Chok: Sæsonen kan være slut for Asensio

6 år 11 måneder siden #13 af BBB
Så for at klubben skal rykke sig, så skal Modric, Kroos eller Casemiro sælges? Eller hvor er vi henne? Isco? Asensio? De er vel heller ikke faste startere? Eller skal vi bare hurtigst muligt af med Lucas? :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden #14 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Chok: Sæsonen kan være slut for Asensio
Målene ligger i at man degraderer Benzema, giver Jovic chancen og bygger et hold op omkring Jovic som kan servicere ham. Hvad hjælper det at kunne lave 500 afleveringer i træk hvis man alligevel skal spille den ind på 5 centimeter fra stregen, hvor Benzema alligevel misser? Alternativt kan muligheden være 4-4-2 med Jovic og Benzema på toppen, men vi behøver en bomber på holdet. Det der vås med, at hvis man mangler en bomber, så kan det bare fordeles på resten, har vi set i en sæson ikke passer. Vi har hentet en bomber nu, så giv ham nu chancen for at smadre mål ind.

6 år 11 måneder siden #15 af Ramos4

Brylle skrev: Målene ligger i at man degraderer Benzema, giver Jovic chancen og bygger et hold op omkring Jovic som kan servicere ham. Hvad hjælper det at kunne lave 500 afleveringer i træk hvis man alligevel skal spille den ind på 5 centimeter fra stregen, hvor Benzema alligevel misser? Alternativt kan muligheden være 4-4-2 med Jovic og Benzema på toppen, men vi behøver en bomber på holdet. Det der vås med, at hvis man mangler en bomber, så kan det bare fordeles på resten, har vi set i en sæson ikke passer. Vi har hentet en bomber nu, så giv ham nu chancen for at smadre mål ind.

Bestemt en mulighed. Men også bekymrende at man i verdens største klub har skabt et hold, hvor vi nu skal spille bolden ind til en 21årig med et par gode år i Frankfurt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
6 år 11 måneder siden #16 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Chok: Sæsonen kan være slut for Asensio

Ramos4 skrev:

Brylle skrev: Målene ligger i at man degraderer Benzema, giver Jovic chancen og bygger et hold op omkring Jovic som kan servicere ham. Hvad hjælper det at kunne lave 500 afleveringer i træk hvis man alligevel skal spille den ind på 5 centimeter fra stregen, hvor Benzema alligevel misser? Alternativt kan muligheden være 4-4-2 med Jovic og Benzema på toppen, men vi behøver en bomber på holdet. Det der vås med, at hvis man mangler en bomber, så kan det bare fordeles på resten, har vi set i en sæson ikke passer. Vi har hentet en bomber nu, så giv ham nu chancen for at smadre mål ind.

Bestemt en mulighed. Men også bekymrende at man i verdens største klub har skabt et hold, hvor vi nu skal spille bolden ind til en 21årig med et par gode år i Frankfurt.

Det kan man sige, men alt skal have en begyndelse. Hvis ikke han bliver vist tillid her, så ender han jo bare i en anden klub som er en smule større end Frankfurt. Når alternativet er en mand som gennem næsten alle sine år har været verdensmester i at heade forbi mål fra få meters afstand, sparke forbi bolden i det lille felt og have så store problemer med at være en del af en kamp i 90 minutter, så synes jeg egentlig, at en notorisk målscorer lyder ret godt. Jeg kan ikke se et bud på flere mål i truppen end det han kan bringe.

6 år 11 måneder siden #17 af Dios
BBB skrev:

Hvor skal målene så komme fra? Pas. I Dios' verden er det nok i samspillet Benzema, Isco og Hazard :-D

Du ved jo også godt jeg har ret. Der går stadig for meget Fifa-mode i den herinde. Der mangler i den grad perspektiv og realitetsans. Messi er uden tvivl den bedste i verden, men alligevel vinder Barca ikke Chl selvom de har ham og en bomber, og en anden bomber og en tredje bomber :D Det er det perspektiv folk for alvor mangler. Hvorfor tror folk, at vi med en bomber så vinder titler? Er det de 10-15 mål mere end Benzema på en sæson, som skal sikre os titler? Hahah :D
Ligesom når Lewandowski banker 8 mål ind på 1 minut, men fucker alt op i semifinale, kvartfinalen eller what ever imod Real Madrid igen igen?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

6 år 11 måneder siden #18 af Ramos4

Dios skrev: BBB skrev:

Hvor skal målene så komme fra? Pas. I Dios' verden er det nok i samspillet Benzema, Isco og Hazard :-D

Du ved jo også godt jeg har ret. Der går stadig for meget Fifa-mode i den herinde. Der mangler i den grad perspektiv og realitetsans. Messi er uden tvivl den bedste i verden, men alligevel vinder Barca ikke Chl selvom de har ham og en bomber, og en anden bomber og en tredje bomber :D Det er det perspektiv folk for alvor mangler. Hvorfor tror folk, at vi med en bomber så vinder titler? Er det de 10-15 mål mere end Benzema på en sæson, som skal sikre os titler? Hahah :D
Ligesom når Lewandowski banker 8 mål ind på 1 minut, men fucker alt op i semifinale, kvartfinalen eller what ever imod Real Madrid igen igen?

Men havde vi vundet 3 CL i træk uden en bomber? Dér fik du den ;)

Nævn mig 1 hold der vinder mesterskab eller CL regelmæssigt uden en egentlig bomber.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 11 måneder siden #19 af BBB

Dios skrev: BBB skrev:

Hvordan gik det sidste år uden en skarpretter i front? Hvor mange titler vandt vi? Det blev vist til VM for klubhold, som vi kun kom til fordi vi havde en skarpretter sæsonen forinden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

6 år 11 måneder siden #20 af Siempre fiel

BBB skrev: Så for at klubben skal rykke sig, så skal Modric, Kroos eller Casemiro sælges? Eller hvor er vi henne? Isco? Asensio? De er vel heller ikke faste startere? Eller skal vi bare hurtigst muligt af med Lucas? :-D

Jeg går ud fra at det er henvendt til mig - omend jeg ikke forstår dit indspark helt; hvad har det her med Lucas at gøre? Et salg af ham ville jo heller ikke rykke en centimeter når vi møder Barca med de gamle 10+Hazard. Men helt konkret JA, så mener jeg helt bestemt der skal røres ved start-11'eren! Modric, Kroos, Casemiro - fremragende spillere hver især (i hvert fald de 2 førstnævnte), men Modric er bare klart over sine bedste år hvor han leverede stabilt på et højt niveau og hvad der er allerværst - sammen lider de helt vildt af at udgøre en midtbane komplet uden dynamik og mål, som ikke formår at få holdet til at fungere og som alle 3 (sammen med flere andre på holdet) virker træt som enhed, mæt og i alvorlig mangel på nye impulser, ny energi, nye mål. Vorherre bevares, de 3 herrer blir jo nedspillet strengt taget hver eller hver anden uge mod hold som Levante, Betis, Huesca og hvad har vi.

Lad mig så spørge tilbage - i al respekt - du virker som om det nærmest er vanvid når jeg foreslår at man går ind og ændrer på vores hellige ko af en start-11'er - så mener du i ramme alvor at vi bare skal fortsætte med samme opstilling (dog tilsat Hazard, bevares) som i 2 år har været TOTALT spillet bag om dansen i ligasammenhæng. Altså det har jo ikke bare været skidt - vi er jo blevet ydmyget og har været kontinuerligt til grin i ligasammenhæng - og kun nogle fornemme aftener i foråret '18 gør at vi ikke har været komplet til grin i 2 år i streg. Jeg er heltmed på at vi alle kan være uenige om hvordan vi kommer tilbage på sporet og det er jo fair nok - der findes jo ingen drejebog for det - men du kan vel ikke i ramme alvor mene at vi har en start-11'er som bare skal fortsætte (på nær Bale skiftet med Hazard) og pludselig er vi fantastiske. Ikke engang en ny træner har vi fået - vi har fået de samme impulser tilbage som jo ikke ligefrem nogensinde har formået at skabe et brugbart system eller vist sig som noget taktisk geni.

6 år 11 måneder siden #21 af BBB
Du har ret: Jeg synes ikke, at vi skal fortsætte i samme spor.

Jeg tror ikke, at svaret er, at Pogba overtager for Kroos eller Modric. Casemiro mod dårligere hold, måske. Der er mange måder at gøre et hold bedre på, og Pogba kunne hjælpe, men så tror jeg, at vi også vil gøre klogt i en taktisk ændring.

Om vi går over i en 3-5-2, en 4-4-2 eller andet, så vil det bare hjælpe mere på balancen end blot at skifte spillere 1-til-1. Uanset hvad vi gør med midtbanen, så skal vi dog også gøre noget ved angrebet. Jeg tror, at en del af problemet kan løses med de nuværende spillere, men ikke hvis vi spiller 4-3-3 med Benzema på toppen.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved BBB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

6 år 11 måneder siden #22 af fiatten
en 3-5-2 ville klæde os fint.

----Courtois---
Ramos--Militao--Varane

Carvajal--Modric--Pogba--Kroos--Marcelo

Benzema--Hazard(fri rolle med udgangspunkt i venstre side)

Eller 4-4-2

Vi HAR bare ikke en stærk nok højrekant spiller til at kunne løfte holdet yderligere. Vinicius er god, men tror ikk på ham som fast mand i løbet af en hel sæson.

6 år 11 måneder siden #23 af JesperA
Synes det er lige hårdt nok at klandre Zidane og hans taktiske evner for sidste sæson. Vi var ude af CL og kørt helt bagud i ligaen før han kom til. Der var reelt ikke en eneste kamp med noget at spille for, og Vinicius - et af få lyspunkter - var skadet da han tiltrådte.

Uanset hvad man måtte mene om spillet, om vi har været heldige, om Ronaldo har klaret det hele selv, så taler Zidanes meritter som træner for sig selv. Han er den mest vindende træner i Champions Leagues historie inden for 3 år som træner, og bragte en ligatitel i hus efter at have overtaget holdet fra Benitez med et håbløst udgangspunkt. I øvrigt med en trup der i hans tid ikke har fået nogle rigtige forstærkninger, og som han ikke selv har haft nogen indflydelse på at sammensætte.

Nu har han for første gang fået lov at sammensætte sin egen trup (havde han bare fået det fra starten, så ved vi vidst alle hvem der stadig havde været der, og hvem der IKKE havde), så jeg synes man burde give ham lidt arbejdsro. Så må vi se om det står testen, og ellers kan vi jo bare gøre som sædvanligt og ønske hans hoved på et fad om et halvt år, og se hvilken latterlig træner vi så kan få. Mourinho måske.....
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

6 år 11 måneder siden #24 af JesperA

fiatten skrev: en 3-5-2 ville klæde os fint.

----Courtois---
Ramos--Militao--Varane

Carvajal--Modric--Pogba--Kroos--Marcelo

Benzema--Hazard(fri rolle med udgangspunkt i venstre side)

Eller 4-4-2

Vi HAR bare ikke en stærk nok højrekant spiller til at kunne løfte holdet yderligere. Vinicius er god, men tror ikk på ham som fast mand i løbet af en hel sæson.

Ingen af os har vel reelt set Militaos niveau i mere end 5 kampe. At flytte Carvajal længere frem vil med hans niveau af indlæg, og Benzemas evne til at omsætte selv gode indlæg, heller ikke ligefrem gavne vores evne til at score mål, i mine øjne. Vores store problem i ligaen i sidste sæson har været at omsætte massivt overtag i spil og chancer til mål, og det problem mener jeg ikke en formation der reelt er en 5-3-2 mere end 3-5-2, løse. Casemiro havde en formnedgang, men har dog i lange perioder vist sig som værende en vigtig balancespiller der også kan åbne banen med lange skift, desuden er han en af Zidanes foretrukne, så jeg vil mene han er en del af idealopstillingen, og han er også i min foretrukne.

Jeg tror mere på en formation med en flydende tremands-midtbane hvor man faktisk kan bruge alle konstellationer af Pogba, Modric, Kroos og Casemiro, og så må det være op til den enkelte modstander hvordan frontkæden ser ud. Benzema har altid været dygtig i det relationelle spil, så ser intet problem i at spille med både ham og Jovic til tider, Benzema kan sagtens både søge lidt ned i banen og trække ud på kanten, og han er et vigtigt omdrejningspunkt for holdet og burde være selvskrevet til alle store kampe. Desuden er han meget løbestærk, og det er Hazard også, de tager begge vigtige løb i offensiven, hvortil de offensive backs kan være til stor gavn for at åbne spillet, og det har man bare ikke haft med især Reguillon (uden jeg skal være efter ham, han gjorde det fint, men han er ingen Marcelo i det offensive) eller Nacho, som spillede meget under Lopetegui.

Hvordan det kommer til at se ud på papiret er nok lidt svær at definere da jeg håber på så meget bevægelse i offensiven, så man har svært ved at definere faste positioner, men en offensiv bestående af Benzema, Hazard og Isco er nok de tre jeg tror kan komplimentere hinanden bedst, og alt efter hvordan man stiller op på midten så måske med Vinicius eller Jovic frem for Isco i nogle kampe, nu hvor det desværre ikke kan blive Asensio. Såfremt Bale ikke bliver solgt ville det i øvrigt (måske en holdning jeg står alene med) være dumt ikke at benytte ham, for hvis man bruger ham rigtigt kan han sagtens bidrage til vores spil med noget som vi ikke ellers har i truppen.

Leveret af Kunena Forum