Officielt: Real Madrid deltager i Europæisk Superliga

1 år 4 uger siden #85 af Zyconith
Fy for fanden.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 uger siden #86 af Real HWL

Thomaskjensen post=136146 skrev: @Caspern, Ikke sikker på jeg forstår, eller jeg har udtrykt mig dårligt. (meget muligt)

Min pointe har hele tiden været den samme som Real HWL og Bismo nu kommer med :)
Ikke at tro på den udlægning UEFA kommer med, for de er ikke det mindste bedre selv.
Undskylder på forhånd om jeg misforstår jeres indlæg.

Vi er helt enige, jeg kan heller ikke udstå UEFA. Og de slipper alt for billigt i den her sag. Og det er typisk UEFA, i stedet for at starte en dialog, så går de helt over i den anden boldgade og tager som det første alle spillerne som gidsler. Jeg kan slet ikke have det. For mig handler det her om meget mere end en udbryder Liga som jeg også er modstander af.

Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

1 år 4 uger siden #87 af Ramos4

Real HWL post=136151 skrev:

Thomaskjensen post=136146 skrev: @Caspern, Ikke sikker på jeg forstår, eller jeg har udtrykt mig dårligt. (meget muligt)

Min pointe har hele tiden været den samme som Real HWL og Bismo nu kommer med :)
Ikke at tro på den udlægning UEFA kommer med, for de er ikke det mindste bedre selv.
Undskylder på forhånd om jeg misforstår jeres indlæg.

Vi er helt enige, jeg kan heller ikke udstå UEFA. Og de slipper alt for billigt i den her sag. Og det er typisk UEFA, i stedet for at starte en dialog, så går de helt over i den anden boldgade og tager som det første alle spillerne som gidsler. Jeg kan slet ikke have det. For mig handler det her om meget mere end en udbryder Liga som jeg også er modstander af.

​Nå ja, det er UEFA der ikke vil dialog. Det er ikke de forrædere der for en uge siden sagde at de var helt med på de nye ændringer (Agnelli og Woodward bl.a.) og så ud af det blå trækker sig fra ECA og laver en udbryder liga. 

Det er meget muligt det handler mere om principper og magt for nogen klubbers vedkommende. Men hvis ikke det her kan løses rimelig hurtigt, så står vi i lort til halsen. Og det er en situation de 12 founding members har skabt. Tror du selv at Glazers, Kroenke, Abramovich og co. vil stikke halen imellem benene og indgå dialog med UEFA nu? Og sige farvel til udsigten til milliarder garanteret hvert år?

Tror du papa Perez pakker sig helt sammen og dropper sin årelange drøm?

Det havde jo været reelt, hvis de her 12 klubber havde fremlagt en solidarisk plan, som ligner den nuværende model, med fair mulighed for deltagelse. Måske med nogle tweaks for at booste økonomien.

Men at lave en liga hvor 15 hold altid skal være med, sælge rettighederne til amerikanske og saudi arabiske tv-stationer og lade JP Morgan finansere det...det er jo ikke et modbud til Champions League. Det er en radikal ændring af alt hvad fodbold har været i 150 år. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018
Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

1 år 4 uger siden #88 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=136144 skrev: I frygt for at blive begravet på side 7, skriver jeg alligevel dette:

European Super League er Real Madrids redning

Uden denne turnering, vil Premier League trække fra økonomisk og vi ender med at blive en forhenværende storhold.

​Come on. United og Arsenal er laaangt fra at være storhold. City er endelig i deres første semi under Pep. Tottenham? Lol. 

Selv PSG med deres oliemilliarder og Neymar og pis og lort, har ikke vundet CL endnu. 

1 år 4 uger siden #89 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=136155 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=136144 skrev: I frygt for at blive begravet på side 7, skriver jeg alligevel dette:

Uden denne turnering, vil Premier League trække fra økonomisk og vi ender med at blive en forhenværende storhold.

​Come on. United og Arsenal er laaangt fra at være storhold. City er endelig i deres første semi under Pep. Tottenham? Lol. 

Selv PSG med deres oliemilliarder og Neymar og pis og lort, har ikke vundet CL endnu. 

1. Jeg skrev om fremtiden. Du nævner fortiden.
2. Jeg skrev “trækker fra økonomisk.”

Hvorfor er det interessant at fokusere udelukkende på Pep Guardiola?

Vi ved alle sammen godt at hvis vi ikke kan tilbyde de største spillere en konkurrencedygtig trup og en attraktiv løn, så vælger de at skrive under et andet sted. Og så bliver truppen endnu mindre konkurrencedygtig. Og så stopper vi lige så stille med at vinde titler.

Den nye turnering har endelig indført lønloft!

Den nye turnering har endelig gjort op med UEFA’s og FIFA’s monopol!

Fodboldreglerne kan omskrives hvis det giver mening. Pengene vil blive i klubberne og holde sig væk fra den cancer vi har set igennem årtier fra UEFA og FIFA. Og eftersom der er er lønloft, så vil langt flere penge dryppe ned på hold udenfor ESL.

Det eneste problem med den her liga er følelsen af retfærdighed. Hvorfor kan der ikke bare rykke to hold ud af ligaen hvert år? Det ville også skabe nogle spændende oprykningskampe blandt vinderne af La Liga, Premier League, Serie A, Bundes og den franske. Jeg tror argumentet er at produktet skal holdes i høj kvalitet så man altid ved hvor man kan finde den bedste fodbold.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 år 4 uger siden #90 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=136162 skrev:

Ramos4 post=136155 skrev:

1. Jeg skrev om fremtiden. Du nævner fortiden.
2. Jeg skrev “trækker fra økonomisk.”

Hvorfor er det interessant at fokusere udelukkende på Pep Guardiola?

Vi ved alle sammen godt at hvis vi ikke kan tilbyde de største spillere en konkurrencedygtig trup og en attraktiv løn, så vælger de at skrive under et andet sted. Og så bliver truppen endnu mindre konkurrencedygtig. Og så stopper vi lige så stille med at vinde titler.

Den nye turnering har endelig indført lønloft!

Den nye turnering har endelig gjort op med UEFA’s og FIFA’s monopol!

Fodboldreglerne kan omskrives hvis det giver mening. Pengene vil blive i klubberne og holde sig væk fra den cancer vi har set igennem årtier fra UEFA og FIFA. Og eftersom der er er lønloft, så vil langt flere penge dryppe ned på hold udenfor ESL.

Det eneste problem med den her liga er følelsen af retfærdighed. Hvorfor kan der ikke bare rykke to hold ud af ligaen hvert år? Det ville også skabe nogle spændende oprykningskampe blandt vinderne af La Liga, Premier League, Serie A, Bundes og den franske. Jeg tror argumentet er at produktet skal holdes i høj kvalitet så man altid ved hvor man kan finde den bedste fodbold.

Jamen det bliver da også skide sjovt at se de samme 15 hold hvert år. De nationale ligaer bliver fuldstændig sekundære. SL kampene bliver kl. 15 om eftermiddagen.

Du har ret. Det bliver perfekt.

1 år 4 uger siden #91 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=136202 skrev: Jamen det bliver da også skide sjovt at se de samme 15 hold hvert år. De nationale ligaer bliver fuldstændig sekundære. SL kampene bliver kl. 15 om eftermiddagen.

Jeg synes du skal tage en pause. Jeg har ikke skrevet at det bliver perfekt. Venligst lad være med at proppe ord i munden på mig. Jeg synes også der er noget fundamentalt forkert i at man udvander de store kampe og at man ikke kan rykke ud af ligaen. Venligst læs hvad jeg skriver.
Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

1 år 4 uger siden #92 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=136203 skrev:

Ramos4 post=136202 skrev: Jamen det bliver da også skide sjovt at se de samme 15 hold hvert år. De nationale ligaer bliver fuldstændig sekundære. SL kampene bliver kl. 15 om eftermiddagen.

Jeg synes du skal tage en pause. Jeg har ikke skrevet at det bliver perfekt. Venligst lad være med at proppe ord i munden på mig. Jeg synes også der er noget fundamentalt forkert i at man udvander de store kampe og at man ikke kan rykke ud af ligaen. Venligst læs hvad jeg skriver.

​City har haft oliemilliarder i hvad, 10+ år nu? Og det har resulteret i to CL semifinaler. PSG har været i én finale.
Hvad er det præcis vi skal stoppe?

Hvis det hele handlede om FFP og lønloft, så havde der jo ikke været en eneste klage fra nogen fan i verden.

Du må nok lige forklare hvordan penge "drypper ned" på de andre klubber uden for Super League. Via transfers eller hvad? Jamen halleluja. Der er stadig et lønloft på 55%, så medmindre man køber en masse spillere, der vil acceptere en lav løn, så kommer der jo ikke flere transfers af den her grund.

Men fedt at være en lille klub og både skulle håbe på transfer fra de store OG samtidig være udelukket fra nogensinde at spille mod dem.

Vi får formentlig aldrig United, Barcelona, Madrid at se på dansk grund igen. Men ja, fedt for vores klub :) Wuhu, fodbolden er reddet. For os.

1 år 4 uger siden #93 af Dios
​@ Hvad er det helt præcist du synes er skadelig eller andet for fodbolden med den nye model? Jeg synes ikke jeg kan gennemskue dine pointer. Jeg læser egentlig bare for at observere. Jeg er selv rigtig meget i tvivl. 
Jeg køber hverken Daniel eller Estadio Santiago Bernabeú's argumenter. De har lyst dem fint op, men er stadig ikke overbevist. Du virker utrolig negativ omkring det hele, så vil bare hører hvorfor du er helt oppe at kører når jeg ikke er :)

Personligt synes jeg det er lidt af en falliterklæring, at tage de historisk bedste hold med. Hvad fanden skal Arsenal, Milan, Inter osv. med for. Om det er dem eller Atalanta er jeg sgu lidt ligeglad med. For netop de hold vil jo komme til at ligne et hold fra Ukraine ift. eliten. Man får måske et højere bundniveau, men i min verden ikke nok og skørt at have dem med som fyld. 

Til gengæld kunne det være stort, hvis holdene så frasiger sig TV rettighederne i deres hjemlige ligaer, så ligaerne samtidig vil blive oprustet, for ellers får vi bare et endnu større gab imellem toppen og bunden. CHL indtægterne til f.eks. Sevilla vil jo falde markant, da turneringen ikke vil være nær så attraktiv. 

Ellers kan jeg ikke rigtig overskue konsekvenserne for det. Fodbold er til for fans siger mange, men hvorfor er det så mange fans er så sure? Min første indtryk var negativt, men er glad for UEFA bliver sat lidt på plads. En bund korrupt organisation, som aldrig håndhæver deres egne regler. De er jo om nogen grunden til Real Madrid går forrest i det her projekt. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

1 år 4 uger siden #94 af Zyconith
​Det viser bare igen hvad Florentino Perez er lavet af. Ingen kærlighed til fodbolden, kun sin egen magt og prestige.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 1 år 4 uger siden ved Zyconith.

1 år 4 uger siden #95 af 9eren
Det kan blive Florentinos ende pls pls pls pls

Madridista desde 1989
Yo no cumplo años, cumplo temporadas!

1 år 4 uger siden #96 af Ramos4

Dios post=136220 skrev: ​@

Hvad er det helt præcist du synes er skadelig eller andet for fodbolden med den nye model? Jeg synes ikke jeg kan gennemskue dine pointer. Jeg læser egentlig bare for at observere. Jeg er selv rigtig meget i tvivl. 
Jeg køber hverken Daniel eller Estadio Santiago Bernabeú's argumenter. De har lyst dem fint op, men er stadig ikke overbevist. Du virker utrolig negativ omkring det hele, så vil bare hører hvorfor du er helt oppe at kører når jeg ikke er :)

Personligt synes jeg det er lidt af en falliterklæring, at tage de historisk bedste hold med. Hvad fanden skal Arsenal, Milan, Inter osv. med for. Om det er dem eller Atalanta er jeg sgu lidt ligeglad med. For netop de hold vil jo komme til at ligne et hold fra Ukraine ift. eliten. Man får måske et højere bundniveau, men i min verden ikke nok og skørt at have dem med som fyld. 

Til gengæld kunne det være stort, hvis holdene så frasiger sig TV rettighederne i deres hjemlige ligaer, så ligaerne samtidig vil blive oprustet, for ellers får vi bare et endnu større gab imellem toppen og bunden. CHL indtægterne til f.eks. Sevilla vil jo falde markant, da turneringen ikke vil være nær så attraktiv. 

Ellers kan jeg ikke rigtig overskue konsekvenserne for det. Fodbold er til for fans siger mange, men hvorfor er det så mange fans er så sure? Min første indtryk var negativt, men er glad for UEFA bliver sat lidt på plads. En bund korrupt organisation, som aldrig håndhæver deres egne regler. De er jo om nogen grunden til Real Madrid går forrest i det her projekt. 

Det handler udelukkende om penge. Og når Perez snakker om at redde fodbolden. Jeg kunne brække mig. Han tænker kun på at redde Real Madrid. Udelukkende.

Jeg er nok fodboldfan først og så Madrid-fan second.

Det er kvalmende med amerikanske tilstande og en gruppe på 12 der har udråbt sig selv til founders. Det er klart en økonomisk fantastisk idé - for OS - for 12 klubber. Men det er usolidarisk, det har intet med rigtig konkurrence at gøre.​

Og så føler jeg særligt med de engelske fans, der i forvejen har set deres arbejderklubber bliver overtaget af udenlandske rigmænd, der tager penge til sig selv af klubbernes overskud.

Simpelt :)

Og min respekt for folk, der kun tænker på Real Madrid og hvordan det vil påvirke os, men ikke tænker på hele økosystemet i fodbold på verdensplan, kan ligge på et meget lille sted.

Jeg er parat til aldrig at støtte den her klub igen, så længe Perez er i spidsen. Fodbold er noget romantisk for mig. Det er fair konkurrence. Det er ikke NBA. Men fair play til dem, der elsker den amerikanske model. Fodbold er bare noget helt andet for mig.

Edit: Jeg vil personligt skide på vores hjemlige liga i DK det meste af tiden, men fodbold handler vel for fanden om at alle kan møde alle, hvis de er gode nok det pågældende år. Alle de drømme man tager fra alle de klubber og alle de mennesker, det kan jeg slet ikke være med til. Tænk hvor stort det har været for OB, bare at besøge Bernabéu og så endda vinde. De snakker kraftedeme stadig om det. Nu er der 5 hold der kan inviteres om året. Sheesh. Det bliver jo nok aldrig lige OB :D

​Perez har fuldstændig undervurderet hvad menigmand vil have. Han troede han snakkede på fans vegne. Han snakkede så på...ingens vegne. Businessmænd i 12 klubber har fejlvurderet hvad fans vil have.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.