Chok: Sæsonen kan være slut for Asensio

6 år 11 måneder siden #49 af Dios

Jonas skrev:

Dios skrev: ElMadrid skrev:

Man kan jo spørge sig selv, om Juve var nået til kvartfinalen, hvis Ronaldo ikke var med. Med stor sandsynlighed vil svaret være nej.

Med en anden dommer havde de måske vundet 3-0 på Bernabeú, så ja hvorfor skulle de ikke kunne vende 0-2 imod At. Madrid uden Ronaldo? Jeg synes der var straffe bare lige til info :D Ronaldo kommer med ekstremt meget, men han begrænser også sit hold ekstremt meget. Man kan jo nævne indlæg i Real Madrid :D

Og det er ikke fordi jeg ikke vil svarer dig, men gider bare ikke og diskutere Ronaldo som jeg også skrev. Han er så ligegyldig for mig som noget kan være i skrivende stund :D Negligere ham ikke, synes bare Messi er langt bedre samlet set, og her stopper den for mit vedkommende :)

Imponerende at du kan pakke så mange forklædte fornærmelser af en klublegende ned i ét indlæg. Dit bias imod manden er ekstremt i en pinlig grad. Jeg tvivler på at alle klublegender er "så ligegyldige for dig som noget kan være i skrivende stund"..

Haha :D Det er de færreste klublegender som forlader Real Madrid på den måde, og da han stadig er aktiv og en direkte konkurrent, så er han pisse ligegyldig for mig. Nu er jeg ikke den eneste som synes Messi er ham overlegen samlet set, men fair, hvis du synes det er en fornærmelse. Det synes jeg ikke overhovedet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #50 af Dios
  • @Ramos4.

Vi bliver vel kun enige, hvis holdet går ud og levere med de spillere som er til rådighed med eller uden Pogba? :) Men også helt fint vi ikke bliver enige. Det er der jo ingen krav om.

Synes til gengæld du er alt for hård ved Zidane. Var det virkelig de sidste måneder af sidste sæson, som var så forfærdelige uden forbedringer, som du talte meget om var unødvendige, eller er det en vurdering samlet set? Det er jo ikke længere en hemmelighed, at Perez desværre stadig styrede trupsammensætningen, og til dels opstillingen LÆS:Bale, så Zidane og andre havde jo kun "få" midler til rådighed, at gøre godt med.
    Zidane fik det ypperste ud af truppen, og det må man sige Ancelotti vel egentlig også gjorde.
    Måske er Zidane en langt større taktikker og træner end du gør ham til? Måske var han i virkeligheden fantastisk til at omstille sig, og se på truppens svagheder og styrker, og spille efter dem?
    Set udfra de 2 testkampe, så er der kæmpe forskel at se, hvis du spørger mig. Jeg har aldrig set ham stille op i en tydelig 4-2-3-1 opstilling som imod Bayern.

Nu er det godt nok landshold, men Spanien har vel aldrig haft en decideret bomber, selvom Villa var skarp foran kassen. EM 2012 spillede de helt uden decideret angriber, men vandt overlegent turneringen.
    Nu ved jeg godt mange stadig var efter Benzema sidste sæson, men 21 sæsontræffere sidste sæson var jo faktisk rigtig godt. Det vandt vi jo heller ingen titler af, og hvis man tror Benzema er den eneste som brænder mange 100% chancer, så ser man generelt for lidt fodbold. Icardi stod ihvertfald for de 2 største, da han sparker over og forbi helt frit mål 1 meter fra mål, og lige udenfor det lille felt.

Min pointe er vel, at der ingen garanti er i fodbold, og man kan hurtigt vende dit spørgsmål om. Hvor mange hold har bombere, som alligevel ikke vinder Chl? Det er jo ikke kun Ronaldo's skyld, for jeg kan da hurtigt tælle 5-10 kampe, som er afgjort uden Ronaldo's fortjeneste af hans holdkammerater, og igen så handler det ikke om, at negligere Ronaldo's betydning, men om at fortælle hvilken kvalitet resten af truppen har!

Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin

6 år 11 måneder siden #51 af Batmajn

6 år 11 måneder siden #52 af Ramos4
@Dios

Spanien er et godt eksempel. De havde så også bolden 70% af tiden og vandt ofte meget små sejre som jeg husker det. Altså små ciffermæssigt. Det er ikke realistisk for os, både fordi vi ikke spiller tiki-taka og fordi vores defensiv er for ringe.

Nej, det er ikke kun Zidane tid i sidste sæson. Det er generelt jeg mener han bliver reddet af enkeltmandspræstationer. Om det så er Asensio der pludselig er mester i langskud, Ronaldo der dukker op, Ramos eller Morata etc. Vi havde nogle gode måneder med diamanten på midtbanen, indrømmet. Det er også mit eneste håb lige pt. overbefolkning på midtbanen og så en hjælper til Benzema, der ikke er den fødte 9'er.

Jeg kan ikke se det er kontroversielt at sige, at vi har vundet det meste under Zidane på enkeltmandspræstationer? Det må vi da være nogenlunde enige om. At Zidane så formentlig er god til at lade visse spillere udfolde sig og give dem tiltro, skal selvfølgelig tilfalde ham. Men jeg husker altså primært tiden under ham for en gang sløj sløj fodbold, helt uden idéer og så med indlæg hele tiden. PÅNÆR da vi spillede med diamanten.

Mht. mit eksempel så er det jo givet at der er hundredevis af hold der ikke vinder CL eller mesterskaber rundt omkring. Nogen har bombere og andre har ikke. Men hvis du kigger på det hold der vinder CL eller mesterskabet konsekvent, så har 90% af dem en bomber. Så det giver ikke mening at vende den 180 grader synes jeg.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

6 år 11 måneder siden #53 af Petroleum
Har jeg glemt at James har fået spansk pas? Ellers kommer han vel til at sætte sig på en af udlændinge pladserne såfremt han bliver?

6 år 11 måneder siden #54 af Dios
@Ramos4.

Spanien vandt ikke kæmpe sejre, nej. De vandt dog ofte 2/3-0, og 4-0 i finalen imod Italien. Nu siger jeg overhovedet heller ikke vi skal spille sådan. Totalfodbold som Tiki-Taka vel egentlig er inspireret af er vel hvad jeg håber Zidane finder frem, og hvad vi altid har haft mange spillere til. Jeg ønsker skam ikke, at Real Madrid har bolden over 70% af tiden, da omstillingerne forhåbentlig bliver genfødt, dog kombineret med det flydende angrebsspil.
Vi har nogle af verdens bedste forsvarspillere på hver position, men vores forsvar er kun elendigt, fordi de overhovedet ikke bliver beskyttet af resten af holdet, og dermed bliver udspillet gang på gang.

I mine levetid har jeg aldrig set et Real Madrid hold vinde kontinuerligt på kollektivet, så nej det er ikke kontroversielt at sige Zidane eller andre trænere for den sags skyld har vundet mest på enkeltmandspræstationer.
Det er trods alt sandheden, men for helvede da, hvor ville jeg ønske det snart blev lavet om. Som Klopp lige har udtalt, så er Bale ikke en spiller for Liverpool, da han ikke arbejder nok for holdet. Det er den mentalitet jeg savner i Real Madrid. Det skal ikke siges, at jeg ikke vil have individualister på holdet, for det vil jeg skam. Hazard er et glimrende eksempel på det, da han alle dage har været min absolut yndling.

Nu synes jeg Lopetegui står for noget fantastisk fodbold, og jeg elskede de første mange kampe under ham i Real Madrid, men ellers skal vi for mit vedkommende tilbage til en træner som ikke havde nogen former for taktik for at finde det smukke spil frem, og det er selvfølgelig Del Bosque jeg tænker på. Under Mourinho lavede vi ekstremt mange smukke omstillings mål, men hold nu kæft var var resten røv hamrende kedeligt at se på.

Hmm, og alligevel ikke. Liverpool har ikke en bomber. Synes ikke Salah's forrige sæson som sådan skal tælles med, da han "kun" scorede halvdelen af de mål sidste sæson som forrige sæson, dog stadig vanvittigt.
Synes den er svær med Ronaldo og Messi, for selvfølgelig er de bombere, men de er verdens med afstand 2 bedste offensive spillere, men ja okay.
Så er der At. Madrid med 2 finaler på 2 år uden en decideret bomber. Er med på de ikke rigtig hører ind under, men her var det ikke Real Madrid's bomber, men Ramos som var uhyrlig vigtig i de 2 finaler, så vil alligevel tage dem med, da pointen holder.
Så er der Bayern med Mandzukic på toppen tilbage i 13, som jeg langtfra vil betegne som en bomber.
Det samme kan vel siges om Kuyt og Baros for Liverpool, og så er vi vel så langt tilbage i årene, at målene for en angriber var omkring de 20 i liga sammenhæng, for jeg husker da ihvertfald 3 finaler tilbage i 90'erne og start 00'erne, hvor det vindende hold havde fremragende angribere, men ikke decideret bombere.
Det her er selvfølgelig kun i Chl regi.

Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Dios.

6 år 11 måneder siden #55 af Jonas

Dios skrev:

Jonas skrev:

Dios skrev: ElMadrid skrev:

Man kan jo spørge sig selv, om Juve var nået til kvartfinalen, hvis Ronaldo ikke var med. Med stor sandsynlighed vil svaret være nej.

Med en anden dommer havde de måske vundet 3-0 på Bernabeú, så ja hvorfor skulle de ikke kunne vende 0-2 imod At. Madrid uden Ronaldo? Jeg synes der var straffe bare lige til info :D Ronaldo kommer med ekstremt meget, men han begrænser også sit hold ekstremt meget. Man kan jo nævne indlæg i Real Madrid :D

Og det er ikke fordi jeg ikke vil svarer dig, men gider bare ikke og diskutere Ronaldo som jeg også skrev. Han er så ligegyldig for mig som noget kan være i skrivende stund :D Negligere ham ikke, synes bare Messi er langt bedre samlet set, og her stopper den for mit vedkommende :)

Imponerende at du kan pakke så mange forklædte fornærmelser af en klublegende ned i ét indlæg. Dit bias imod manden er ekstremt i en pinlig grad. Jeg tvivler på at alle klublegender er "så ligegyldige for dig som noget kan være i skrivende stund"..

Haha :D Det er de færreste klublegender som forlader Real Madrid på den måde, og da han stadig er aktiv og en direkte konkurrent, så er han pisse ligegyldig for mig. Nu er jeg ikke den eneste som synes Messi er ham overlegen samlet set, men fair, hvis du synes det er en fornærmelse. Det synes jeg ikke overhovedet.

Dit indlæg siger meget om dig. Personligt håber jeg det bedste for alle klublegender - aktive eller ej - så længe det ikke går ud over Reals succes. Det gjaldt bla. for Casillas da han tog til Porto og Raul da han tog til Schalke. Jeg var da glad på Rauls vegne da han tog Schalke langt i CL for nogle år tilbage, men sådan er vi jo forskellige.

Hvis du læser mit indlæg burde det være klart at jeg ikke henviser til din kærlighedserklæring til din falske gud. I løbet af to linjer insinuerer eller ytrer du negativitet i retning af Reals CL triumf, Ronaldos aktie i dem, du klandrer CR for hvad du finder et negativt aspekt af vores (succesfulde) tidligere taktik og understrege at han begrænser sit hold ekstremt meget. Det er hvad jeg finder at være en imponerende densitet af forklædte fornærmelser. Men som du skriver er det jo ikke et forsøg på at negligere ham..
De holdninger jeg ser i dine indlæg synes at flugte med Pep Guardiolas samme, og lad mig understrege at i fremstår lige pinlige når i forsøger at nedgøre en af de største bedrifter i klubfodbolds historie (3 CL i træk) samt den levende legende der var hovedarkitekten bag. Man kan nogle gange undre sig over hvad du laver på netop dette forum.

6 år 11 måneder siden #56 af Dios
@Jonas.

Haha, okay Jonas, hvis du siger det :D

Min falske Gud om du vil er ikke skide svær at få øje på. Det står i mit navn og billedet under, men selvfølgelig fangede du ikke den ;D

Eksempel. Ser man på Benzema’s sidste sæson kontra hans sæsoner med Ronaldo, så er det en klart, dog ikke for dig åbenbart, at Ronaldo hæmmede ham, da han i samtlige af hans aktioner valgte at se efter Ronaldo end at gå selv.
Hvordan du vil takle det er jo op til dig. For mit vedkommende er det ikke negativt, som jeg også giver udtryk for altid, da Ronaldo er så god som han er, og det er klart man spiller på hans præmisser, men der er immervæk også ulemper ved at have spillere som ham som f.eks. Er mange indlæg, fordi Ronaldo vil have den på hovedet i boksen.

Sjov du nævner det. Du er selv med på det her er et REAL MADRID forum, og ikke et Ronaldo forum, ikke? Bare lige så du selv er med på det?

Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin, Jbner

6 år 11 måneder siden #57 af ChrillRM14
@Dios
Det er en lidt underlig argumentation.

Selvfølgelig var Ronaldo ikke omgivet af ren og skær William Kvist’er :D Ingen store hold, der vinder titler, er én mand og ti mongoler. Ikke engang Barca ;)

Jeg stiller i virkeligheden blot spørgsmålstegn ved, om den her trup faktisk er god nok offensivt. Man kan jo altid bare sige, at spillerne kan spille hinanden bedre, og så er det fint, at de kun hver især laver 15 basser. Real har bare hverken træneren eller truppen til at skabe et Atletico-kollektiv stærkt nok til ikke skulle bero på enkelte spilleres konsistente afgørende kvaliteter.

Jeg ser det ikke helt som et spektrum mellem to ekstremer: enten at vinde grundet fokus på enkeltmandspræstationer eller udelukkende på det stærke kollektiv. De fleste rigtig gode hold har lidt af begge. Barca har begge. City har i den grad begge. Liverpool ligeså.

Real har i årevis ikke haft et gennemarbejdet taktisk fundament. Periodisk har alt gået op i en højere enhed grundet samlingen af ultra-gode spillere. Nu står man lidt på en skillevej. Den gamle garde af ultra-gode spillere er her stadig, mens det er tydeligt for enhver, at der er brug for fornyelse. Problemet er, at det ikke rigtig ligner, at man har fundet svaret til den ‘evolution’, som ZZ snakker om... i hvert fald er man kun kommet lille stykke af vejen med introduktionen af Hazard - og derfor tror jeg, der mangler en ‘bomber’ eller en afgørende spiller mere i truppen.

Man kan sagtens have harmoni og succes med en trup, der mangler et stærkt taktisk set-up. Så skal man bare være klar over, hvordan man spiller til de enkelte spilleres bedste kvaliteter. Det så vi med ZZ 2017-hold og Mou’s 2012-hold.

Og ikke for noget... Når man ikke havde de samme forudsætninger for at kunne falde tilbage på samme stærke fundament som Barca det seneste årti, så har man i Real været rigtig gode til at få det bedste ud af de enkelte spillere. Og her var vi sgu ikke nået hele vejen i CHL 4 gange uden Ronaldos individuelle kvaliteter...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

6 år 11 måneder siden #58 af Jonas

Dios skrev: @Jonas.

Haha, okay Jonas, hvis du siger det :D

Min falske Gud om du vil er ikke skide svær at få øje på. Det står i mit navn og billedet under, men selvfølgelig fangede du ikke den ;D

Eksempel. Ser man på Benzema’s sidste sæson kontra hans sæsoner med Ronaldo, så er det en klart, dog ikke for dig åbenbart, at Ronaldo hæmmede ham, da han i samtlige af hans aktioner valgte at se efter Ronaldo end at gå selv.
Hvordan du vil takle det er jo op til dig. For mit vedkommende er det ikke negativt, som jeg også giver udtryk for altid, da Ronaldo er så god som han er, og det er klart man spiller på hans præmisser, men der er immervæk også ulemper ved at have spillere som ham som f.eks. Er mange indlæg, fordi Ronaldo vil have den på hovedet i boksen.

Sjov du nævner det. Du er selv med på det her er et REAL MADRID forum, og ikke et Ronaldo forum, ikke? Bare lige så du selv er med på det?

Min fejl, jeg troede profilbilledet var valgfrit. Nu du siger det kan jeg godt se det er umuligt at vælge et profilbilledet der misrepræsenterer tilhørsforhold.

Hvad angår din historie med Benzema, så er det anecdotal evidence og intet værd i sig selv. Derudover taler vi også holdet (som du skrev) og ikke individuelle spillere. Som hold skal du altid sætte spillet op efter målscorerne og at spille til deres styrker er ikke hvad jeg vil kalde en begrænsning, da alle hold gør det. Jeg vil endda gå så vidt at sige at CR er en af de mest alsidige angribere du finder, så at spille til hans styrker er langt fra begrænsende (relativt set). Tværtimod er hans alsidighed en primær årsag til at han er tæt på umulig at lukke ned for.

Ifht. den sidste del af dit indlæg, så er det værd at tage med at emnet "CR" igen og igen åbenlyst trigger folk til at komme med hovedløse udtalelser. Igen, dit første indlæg taler for sig selv og du leverer den slags igen og igen. Du har sagt du ikke kan lide manden, og ud fra dine indlæg er det tydeligt at det er noget du ingenlunde kan se ud over. Når du har det sådan -- og det er så tydeligt for enhver at se -- kunne du overveje at lade emnet ligge.. Men det er et frit land og du skal have ret til at bashe løs på hvem du lyster. Jeg undrer mig blot over at de nedslag du laver falder sammen med greatest hits fra de blå/røde.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe

6 år 11 måneder siden #59 af Rogoshin
Jeg er godt klar over, at nogle bare elsker, at lave insinuationer om andre folks tilhørforhold. Jeg vil i den forbindelse, godt gøre opmærksom på, at vi er flere, som godt kan balancere ikke at være totalt fan af Ronaldo, og stadig elske Real Madrid ;-)
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Rogoshin.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperA, Dios, Kimbo

6 år 11 måneder siden #60 af Rogoshin
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Rogoshin.

Leveret af Kunena Forum