Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #181 af 9eren
Jeg tror chancen for at han forlænger er der og chancen for at han smutter videre er der også. Men der er andre muligheder end Madrid på programmet. De bliver også nævnt!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 5 måneder siden #182 af Jbner
​https://en.as.com/en/2022/02/16/soccer/1645019860_869066.html 
Jeg er heller ikke 100% sikker på at Mbappe kommer før han er offentliggjort, men hvorfor pokker skulle han tale stort set flydende spansk hvis han ikke har tænkt sig at skifte til klubben?

4 år 5 måneder siden #183 af Fondo_Sur
Dios

Altså man kan ikke vide med sikkerhed, hvordan udfaldet ville være, hvis man valgte anderledes på trænerposten - det var bare det omkring, hvad man tror på.

Og ja, vi er nok enige i, at Florentino har bestemt og bestemmer for meget i de sportslige beslutninger. Dem har han ikke så meget forstand på. Vi havde dog et slagkraftigt hold for 10 år siden, og det var måske mere held end forstand fra hans side. DET man dog havde var nye, unge, sultne spillere, og det har man ikke nu!

Camavinga er simpelthen ikke god nok endnu. Han har sejlet og skal tilpasse sig til spansk fodbold i de kommende år - hvis han overhovedet kommer til det. Der var vel 50 bedre midtbanespillere at hente, men det er jo typisk Florentino at hente hypede spillere. Valverde har været skadet og ude af form, han fik chancen mod Villarreal, men der failede han fuldkommen under deres pres. Carvajal er blevet langsom og ganske enkelt kluntet med bolden, straffesparket på Mbappé er hvad man kan forvente. Og tænk at man må skifte Vasquez ind fordi førstevalget sejler. Det kostede os et mål i sidste ende omend Mbappé også var heldig med at skuddet blev rettet af. Mendy mangler touch, og Marcelo mangler alt andet. Trioen på midten er blevet endnu svagere. Rodrygo er en kantspiller uden gennemslagskraft, en ligegyldig mellemstation. Asensio laver for mange boldtab og er alt for begrænset i sit spil. Bale og Hazard er i kategori for sig selv. Gutierrez er god, men har jo været ude med maveonde i langt tid. Blanco aner vi meget lidt om. Det kan være, at det er en stor fejl, at han ikke har spillet nok, men vi aner ikke, hvordan han har spillet til træning.

Ancelotti er konservativt indstillet, men det har der været en god grund til. Han blev ansat i sommers, og fik ikke rigtigt et ord indført i forhold til transfers. Ja, jeg har svært ved at bebrejde ham, især hvis han vinder os et mesterskab, så bebrejd Florentino i stedet.

Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #184 af 9eren

Jbner post=145948 skrev: ​https://en.as.com/en/2022/02/16/soccer/1645019860_869066.html 
Jeg er heller ikke 100% sikker på at Mbappe kommer før han er offentliggjort, men hvorfor pokker skulle han tale stort set flydende spansk hvis han ikke har tænkt sig at skifte til klubben?

​han lærte vel ikke spansk som 15 årig for at flytte ti Madrid og spille for klubben.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #185 af 9eren
PSG kæmper hårdt videre på at få Mbappe til at forlænge kontrakt

4 år 5 måneder siden #186 af Lars1991

9eren post=145951 skrev: PSG kæmper hårdt videre på at få Mbappe til at forlænge kontrakt

Har de ikke gjort det siden i sommers?

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #187 af 9eren

Lars1991 post=145952 skrev:

9eren post=145951 skrev: PSG kæmper hårdt videre på at få Mbappe til at forlænge kontrakt

Har de ikke gjort det siden i sommers?

​de vil give ham endnu mere nu. 
​https://m.bernabeudigital.com/revistas-de-prensa/portada-i-as-i-el-psg-contraataca-278612
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 5 måneder siden #188 af 9eren
Og for at det ikke skal være nok vil den franske præsident også gå ind i sagen og få Mbappe til at blive.

Tænker vi bliver nødt til at finde nogle alternative løsninger og rigtig gode indkøb, skulle Mbappe fejle. Jeg har mange ideer men er jo ikke ligefrem sportsdirektør i Real Madrid.

4 år 5 måneder siden #189 af Dios
​@Fondo_Sur.

Mange spillere blev købt 5 år før vores succes i 2014. Det må vi bare ikke glemme når vi snakker om investeringer i truppen. Jeg klandre Perez ekstremt meget for det sportslige. Lige fra trænervalg til spillere. Det er jo ham der står med ansvaret. Han er som en diktator på godt og ondt, hvis vi ser bort fra mord osv. Han har enestyre, og stort set urørlig på hans position, men han gør utrolig mange gode ting, så man til tider mister fokus og glemmer det vigtigste - nemlig det sportslige. For mig at se, så er han forfærdelig på det sidste punkt, og det er også derfor jeg blev så glad over ham den unge gut ville stille op sidst, som dog måtte trække stikket. 
Når det så er sagt, og vi følger din og DeLaRed's logik, så kan man heller ikke klandre Lucas for hans lave niveau, da det jo ikke er ham som er skyld i han spiller. Vi elsker at sparke ned ad i stedet for at sparke op ad. Det er Perez som har købt Lucas, men Ancelotti som spiller ham. Måske af nød, men når man har en stabil herre som Nacho siddende på bænken, så er det bare svært at bakke op om, at bruge Lucas som 2. valg, hvis du spørger mig. Man får ikke så meget andet end en middelmådig præstation når Nacho bliver spillet, men mange gange får man noget der er langt værre når man bruger Lucas, og hvem falder det tilbage på? 

Lige omkring Camavinga, så er jeg glad for han blev hentet, for til den pris samt hans potentiale, så var det et must. Springet er enormt fra et middelmådigt fransk hold til toppen i spansk fodbold, men han skal bare køres ind, og når man ikke tager chancer andet af nød, så tager tingene længere tid.
Det er bare sjovt, at der bliver talt om, at vores spillere ikke er gode nok, og det er jeg sådan set enig i, men når vi gentagende gange ser ligegyldige backs fra Levante, Granada og den bund pakke vores offensive spillere fuldstændig, så er det måske dem vi skal hente siden de kan overmatche vores offensive spillere? Ellers er vores spillere bare ikke bedre end det? Samtidig med, at specielt DeLaRed taler om Asensio skal på landsholdet, så synes jeg bare det står og bliver en smule ensporet og søgt. Sorry jeg blander ham ind i denne debat, men i har meget ens synspunkter af hvad jeg kan forstå.
En ukendt venstreback fra Psg ødelagde jo vores højreside, men hvad betyder det? Han var i hvertfald ukendt for mig, men vanvittig god og overlegen. Mindede rigtig meget om Mendy - bare med teknik. 

Mit problem med hele problematikken i Real Madrid har altid været den forfærdelige kortsigtet succes man drager konklusioner udfra. Det skinner igennem hos Perez, de trænere han ansætter og alt for mange Madridistas. Er et mesterskab godkendt, hvis det bliver mistet året efter? I mine øjne er det bare et så lavt ambitionsniveau, som kun passer til klubber som Sevilla og Atletico, hvis vi ser i det spanske. Det er ikke klubber, som forventer at vinde et mesterskab med det materiale samt økonomi de har, men den filosofi skal vi simpelthen bare hæves os over når vi ligger i toppen over de bedste økonomier i verden samt de spillere vi henter.
Ja ja, det er da fedt vi står til og vinde et mesterskab denne sæson, men hvad sker der i næste sæson? Man må formode, at Barca og Atletico får langt bedre sæsoner, hvor de begge er under udvikling, men Ancelotti i Real Madrid ændre hverken på system, spillervalg eller noget andet. I Barca er de i gang med at lave deres generationskifte, og Simeone er igang med at implementere en anderledes spillestil. 
Ancelotti har et svært job, og er en utrolig kortsigtet løsning, da ingen storklubber på sigt vil have en resultatsorienteret træner, som har utrolig svært ved at få sine hold til at gå op i en højere enhed. Uden at vide det 100%, så mindes jeg at Ancelotti siden Milan ikke har været i en klub i mere end 2 sæsoner, hvor efter alle har resulteret i en trænerfyring udover i Everton, som også er den suverænt lavest rangeret klub han har trænet. 

Min pointe er jeg klandre Perez for utrolig meget, men derfor har trænerne også et ansvar ligeså vel som spillerne. Alle de problemetikker vi ser holdet have nu var præcis hvad jeg skrev om i sommers. Vi får ikke en træner som udvikler vores hold. Vi får en træner som træder vande og malker det sidste ud af vores stamspillere og vores generationsskifte bliver igen udskudt. Vi får ikke en træner, som forlanger en type spiller, som passer ind i hans system, for han har ikke et system. Når en træner ikke har et system, så skal en spiller som Camavinga erstatte Modric/Casemiro etc. 1 til 1. Og held og lykke med det :D Det bliver grimt, og det er vel også kendetegnet for Camavinga's karriere i Real Madrid indtil videre.
Vi ser vidt forskelligt på det, og det skal der være plads til :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved Dios.

4 år 5 måneder siden #190 af DeLaRed
@Dios

Jeg hopper lige hurtigt ind i debatten for at klargoere at der nu bliver lagt ord i munden paa mig, for i debatten omkring landsholdet, sagde jeg aldrig direkte at Asensio skulle vaere paa landsholdet, men derimod at det at vaere udtaget til det nuvaerende spanske landshold, har meget lidt med kvalitet og form at goere, og derved anser jeg det ikke som det succeskriterie du brugte det som.

Men skal vi tale om landsholdet, saa holder jeg gerne fast paa at der ikke kan vaere nogen med forstand paa fodbold der kan mene at Eric Garcia hverken i sidste eller denne season er en bedre forsvarspsiller end Nacho, saa lige der har vi et aabenlyst eksempel paa at Enrique ikke vaelger de bedste spanske spillere, men derimod de spillere han mener der passer til hans visioner, og fred vaere med det, men dermed kan man bare ikke bruge det som et succeskriterie...det er ihvertfald ikke et bedre succeskriterie, end hvem @Thomaskjensen vaelger til sit manager hold.

Iago Aspas er et andet fantantastisk eksempel paa at Enrique tydeligvis ikke valeger de bedste offensive spillere til landsholdet...

...Saa kan i bare fortsaette jeres debat ;-)

Donde está la biblioteca?
Sidste redigering: 4 år 5 måneder siden ved DeLaRed.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

4 år 5 måneder siden #191 af Thomaskjensen
:) Nej det har du helt ret i.

Seneste FM jeg spillede var 2020, fik starte det igen, og ser at jeg trænede Vallecano og jeg kom til 2030, så der er ikke mange rigtige spillere på holdet ud over Mbappe, Pedri, Camavinga, Havertz, Foden og DeLight. 29/30 vandt holdet med 108 point, 20 ned til Barca. Målscore 126 -13. Spillede 4-3-2-1

Så bed bare Perez at ringe, så skal jeg fortælle ham hvem der har bedst stats i FM 2020...
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

4 år 5 måneder siden #192 af Dios
​@DeLaRed.

Du siger det selv. Spillerne han vælger passer måske ind i hans filosofi, og passer Asensio ikke ind, så præstere han jo på landsholdet som han gør i Real Madrid. Elendigt. Jeg kan bare ikke se hvordan det kan tale til Asensio's fordel ikke at blive udtaget når kvaliteten er så dårlig på landsholdet?.
Jeg har ikke set meget mere end 20 min. med Garcia, så aner intet om ham, men der er absolut intet fremtid i Nacho, så hvorfor dog vælge ham fremfor et talent med fremtid i? Folk med forstand ser jo forhåbenligt længere ud i fremtiden end de næste 2 kampe, og her passer Garcia vel meget bedre ind i planerne end Nacho? 

Nu følger jeg ikke det spanske landshold særlig tæt, men vil da mene, at Aspas helt klart er i toppen af angribere med spansk nationalitet. Det siger nok mere om den kvalitet Spanien har end om Aspas' niveau, men hvem er der dog ellers? Nævner du Morata, så er alt håb ude haha :D Ham der minder en helt del om Benzema for Villarreal er jeg vild med, så ham ville jeg nok gå med, selvom det nok ikke er den type det spanske landshold har aller mest brug for.

Fuck it. Vi er begge enige om, at det spanske landshold er elendigt, og det samme er Asensio og Nacho. Og så kan det godt være vi kan nævne 10 andre på det spanske landshold som heller ikke burde være der, men de skal jo kunne stille op, så nogle skal udtages.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum