Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #145 af Brylle
​Resultatet er ikke værre end at vi "bare" skal vinde returen. Jeg har lidt svært ved at se hvordan, for de sidste runder har været et Asensio langskud, noget Militao i sidste minut osv der har skabt målene. Det er svært at pege på et "det her skal lykkes hvis der skal mål på kontoen". Jeg har det stadig sådan, at så længe Benzema og Vinicius er klar og friske, så kan alt ske, men jeg har et håb om at der bliver rystet i posen. Gerne generelt i sæsonen. Jeg vil hellere se at man prøver at få Camavinga og/eller Valverde 100% ind på holdet end at blive ved med noget der ikke helt virker. Det løser dog ikke alle problemerne og jeg har svært ved at se hvad der lige skal til. Hvis Isco, Hazard eller Bale på magisk vis kunne finde tilbage til deres gamle niveau, så var den sikker, men det er nok for meget at bede om :D 

Vi blev så meget domineret at man heller ikke kan blæse fuldkommen til angreb fra start i returkampen, men noget arbejdsraseri fra Camavinga og Valverde foran en Kroos ville måske ikke være helt dumt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #146 af Dios
​Jeg er sådan set enig med Ancelotti i at stå i et lavt blokforsvar, da han slet ikke har formået at sætte holdet op til at konkurrere med toppen på bolden. Vi så det også imod Inter. 
Der hvor kæden bare falder af, og man virkelig kan se hvor taktisk forældet en træner han er, er hans opstilling. For hvad var planen med Kroos og Modric? Ingen er dynamiske til at drive den ud af presset, og selvom Vinicius har haft en god efterårssæson, så kan man også se hvor langt han er fra toppen. Vinicius spiller mere for at trække kort på modstanderen, og Asensio er jo på ingen måder stærk nok individuelt til den her taktik. 
Vores kanter blev matchet på fart og Benzema var konstant i undertal, så hvad var hele meningen med at stille op på den her måde? Vores midtbane vil imod alle hold blive overmatchet på fysik og heldigvis spiller Casemiro en af hans bedste kampe i denne sæson, som holder os inde i kampen, men ellers er det jo selvmord at stille så defensivt op i den formation. Det gav mening for 10 år siden med Ronaldo og Bale på kanterne. Nu ligner det et sørgeligt forsøg på at genskabe noget som ikke kan genskabes. 

Vi kan sagtens tale om spillernes individuelle niveau, men under de her omstændigheder er det bare svært at gøre noget rigtigt. Carvajal spiller forfærdeligt, men han er overfor ham vi alle ønsker til sommer. Det siger sig selv han kommer i problemer og specielt når Mbappé ikke skal tænke på det defensive med det forfærdelige forsøg Real Madrid kom med offensivt, eller mangel på samme. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Dios.

4 år 5 måneder siden #147 af JesperThomsen
​Jeg kunne desværre ikke se kampen i går, men kan konstatere at i de sidste 4 kampe har RM scoret 1 mål i alt… Der skal ske noget til sommer, Perez! 

4 år 5 måneder siden #148 af Sebberg

Fondo_Sur post=145896 skrev: Ok, hvem var træner da Real Madrid slog Bayern 0-4?

Og hvad kaldte Guardiola Real Madrid efter kampen? Et hold af atleter. 

Og det hold er fuldkommen modsat det, vi har i dag. 

Real Madrid begyndte at spille anderledes for nogle år siden, da man mistede sin fart. Taktikken er stort den samme som da man vandt Champions League i 17/18 sæsonen. Man havde allerede problemer med at følge med tempoet dengang. Kan du huske, hvor Tottenham satte os til vægs på tempo. Kan du huske, hvordan Bayern dominerede os i begge kampe. Eller hvordan Juventus dominerede returopgøret. Eller hvordan Liverpool satte sig på første halvleg i finalen. Og lige siden er holdet bare blevet langsommere. 

Fair at være frustreret, men lad lige være med at give analyser som du ikke ved noget om - din pointe om at holdet ikke prøvede at score. Det er en kæmpe bortforklaring. Spillerne blev overmatchet. PSG var forberedte på kontraerne. Vinicius blev dobbeltdækket og  Benzema og Asensio blev løbet op hele tiden. 

Og der kom selvsagt intet pres fra Kroos og Modric. 

Der skete til gengæld noget da Valverde kom ind. Og ham får vi brug for i returen. 

​Jeg skal forsøge at holde mig inden for skiven, men jeg er rimelig rystet over din måde at betragte fodbold på. 

Lad mig gøre én ting klart for dig: Hvis du tophold møder hinanden i en kamp med noget på spil, og det ene hold ender med tre skud (nul på kassen) i alle 90 minutter, så er overmatching ikke problemet. Så er det indstillingen til kampen.

Det er ikke en analyse. Det er et faktum. Det er statistik. Du kan jo prøve at finde den kamp, hvor PSG sidst har holdt en modstander på tre skud udenfor målrammen. Eller hvornår vi sidst har haft så lidt. Please vis mig det.

PSG, City, Bayern og alle andre topklubber indkasserer chancer, når de spiller mod alle hold i deres respektive ligaer, så når vi ikke kan spille os frem til én chance, så er det simpelthen ikke, fordi vi er overmatchet. Som tidligere nævnt hjælper det naturligvis ikke, at vi har så svage individuelle præstationer, men det er til syvende og sidst den taktiske disposition og den manglende reaktion fra træneren - præcis som vi så det mod Athletic. 

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #149 af 9eren
Åhhh. Altså 0-0 resultatet havde været et langt federe udgangspunkt.

Det var faktisk en ordentlig mavepuster at se Mbappe juble så voldsomt over den scoring. Men hold da op en spiller vi potentielt kan komme til at få. Jeg stoler ikke på han kommer før han sidder med Perez og en kuglepen!

4 år 5 måneder siden #150 af Daniel

Lars1991 post=145878 skrev: ​En ting vil jeg dog sige.. jeg er stadig ikke imponeret af Hakimi. Jo jo, han var da markant bedre end Carvajal men det skal der da ikke meget til. I en kamp hvor PSG sidder på alt og Hakimis styrke skulle være offensivt. Så ser jeg stadig ikke det helt vilde i ham :D Der kom da flere spændende ting fra Nuno Mendes over i den anden side. Men jeg ved godt det en upopulær mening og jeg har heller ikke set hans liga kampe. Kun når han har spillet imod os for Inter og nu for PSG.

​Hakimi spillede en suveræn kamp defensivt på Vini Jr. Det gjorde faktisk ondt at se på in mente de spillere, Real Madrid råder over på samme position i form af Dani Carvajal og Lucas Vázquez. 

Jeg tog i hvert fald mig selv i at tænke: Han kan jo det hele ham her. Han er fremragende offensivt og dygtig/snu defensivt. Det vidste vi - os sofaseere - selvfølgelig godt inden gårsdagens kamp, hvorfor det selvfølgelig bare er en ekstra bet, at Real Madrid følte sig nødsaget til at sælge ham for at holde økonomien oven vande i corona-pandemien.

For mig var Hakimis (manglende) offensive udtryk i gårsdagens kamp i højere grad et resultat af PSG's taktik på dagen. De havde ingen grund til at investere offensivt over vores venstre side. Hvorfor kompromittere sig selv defensivt overfor fartmonstre som Mendy og Vini Jr.? De satsede i stedet for på vores svage højre side, og det var bare kløgtigt sat op af Poch, om end det ikke var overraskende. Asensio blev udstillet. Og Carvajal blev udstillet. Det var deres gameplan, og den udførte de til UG, kryds og slange.  

4 år 5 måneder siden #151 af Sebberg

Daniel post=145905 skrev:

Lars1991 post=145878 skrev: ​En ting vil jeg dog sige.. jeg er stadig ikke imponeret af Hakimi. Jo jo, han var da markant bedre end Carvajal men det skal der da ikke meget til. I en kamp hvor PSG sidder på alt og Hakimis styrke skulle være offensivt. Så ser jeg stadig ikke det helt vilde i ham :D Der kom da flere spændende ting fra Nuno Mendes over i den anden side. Men jeg ved godt det en upopulær mening og jeg har heller ikke set hans liga kampe. Kun når han har spillet imod os for Inter og nu for PSG.

​Hakimi spillede en suveræn kamp defensivt på Vini Jr. Det gjorde faktisk ondt at se på in mente de spillere, Real Madrid råder over på samme position i form af Dani Carvajal og Lucas Vázquez. 

Jeg tog i hvert fald mig selv i at tænke: Han kan jo det hele ham her. Han er fremragende offensivt og dygtig/snu defensivt. Det vidste vi - os sofaseere - selvfølgelig godt inden gårsdagens kamp, hvorfor det selvfølgelig bare er en ekstra bet, at Real Madrid følte sig nødsaget til at sælge ham for at holde økonomien oven vande i corona-pandemien.

For mig var Hakimis (manglende) offensive udtryk i gårsdagens kamp i højere grad et resultat af PSG's taktik på dagen. De havde ingen grund til at investere offensivt over vores venstre side. Hvorfor kompromittere sig selv defensivt overfor fartmonstre som Mendy og Vini Jr.? De satsede i stedet for på vores svage højre side, og det var bare kløgtigt sat op af Poch, om end det ikke var overraskende. Asensio blev udstillet. Og Carvajal blev udstillet. Det var deres gameplan, og den udførte de til UG, kryds og slange.  

​Og så tænker jeg vel også, at valget om angrebsside ikke er så svært, når man har Mbappé i den ene side og Di Maria i den anden :-) 

4 år 5 måneder siden #152 af Daniel

Sebberg post=145906 skrev:

​Og så tænker jeg vel også, at valget om angrebsside ikke er så svært, når man har Mbappé i den ene side og Di Maria i den anden :-) 

​Præcis. Det var ikke overraskende. Det overraskende var, at Ancelotti, taktisk, ikke havde set det komme og valgte at starte med Asensio, som var en overflødig størrelse. Det havde klædt vores italienske træner at starte med Valverde, når han alligevel gik med så defensivt et udtryk. 

Om det havde ændret kampens udfald? Det må forblive ved gisninger (jeg tror det nødvendigvis ikke), men vi savnede Valverdes fysiske presens i gårsdagens kamp.

Det her er selvfølgelig bare én eller to af gårsdagens utallige observationer, men jeg forsøger at holde mig i skindet for nu. Jeg deltager heldigvis en vis podcast, hvor jeg kan harcelere senere på dagen ;-)

4 år 5 måneder siden #153 af Sebberg
​Jeg vil glæde mig til at høre podcasten, men bare et hurtigt svar på dit indlæg. Måske kan bruge pointen :-D

Det er interessant med Valverde, for selvom Zidane til sidst hang mig langt ud af halsen, så ville han utvivlsomt have kørt en 4-4-2 i går med Valverde, hvis indgangsvinkel også havde været at spille på en uafgjort.

Og det er vel dér, vi finder det største problem fra gårsdagens kamp: At taktikken og startopstillingen var som to puslespilsbrikker, der ikke passede sammen. Med andre ord: Du skal sætte dit hold efter din taktik, og på det parameter fejlede Ancelotti big time i går. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Dios, Kiwes

4 år 5 måneder siden #154 af Petroleum
​Der var mange problemer i går. Et var vores dynamik på midtbanen - vi blev overrendt som mod Chelsea. Et andet var vores højreback. Et tredje var de mærkelige dispositioner fra vores træner.

Men det altoverskyggende problem, for mig, var, at vi ikke kunne stykke 5 afleveringer sammen. vi blev ved med at smide den væk! kæft det var pinligt! det er jo alene af den grund, at vi har den midtbane vi har - de er pasningssikre og kan styre spillet. Det kunne vi ikke i går. Vi blev åbenbart skræmte af det høje, hårde presspil. Til grin. Fede valverde ind i stedet for Modric så vi kan løbe med dem. Og hvorfor kommer Hazard ikke ind før? Vi skulle bruge en som kunne holde på bolden. Vinicius er normalt farlig, men når han ikke spiller godt, som i går, så skal han jo ikke spille bare for at spille. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Elto92

4 år 5 måneder siden #155 af DeLaRed

​Vini gjorde det dog ogsaa fandens nemt for Hakimi at se godt ud igaar. Hans driblinger var alt for nemme at laese, og kom i de fleste tilfaelde i situationer hvor Hakimi havde en til to forsvars spillere bag sig, hvilket gjorde at han kunne satse i tacklinerne. Der hvor vini virkelig fejlede var hans utrolig daarloge beslutninger naar det endelig var mulighed for en kontra, han gjorde paa ingen maade livet svaert for Hakimi og co. Dermed ikke sagt at Hakimi ikke spillede godt, men det var en nem modstander at se godt ud overfor, som paa ingen maade var hjulpet af en svagt spillende Mendy.

Donde está la biblioteca?

4 år 5 måneder siden #156 af Lars1991

Det rigtigt nok at de spillede meget mere i vores højre-side, men der var jo situationer hvor Hakimi udfordrede eller prøvede at skabe noget, og det lykkedes ikke rigtig for ham. Ja han pakkede Vini, men det er der altså også mange backs i den spanske liga der har gjort på det seneste. Han er ikke i særlig god form. Og igår fik han jo heller ikke mange chancer hvor han havde en fordel i duellen pga den måde vi spillede på. Men ja, vidste da godt der er nogen der synes han er spektakulær, jeg har bare personligt ikke set det store lys i ham endnu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum