Officielt: Real Madrid deltager i Europæisk Superliga

1 år 4 uger siden #97 af PMO
Nu hvor de engelsk klubber trækker sig en efter en, ser det ud til projektet dør hurtigt - og godt for det. Men Perez skal smutte fra RM. Han er en skændsel og personligt ønsker jeg ikke længere at se RMs kampe, med ham som præsident.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano7, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 uger siden #98 af Estadio Santiago Bernabéu
Hvis en klub tjener flere penge end den kan bruge på løn, så bliver pengene brugt et andet sted. De ligger ikke bare i klubben til evig tid.

I en konkurrencestyret verden (som ESL kommer til at blive), så vil klubberne forsøge at udkonkurrere hinanden. Dette gør de bedst ved at have de bedste spillere og vinde titlen. Hvordan får de så de bedste spillere? Transfers. Eftersom alle klubber kan love cirka den samme løn til spillere, så kommer det an på klubbens tiltrækningsevne og transferbeløbet.

Transferbeløbet vil gå til en mindre klub. Ofte en klub udenfor Super League. Klubberne udenfor Super League kommer til at sælge spillere for langt højere beløb end de tidligere har haft muligheden for. Dette skyldes to ting:
1. Super League holdene tjener flere penge og har dermed flere penge at bruge.
2. Super League holdene er bundet af et lønloft og kan ikke hæve spillernes løn udover en vis grænse og dermed skal pengene bruges et andet sted.

De første par år vil vi med sikkerhed ikke se lønloftet have nogen effekt fordi lønloftet på 55 % af 400 millioner Euro er en del mere end 75 % af 120 millioner Euro. (Tallene er taget fra Madridista.dk's artikel og er ikke nødvendigvis den fulde sandhed men et estimat.)

1 år 4 uger siden #99 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=136227 skrev: Hvis en klub tjener flere penge end den kan bruge på løn, så bliver pengene brugt et andet sted. De ligger ikke bare i klubben til evig tid.

I en konkurrencestyret verden (som ESL kommer til at blive), så vil klubberne forsøge at udkonkurrere hinanden. Dette gør de bedst ved at have de bedste spillere og vinde titlen. Hvordan får de så de bedste spillere? Transfers. Eftersom alle klubber kan love cirka den samme løn til spillere, så kommer det an på klubbens tiltrækningsevne og transferbeløbet.

Transferbeløbet vil gå til en mindre klub. Ofte en klub udenfor Super League. Klubberne udenfor Super League kommer til at sælge spillere for langt højere beløb end de tidligere har haft muligheden for. Dette skyldes to ting:
1. Super League holdene tjener flere penge og har dermed flere penge at bruge.
2. Super League holdene er bundet af et lønloft og kan ikke hæve spillernes løn udover en vis grænse og dermed skal pengene bruges et andet sted.

De første par år vil vi med sikkerhed ikke se lønloftet have nogen effekt fordi lønloftet på 55 % af 400 millioner Euro er en del mere end 75 % af 120 millioner Euro. (Tallene er taget fra Madridista.dk's artikel og er ikke nødvendigvis den fulde sandhed men et estimat.)

Alle de klubber der har en rigmand som ejer vil jo lige præcis ikke sende pengene videre i systemet. For guds skyld.
Se på United, Arsenal, Liverpool. De er blevet købt som en forretning og for at tjene penge til ejerne. Ikke for at købe spillere for at forstærke trupperne. Det har de engelske fans klaget over i årevis. ​

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018

1 år 4 uger siden #100 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=136229 skrev: Alle de klubber der har en rigmand som ejer vil jo lige præcis ikke sende pengene videre i systemet. For guds skyld.
Se på United, Arsenal, Liverpool. De er blevet købt som en forretning og for at tjene penge til ejerne. Ikke for at købe spillere for at forstærke trupperne. Det har de engelske fans klaget over i årevis. ​

Fair nok. De engelske hold er ikke ejet af fans.

Tror du ikke at transferpriserne kommer til at stige som en konsekvens af at Super League klubberne har flere penge at bruge af?

1 år 4 uger siden #101 af Dios
​@ Modtaget. Jeg forstår hvad du siger, men hvorfor ikke de vilde protester, da de virkelige rigmænd ødelagde den fodbold som du elsker? Da de engelske klubber solgte deres sidste respekt og blev privatejet der døde fodbolden for mig. Det ser vi jo også med priserne nu.

For mig at se ligger den lige til højrebenet. Forbyd egenkapital. De penge klubben tjener kan man bruge. Ellers må man sparer op og håbe man kan tjene flere op ved at have sportslig succes. Det er jo netop grunden til specielt Perez er i front med det her. Forstår så bare ikke hvorfor han så godt vil have alle de ulækre ejere fra de andre klubber med. Det er faktisk derfor jeg er rigtig meget i tvivl. Perez gør det selvfølgelig fra et økonomisk synspunkt med Real briller på, og vil lukke det gab der er op til de rige ejere. 
Jeg er nok bare ikke fan af nogle modellerne, hvis jeg skal tage stilling til det hele nu tror jeg. 

Fodbolden vil dø - ligesom boligmarkedet også gør på et tidspunkt. Sådan er det jo med kapitalisme, men det var jo heller ikke holdbart det UEFA har gang i. Og specielt ikke med den nye ordning. Jeg elsker små hold kan drille, men flere små hold med i turneringen vil højst sandsynligt give færre penge i toppen. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 år 4 uger siden #102 af Ramos4

Dios post=136240 skrev: ​@

Modtaget. Jeg forstår hvad du siger, men hvorfor ikke de vilde protester, da de virkelige rigmænd ødelagde den fodbold som du elsker? Da de engelske klubber solgte deres sidste respekt og blev privatejet der døde fodbolden for mig. Det ser vi jo også med priserne nu.

For mig at se ligger den lige til højrebenet. Forbyd egenkapital. De penge klubben tjener kan man bruge. Ellers må man sparer op og håbe man kan tjene flere op ved at have sportslig succes. Det er jo netop grunden til specielt Perez er i front med det her. Forstår så bare ikke hvorfor han så godt vil have alle de ulækre ejere fra de andre klubber med. Det er faktisk derfor jeg er rigtig meget i tvivl. Perez gør det selvfølgelig fra et økonomisk synspunkt med Real briller på, og vil lukke det gab der er op til de rige ejere. 
Jeg er nok bare ikke fan af nogle modellerne, hvis jeg skal tage stilling til det hele nu tror jeg. 

Fodbolden vil dø - ligesom boligmarkedet også gør på et tidspunkt. Sådan er det jo med kapitalisme, men det var jo heller ikke holdbart det UEFA har gang i. Og specielt ikke med den nye ordning. Jeg elsker små hold kan drille, men flere små hold med i turneringen vil højst sandsynligt give færre penge i toppen. 

​Jamen så er vi meget enige.

Netop, indfør den "tyske" model med 50+1.
Fodboldklubber bør ikke handle om overskud til ejere. 

Jeg var også medfølende da Glazers overtog United. United har altid været mit hjerte nær. Men det er klart, at det først kommer rigtig tæt på nu.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 år 4 uger siden #103 af BBB

Dios post=136240 skrev: ​For mig at se ligger den lige til højrebenet. Forbyd egenkapital. 

Du kan ikke have en klub uden egenkapital. Tænker du på pengeoverførsler fra ejerne?

Hvis ESL var blevet virkelighed, så ville jeg betragte RM som LA Galaxy. De spiller i en anden verden end min lokale klub. RM vil - llgesom LA Galaxy - stadig kunne købe spillere fra min lokale klub.

Jeg er dog slet ikke så romantisk, at jeg ikke tror, at Brøndby, FCK eller FCN ville takke ja til 400 millioner euro over tre år, vis de fik tilbuddet. De klubber er sgu ligeså griske som alle andre klubber.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

1 år 4 uger siden #104 af Dios
​@BBB.

Ja, jeg tænker på pengeoverførsler fra ejerne. Da Abramovich f.eks. betalte de godt og vel 3 milliarder som Chelsea havde i gæld. Det er jo i virkeligheden det der gør forskellen på transfermarkedet. Forstår slet ikke hvorfor det overhovedet er muligt nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.