- Forum
- Madridista.dk
- Nyheder
- Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler
Optakt: Paris Saint-Germain - Real Madrid, Champions League, ottendedelsfinaler
Men din fremtids taktik holder jo heller ikke, for i så fald kan Real jo bare stille op med et helt Castilla hold ;-) Er sikker på du og jeg er enige i at et hvert godt hold består af en blanding af unge og mere erfarende spillere, og derfor ville en Nacho være guld værd for Enrique, men fedt for Enrique at han har fået 10 års snor til at opbygge et nyt hold, men den slags plads har man jo ikke i Real ;-)
Men vi er helt enige i at Ancelotti godt kunne have gjort det bedre siden December OG vi er også enige om at vi på ingen måde har truppen til at spille med om CHL trofæet, uanset taktik og skader…så langt så godt :D
Donde está la biblioteca?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
“Min pointe er jeg klandre Perez for utrolig meget, men derfor har trænerne også et ansvar ligeså vel som spillerne. Alle de problemetikker vi ser holdet have nu var præcis hvad jeg skrev om i sommers. Vi får ikke en træner som udvikler vores hold. Vi får en træner som træder vande og malker det sidste ud af vores stamspillere og vores generationsskifte bliver igen udskudt.“
Det er bare forkert, og det skrev jeg om i sidste indlæg. Der er ikke en “ny generation”, der bliver holdt nede af Ancelotti. Der er en række unge spillere, der enten ikke er gode nok eller har været ude med skader og dårlig form.
Camavinga har været piv. Man skal først satses på, når man viser tendenser på talent. Det giver heller ikke nogen mening, at man lader Jovic spille i stedet for Benzema for at skifte en gammel stamme ud. For der er ikke nogen af os, der ser det store lys i Jovic endnu. Man kaster ikke et mesterskab væk for at spille med unge, bare fordi de er unge. Nej tak til Arsenal-tilstande.
Du bør ikke sammenligne Real Madrid med Barca eller Atletico. Klubben har sin egen proces.
Hvis man dog griber fat - uden Alba (har kæmpe betydning), Busquets, Alves(!), Pique, Luuk De Jong, Auba, A. Traore (ikke en langtidsløsning) kommer Barca nok ikke i Champions League - det ville nemlig være dumt på den lange bane, for så får man svært ved at holde på de lovende unge spillere og være en attraktiv klub for andre spillere i næste transfervindue. Araujo og Pedri blev hentet af ham den gode scout, der blev ansat af Bartomeu. Scouten er heldigvis blevet hentet af Newcastle nu.
Men, tilbage til snakken, må Real Madrid også holde sig på toppen. Jeg ville tvivle lidt på om, Mbappé vil skifte til Real Madrid, hvis man taber mesterskabet til Sevilla. Vindermentalitet er kernen af Real Madrid - det er det, der gør klubben attraktiv. Man spiller KUN, hvis man er god nok, hvilket Vinicius, Militao og til dels Asensio har været (af mangel på bedre).
Mine tanker går på returopgøret mod PSG. Hvis bernabeu koger over i ægte Galatasaray eller Anfield stil og blæser til angreb, så tror jeg sagtens vi kan ryste dem. Men hvis dette skal være tilfældet, så skal ancelotti droppe stædigheden for en stund og ryste posen.
Ancelotti begik jo en monster brøler ved at smide vasquez overfor mbappe i de døende minutter.
Jeg vil se seværdigt fodbold. jeg vil se seværdige spillere, derfor skal psg videre. yeah I said it. heller at vi ryger ud med æren i behold end at få en øretæver som barca er blevet vant til og spilde unødvendig energi på en turnering som vi -lad os være ærlige - ikke er i nærheden af at vinde lige pt.
- 9eren
- Gæst
-
De er to om ham ved målet. Tænker ikke at Ancelotti skal klandres for at tage en elendig Carvajal ud. Militao var også helt blank i den situation. Problemet lå i at ingen på banen præsterede synderligt flot udover Courtois og måske Casemiro.
så sku det være militso som går ud og skubber... MEN Vasquez bakker altså også adskillige meter :(
Sorry @9eren, men det er noget pjat!!!9eren post=145969 skrev: “ Ancelotti begik jo en monster brøler ved at smide vasquez overfor mbappe i de døende minutter”
De er to om ham ved målet. Tænker ikke at Ancelotti skal klandres for at tage en elendig Carvajal ud. Militao var også helt blank i den situation. Problemet lå i at ingen på banen præsterede synderligt flot udover Courtois og måske Casemiro.
For det foerste ved ALLE at Vazquez er horribelt ringe som back, alene i denne season kan man nemt tilskrive ham skylden for 5-10% af de maal Real har inkasseret.
For det andet saa blir vi noed til at kigge paa situationen, og den starter jo flere meter uden for feltet, hvor Vazquez tillader en naesten stillestaaende Mbappe at gaa stille og roligt ind i feltet med bolden. I den situation ville enhver anden back (inkl. Dani) have forstaaet at i og med Mbappe saenker farten, saa har der vaeret tid til at hans forsvars kollegaer er kommet paa plads i feltet, og derfor skal han for alt i verden presse op paa Mbappe i et forsoeg paa ikke at lade Mbappe komme ind i feltet, og hvis Mbappe saa dribler forbi ham (uden for feltet) saa ved han at Militao er naeste skanse som Mbappe skal forbi. Men istedet bakker og bakker og bakker Vazquez bare ind i feltet og giver Mbappe den tid han skal bruge til at fange ham paa det forkerte ben. Det er simpelthen saa ufattelig urutineret og noget vi ser Vazquez goere gang paa gang paa gang. Kunne Militao maaske have gjort mere i situationen, helt sikkert, men Mbappe skulle jo aldrig have faaet lov til at gaa ind i feltet med bolden uden nogen former for modstand, Militao havde nok haft nemmere ved at haandtere situationen hvis Vazquez slet ikke var der, for Vazquez goer jo intet for at stoppe situationen.
For det tredje, saa spiller Dani helt sikkert en utrolig svag kamp, hvor han begaar et utrolig dumt straffe, MEN da han gaar fra banen staar der stadig 0-0, saa det kan aldrig vaere hans skyld at vi taber kampen. Og hvis vi ser bort fra straffesparket, saa faar Mbappe aldrig en stoerre skud mulighed i hans direkte dueller overfor Dani end han goer i maalsituatonen mod Vazquez.
For det fjerde, Ancelotti skal naturligvis tage dette maal paa sin kappe, da han sidder i en situationer hvor han har Nacho paa baenken, og man kan mene hvad man vil om Nacho paa hoejre backen, men der kan ikke herske nogen tvivl om at han havde vaeret et laaaaangt bedre valg en Vazquez, og han havde aldrig nogen sinde tilladt Mbappe en fri motorvej ind i feltet i den situation!
Saa jo, Ancelotti laver en kaempe broeler ved at saette et af vores svageste defensive led overfor verdens bedste fodboldspiller, det var decideret dumt, og det kostede os en uafgjort!
(Herfra skal vi dog ikke tage noget fra spillerne, som paa naer vores midterforsvar, maalmand og 6'er, alle sammen spillede langt under niveau....men maalet ligger udelukkende paa Ancelotti og Vazquez' skuldre, det kan der ikke herske nogen tvilv om)
Donde está la biblioteca?
Fondo_Sur post=145967 skrev: Nu går jeg lige til sagen. Du skriver:
“Min pointe er jeg klandre Perez for utrolig meget, men derfor har trænerne også et ansvar ligeså vel som spillerne. Alle de problemetikker vi ser holdet have nu var præcis hvad jeg skrev om i sommers. Vi får ikke en træner som udvikler vores hold. Vi får en træner som træder vande og malker det sidste ud af vores stamspillere og vores generationsskifte bliver igen udskudt.“
Det er bare forkert, og det skrev jeg om i sidste indlæg. Der er ikke en “ny generation”, der bliver holdt nede af Ancelotti. Der er en række unge spillere, der enten ikke er gode nok eller har været ude med skader og dårlig form.
Camavinga har været piv. Man skal først satses på, når man viser tendenser på talent. Det giver heller ikke nogen mening, at man lader Jovic spille i stedet for Benzema for at skifte en gammel stamme ud. For der er ikke nogen af os, der ser det store lys i Jovic endnu. Man kaster ikke et mesterskab væk for at spille med unge, bare fordi de er unge. Nej tak til Arsenal-tilstande.
Du bør ikke sammenligne Real Madrid med Barca eller Atletico. Klubben har sin egen proces.
Hvis man dog griber fat - uden Alba (har kæmpe betydning), Busquets, Alves(!), Pique, Luuk De Jong, Auba, A. Traore (ikke en langtidsløsning) kommer Barca nok ikke i Champions League - det ville nemlig være dumt på den lange bane, for så får man svært ved at holde på de lovende unge spillere og være en attraktiv klub for andre spillere i næste transfervindue. Araujo og Pedri blev hentet af ham den gode scout, der blev ansat af Bartomeu. Scouten er heldigvis blevet hentet af Newcastle nu.
Men, tilbage til snakken, må Real Madrid også holde sig på toppen. Jeg ville tvivle lidt på om, Mbappé vil skifte til Real Madrid, hvis man taber mesterskabet til Sevilla. Vindermentalitet er kernen af Real Madrid - det er det, der gør klubben attraktiv. Man spiller KUN, hvis man er god nok, hvilket Vinicius, Militao og til dels Asensio har været (af mangel på bedre).
Jeg synes simpelthen det for let at sige at de unge spillere bare ikke er gode nok - det er jo at stole på Ancelotti beslutninger 100%. Og hvorfor skulle vi det? Han har sit syn på tingene,og det betyder ikke at han tager de rigtige valg hver gang. Det blev jo tydeligt udstillet imod PSG f.eks. Selv hvis startopstilingen kan forsvares, så kan de sene ændringer vel ikke forsvares? Hvorfor skulle vi først skifte ud på midtbanen efter 81 minutter?
Så nej, du kan ikke bare sige at det fordi de yngre kræfter ikke har kvaliteten. Det fordi Ancelotti bedre kan lide rutine og stabilitet.
Du nævner Vinicius, Militao og Asensio som eksempler på spiller der bare har bevist de er gode nok og har taget den vej. Men igen, er det jo kun tilfældigheder at de spiller så meget! Den eneste grund til Militao fik sit gennembrud var fordi Varane og Ramos blev skadet - og så solgt. Vinicius og Asensio er jo det samme, simpelthen fordi der ikke er nogen af konkurrere med. Af nød!
Og læste også du nævnede en Valverde skade som grund til han ikke har fået så meget spilletid - og det jo også noget pjat. Kroos har været længere tid ude med skader end Valverde i den her sæson. Efter Valverde var ude med skade i 4(!) kampe og Kroos kom tilbage (skete omkring samme tidspunkt) har Valverde jo aldrig fået chancen igen. Og han er simpelthen bare fremtiden på Real Madrids midtbane. Giv ham nu noget tillid og stabilitet, så kommer hans egen stabilitet helt sikkert også.
Og så er der Castilla spillerne som Miguel og Blanco som aldrig har fået chancen efter ellers lovende takter. Der er også folk der har snakket om en Santos som aldrig har fået chancen på højrebacken selvom ja.. man burde da tro at det var en mulighed med vores kæmpe problemer der. De spillere kan vi kun gisne om er gode nok eller ikke, men jeg ser ingen grund til at stole blindt på Ancelotti bare fordi han ikke bruger dem. Det simpelthen for naivt.
- Brylle
- Gæst
-
Men sandheden ligger vel et sted midt imellem. Jeg synes måske du negligerer en del problemer her. Miguel har ikke kunne spille og er ved at blive bygget op, så vidt jeg forstår, så det er et skidt argument. Blanco slap fint fra det i få indhop sidste sæson, men ham og Santos spiller altså på et Castilla som ligger nr 14 i den 3. bedste spanske række og altså kun 2 point over stregen. For det første tyder det på at kvaliteten på det hold ikke er ret godt pt og for det andet kan man vel ikke udelukke at der også prioriteres at holde Castilla-holdet oppe i den række. Der er ikke meget afstand fra top og bund, så det kan hurtigt vende og så kan det jo være at vi kommer til at se Santos, Peter, Arribas, Blanco og måske også Miguel hvis han kommer stærkt tilbage. Og hvis ikke de spillere kan gøre det bedre i Segunda B, så kan de heller ikke hjælpe os videre i Champions League og hjælpe med at vinde mesterskabet, tænker jeg.Lars1991 post=145972 skrev:
Fondo_Sur post=145967 skrev: Nu går jeg lige til sagen. Du skriver:
Jeg synes simpelthen det for let at sige at de unge spillere bare ikke er gode nok - det er jo at stole på Ancelotti beslutninger 100%. Og hvorfor skulle vi det? Han har sit syn på tingene,og det betyder ikke at han tager de rigtige valg hver gang. Det blev jo tydeligt udstillet imod PSG f.eks. Selv hvis startopstilingen kan forsvares, så kan de sene ændringer vel ikke forsvares? Hvorfor skulle vi først skifte ud på midtbanen efter 81 minutter?
Så nej, du kan ikke bare sige at det fordi de yngre kræfter ikke har kvaliteten. Det fordi Ancelotti bedre kan lide rutine og stabilitet.
Du nævner Vinicius, Militao og Asensio som eksempler på spiller der bare har bevist de er gode nok og har taget den vej. Men igen, er det jo kun tilfældigheder at de spiller så meget! Den eneste grund til Militao fik sit gennembrud var fordi Varane og Ramos blev skadet - og så solgt. Vinicius og Asensio er jo det samme, simpelthen fordi der ikke er nogen af konkurrere med. Af nød!
Og læste også du nævnede en Valverde skade som grund til han ikke har fået så meget spilletid - og det jo også noget pjat. Kroos har været længere tid ude med skader end Valverde i den her sæson. Efter Valverde var ude med skade i 4(!) kampe og Kroos kom tilbage (skete omkring samme tidspunkt) har Valverde jo aldrig fået chancen igen. Og han er simpelthen bare fremtiden på Real Madrids midtbane. Giv ham nu noget tillid og stabilitet, så kommer hans egen stabilitet helt sikkert også.
Og så er der Castilla spillerne som Miguel og Blanco som aldrig har fået chancen efter ellers lovende takter. Der er også folk der har snakket om en Santos som aldrig har fået chancen på højrebacken selvom ja.. man burde da tro at det var en mulighed med vores kæmpe problemer der. De spillere kan vi kun gisne om er gode nok eller ikke, men jeg ser ingen grund til at stole blindt på Ancelotti bare fordi han ikke bruger dem. Det simpelthen for naivt.
Valverdes skader vender tilbage alt for hyppigt. Derfor er det vigtigt at sørge for, at han bliver helt klar før man belaster noget som helst. Kroos' skadeshistorik taler jo i den grad for, at han kan spille mange kampe i træk, for han er ikke ramt af et eneste tilbagefald og han er sjældent ude. Hvis tilfældet var det samme med Valverde, så ville det være nemmere at sætte ham ind ofte. Jeg tror man passer meget på ham, og så har han heller ikke været helt god nok når han har spillet, men det hænger også sammen med at han skal bruge ekstra kræfter på at passe på Lucas når han spiller, og de har ofte spillet samtidig.
Jeg har svært ved at se hvilke nye spillere, der skulle gå ind og få det gennembrud nu. Det værste er næsten, at man sidder og håbe på at Isco og Bale rammer deres gamle niveau, men hvis det er håbet, så er det meget skidt. Camavinga har ikke været god på det seneste og skal måske spilles i en anden rolle når han spiller i det næste stykke tid, så Casemiro kan være der samtidig og "beskytte" ham lidt. Ceballos tror vi vel ikke på? Rodrygo og Jovic leverer på ingen måde. Et par af mine små håb er på leje i andre klubber med blandet succes, men det er ikke så relevant nu.
Så hvis det var mig, så ville jeg se bort fra Castilla-spillerne og så spørge dig: Hvem udover Valverde mangler du at se mere til?
Han spillede fremragende, da han kom i pausen mod Granada i stedet for Camavinga. Så fik han en startplads mod Villarreal for at spille forfærdeligt.
Jeg ved i øvrigt ikke, hvor du har dine tal fra. Kroos var ude i de første to kampe, mens Valverde var ude i seks kampe. Stort set i hele oktober og november. Også har fået få minutter i måneden efter pga. sin skade og for ikke at forstyrre holdets vilde stime.
Fake news i omløb, Lars :D
Hvordan de præsterer som hold på Castilla er jeg egentlig fløjtende ligeglad med og det har det heller aldrig før betydet noget for individuelle spillere. Hvis der er enkelte lovende talenter skal de da have chancen. Men vi ser som sagt intet til dem i en periode for klubben hvor der er stor brug for dem.
Hvis i tror at grunden til Valverde ikke spiller mere er fordi man vil passe på ham og at Modric-Kroos kun spiller sammen af nød, så fair nok. Det tvivler jeg rigtig, rigtig meget på, men det er der vel ingen af os der ved :D Fakta er at Kroos har været utilgengænglige på grund af sygdom/skade i flere kampe i den her sæson end Valverde. Bare for at sætte ting i perspektiv.
Lad os se mere til Valverde som 8'er. Ikke back, ikke kant. Lad ham nu spille hvor han er bedst, så leverer han også (ved ikke hvordan du kan sige han spiller forfærdeligt imod Villareal.. ifølge karaktergivning herinde var han den 5. bedste spiller, kun overgået af vores defensive spillere). Beslut om Camavinga skal være 6'er eller 8'er og så spil ham der. De her unge spiller skal ikke kastes rundt på alle mulige forskellige positioner. Det hul i hovedet.
De to spillere skulle være vores to store håb på midtbanen, men alligevel ser vi Kroos og Modric derinde 9 ud af 10 gange. Som vi ved har toppet for længe siden og har vist de bliver overmatchet på højeste niveau i 3 år nu. Jeg synes de begge individuelt set stadig har kvaliteten til at have roller på Real Madrids hold, men det jo absurd at de stadig spiller stort set alt :D
- Brylle
- Gæst
-
Altså jeg er ikke voldsomt uenig med dig. Og god pointe med Blanco, den havde jeg slet ikke set faktisk. Det er helt skidt. Jeg synes dog ikke det er ligegyldigt hvor Castilla ligger. Jo højere de ligger, jo bedre bliver talenterne matchet selvom Segunda B sikkert ikke er noget vildt, men vi har før set vigtige spillere på Castilla tage skridt op på førsteholdet. Nacho, Morata, Jese, Carvajal osv osv...Lars1991 post=145979 skrev: Selvfølgelig forventer jeg ikke at se alle Castilla spillerne starte inde og bare slå de andre spillere af. Men det undrer mig at vi slet ikke ser noget som helst til dem. Blanco har jo været i førsteholdstruppen næsten hver gang et halvt år hvilket har gjort at han kun har spillet 10 kampe for Castilla indtil videre.. så Ancelotti har altså ikke nogen som helst bekymring om at "hjælpe" Castilla. Og sådan skal det da også være.
Hvordan de præsterer som hold på Castilla er jeg egentlig fløjtende ligeglad med og det har det heller aldrig før betydet noget for individuelle spillere. Hvis der er enkelte lovende talenter skal de da have chancen. Men vi ser som sagt intet til dem i en periode for klubben hvor der er stor brug for dem.
Hvis i tror at grunden til Valverde ikke spiller mere er fordi man vil passe på ham og at Modric-Kroos kun spiller sammen af nød, så fair nok. Det tvivler jeg rigtig, rigtig meget på, men det er der vel ingen af os der ved :D Fakta er at Kroos har været utilgengænglige på grund af sygdom/skade i flere kampe i den her sæson end Valverde. Bare for at sætte ting i perspektiv.
Lad os se mere til Valverde som 8'er. Ikke back, ikke kant. Lad ham nu spille hvor han er bedst, så leverer han også (ved ikke hvordan du kan sige han spiller forfærdeligt imod Villareal.. ifølge karaktergivning herinde var han den 5. bedste spiller, kun overgået af vores defensive spillere). Beslut om Camavinga skal være 6'er eller 8'er og så spil ham der. De her unge spiller skal ikke kastes rundt på alle mulige forskellige positioner. Det hul i hovedet.
De to spillere skulle være vores to store håb på midtbanen, men alligevel ser vi Kroos og Modric derinde 9 ud af 10 gange. Som vi ved har toppet for længe siden og har vist de bliver overmatchet på højeste niveau i 3 år nu. Jeg synes de begge individuelt set stadig har kvaliteten til at have roller på Real Madrids hold, men det jo absurd at de stadig spiller stort set alt :D
Enig i forhold til Valverde, og jeg synes der mangler et "opgør" med den gamle garde. Altså noget nær et konstant princip om at de ikke alle tre skal spille for i stedet at få noget dynamik ind. Valverde skal have en chance, som ikke bare er indhop og nogle startere, men han skal have ansvar som en stamspiller der spiller hver gang, for det kan gavne os både nu og i længden. Jeg synes dog ikke at Camavinga har gjort nok for at bevise det, og det skal vi heller ikke forvente. Mange andre spillere har bare ikke slået til, så det har ikke været nemt at sætte nye ind, for der har ikke været kvalitet nok.