Optakt: Valencia – Real Madrid, LaLiga, 27. spillerunde

2 år 4 måneder siden #145 af Real HWL

Vinícius post=173169 skrev:

Real HWL post=173164 skrev:

Vinícius post=173159 skrev:

Real HWL post=173154 skrev: ​Vi kan måske godt kalde en Negreira på den slutning der.

Hvis man vil kalde Negreira på enhver dom, der går imod os, så ja.

Dommeren må jo fløjte af når han vil. Men som andre påpeger, så passer tillægstiden ikke efter gennemgangen af straffet der blev trukket tilbage. Det gik der mindst 3 minutter med. Der hvor det bliver et problem for mig, det er at Barca havde fået lov til at spille angrebet færdigt. Det ved alle.

Fuldstændig enig i, at tillægstiden er hen i vejret. Det er noget, man ser meget ofte, men som vi hurtigt kan blive enige om er skørt.
Men man kan jo se, han vil til at fløjte af, så ombestemmer sig - (måske fordi han tror Brahim vil drible ind i feltet?), men vælger så alligevel at igangsætte en bevægelse med at føre fløjten op mod munden imens Brahim er i en position, hvor jeg i hvert fald tænkte, at han ikke ligner én, der kan komme til at slå et indlæg. Brahim kunne så godt slå indlægget, og det blev jeg da også overrasket over. Og endnu mere, at Bellingham så scorer. Der havde ikke været nogen problemer, hvis han bare havde fløjtet af første gang, han tænkte på det. Det vil han nok også ærgre sig over i lang tid... Men at skulle overføre ovenstående over på en agenda om, at det skulle være Negreira på spil? Så havde han vel fløjtet af før hjørnesparket. Eller første gang han overvejede det? Jeg synes bare, det lugter langt væk af sølvpapirshat, at mene der ligger en agenda bag. Det er bare dårligt dommerarbejde, men der er reelt set fulgt fodboldloven til punkt og prikke.

​tldr: Elendigt dommerarbejde, men næppe Negreira.

Nu er det jo også fordi det lige præcis er den dommer der er så meget fokus på. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det. Jeg ved bare at Barca havde fået det mål i den situation. Og så tror jeg bare jeg lukker den der. Jeg syntes stadigvæk vi vinder det ene point idag fremfor at tabe 2.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 4 måneder siden #146 af Kiwes
​OFFICIAL: In the 99th minute, the player Bellingham, Jude Victor William, was sent off for the following reason: After the end of the game and still on the field of play, he ran towards me in an aggressive attitude and shouted, repeating on several occasions: "it's a f*cking goal.”

Er det virkelig til et direkte rødt?

2 år 4 måneder siden #147 af Hamid8210
Håbløst dommer - godnat
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius, JesperThomsen

2 år 4 måneder siden #148 af Vinícius
Jeg tror egentlig vi alle er meget enige om, at dommeren var dårlig, men der er så noget uenighed om, hvorvidt Negreira har en finger med i spillet. Jaja.

Set over hele kampen, synes jeg faktisk vi spiller til en sejr. Valencia havde vel ikke meget udover målene, som begge var tilfældige og nok mere skyldtes individuelle fejl. Man får helt flashbacks til Varane vs City.

Egentlig også ret atypisk, at Vini spiller sådan en rigtig CR7 kamp, hvor han scorer 2 tap-ins men ellers ikke er særligt toneangivende og alligevel bliver MVP.

Kroos spillede også en sjældent dårlig kamp, og for en gangs skyld var det helt rigtigt at skifte ham ud. Modric indskiftningen gav en anden dynamik og han har spillet sig op de seneste 2 kampe.

Og som andre også nævner, så må Brahim Diaz snart være starter foran Rodrygo. Rodrygo er alligevel også supersub, som vi fx så mod City.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

2 år 4 måneder siden #149 af Kasillas

Kasillas post=173158 skrev: Ifølge eks-dommeren Alfonso Perez Burrull var det korrekt at fløjte af og lade det stå uafgjort, da det foregående angreb var afsluttet, og Brahims løb mod kanten var et NYT angreb, og dermed var det slut:

www.marca.com/radio/2024/03/02/65e3a5fd268e3eef3b8b4582.html

Ærligt, men vi ligger fortsat i Pole Position til La Liga, og lad os nu se hvordan det går med Girona og Putalona.

Og i forlængelse af det, har eks-dommeren Iturralde Gonzalez (som Real Madrid ikke har et godt forhold til) den holdning, at dommeren foregreb kampen dårligt i slutningen.

Ifølge Iturralde havde dommeren lagt syv minutter og fortalte Carvajal at han ville lægge et minut ekstra pga. VAR-analysen, og dermed i alt otte minutter. Men da hjørnesparket blev taget var tiden allerede 98:13, og Iturralde mener at kampen burde have været stoppet allerede der. Men i og med dommeren valgte at fortsatte kampen med hjørnespark, skal dommeren derfor tillade enten at (1) bolden bliver skudt mod mål eller (2) afværget. Da bolden bliver afværget af målmanden ved hjørnesparket, burde dommeren have stoppet kampen allerede dér endnu en gang, mener Iturralde. Men i og med dommeren lod kampen fortsatte selv efter afværgelsen, burde Brahim derfor også have lov til at afslutte sit nye angreb.

cadenaser.com/nacional/2024/03/02/debio-...l-madrid-cadena-ser/

Og i øvrigt, er det ikke min personlige holdning, da jeg ikke kender de præcise dommerregler og derfor ikke har en holdning. Jeg viderebringer bare kommentarer fra spanske eks-dommere ;-) 

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved Kasillas.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #150 af 9eren
Også Gil Manzano. Negreira type og det er Ituralde også i den grad.

det var ikke Gil men det er det Negreira folkene gør
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved 9eren.

2 år 4 måneder siden #151 af Vinícius

9eren post=173176 skrev: Også Gil Manzano. Negreira type og det er Ituralde også i den grad.

det var ikke Gil men det er det Negreira folkene gør

Video

Det dømmes også i vores favør. Jeg tror simpelthen ikke på, at der er en agenda, men det går begge veje, som det jo så ofte gør i fodbold. Du ser spøgelser. Dommeren er bare ikke bedre.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved Vinícius.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #152 af 9eren
Så må du tro om igen for han dømmer frispark først og ikke til pause fløjt i den situation. Du skal huske at Barcelonas fans er dygtige nok til at manipulere, ligesom at der både er medier og fans som prøver at fremstille Joselu som en bandit i går da Diakhaby er nede. De prøver at få Joselu til at se ud som om at han vil have Diakhaby bare skal rejse sig men han prøver at hjælpe ambulance folkene

2 år 4 måneder siden #153 af Sebberg
​Selvfølgelig går det begge veje. Ingen får dommerhjælp mod betaling. 

Men det i går er godt nok helt skandaløst ringe dommerarbejde. Hverken som Real-fan eller generel fodboldelsker har jeg oplevet en lignende situation, hvor der fløjtes i et indlæg, der er så tæt på feltet. 

Sommetider ser man, at dommeren er meget ivrig efter at fløjte, hvis tillægstiden er skredet pga. mange hjørnespark eller lignende, men det var jo ikke engang tilfældet? Jeg har lige genspillet VAR-sekvensen, og den tager i alt to minutter og omkring ti sekunder. Og han fløjter efter 98.40 - hvorfor den ivrighed? 

Det hele bliver jo bare langt værre, fordi Bellingham stanger den ind, men det er jo så også den helt store potentielle konsekvens ved ikke at have styr på, hvornår man blæser kampen af. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #154 af 9eren
Men det er jo både dig og Madridista dk (twitter) der desværre ikke har checket op på fakta her desværre og det kan ske. Men det er bare med til at forvringe debatten, endvidere så er det også kommet frem til mig, hvor svært det er for mange danske Madridistas at forstå hvor grælt situationen er omkring dommerne.

Vi har lige diskuteret Gil Manzano og en bruger fremlægger nogle små fakta frembragt af Barcelona medier. Altså så bliver det også svært.

Barcelonas fans og deres presse har jo ingen skam over at de har betalt til Negreira i 17 år. Men korruptionen i spansk fodbold er på så højt et plan og mange personer er involveret i så groteske sager, hvilket ikke kan bortforklares med at kendelserne også går med os.

Men den video du har sendt er altså fake ift hvad du gerne vil sige for dommeren dømmer frispark til Madrid, hvilket der jo sagtens kan forsvares da albuen sidder i ryggen på Carvajal.

Kan vi ikke aftale at hvis du vil bringe kendelser frem at du så i det mindste fakta checker dem inden?

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #155 af 9eren

Sebberg post=173179 skrev: ​Selvfølgelig går det begge veje. Ingen får dommerhjælp mod betaling. 

Men det i går er godt nok helt skandaløst ringe dommerarbejde. Hverken som Real-fan eller generel fodboldelsker har jeg oplevet en lignende situation, hvor der fløjtes i et indlæg, der er så tæt på feltet. 

Sommetider ser man, at dommeren er meget ivrig efter at fløjte, hvis tillægstiden er skredet pga. mange hjørnespark eller lignende, men det var jo ikke engang tilfældet? Jeg har lige genspillet VAR-sekvensen, og den tager i alt to minutter og omkring ti sekunder. Og han fløjter efter 98.40 - hvorfor den ivrighed? 

Det hele bliver jo bare langt værre, fordi Bellingham stanger den ind, men det er jo så også den helt store potentielle konsekvens ved ikke at have styr på, hvornår man blæser kampen af. 

​hvornår fanden har dommeren blæst kampen af 2 sekunder inden modstanderen har scoret i mod os?

2 år 4 måneder siden #156 af Vinícius

9eren post=173178 skrev: Så må du tro om igen for han dømmer frispark først og ikke til pause fløjt i den situation. Du skal huske at Barcelonas fans er dygtige nok til at manipulere, ligesom at der både er medier og fans som prøver at fremstille Joselu som en bandit i går da Diakhaby er nede. De prøver at få Joselu til at se ud som om at han vil have Diakhaby bare skal rejse sig men han prøver at hjælpe ambulance folkene

Nej, jeg vil sq ikke tro om. Jeg tror ikke, der er en eller anden skjult agenda mod os. Du ser stadig spøgelser og efter min optik alt for sort hvidt på hele dommersituationen. Vi er ikke blevet snydt, men blot udsat for dårligt dommerarbejde.

Jeg kan i øvrigt ikke se, hvad Joselu situationen har med det andet at gøre.

Hvis der er frispark, så kan det godt dømmes, men det er igen i den tynde ende, og det er mange gange set, at man lader være med at dømme den. Så der er ultimativt set tale om en dom, som går vores vej, og hvor dommeren uden den store polemik kunne have ladet målet stå.

Leveret af Kunena Forum