Pérez i interview: Fodbolden vil dø uden Super League

5 år 2 måneder siden #145 af Bismo

I sidste ende er fodbold et produkt og en forretning. Du er overrasket over, at forretningsmanden Perez vurderer, at visse kampe er mere attraktive (globalt) end andre?

Du tror måske, at UEFA er en flok bold romantikere ligesom fansene? Der er intet chokerende ved de her kalkuler. Det er samme årsag til at UEFA nu vil udvide CL igen igen.

På det højeste niveau har fodbold altid handlet om penge.
Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 2 måneder siden #146 af Fondo_Sur

Estadio Santiago Bernabéu post=136402 skrev: ​Link til TV2. Interview med Perez i går aftes:

sport.tv2.dk/fodbold/2021-04-22-det-staa...sig-fra-super-league

Officielt er der stadig 12 hold i ESL eftersom ingen af klubberne har endnu købt sig ud af den kontrakt som de underskrev i weekenden.

Er nysgerrig. Har du det fint med den udtalelse? 

5 år 2 måneder siden #147 af Estadio Santiago Bernabéu

Bismo post=136407 skrev: #7

I sidste ende er fodbold et produkt og en forretning. Du er overrasket over, at forretningsmanden Perez vurderer, at visse kampe er mere attraktive (globalt) end andre?

Du tror måske, at UEFA er en flok bold romantikere ligesom fansene? Der er intet chokerende ved de her kalkuler. Det er samme årsag til at UEFA nu vil udvide CL igen igen.

På det højeste niveau har fodbold altid handlet om penge.

Korrekt. Men det er også naturligt nok at der er ramaskrig og en masse folk, der råber højt. Det er jo et kup. Og et kup der er blevet præsenteret på en egoistisk måde.

5 år 2 måneder siden #148 af -#7-
​@Bismo

Jeg er overrasket over at Perez er så ufatteligt snæversynet, og så meget ude af trit med virkeligheden, at han i ramme alvor kan stå og advokere for så ekstrem en grad af eksklusion og elitisme. Han står jo og snakker som om at alle Real Madrid fans, og fodboldfans generelt, er på hans side, selvom de sidste 3 dage helt utvetydigt har vist noget andet. Hans kommentar om Chelsea og deres fans var jo som andre har nævnt, nærmest som taget ud af munden på USAs forrige præsident. 

Jeg er ikke bare en blåøjet fodboldromantiker, jeg er sgu da ligeså vel som dig og alle andre klar over at fodbold OGSÅ er benhård business, men som jeg skrev, så skal det jo ikke komme ud på at det bliver enten eller, som det altså bliver med sådan en liga. Hvad tror du ikke billetpriserne bliver i sådan en liga? Det bliver ikke den gængse fan som får råd, det bliver de rige turister og sponsorer, og hvordan bliver stemningen på stadion så? Hvad tror du ikke der sker med fodbolden når stemningen er væk? Hvis du har set fodbold det sidste års tid så har du svaret. De tidlige kampe mod de andre store hold, vil altså hurtigt komme til at ligne kampe mod Gladbach eller hvad ved jeg, når "glansen" af sådan en liga ligesom har aftaget. 

Og jeg ser det også flere steder, at folk tror at fordi man kritiserer Perez, jamen så må man jo automatisk være på "den anden side", altså UEFA, men sådan forholder det sig jo ikke. Jeg kan heller ikke klare UEFA og Aleksander Ceferin, eller FIFA og Infantino, de er MINDST ligeså sleske som de her ejere og præsidenter, men jeg er nødt til at tro på at man kan og skal finde løsningen i fællesskab med dem, det her med at køre fuldstændig soloridt holder ikke. 

DC19

5 år 2 måneder siden #149 af Dios
​Det er sjovt, for det er godt nok svært ikke at lyde hyklerisk i sådan en her debat. 

Alle dem som er oppe i det røde felt. Skal i se VM næste år? Jeg tror nemlig ikke fodbold er for alle dem som er døde i kampen for at sikre de "gode" kampe. Alt har sin pris, og alle har deres kampe at tage. 
Jeg kan bare ikke forstå hvordan den her Super League er så meget værre end så meget andet i fodbolden. Hvor er sloganet: fodbold er til alle når der skal deles TV penge ud? Dem der sælger bedst får flest penge, men det er sgu da uretfærdigt overfor de mindre attraktive klubber. Her er der jo en kæmpe skævvridning og egentlig ligeså ødelæggende for de hjemlige ligaer. 

Igen er jeg ikke fortaler for ligaen, men finder det bare hyklerisk :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Petroleum, Bismo, El Siete, Estadio Santiago Bernabéu

5 år 2 måneder siden #150 af Estadio Santiago Bernabéu

Fondo_Sur post=136408 skrev:

Estadio Santiago Bernabéu post=136402 skrev: ​Link til TV2. Interview med Perez i går aftes:

sport.tv2.dk/fodbold/2021-04-22-det-staa...sig-fra-super-league

Officielt er der stadig 12 hold i ESL eftersom ingen af klubberne har endnu købt sig ud af den kontrakt som de underskrev i weekenden.

Er nysgerrig. Har du det fint med den udtalelse? 

Godt spørgsmål! Tænker du på udtalelsen om at ingen af klubberne har meldt sig ud endnu?

Jeg støtter 100 % loven. Hvis vi tager Joel Glazer som eksempel. Han har i tre år samarbejdet med Perez om at skabe denne udbryderliga. Han indgår en aftale på skrift om at man starter denne liga uanset hvilket udbryd, der kommer, fra befolkningen og fans og at man skal betale en kæmpe bøde for at melde sig ud. Hvis han underskriver den i weekenden (for 4 dage siden) og bagefter, offentligt, trækker klubben ud af samarbejdet, så er det vel fair nok at sige at han endnu ikke har betalt for at melde sig ud.

Jeg støtter ikke at man har forsøgt at lave en liga, hvor man ikke kan rykke op eller ud fra. Og jeg ville da aldrig nogensinde smide klubber ind i en lukket liga baseret på deres omsætning. Hvis det endelig skulle være, så skulle man kvalificere sig gennem sportslige resultater. Og selv der ville jeg frygte at interessen for kampene og ligaen vil være dalende, hvis de store hold hele tiden møder hinanden. Er NFL spændende? Hvis NFL er spændende, så kan ESL også være spændende. Men jeg synes ikke NFL er spændende.

5 år 2 måneder siden #151 af Real HWL

Dios post=136413 skrev: ​Det er sjovt, for det er godt nok svært ikke at lyde hyklerisk i sådan en her debat. 

Alle dem som er oppe i det røde felt. Skal i se VM næste år? Jeg tror nemlig ikke fodbold er for alle dem som er døde i kampen for at sikre de "gode" kampe. Alt har sin pris, og alle har deres kampe at tage. 
Jeg kan bare ikke forstå hvordan den her Super League er så meget værre end så meget andet i fodbolden. Hvor er sloganet: fodbold er til alle når der skal deles TV penge ud? Dem der sælger bedst får flest penge, men det er sgu da uretfærdigt overfor de mindre attraktive klubber. Her er der jo en kæmpe skævvridning og egentlig ligeså ødelæggende for de hjemlige ligaer. 

Tænk hvis man havde fået samme reaktion fra fodboldverden som den vi lige har set nu, da man fandt ud af at folk dør som fluer mens de gør klar for UEFA og FIFA. Hyklerisk verden vi lever i!

Sidste redigering: 5 år 2 måneder siden ved Real HWL.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Bismo, El Siete, JesperThomsen

5 år 2 måneder siden #152 af Fondo_Sur

Real HWL post=136416 skrev:

Dios post=136413 skrev: ​Det er sjovt, for det er godt nok svært ikke at lyde hyklerisk i sådan en her debat. 

Tænk hvis man havde fået samme reaktion fra fodboldverden som den vi lige har set nu, da man fandt ud af at folk dør som fluer mens de gør klar for UEFA og FIFA. Hyklerisk verden vi lever i!

​Det er ikke hykleri. Det er bare noget andet. Dubai er fjern fra almindelige mennesker mens deres fodboldklub er noget af det vigtigste i deres liv.

Florentino er blevet symbolet på en “ond udvikling”. Jeg er personligt bekymret for Real Madrid image for Florentino lader som om ingenting er sket. 

5 år 2 måneder siden #153 af Administrationen

Fondo_Sur post=136419 skrev:

​Det er ikke hykleri. Det er bare noget andet. Dubai er fjern fra almindelige mennesker mens deres fodboldklub er noget af det vigtigste i deres liv.

Florentino er blevet symbolet på en “ond udvikling”. Jeg er personligt bekymret for Real Madrid image for Florentino lader som om ingenting er sket. 

​Du bør egentlig være mere bekymret for dit eget image med sådan en udtalelse. Så fordi Dubai er langt nok væk, så betyder menneskerettigheder, ordentlige arbejdsforhold osv. ikke noget? Er Madrid tæt nok på, så det ville betyde noget, hvis der døde tusindvis af arbejdere under renoveringen af stadion?
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 år 2 måneder siden #154 af Petroleum
NFL, NBA, NHL, MLB... der er eddermame mange penge i de ligaer, og der er ved at komme det i MLS. Ingen oprykkere eller nedrykkere. Masser af fans - i de 4 førstnævnte i hvert fald. 
Hvis de kan få det til at fungere, så ville ESL vel også kunne. Holdene i ESL ville endda have de nationale ligaer ved siden af. Jeg ville ikke gide at se de samme hold mod hinanden hvert år, siger vi alle, men alligevel følger vi med i de nationale ligaer. Her er der kun 3 nye hold hvert år, hvor ESL ville have 5. 

Der skal ændres noget i UEFA. Det nye CL format bliver efter min mening forfærdeligt. Så mange ekstra hold... CL skal kun være for de bedste af de bedste. Ikke for "best of the rest". For mig er det en ommer. Få klubberne med i dialogen, som Pep foreslår. 

5 år 2 måneder siden #155 af Thomaskjensen
Jeg havde regnet med at jeg skulle få mere over nakken for min udtalelse, den var bevidst på kanten, jeg husker også OB i 94, jeg husker næsten alle Danmarks kampe under EM i 92, jeg husker de fleste CL finaler Real har vundet de sidste 10 år, men kan ikke på stående fod huske hvem vi spillere mod hvilket år.

Min pointe er ikke at det format Perez kommer med er det rigtige, men jeg er mindst lige så meget mod CL2024 planerne, det bliver næsten dobbelt så mange kampe, i dag er gruppespillet 8 grupper * 6 kampe * 4 hold = 192 kampe.
I 2024 er der 36 hold der hver spiller 10 kampe, det er 360 kampe...

Jeg bryder mig bestemt ikke om eksklusivitet, men ser ingen pointe i at hele turneringen handler om at det er de små hold der skal have en oplevelse.

5 år 2 måneder siden #156 af Fondo_Sur

Administrationen post=136421 skrev:

Fondo_Sur post=136419 skrev:

​Du bør egentlig være mere bekymret for dit eget image med sådan en udtalelse. Så fordi Dubai er langt nok væk, så betyder menneskerettigheder, ordentlige arbejdsforhold osv. ikke noget? Er Madrid tæt nok på, så det ville betyde noget, hvis der døde tusindvis af arbejdere under renoveringen af stadion?

​Sikke en kommentar at fyre af, men det er ok. Jeg tilgiver dig. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum