Chok: Sæsonen kan være slut for Asensio

6 år 11 måneder siden #37 af JK

ElMadrid skrev: I øvrigt synes at du negligere Ronaldo's betydning for Juve, som i øvrigt var hans første sæson, hvor han lige skal lære sine kollegaer at kende. Man kan jo spørge sig selv, om Juve var nået til kvartfinalen, hvis Ronaldo ikke var med. Med stor sandsynlighed vil svaret være nej. Manden scorede 5 mål alene i deres sidste 3 kampe. og det er altså i 1/8 og kvartfinalen i CHL vi snakker om. Læg dertil at manden er 34 år, så han er ikke så kampafgørende og dominerende, som han tidligere har været for os.

Nu så jeg ikke så mange af deres kampe, men Ronaldo vandt altså også Årets spiller i Serie A, på trods af hans lavest antal mål i mange sæsoner. Han bidrager med andet end mål - ikke mindst vilje.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #38 af Sebberg
Jeg taler vel at mærke om den chance ved 7:13 her:

Det er simpelthen for ringe.

6 år 11 måneder siden #39 af BBB
Vildt at nogen laver en video på over to minutter, som kun viser to afbrændere og derefter kalder det for en "compilation". Det svarer til, at man køber et album med Beatles greatest hits og så ender ud med Hey Jude og Yellow Submarine.

Når det er sagt, så er det selvfølgelig 1½ stor afbrænder (Ronaldo havde scoret på den sidste, men det er nok for meget at forlange af andre spillere).
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

6 år 11 måneder siden #40 af Sebberg

JK skrev:

ElMadrid skrev: I øvrigt synes at du negligere Ronaldo's betydning for Juve, som i øvrigt var hans første sæson, hvor han lige skal lære sine kollegaer at kende. Man kan jo spørge sig selv, om Juve var nået til kvartfinalen, hvis Ronaldo ikke var med. Med stor sandsynlighed vil svaret være nej. Manden scorede 5 mål alene i deres sidste 3 kampe. og det er altså i 1/8 og kvartfinalen i CHL vi snakker om. Læg dertil at manden er 34 år, så han er ikke så kampafgørende og dominerende, som han tidligere har været for os.

Nu så jeg ikke så mange af deres kampe, men Ronaldo vandt altså også Årets spiller i Serie A, på trods af hans lavest antal mål i mange sæsoner. Han bidrager med andet end mål - ikke mindst vilje.

Det er faktisk sjovt, at du siger det, for der er efterhånden kommet sådan en holdning om, at Ronaldo KUN scorer mål.

Sådan følte jeg også, at det var tilbage i 2014 til 2016. Han kunne ikke drible mere, men havde ikke rigtig accepteret det, så foruden målene var han elendig i næsten alle aspekter af spillet.

De seneste to-tre år synes jeg dog, at det har ændret sig markant. Han er jo slet ikke lige så afgørende på bolden som Messi, men han har en ekstrem høj succesrate i sine - til tider svære - aktioner.

Han dribler klogt. Får mange farlige frispark. Laver gode afleveringer og har et fint overblik. Er god til at modtage bolden med ryggen til målet og fordele bolden videre.

Det er jo klart hans afslutninger, placeringsevne og timing, der er uovertruffen, men jeg synes virkelig, at man de sidste år også har kunne se, at han er i top 2 i verden, når man også ser de andre aktioner.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida, Ramos4, JK

6 år 11 måneder siden #41 af Ramos4

Sebberg skrev: Jeg er også splittet omkring det her.

Efterhånden som jeg er blevet ældre og mere fodbold-intelligent, kan jeg sagtens se, at Benzema har noget helt unik. Han er verdens bedste angriber på førstegangsberøringen og den efterfølgende aflevering.

Men med den jammerlige afslutningsteknik, som han har, er det simpelthen ikke gunstigt at spille med ham som enlig angriber.

Den hovedstødschance mod Arsenal tænker man ikke særlig meget over, fordi det er Benzema, men overvej hvor stor den chance egentligt er. Han får et perfekt indlæg i feltet og header på stolpen. Er du den eneste angriber i verdens største klub, skal den altså bare lægges over i modsatte side af målet. Det er for dårligt.

Jeg kan ikke finde ud af at, om man skal spille 4-4-2, eller om man skal prøve Benzema som 10'er? Egentligt har han jo alle kvaliteterne til at være det?

Meget enig. Benzema er glimrende i spillet og kombinationerne, men han er ikke skarp nok som enlig 9'er. Så simpelt kan det vel siges. Det gik med Ronaldo ved hans side, men Hazard er ingen Ronaldo målmæssigt. Så vi skal finde på noget andet. Enten skal vi købe en målfarlig fløj mere ala Mané, Mbappe, Neymar for at fordele målene ud ellers skal vi have Jovic på banen - enten ved siden af Karim eller helt alene.

Benzema alene på toppen er for sløjt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, MadridistaPorVida

6 år 11 måneder siden #42 af Dios

ChrillRM14 skrev: Jeg er rimelig sikker på, at Ronaldo havde gjort en eller anden form for forskel sidste år. Vi havde aldrig vundet noget, men alligevel. På mange måder har Ronaldos output formentlig maskeret en del af det spillemæssigt ret så inkonsistente niveau, som Real har oplevet i en del sæsoner.

Og så har man været absurd afhængig af, at ikke kun han men også spillere som Modric, Ramos, Marcelo har ramt topform, før det har givet titler.

Real har vel egentlig ikke spillet sådan rigtig ‘god’ bold siden Ancelotti? Måske et par afgørende måneder i ZZ’ double-sæson?

Problemet er, at hvis du ikke har en ‘bomber’ eller en kontinuerligt afgørende spiller, så skal man satme have et stærkt kollektiv og en fast og gennemarbejdet taktik - lidt ala Atleticos i deres mesterskabssæson. Real har IKKE en specifik spillestil, som man kan falde tilbage på. Heller ikke nu. Og det ligner, at man heller ikke har en eller to faste målscorere. Det er sgu bekymrende

Helt helt enig, men du misser fuldstændig pointen. Pointen var langtfra, at Ronaldo selvfølgelig ville få sine mål, da han er fuldstændig vanvittig, men pointen er som du selv skriver, at vi nok ikke havde vundet noget alligevel. Folk er ekstremt gode til, at kredittere Ronaldo for at vinde Chl med Real, og der er da også en sandhed i det, men se lige på hans medspillere. Han er omringet af verdensklasse spillere, selvom folk herinde taler Modric og Kroos ned til at være på niveau med Mykland og William Kvist.
Det er og har aldrig været spillerne der har været problemet, men taktikken og trupsammensætningen. Uenig eller ej, så taler vi altså om verdens bedste fodboldspiller i Modric, som var fuldstændig outstanding i Chl og VM regi. Nuvel, så holder han ikke niveau længere, men come on. Problemet er jo, at Modric og Kroos bliver spillet sammen med ingen kreative spillere i offensiven. Det findes ingen spillere i verden udover Messi, som kan være eneste omdrejningspunkt i offensiven, og selv også han falder igennem. Vi har spillet BBC i jeg ved ikke hvor mange sæsoner kombineret med en defensiv midtbane, og verdens absolut bedste kontrollerende midtbanespillere, men der er jo intet magi over de 6 spillere sammen. Der kom lidt magi i ny og næ med Isco, men hans niveau hænger meget godt sammen med, at han bliver spillet ude af position i et 4-3-3 system.

Havde man nu for længst udskiftet Bale med f.eks. Hazard og beholdt Ronaldo og Benzema på toppen, så havde der netop været et kreativt bindeled, men det bindeled har aldrig været der. Fjerner man Benzema, og erstatter ham med Cavani, Aubameyang, Lewandowski etc. så ryger noget af magien i opspillet samt den plads til de andre offensive spillere at bevæge sig i, som Benzema skaber ved ikke at stå i feltet. Så har man en spiller som kan banke kasser ind, men hvem skal så spille fodbold med Hazard mm.? Det handler simpelthen om, at få kreeret et holdt sammen med nok kreative, dynamiske og kyniske spillere, og den balance har aldrig været der.
Den lå lige til højrebenet tilbage i 15, hvor vi for alvor så problematikken med BBC, men desværre blev vi ved med, at kigge på, da individualisterne slog til på de rette tidspunkter, men spørger man alle Madridistas, som følger holdet, så var det bare et spørgsmål om tid før lortet faldt sammen.

Tro mig, jeg er også pisse hamrende træt af, at Benzema er så hamrende elendig foran mål. Jeg så også meget gerne, at han bliver spillet sammen med en, som er god til at scorer mål, men at erstatte ham med en kynisk angriber vil være en kæmpe fejl IMO.
Jeg ville intet have imod, at den hed Jovic og Benzema på toppen og Hazard bag ved dem. Jeg tror bare langt mere på et system, hvor de store chancer bliver skabt via mange kreative spillere kontra hvor chancerne bliver lidt mere tilfældige på et indlæg eller andet. Vi har prøvet det sidste i mange år, og ser man på samtlige indlæg herinde, så har det ikke været en dans på roser de sidste 5 år, selvom vi egentlig har været utrolig priviligeriet når vi kigger på vores titler.
Det er som sådan ikke et fast koncept jeg vil have. Jeg vil bare have mange kreative spillere med stor bevægelsesrum, som nok skal finde hinanden, og det vil jo kun blive bedre med tiden, da den indbyrdes forståelse bliver bedre kamp efter kamp. Lige modsat Pep, da hans system er langt vigtigere for ham end den individuelle og kreative spillers idé. Han har forklaret samtlige spillere hvordan de skal løbe, dreje og skyde. Derfor tror jeg også hans hold har været så nemme at læse udover Barca tiden. Hazard skal da ikke lærer at spille fodbold. Han skal gøre hvad der falder ham naturligt, og det er sådan magi opstår :) Jeg skal ingenting tage fra hans bedrifter, da han uden tvivl er en af de absolut bedste trænere i historien, men nogle gange kan kontrol også være et problem, og den forløsning hæmmes af hans kontrol, men nok ok det :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Dios.

6 år 11 måneder siden #43 af Ramos4
Men Dios, hvem er det så Benzema skal sætte op? Der er vel kun Hazard der kan ramme målet. Og så har vi nogle unge talenter. That's it! Så medmindre vi spiller med Jovic samtidig så er der reelt kun Hazard at sætte op til at score mål. Og det er en kæmpe nedgradering i forhold til Ronaldo. Får vi en farlig fløj mere, så begynder det at give mening. Hazard og Pogba som de farligste på holdet, det er ikke godt nok i min bog.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 11 måneder siden #44 af Dios

Ramos4 skrev: Men Dios, hvem er det så Benzema skal sætte op? Der er vel kun Hazard der kan ramme målet. Og så har vi nogle unge talenter. That's it! Så medmindre vi spiller med Jovic samtidig så er der reelt kun Hazard at sætte op til at score mål. Og det er en kæmpe nedgradering i forhold til Ronaldo. Får vi en farlig fløj mere, så begynder det at give mening. Hazard og Pogba som de farligste på holdet, det er ikke godt nok i min bog.

Du vil så gerne have det navn, hva? :D Han skal sætte de spillere op, som der er størst værdi i at sætte op i den givne situation. For mig er jeg røv hamrende ligeglad om spilleren hedder Asensio, Isco, Modric, Hazard etc. Så længe bolden havner i kassen. Jeg ville også nævne Bale, men ham håber jeg for alt i verden ikke er i Real Madrid til næste sæson :D
Igen kan jeg kun referer til vores 2 mål imod Arsenal. Den ene gang er det Bale, og den anden gang er det Asensio. Det vigtigste for mig er, at der er langt flere spillere i boksen end 1, som der har været de sidste alt for mange år.
Bale's mål var der altså 3 spillere i boksen, hvor Kroos står lige udenfor feltet, og klar til at samle op, hvis der skulle komme en repost. Asensio's mål er der 5 spillere i boksen.
Det er her vi for alvor bliver farlige når bevægelsen og løbene kommer, så nej jeg vil ikke give dig et navn på hvem der skal have sidste fod på bolden. For i min optik skal der som min. være 3 spillere i feltet under et etableret angreb før den overhovedet skal derind. Forstå mig ret, så er det ikke opskriften på alle mål, men forstå ideen :)

Når jeg skriver, at målene nok skal komme, så handler det om netop det jeg lige har beskrevet. Sidste sæson er jo ikke konsekvensen af salget af Ronaldo, eller at vi ikke har en bomber oppe foran. Det er en konsekvens af trupsammensætningen og de manglende nye impulser.

6 år 11 måneder siden #45 af Dios
ElMadrid skrev:

Man kan jo spørge sig selv, om Juve var nået til kvartfinalen, hvis Ronaldo ikke var med. Med stor sandsynlighed vil svaret være nej.

Med en anden dommer havde de måske vundet 3-0 på Bernabeú, så ja hvorfor skulle de ikke kunne vende 0-2 imod At. Madrid uden Ronaldo? Jeg synes der var straffe bare lige til info :D Ronaldo kommer med ekstremt meget, men han begrænser også sit hold ekstremt meget. Man kan jo nævne indlæg i Real Madrid :D

Og det er ikke fordi jeg ikke vil svarer dig, men gider bare ikke og diskutere Ronaldo som jeg også skrev. Han er så ligegyldig for mig som noget kan være i skrivende stund :D Negligere ham ikke, synes bare Messi er langt bedre samlet set, og her stopper den for mit vedkommende :)

6 år 11 måneder siden #46 af Jonas

Dios skrev: ElMadrid skrev:

Man kan jo spørge sig selv, om Juve var nået til kvartfinalen, hvis Ronaldo ikke var med. Med stor sandsynlighed vil svaret være nej.

Med en anden dommer havde de måske vundet 3-0 på Bernabeú, så ja hvorfor skulle de ikke kunne vende 0-2 imod At. Madrid uden Ronaldo? Jeg synes der var straffe bare lige til info :D Ronaldo kommer med ekstremt meget, men han begrænser også sit hold ekstremt meget. Man kan jo nævne indlæg i Real Madrid :D

Og det er ikke fordi jeg ikke vil svarer dig, men gider bare ikke og diskutere Ronaldo som jeg også skrev. Han er så ligegyldig for mig som noget kan være i skrivende stund :D Negligere ham ikke, synes bare Messi er langt bedre samlet set, og her stopper den for mit vedkommende :)

Imponerende at du kan pakke så mange forklædte fornærmelser af en klublegende ned i ét indlæg. Dit bias imod manden er ekstremt i en pinlig grad. Jeg tvivler på at alle klublegender er "så ligegyldige for dig som noget kan være i skrivende stund"..
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida, Kialpe

6 år 11 måneder siden #47 af Ramos4

Dios skrev:

Ramos4 skrev: Men Dios, hvem er det så Benzema skal sætte op? Der er vel kun Hazard der kan ramme målet. Og så har vi nogle unge talenter. That's it! Så medmindre vi spiller med Jovic samtidig så er der reelt kun Hazard at sætte op til at score mål. Og det er en kæmpe nedgradering i forhold til Ronaldo. Får vi en farlig fløj mere, så begynder det at give mening. Hazard og Pogba som de farligste på holdet, det er ikke godt nok i min bog.

Du vil så gerne have det navn, hva? :D Han skal sætte de spillere op, som der er størst værdi i at sætte op i den givne situation. For mig er jeg røv hamrende ligeglad om spilleren hedder Asensio, Isco, Modric, Hazard etc. Så længe bolden havner i kassen. Jeg ville også nævne Bale, men ham håber jeg for alt i verden ikke er i Real Madrid til næste sæson :D
Igen kan jeg kun referer til vores 2 mål imod Arsenal. Den ene gang er det Bale, og den anden gang er det Asensio. Det vigtigste for mig er, at der er langt flere spillere i boksen end 1, som der har været de sidste alt for mange år.
Bale's mål var der altså 3 spillere i boksen, hvor Kroos står lige udenfor feltet, og klar til at samle op, hvis der skulle komme en repost. Asensio's mål er der 5 spillere i boksen.
Det er her vi for alvor bliver farlige når bevægelsen og løbene kommer, så nej jeg vil ikke give dig et navn på hvem der skal have sidste fod på bolden. For i min optik skal der som min. være 3 spillere i feltet under et etableret angreb før den overhovedet skal derind. Forstå mig ret, så er det ikke opskriften på alle mål, men forstå ideen :)

Når jeg skriver, at målene nok skal komme, så handler det om netop det jeg lige har beskrevet. Sidste sæson er jo ikke konsekvensen af salget af Ronaldo, eller at vi ikke har en bomber oppe foran. Det er en konsekvens af trupsammensætningen og de manglende nye impulser.

Vi bliver nok ikke enige. Jeg mener ikke at vi kommer i mål med godt spil og folk i boksen alene. Igen, jeg kan vitterligt ikke huske et hold der har vundet en stor titel i moderne fodbold uden at have en decideret bomber/stjerne. Selv Leicester blev trukket af en overspillende Vardy's mange kasser, på trods af at de havde et stærkt kollektiv. Du kan spille nok så god bold, men fodbold bliver i sidste ende afgjort i boksene. Vi fik 3 CL fordi vi havde Ronaldo der stod det rigtige sted HVER gang. Nu skal vi håbe og krydse fingre for, at folk der aldrig har været målfarlige i deres liv pludselig bliver det. Eller at en af vores 19-21årige bliver den nye stjerne. Hvis og hvis min røv var spids ;)

Anyway. Nu får vi Pogba og så er alt godt ifølge Zidane :D

6 år 11 måneder siden #48 af Ramos4
Hvis vi skal til at spille som et kollektiv skulle vi have beholdt Lopetegui eller hentet Pochettino. Det har hele tiden været individerne der har reddet Zidane og at vi pludselig skulle spille blændende bold, hvor det hele flyder er en drøm blot. ZZ er god til at håndtere egoer og sætte de store spillere op til de store kampe. Derudover er hans evner som træner begrænsede.

At vi i verdens største klub skal klamre os til håbet om, at kollektivet kan klare det og "hvis bare alle byder lidt mere ind"-filosofien er sgu også langt fra hvordan jeg ser Real Madrid. Selvfølgelig er det rart med et stærkt sammenhold, men verdens største klub skulle gerne have mere end Hazard som en egentlig stjerne på den sidste 3. del af banen. Imo.

Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Leveret af Kunena Forum