Officielt: Real Madrid deltager i Europæisk Superliga

1 år 4 uger siden #61 af Real HWL

Thomaskjensen post=136117 skrev: Kan det være deres måde at lægge et veto mod planerne for CL?

Lad os være mere nuanceret end formanden af DBU som har næsen rigtig langt oppe i UEFA.

Alle har næsen godt nede i lommen på UEFA og FIFA, så der er ingen der tør sige noget. Hele systemet er til at kaste op over. Der er ingen i hele fodboldverden der har sagt stop over for de rådne forbund. De kan bryde menneskerattighederne uden der er nogen der tør sige noget. Over 6000 mennesker er døde, og der er ikke en kæft der gør noget.

Det hele blev ødelagt da klubber uden nogen form for historie solgte deres sjæl til rigmænd. Havde UEFA taget deres egen FFP regl seriøst, så var vi heller ikke kommet hertil. Eller hvis de måske havde fundet en god løsning for alle i et nyt CL format, det er jo tydeligt at klubberne ikke er blevet hørt. UEFA har lavet et skod format med flere kampe, så de kan tjene flere penge. Så hvis det handler om at vælge side i den her debat, så er jeg Real Madrid fan til den dag jeg ikke trækker vejret, til helved med UEFA og FIFA.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 uger siden #62 af Caspern

Thomaskjensen post=136122 skrev:

Caspern post=136119 skrev:

Thomaskjensen post=136117 skrev: Kan det være deres måde at lægge et veto mod planerne for CL?

Lad os være mere nuanceret end formanden af DBU som har næsen rigtig langt oppe i UEFA.

​Hvis det man gerne vil nedlægge veto imod er, at man skal kvalificere sig gennem den nationale liga, så taber projektet allerede der. 

Man kan være uenig i udformningen af CL, og der har stensikkert været en kamp mellem mindre og store hold - som der burde. Men at bryde det helt centrale princip, at det er resultaterne på banen, der tæller, det er no go.

​Nu er "Champions" leauge jo allerede udvandet nok da det jo efterhånden er top 4 i de store ligaer der kommer med hvert år, uden at jeg ved tror jeg ikke det er der skoen trykker. 
Uden en koefficient, eller en fordel til de store hold risikere RM enten at spille 10 totalt ligegyldige kampe, eller i den anden grøft at møde 10 storhold og risikere ikke at kvalificere sig til slutspillet. 
Personligt syntes jeg det er fedt at vide at de 8 "største" klubber ikke kan møde hinanden i gruppespillet i dag, og at de 8 "mindste" klubber er garanteret 2 kampe mod en storklub, en ude, og en hjemme. 

Er der seriøst ingen af jer der stiller spørgsmålet om hvorfor UEFA laver disse ændringer? Penge penge penge... 
Vi kommer at gå fra et gruppespil hvor alle klubber spiller 6 kampe, det er 32 klubber, det er 192 kampe der skal vises på TV. I det nye format som jeg forstår det snakker vi 36 klubber der hver spiller 10 kampe, det er 360 kampe på TV. penge penge penge... 

​Kan du forestiller dig, hvem det er, de blandt andet gerne ville tjene penge til? De store klubber. 

Vi kan sagtens diskutere formater, struktur og balancen mellem gode og mindre gode hold. Det er en fuldstændig legitim og nødvendig diskussion. Men jeg synes ikke, det er en legitim diskussion, om man skal kvalificere sig gennem den nationale liga eller om man får pladsen foræret, fordi man var et stort hold for 20 år siden. Det har trods alt været svært for de store engelske og italienske hold at nå top 4, og det har været fedt at se fx Atalanta spille noget bragende godt fodbold.

Det er trods alt heller ikke længere tid siden, at vi blev slået ud af Ajax, som næppe ville få mulighed for at deltage i denne turnering.

1 år 4 uger siden #63 af Ramos4

Real HWL post=136125 skrev:

Alle har næsen godt nede i lommen på UEFA og FIFA, så der er ingen der tør sige noget. Hele systemet er til at kaste op over. Der er ingen i hele fodboldverden der har sagt stop over for de rådne forbund. De kan bryde menneskerattighederne uden der er nogen der tør sige noget. Over 6000 mennesker er døde, og der er ikke en kæft der gør noget.

Det hele blev ødelagt da klubber uden nogen form for historie solgte deres sjæl til rigmænd. Havde UEFA taget deres egen FFP regl seriøst, så var vi heller ikke kommet hertil. Eller hvis de måske havde fundet en god løsning for alle i et nyt CL format, det er jo tydeligt at klubberne ikke er blevet hørt. UEFA har lavet et skod format med flere kampe, så de kan tjene flere penge. Så hvis det handler om at vælge side i den her debat, så er jeg Real Madrid fan til den dag jeg ikke trækker vejret, til helved med UEFA og FIFA.

​Fordi UEFA og FIFA er noget skod, vil du blindt supporte Real Madrid til den dag du dør? Selvom Perez lige nu har vendt det spanske fodboldforbund ryggen, alle resterende spanske klubber og skider på vores historie i Champions League? All right. 

At FFP ikke bliver overholdt er et kæmpe problem - men det her er da ikke løsningen. At UEFA ikke tør at gå op imod de store klubber, gør da ikke at de store klubber nu er gode fordi de gerne vil bryde ud og tjene flere penge. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018
Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

1 år 4 uger siden #64 af Bismo

Ramos4 post=136127 skrev:

​Fordi UEFA og FIFA er noget skod, vil du blindt supporte Real Madrid til den dag du dør? Selvom Perez lige nu har vendt det spanske fodboldforbund ryggen, alle resterende spanske klubber og skider på vores historie i Champions League? All right. 

At FFP ikke bliver overholdt er et kæmpe problem - men det her er da ikke løsningen. At UEFA ikke tør at gå op imod de store klubber, gør da ikke at de store klubber nu er gode fordi de gerne vil bryde ud og tjene flere penge. 

​Hvordan har Perez vendt det spanske fodboldforbund ryggen?! Intentionen var da at fortsætte med at spille i ligaen. Det er UEFA og forbundet, der har besluttet at alle tre tophold i Spanien skal smides ud af ligaen som straf. 
Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, JesperThomsen, Estadio Santiago Bernabéu

1 år 4 uger siden #65 af Caspern
Ved at devaluere den nationale liga? Hvis man ikke længere er afhængig af den nationale liga for at nå cl, så skaber man da nogle helt skæve incitamenter i sin deltagelse i selv samme nationale liga. Det sekund mesterskabet er væk har man intet at spille for.

1 år 4 uger siden #66 af Real HWL

Ramos4 post=136127 skrev:

Hvorfor har de vendt dem ryggen? mig bekendt skulle turneringen spilles så man også kan deltage i den hjemlige liga plus CL. Men det kommer jo heller ikke dertil. UEFA og FIFA er jo mester i diktatur, så mon ikke de får deres vilje som de altid gør. Men jeg syntes de 12 klubber skal have en medalje for forsøget. Men når alle parter er færdig med at spille med musklerne, så håber jeg at man kan sætte sig ned og finde en fornuftig løsning. Det er jo heller ikke tilfældigt at udbryderligaen bliver annonceret samme dag som Uefa præsentere deres skod format af det nye CL.

Selfølgelig vil klubberne gerne tjene flere penge ligesom Uefa og fifa gerne vil.

Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Bismo, JesperThomsen

1 år 4 uger siden #67 af Ramos4
Jamen det ville da også være super fair konkurrence at lade Real Madrid, Barcelona og Atletico konkurrere i La Liga, når de tjener så meget mere end de andre spanske hold.

Sevilla vinder da hvert fald aldrig en titel nogensinde så. Det er at vende alle de andre spanske hold ryggen, at sige at man laver en turnering som de andre spanske hold aldrig kan komme med i. Måske én kan blive inviteret. Hele ligaen og CL og EL bliver jo også kraftigt devalueret ved en evt. SL. Det giver så de andre spanske europæiske deltagere endnu færre penge, mens top 3 i Spanien skummer fløden endnu mere. 

Ellers er der det modsatte eksempel, hvor ligaerne bliver fuldstændigt ligegyldige for SL klubberne.

Hvis vi får en dårlig sæsonstart, så stiller vi jo bare med reserver resten af sæsonen. Vi er garanteret SL for evigt alligevel.

Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Ramos4.

1 år 4 uger siden #68 af Fondo_Sur
Det er en tabt sag. De må stoppe “showet” og UEFA må tilbyde noget bedre.

Der er også for mange kampe: løsning den nationale liga skal have færre hold (evt 16) og Champions League må udvides en smule = man beholder charmen og man får flere europæiske topkampe, der er er efterspurgt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

1 år 4 uger siden #69 af Thomaskjensen
Fedt nok med den her debat, ingen der bliver sure eller fornærmer hinanden. Det kan jeg godt lide.

Swiss-systemet virker spændende, men svært at føre ud i livet når det er 26 kampe hver uge :(

@Real HWL, jeg mente ikke nede i pungen, men "brown-nosing".

@Caspern, flere ligegyldige kampe kommer jo netop ikke generere flere penge, det de vil med en superliga er at der skal være flere kampe mellem de store og så skider de på resten (det er svinsk, ulækkert og uværdigt).

Som jeg forstår det så er LaLiga imod dette (superligaen) de fordømmer det vidst officielt tilmed. Men igen hvor er LaLiga om Barca, RM og AM ikke spiller i ligaen?
Hvor er de store landshold om de 12 største klubber ikke er med, hvem kan tage det seriøst?

Eneste der er sikkert at magtbalancen bliver rykket lige meget hvordan dette ender, ver det FN det her så havde der været krig.
Nogen føler sig trådt på, jeg skal ikke sige hvem.

1 år 4 uger siden #70 af Thomaskjensen

Fondo_Sur post=136132 skrev: Det er en tabt sag. De må stoppe “showet” og UEFA må tilbyde noget bedre.

Der er også for mange kampe: løsning den nationale liga skal have færre hold (evt 16) og Champions League må udvides en smule = man beholder charmen og man får flere europæiske topkampe, der er er efterspurgt.

​OG der rammer du sømmet lige på hovedet! 

1 år 4 uger siden #71 af Ramos4
Jeg er slet ikke optimistisk omkring at de kan finde en løsning.

Når der står SÅ store penge på spil, hvorfor skulle de her 12 udbrydere så komme krybende tilbage?

Ja, normalt tænkende mennesker vil kunne se idéen i at blive i Champions League, fordi det er der historien er, men amerikanske og russiske og arabiske ejere vil da skide på det. Det er forretningsfolk, ikke sportsfolk.

Det her ender kun godt, hvis de engelske fans får smidt deres ejere ud. Og evt. indfører noget 51-49 ejerskab som i Tyskland.

At vi så skal trækkes med Perez indtil han dør, er så vores hovedpine.

1 år 4 uger siden #72 af Fondo_Sur

Thomaskjensen post=136135 skrev:

Fondo_Sur post=136132 skrev: Det er en tabt sag. De må stoppe “showet” og UEFA må tilbyde noget bedre.

​OG der rammer du sømmet lige på hovedet! 

​Tak! 

Frygter dog at Florentino ikke rykker sig overhovedet. Han har det med at følge sine egne idéer til fulde, hvilket man så det med stadionrenovationen. 

Det er sku bekymrende, fodbold bliver aldrig det samme, hvis “Superleague” bliver en realitet. 

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.