 18 år". Altså fx at en helt ordinær dribling - sidelæns- midt på banen bliver til meget mere end blot det.
Når det så er sagt, så skal der være alt plads i verden til at blive begejstret i fodbold. Jeg synes dog alligevel, at han er blevet hypet herinde, men om jeg har ladet AS og Marca artikler mudre billedet, skal jeg ikke kunne garantere. Det er selvfølgelig også min egen subjektive tolkning af, "han bliver den næste helt store verdensstjerne mm.", der leder til, at jeg tror, I mener Neymar-klassen.
Jeg håber, som en af dem der skriger efter "showbold/X-factor" ala. Marcelo på sine gode dage, at han brager igennem. Jeg mener nok bare, at der er længere vej, end den helt positive gruppering herinde mener. Fx er det helt vildt for mig, at man ikke ville bytte ham for Dembele eller Gabriel Jesus. Dembele er, ligesom Mbappe, allerede nu SKABT for Real. Kan simpelthen ikke forestille mig 2 bedre match.
FanOfMagicalTeams skrev:
Real HWL skrev:
Mbappe er den eneste af de 3 ovennævnte der har et større potientiale end Vinicius. Ville ikke bytte Vinicius for hverken Dembele eller Gabriel Jesus. Uden for banen virker Vinicius allerede mere moden end Dembele. Der har en lille smule attitude problemer, og glemmer hvornår træningen starter.
Real HWL - tak for et sagligt svar. Jeg synes, det er vildt du ikke ville bytte dem. Jeg er god enig i, at Vini's attitude virker bedre end Dembeles. Jeg medgiver, at han er kommet på folks læber, og at det er flot, at han har spillet sig til spilletid. Det er dog ikke helt det samme, som at have taget verden med storm. Jeg synes også, at det skal ses i kontekst af Reals nuværende forfatning, som forhåbentligt kommer tilbage til fordums styrke efter sommeren. Men han har grebet chancen, og det er super flot. Det anfægter jeg ingenlunde.
slet
FanOfMagicalTeams skrev:
Real HWL skrev:
Daniel - Jeg ved ikke om det er en hentydning til, at jeg ikke skulle se Reals kampe. Den diskussion orker jeg ikke. Men jeg ser også et talent. Det har jeg slet ikke anfægtet. Jeg mener blot, at han bliver hypet alt for meget. Det er et problem, for det tror jeg ikke han kan indfri, og det er synd for Vini. Eller lad mig omformulere det: Historien/statistikken taler imod, at han kommer til at indfri det, som folk lyder til at forvente. Det er jo den nye Neymar, Messi og Ronaldo "I" forventer? Jeg tror, han kan blive god, men jeg tror ikke han henter fx Dembele og Mbappe. Jeg tror desuden også, og det er selvfølgelig gætværk, at en Gabriel J. ville gøre det fremragende for Real.
Når man kommer som helt ukendt talent til Real som ingen stort set kender, kun via youtube klip- og man 7 måneder senere er fast starter. Så har man efter min mening, taget verden med storm. Men lad nu det ligge :) Med hensyn til Reals nuværende forfatning, så er den rigtig god. Vi er godt kørende for tiden. Og det mest sindssyge ved det er, at vores forfatning blev meget bedre da Solari begyndte at bruge Vini i startopstillingen. Den sidste halvanden måned hvor Vini har været fast mand, er Real blomstret helt op. Da Benzema fik en ny legekammerat på venstrekanten begyndte han at lave mål, og han spiller nærmest det bedste fodbold i hele sin Real tid. Fint nok hvis du vil bytte Vini for Dembele eller Jesus, men det bliver ikke på min vagt ;)
Jesus bliver aldrig fast starter i en topklub. Han har da talent, men intet ekstraordinært i sit spil.
Af hva?
Han er fast mand på det brasilianske landshold, og har allerede i en alder af 21 år slået igennem for City. Dog helt fair, at en spiller som Agüero holder ham på bænken. Han er fuldstændig vanvittig til at spille med ryggen mod målet og holde fast i bolden. Det er vel og mærke i PL med hans spinkle fysik. Hans teknik, løb uden bold og afslutning er i særklasse, og i mine øjne meget ekstraoridinær.
Jeg ville faktisk gå så langt og sige, at jeg til hver en tid ville bytte ham med Vinicius. Af den simpel årsag, at der findes utrolig mange kantspillere med rigtig høj kvalitet, men der findes ikke mange 9'ere med samme kompetencer som Jesus.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.