Officielt: Real Madrid deltager i Europæisk Superliga

4 uger 2 timer siden #13 af Kimbo
Er det virkeligt Perez der har været en afgørende faktor i at få dette
sat i gang ?
Så kan skride ud af vores klub for mit vedkommende.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 uger 1 time siden #14 af Bismo

Real HWL post=136050 skrev: Som udgangspunkt syntes jeg også det er en lorte ide. Men det store spørgsmål, har klubberne fået nok af Uefa? Handler det om at klubberne vil have en større bid af kagen i CL, og  det her er måden man kan presse magtliderlige Uefa på. Personligt tror jeg ikke den her liga bliver til noget da presset udefra er for stort. Ja det kan godt være at klubberne er pengegriske, men det er Uefa og Fifa fandme også. To bund korrupte forbund. Og i min verden skriger det på diktatur at Uefa og Fifa vil udelukke spillerne fra alt andet. Syntes man tager spillerne som gidsler. Det er jo ikke dem der har truffet den her beslutning. 

​Helt enig! 

Det bedste scenarie ville være, hvis det her træk på sigt resulterer i, at klubberne får en større indflydelse og et langt større bid af kagen i forhold til UEFA og FIFA. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, El Siete

4 uger 1 time siden #15 af baggins
​Jeg håber virkelig ikke at det bliver til noget og at der bliver slået hård ned på det. Skal Real Madrid medlemerne ikke også stemme om klubben skal være med i en ny tunering, eller kan Perez bare tvinge det igennem? Det viser måske også problemet med ikke at have modkandidater til valget.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

4 uger 1 time siden #16 af Petroleum
​Selvfølgelig ender det ikke med, at spillerne fra SuperLeague-holdene ikke kan spille VM/EM osv. Så er der jo ingen spillere der vil skifte til SuperLeague-holdene. 
Jeg håber så heller ikke at turneringen bliver til noget - men der er ingen tvivl om, at det er en krigserklæring fra storklubberne. Der skal ske noget med CL formatet. 

På den anden side, så forstår jeg godt hvorfor klubber fra Italien og Spanien ønsker ligaen. Hvordan skal de kunne konkurrere med lønpræmien i Premier League? Hvad er fremtidsudsigterne... Spillerne får højere og højere løn fordi klubben enten er i Premier League eller fordi den ejes af en rigmand. Spillerne koster mere og mere af samme grund. Der er ikke mange andre muligheder, for hold som Real Madrid eller Atletico, hvis du fortsat vil danse med ulvene. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, DeLaRed, Estadio Santiago Bernabéu

4 uger 1 minut siden #17 af Ramos4
Ingen tvivl om at mange klubber er irriterede over at UEFA ikke håndholder FFP. UEFA er langt fra perfekte.

Forhåbentlig er det bare endnu en magtkamp.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, El Siete

3 uger 6 dage siden #18 af 9eren
Som fan er det her bare no go. Følelserne for fodbolden har slået et alvorligt knæk. At vinde superligaen bliver aldrig det samme som at vinde et historisk CL. Vores ledelse har lige skidt godt og grundigt på 13 års sejre. Skulle vi vinde CL og det er helt sikkert vi skrider ud af turneringen, så kommer jeg egentlig ikke til at glæde mig som i de år vi har vundet den.

Jeg vil heller ikke købe billetter til turneringen ift det det eventuelt vil koste at se disse kampe.

At andre klubber i europa i forvejen er kørt helt i bund af rigdom, så har man stilt klubberne op på række undtagen dem der vil med, sigtet på dem med en kalashnikov og bare trykket på aftrækkeren uden omtanke.

Jeg håber at projektet dør allerede om 5 minutter. Og jeg håber der kommer masse protest fra alle vinkler og kanter !

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved 9eren.

3 uger 6 dage siden #19 af Chamartin
​En europæisk superliga er en forfærdelig ide. En showturnering som et Holiday On Ice...et Harlem Globetrotters. En "turnering" man ikke kan rykke ud og ikke skal kvalificere sig til, når blot man er en af The dirty Dozen.
Måske det kunne være den gode anledning til man skulle gå over til at følge kvindefodbold på europæisk plan i stedet

3 uger 6 dage siden #20 af 9eren
De får samme system

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

3 uger 6 dage siden #21 af Kratmus
Lidt tankevækkende at af de 12 udmeldte hold, kan 5 af dem med en lille dårlig periode IKKE komme med til Champions League næste år, og 2-3 af dem vil med stor sandsynlighed ikke komme med til Champions league

Arsenal, Chelsea, Juventus, Liverpool, og Tottenham.

Vidner om manglende selvindsigt fra disse klubber.

Og i øvrigt er jeg enorm modstander af formatet... Jeg nyder alle kampe, også mod de små!
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Thomaskjensen

3 uger 6 dage siden #22 af mat_hattrick
​Der må altså være noget der ikke er fortalt endnu! Umiddelbart lyder det jo helt sort, og hvis sandheden kun er den vi kender til, er det jo helt håbløst, og ikke noget mange kan bakke op om! Men tænker da ikke de 12 klubber her er så dumme, at de tror, at de bare kan præsentere det sådan her, og tro, at de slipper afsted med det! Jeg håber og tror på, at den kære Perez snart vil gå ud og give lidt mere eller ny info omkring hvorfor at det her stunt virkelig ER en nødvendighed, enten grundet en magtkamp, eller andre årsager. Fordi de kan da ikke mene, at nogen har brug for 18+ ekstra om året. 

3 uger 6 dage siden #23 af asp3200
​Nu ændre Uefa også system 24/25, så alle er i samme pulje.

Hvad fanden sker der for verden:(

3 uger 6 dage siden #24 af Henke
Det er kommet frem i flere medier, at 11 ud af de 12 klubber er kommet til den erkendelse, at de aldrig vil kunne indhente Real Madrids forspring af CL-titler, og har derfor ønsket at starte en ny turnering, hvor alle starter på 0.

Det er i denne situation, at Florentino Perez skulle have vist storsind, for bl.a. at stoppe de klynkende røster fra Katalonien.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.