Officielt: Real Madrid deltager i Europæisk Superliga

3 uger 6 dage siden #37 af Real HWL

PMO post=136092 skrev: ​https://youtu.be/SigvDl14tAU

Mere trist bliver det ikke. Har Perez virkelig været blandt dem som har presset på for dette, kan jeg godt forstå han fik valget overstået hurtigt. 

slet. 

Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved Real HWL.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 6 dage siden #38 af Thomaskjensen
Perez luftede ideen i 2009 og klubberne har længe ligget i krig med UEFA, UEFA har som altid skidt på de vigtige medlemmer, og i de vigtige mener jeg dem der generere indtægter, som gør at UEFA tjener rigtig mange penge til dem selv.

Ideen med UEFA er jeg 100% med, men når de er så korrupte og samtidig udvander CL når vi har EL så bakker jeg op om dem der siger fra.

Klubberne har tidligere raslet med sablerne over for UEFA men de har ikke lyttet, FFP er jo bare en af de mange latterlige "regler" der er kommet til som ikke har virket efter hensigten.

Det er på tide at UEFA fatter hvad de er (ikke er) uden de 15 største klubber i Europa, uden dem er de en fnalling som bedst.
Ja jaaa, UEFA er et demokrati, og de tilgodeser masserne, fremmer sporten bla bla bla. Ja Koroption er de gode til, det har de jo lært af FIFA.
De glemmer dog at disse 15 klubber formentligt generere 80% af alle indtægter, og derfor måske skulle havde noget at have sagt, men de er igen og igen blevet ignoreret og modarbejdet. Om UEFA fik det som de ville skulle det til eksempel være forbudt at købe spillere af hinanden om man spiller CL.

Jeg er meget imod en europæisk superliga, men jeg er også ekstrem træt af UEFA.
Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved Thomaskjensen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, Bismo

3 uger 6 dage siden #39 af Real HWL

PMO post=136092 skrev: ​https://youtu.be/SigvDl14tAU

Mere trist bliver det ikke. Har Perez virkelig været blandt dem som har presset på for dette, kan jeg godt forstå han fik valget overstået hurtigt. 

Tænker alle på direktionsgangen har kendt til det her inden valget, det er jo ikke noget han har fundet på i nat.

Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved Real HWL.

3 uger 6 dage siden #40 af 9eren
Det eneste argument for at lave en superliga jeg kan godkende er at billetterne bliver fordelt bedre mellem klubberne til en finale

Hugol. 32 años con el mejor club del mundo.
Agent for Aquinas American School/Getafe Internacional (14-17 år) David Aznar
Il mio nome é Guiseppe Meazza

3 uger 6 dage siden #41 af Cristiano7
Vi risikerer at blive smidt ud af Champions League på fredag.

Flere af klubberne i SuperLeague har ikke engang vundet Champions League (Atletico, Tottenham, Man City og Arsenal) lololol.

Flere af klubberne risikerer at misse ud på CL i næste år pga. dårlig placeringer (Juventus, Tottenham, Liverpool, Arsenal, Chelsea) lololol.

3 uger 6 dage siden #42 af Ramos4

Thomaskjensen post=136097 skrev: Perez luftede ideen i 2009 og klubberne har længe ligget i krig med UEFA, UEFA har som altid skidt på de vigtige medlemmer, og i de vigtige mener jeg dem der generere indtægter, som gør at UEFA tjener rigtig mange penge til dem selv.

Ideen med UEFA er jeg 100% med, men når de er så korrupte og samtidig udvander CL når vi har EL så bakker jeg op om dem der siger fra.

Klubberne har tidligere raslet med sablerne over for UEFA men de har ikke lyttet, FFP er jo bare en af de mange latterlige "regler" der er kommet til som ikke har virket efter hensigten.

Det er på tide at UEFA fatter hvad de er (ikke er) uden de 15 største klubber i Europa, uden dem er de en fnalling som bedst.
Ja jaaa, UEFA er et demokrati, og de tilgodeser masserne, fremmer sporten bla bla bla. Ja Koroption er de gode til, det har de jo lært af FIFA.
De glemmer dog at disse 15 klubber formentligt generere 80% af alle indtægter, og derfor måske skulle havde noget at have sagt, men de er igen og igen blevet ignoreret og modarbejdet. Om UEFA fik det som de ville skulle det til eksempel være forbudt at købe spillere af hinanden om man spiller CL.

Jeg er meget imod en europæisk superliga, men jeg er også ekstrem træt af UEFA.

​Så de store klubber skal have flere penge? De tjener i forvejen flere penge på billetter, præmiepenge, sponsorer og trøjer end de andre. Alt handler ikke om penge. Det er en sport. Uden de små hold er der ingen sport. Og uden fans er der ingen sport.

Irritation over at FFP ikke bliver håndhævet er en fin pointe, men at starte en udbryderliga udelukkende med fokus på penge uden at spørge nogen fans først? Det er jo som at bekæmpe rotter i dit hus ved at brænde huset ned.

Edit: Lad os bare lege med tanken og sige at de 15 klubber står for 80% af indtjeningen. Hvilken nød er det lige Real Madrid eller Manchester United lider? Klubber der tjener 1000 gange mere end nogle ad de mindre hold i CL. Skal vi have ondt af dem? Alle de engelske hold er efterhånden ejet af rigmænd, udelukkende med økonomisk gevinst for øje. Har du ondt af Glazer-familien?

Det her har intet med sport at gøre imo.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Sidste redigering: 3 uger 6 dage siden ved Ramos4.

3 uger 6 dage siden #43 af Numeredoce
​Hvis dette bliver en realitet er jeg 100% færdig med Real Madrid. Ikke flere kampe, ikke flere trøjer, ikke flere grunde til at følge med i nyhederne omkring klubben.

Det er til dels forståeligt, hvis man er utilfreds med noget omkring CL. Men at lave sin egen lukkede turnering? Og papa Perez har presset på for det?

Det har ellers været hyggeligt de sidste 14-15 år. Men... 

I'm out.

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn, JesperThomsen, Ramos4

3 uger 6 dage siden #44 af Estadio Santiago Bernabéu
Er der nogen der kan svare på om det her er et Perez projekt, der har vokset sig større og større eller om Real Madrid blot er med på legen og tilfældigvis har Perez som første præsident for ESL?​

3 uger 6 dage siden #45 af baggins
​ifølge Jesper Møller betyder udelukkelsen af UEFA og udmeldelsen af CHL at spillernes kontrakter frafalder.
Så kan de 12 klubber lære det, hvis det er tilfældet. Jeg kommer aldrig til at støtte dette projekt. Jeg er komplet ligeglad hvem af holdende der vinder den liga - den for aldrig samme betydning som La Liga og CHL. 

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, andreashn, Ramos4

3 uger 6 dage siden #46 af JesperThomsen
​Hvem herinde har trykket unfollow på Real Madrids sociale medier idag?

Uanset om den nye liga kommer så bliver det aldrig godt igen mellem UEFA og de 12 hold.. hvem trækker sig først?! Jeg tror ikke på at 3 af de 4 semifinale hold bliver smidt ud på fredag. Det bliver en vild uge!

3 uger 6 dage siden #47 af Ramos4
Selv hvis det ikke bliver til noget, så har jeg svært ved at se mig selv gå tilbage til at heppe på det her "hold". Og jeg kan slet ikke se hvordan Liverpool-fans eller United-fans med stolte arbejderrødder, kan lade som om intet er sket, når de er ejet af pengegriske amerikanere.

Perez og 'the big 6' har vist deres hånd meget tydeligt nu. Som fan forstår man da nu, at det aldrig har handlet om een, men udelukkende om penge.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018.
Følgende bruger(e) sagde tak: baggins, andreashn, JesperThomsen

3 uger 6 dage siden #48 af Thomaskjensen
Eller som at åbne vinduerne da der er for meget røg i huset :)

Vil lige skrive igen så jeg ikke bliver misforstået, jeg syntes det her er en MEGET dum ide!

CL 2024 blev godkende i fredags, og offentliggjort i dag. www.uefa.com/insideuefa/news/0268-1213f7...ons-to-be-introduce/

Jeg ved faktisk ikke hvilket format jeg er mest imod, men sat lidt på sin spids kunne RM risikere at skulle møde City, PSG, Dortmund, Juventus og Porto på udebane. På hjemmebane kunne vi så få Brøndby, Genk, Djürgården, Vitesse og et hold fra Ukraine. (undskyld Brøndby fans).

Hvor fedt er det lige?

Det her er 100% et oprør mod CL 2024/25.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, JesperThomsen

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.