Chok: Sæsonen kan være slut for Asensio

6 år 11 måneder siden #25 af BBB

fiatten skrev: en 3-5-2 ville klæde os fint.

Enig. Det vil dog kræve lidt tilvænning, fordi ingen af vores 3 forsvarsspillere har spillet formationen før. Hverken på landholdet eller på klubplan. De har dog evnerne til det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #26 af Siempre fiel

BBB skrev: Du har ret: Jeg synes ikke, at vi skal fortsætte i samme spor.

Jeg tror ikke, at svaret er, at Pogba overtager for Kroos eller Modric. Casemiro mod dårligere hold, måske. Der er mange måder at gøre et hold bedre på, og Pogba kunne hjælpe, men så tror jeg, at vi også vil gøre klogt i en taktisk ændring.

Om vi går over i en 3-5-2, en 4-4-2 eller andet, så vil det bare hjælpe mere på balancen end blot at skifte spillere 1-til-1. Uanset hvad vi gør med midtbanen, så skal vi dog også gøre noget ved angrebet. Jeg tror, at en del af problemet kan løses med de nuværende spillere, men ikke hvis vi spiller 4-3-3 med Benzema på toppen.

Helt enig. Hvilket også var medvirkende til at jeg ikke var begejstret for at det blev Zidane der tog over igen

6 år 11 måneder siden #27 af JK

BBB skrev:

fiatten skrev: en 3-5-2 ville klæde os fint.

Enig. Det vil dog kræve lidt tilvænning, fordi ingen af vores 3 forsvarsspillere har spillet formationen før. Hverken på landholdet eller på klubplan. De har dog evnerne til det.

Jeg synes, det er svært nok, at se en sammensætning som giver balance, kreativitet og målfarlighed, med de spillere vi har (+ Pogba). Kan ikke se, at løsningen skulle være at give endnu en forsvarsspiller en plads i startopstillingen.

Isoleret set kunne det nok give mening med Marcelo, da han bestemt har evnerne fremad, hvis han rammer niveau igen, men vores venstrekant er allerede fyldt godt ud med Hazard, Vinicius, Rodrygo... På højresiden tror jeg ikke, at vi får noget ekstraordinært ud af at gøre os afhængige af Carvajal og Odriozolas offensive evner. Desuden giver det noget af et puslespil til de sidste tre pladser - fem minus Hazard og Benzema.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperA

6 år 11 måneder siden #28 af ElMadrid

Dios skrev: BBB skrev:

Hvor skal målene så komme fra? Pas. I Dios' verden er det nok i samspillet Benzema, Isco og Hazard :-D

Du ved jo også godt jeg har ret. Der går stadig for meget Fifa-mode i den herinde. Der mangler i den grad perspektiv og realitetsans. Messi er uden tvivl den bedste i verden, men alligevel vinder Barca ikke Chl selvom de har ham og en bomber, og en anden bomber og en tredje bomber :D Det er det perspektiv folk for alvor mangler. Hvorfor tror folk, at vi med en bomber så vinder titler? Er det de 10-15 mål mere end Benzema på en sæson, som skal sikre os titler? Hahah :D
Ligesom når Lewandowski banker 8 mål ind på 1 minut, men fucker alt op i semifinale, kvartfinalen eller what ever imod Real Madrid igen igen?

Dios din bandit :-) kaldte du lige Suarez for en bomber i CHL. Han scorede kun et sølle mål i CHL i 18/19. en lille sjov statistik om ham:

It continues an unwanted statistic for the Barcelona and Uruguay striker, who leaves Old Trafford having failed to score an away goal in the Champions League in 1,303 days or 1,601 minutes.

Suarez’s last Champions League away goal came in a 1-1 draw with Roma in September 2015
.

Barca vinder ikke CHL netop fordi Messi ikke er den bedste i verdenen. Den bedste i verdenen sørgede netop for at vi vandt 3 år i streg. I øvrigt sjovt at du nævner at Lewandowski knækker sammen når det virkelig gælder i CHL. Jeg kunne skrive det samme om ham "uden tvivl den bedste i verden".

Men jeg tror at jeg er enige med flere herinde. Det er bekymrende at vi bliver ved med at skabe chance, men ikke scorer nok mål. Derudover så bekymrer det mig, at vi bliver ved med at være det hold, der indkasserer 1. mål i kampen.

Måske kunne en del af problemet også være at vi bliver bedre til at forsvare. Det tror jeg dog vi næppe kommer til at se.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved ElMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas, MadridistaPorVida

6 år 11 måneder siden #29 af Dios

Ramos4 skrev:

Hvor skal målene så komme fra? Pas. I Dios' verden er det nok i samspillet Benzema, Isco og Hazard :-D

Du ved jo også godt jeg har ret. Der går stadig for meget Fifa-mode i den herinde. Der mangler i den grad perspektiv og realitetsans. Messi er uden tvivl den bedste i verden, men alligevel vinder Barca ikke Chl selvom de har ham og en bomber, og en anden bomber og en tredje bomber :D Det er det perspektiv folk for alvor mangler. Hvorfor tror folk, at vi med en bomber så vinder titler? Er det de 10-15 mål mere end Benzema på en sæson, som skal sikre os titler? Hahah :D
Ligesom når Lewandowski banker 8 mål ind på 1 minut, men fucker alt op i semifinale, kvartfinalen eller what ever imod Real Madrid igen igen?

Men havde vi vundet 3 CL i træk uden en bomber? Dér fik du den ;)

Nævn mig 1 hold der vinder mesterskab eller CL regelmæssigt uden en egentlig bomber.

Nu er der kæmpe forskel på en bomber, og så Ronaldo. Nok har jeg aldrig været hans største fan, men der er immervæk kæmpe forskel på Ronaldo og alle andre angribere som kan betegnes som bombere. Dog er Ronaldo ikke en skid uden holdet, og det så vi igen sidste år, hvor de blev slået ud af samme modstander som Real Madrid, så nej der fik jeg den ikke.
Mit argument har altid gået på, at det er holdet der vinder titler, og har du ikke holdet, så vinder du heller ikke titler. Mon dog Ronaldo havde ændret specielt meget sidste sæson, hvis de samme 8 spillere i start 11'eren havde det formdyk?

Som tidligere skrevet, så er der kæmpe forskel på det hjemlige mesterskab og Chl. De 2 trofæer går ikke hånd i hånd. Det ses jo også med Barcelona, hvor de på nemmeste vis vinder La Liga, men har mere end svært ved at vinde Chl.
Men At. Madrid har klaret sig fantastisk uden en decideret bomber. Godt nok har de ikke vundet mange titler, men taget deres budget og trup i betragtning, så er det ren verdensklasse, at de har stået i 2 Chl finaler de ligeså godt kunne have vundet, og vundet 1 mesterskab foran os og Barca.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin

6 år 11 måneder siden #30 af Dios

BBB skrev:

Hvordan gik det sidste år uden en skarpretter i front? Hvor mange titler vandt vi? Det blev vist til VM for klubhold, som vi kun kom til fordi vi havde en skarpretter sæsonen forinden.

Det samme svar kan næsten gives til dig. Hvor mange titler vandt Juve sidste år, som de ikke på forhånd havde vundet? Du er bedre end det, så stop nu :D

6 år 11 måneder siden #31 af Dios
@ElMadrid.

Selvfølgelig er han uden tvivl den største. Det er slet ikke til diskussion, og slet ikke noget vi skal bringe herind igen :D

Jeg talte generelt, og ikke Chl :)

6 år 11 måneder siden #32 af ChrillRM14
Jeg er rimelig sikker på, at Ronaldo havde gjort en eller anden form for forskel sidste år. Vi havde aldrig vundet noget, men alligevel. På mange måder har Ronaldos output formentlig maskeret en del af det spillemæssigt ret så inkonsistente niveau, som Real har oplevet i en del sæsoner.

Og så har man været absurd afhængig af, at ikke kun han men også spillere som Modric, Ramos, Marcelo har ramt topform, før det har givet titler.

Real har vel egentlig ikke spillet sådan rigtig ‘god’ bold siden Ancelotti? Måske et par afgørende måneder i ZZ’ double-sæson?

Problemet er, at hvis du ikke har en ‘bomber’ eller en kontinuerligt afgørende spiller, så skal man satme have et stærkt kollektiv og en fast og gennemarbejdet taktik - lidt ala Atleticos i deres mesterskabssæson. Real har IKKE en specifik spillestil, som man kan falde tilbage på. Heller ikke nu. Og det ligner, at man heller ikke har en eller to faste målscorere. Det er sgu bekymrende

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, BBB, Ramos4

6 år 11 måneder siden #33 af ElMadrid

Dios skrev: @ElMadrid.

Selvfølgelig er han uden tvivl den største. Det er slet ikke til diskussion, og slet ikke noget vi skal bringe herind igen :D

Jeg talte generelt, og ikke Chl :)

Jeg tror du husker forkert, Dios. jeg citerer dig lige igen:

Messi er uden tvivl den bedste i verden, men alligevel vinder Barca ikke Chl selvom de har ham og en bomber, og en anden bomber og en tredje bomber

Men lad det ligge :-)

Du må naturligvis synes at han er den bedste. Lige som jeg synes at han ikke engang er i top 3. For mig skal den bedste nogen sinde kunne udrette mirakler. noget som ingen forventer at han gøre eller kan gøre. Ikke dermed ment i en enkelt kamp for her vil top 10 spillere altid gøre, men f.eks. i en turnering. Alene det at diverse Messi fanboys forsøger sig med den ene undskyldning for hans manglende succes med landsholdet, gør at han ikke kommer i min top 3. Dertil er han alt for svag psykisk.

Jeg ønsker dog ikke at vi endnu engang skal starte en ny Messi/Ronaldo diskussion, så lad os lad den lægge der :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

6 år 11 måneder siden #34 af ElMadrid

Dios skrev:

Ramos4 skrev:

Men havde vi vundet 3 CL i træk uden en bomber? Dér fik du den ;)

Nævn mig 1 hold der vinder mesterskab eller CL regelmæssigt uden en egentlig bomber.

Nu er der kæmpe forskel på en bomber, og så Ronaldo. Nok har jeg aldrig været hans største fan, men der er immervæk kæmpe forskel på Ronaldo og alle andre angribere som kan betegnes som bombere. Dog er Ronaldo ikke en skid uden holdet, og det så vi igen sidste år, hvor de blev slået ud af samme modstander som Real Madrid, så nej der fik jeg den ikke.
Mit argument har altid gået på, at det er holdet der vinder titler, og har du ikke holdet, så vinder du heller ikke titler. Mon dog Ronaldo havde ændret specielt meget sidste sæson, hvis de samme 8 spillere i start 11'eren havde det formdyk?

Som tidligere skrevet, så er der kæmpe forskel på det hjemlige mesterskab og Chl. De 2 trofæer går ikke hånd i hånd. Det ses jo også med Barcelona, hvor de på nemmeste vis vinder La Liga, men har mere end svært ved at vinde Chl.
Men At. Madrid har klaret sig fantastisk uden en decideret bomber. Godt nok har de ikke vundet mange titler, men taget deres budget og trup i betragtning, så er det ren verdensklasse, at de har stået i 2 Chl finaler de ligeså godt kunne have vundet, og vundet 1 mesterskab foran os og Barca.

Jeg tror at du undervurderer vigtigheden af at have en målscore. Der er godt nok en stor forskel i f.eks. at have en spiller, der banker den ind hver gang i starten af sæson og dermed skabe troen på at vi er med i mesterskabet og så det med at blive ved at skabe chancer, men spille uafgjort/tabe.

Det skaber frustrationer og unødige pres på holdet og så falder man fra, lige som vi så sidste år.

Det der med at have en person, som holdet kan kigge efter i svære øjeblikke og som gang på gang redder sit hold, det er guld værd for et tophold og det har vi manglet.

I øvrigt synes at du negligere Ronaldo's betydning for Juve, som i øvrigt var hans første sæson, hvor han lige skal lære sine kollegaer at kende. Man kan jo spørge sig selv, om Juve var nået til kvartfinalen, hvis Ronaldo ikke var med. Med stor sandsynlighed vil svaret være nej. Manden scorede 5 mål alene i deres sidste 3 kampe. og det er altså i 1/8 og kvartfinalen i CHL vi snakker om. Læg dertil at manden er 34 år, så han er ikke så kampafgørende og dominerende, som han tidligere har været for os.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved ElMadrid.

6 år 11 måneder siden #35 af fiatten
Vi mangler en bomber. Ingen tvivl om det. Vi havde Ronaldo, og hans mål dækkede egentlig over at vi spillede ringe 70-80% af kampene.

Bayern har lewandowski
Barca har Messi, Suarez og Griezmann nu.
City har Agüero (og Gabriel Jesus)
Liverpool har målene fordelt på Mane, Salah og Firminho (og et stærkt kollektiv bag dem)

Real har Hazard................ og Benzema. Benzema er IKKE en bomber, selvom han har haft en enkelt afstikker sæson(sidste sæson), hvor han scorede mod de nemme modstandere og gjorde hans tal bedre.
Vi skal have en bomber, som sætter den ind på kommando. Jeg kan vitterligt ikke se hvem, der skal score vores mål i den kommende sæson. Jovic? lad os håbe, men man skal give ham chancen og ikke bare de der "Mariano-minutter" de sidste 5-10 min. Men tør vi stole på ham gennem en hel sæson?

Se lige Benzemas to afbrændere mod bayern forleden. Det er ikke bare I DENNE pre-sæson kamp han brænder sådan nogen 100% chancer, det har han gjort OGSÅ, da vi var inde i sæsonen utallige gange de sidste 10 år vi har haft ham. Disse afbrændere går igen og igen igennem hans karriere

Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved fiatten.

6 år 11 måneder siden #36 af Sebberg
Jeg er også splittet omkring det her.

Efterhånden som jeg er blevet ældre og mere fodbold-intelligent, kan jeg sagtens se, at Benzema har noget helt unik. Han er verdens bedste angriber på førstegangsberøringen og den efterfølgende aflevering.

Men med den jammerlige afslutningsteknik, som han har, er det simpelthen ikke gunstigt at spille med ham som enlig angriber.

Den hovedstødschance mod Arsenal tænker man ikke særlig meget over, fordi det er Benzema, men overvej hvor stor den chance egentligt er. Han får et perfekt indlæg i feltet og header på stolpen. Er du den eneste angriber i verdens største klub, skal den altså bare lægges over i modsatte side af målet. Det er for dårligt.

Jeg kan ikke finde ud af at, om man skal spille 4-4-2, eller om man skal prøve Benzema som 10'er? Egentligt har han jo alle kvaliteterne til at være det?
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Leveret af Kunena Forum