Optakt: Valencia – Real Madrid, LaLiga, 27. spillerunde

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #157 af 9eren
Så nu forsvarer du målet skulle ha været dømt fordi du ikke mener at der skal dømmes frispark i mod Malaga. Men det var faktisk ikke det der var hensigten med dit indlæg, men at beskrive at også hold har oplevet det vi oplevede i går men til vores fordel.

Så er du desværre ikke særlig debat venlig. For jeg gider ikke at diskutere med dig om der var mål i 2017 eller frispark til Carvajal.

Jeg ser overhovedet ikke spøgelser. Det er derfor der er en Negreira sag. Og du har ikke en anelse forståelse for hvor problemfyldt et land som Spanien er ift korruption.

Du forstår ikke at Joselu episoden er de samme mennesker som hiver en 2017 sag frem med Gil Manzano for at manipulere, så tingene fremstår på en bestemt måde. Så bliver det også svært hvis det går så i denne her fart.

begge episoder hives frem af både barcelona journalister og Barcelonas fans og præsenteres på den måde så det fremstår anderledes end hvad der egentlig skete. Det faldt du og madridista dk for. Det er derfor jeg beder dig om at fakta checke

Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 4 måneder siden #158 af Lars1991
​Det da godt nok også skråsikkert at sige at "Ingen får dommerhjælp mod betaling", når der kører en sag om korruption.. og det jo ikke fordi der ikke er sket lignende før i top fodbold, vi kan jo bare kigge imod Italien.

Jeg tænker også at Negreira-sagen pt handler om, hvor stor en effekt han kan have haft på dommerstanden, og hvor meget direkte hjælp det kan have givet. Selve korruptionsdelen er da vist så godt som sikker. Pengene er  sporet, Barcelona har prøvet at skjule det, og det da blev opdaget, er deres forklaring jo noget som ingen tror på. Det ville være de dyreste dommerrapporter i verden. Og hvorfor slette så mange beviser, hvis det "bare" er det?

Og det klart, når sådan en sag kører.. så kan man da ikke lade være med at tænke på, om det stadig har en effekt. Især når der kommer absurde kendelser, som den igår.. eller sidste år på Mestalla, hvor Vini bliver kørt rundt i et kvælertag, og da han slår ud efter Hugo Duro for at komme fri, får han et rødt kort. Via VAR, der kan se det hele. Altså, jeg udelukker ikke noget mere. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, 9eren

2 år 4 måneder siden #159 af Vinícius

9eren post=173183 skrev: Så nu forsvarer du målet skulle ha været dømt fordi du ikke mener at der skal dømmes frispark i mod Malaga. Men det var faktisk ikke det der var hensigten med dit indlæg, men at beskrive at også hold har oplevet det vi oplevede i går men til vores fordel.

Så er du desværre ikke særlig debat venlig. For jeg gider ikke at diskutere med dig om der var mål i 2017 eller frispark til Carvajal.

Jeg ser overhovedet ikke spøgelser. Det er derfor der er en Negreira sag. Og du har ikke en anelse forståelse for hvor problemfyldt et land som Spanien er ift korruption.

Du forstår ikke at Joselu episoden er de samme mennesker som hiver en 2017 sag frem med Gil Manzano for at manipulere, så tingene fremstår på en bestemt måde. Så bliver det også svært hvis det går så i denne her fart.

begge episoder hives frem af både barcelona journalister og Barcelonas fans og præsenteres på den måde så det fremstår anderledes end hvad der egentlig skete. Det faldt du og madridista dk for. Det er derfor jeg beder dig om at fakta checke

Jeg kan godt se, at det er forskellige situationer når det er dømt for frispark og ikke fløjtet af, og de derfor ikke har noget med hinanden at gøre. Så ja, den tager jeg på min kappe. 

Men nej, i forlængelse af at jeg anerkender, at jeg tog fejl med den situation, forsvarer jeg hverken målet eller frisparket. Jeg siger bare, at det er en situation, der kan dømmes begge veje fordi den er meget 50/50. Hvis dommeren virkelig var en af Negreiras disciple, så kunne han nemt have ladet målet stå, uden at det havde været en kæmpe fejl, men han valgte at dømme til vores fordel i en 50/50. Jeg gider nu heller ikke diskutere en situation fra 2017, fordi den ikke længere i min opfattelse har relevans for emnet. 

Hvad angår Joselu, så kan jeg ikke se, hvad det har med hverken episoden fra 2017 eller alt muligt andet at gøre? Joselu skal i virkeligheden holde sig langt væk fra ambulancefolkene og lade dem gøre deres arbejde - det ved alle fornuftige mennesker. Men prøv at forklare mig sammenhængen så?

Ja, der er en Negreira sag kørende, og ja, der er nogen, der får dommerhjælp mod betaling. Jeg kan bare ikke finde nogle argumenter for, at det var tilfældet i går. Dommeren dømte efter min opfattelse en fair kamp bortset fra enkeltepisoden omkring slutfløjtet - hvor dommeren bare ikke er bedre.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

2 år 4 måneder siden #160 af Lars1991
​Det også lige noget jeg vil kritisere ifht TV2s dækning igår, som jeg ellers synes gør et godt job. Men de viste kun Vini's slag på Hugo Duro i optakten, og kommenterede også under kampen at Hugo Duro var ham der blev slået af Vini sidste gang. De undlader begge gange at nævne, hvad der skete sekunderne op til, hvilket er noget at det mest voldelige jeg har set i en fodbold kamp, siden Pepes nedsmeltning. At blive trukket tilbage af en arm rundt om halsen i 5-6 sekunder er simpelthen sindssygt, og det fik ingen konsekvenser for Duro. Det fik vist konsekvenser for VAR-dommerne sidst, kan jeg huske noget om. Så jeg synes godt nok det er meget mærkværdigt at undlade i dækningen, når man alligevel kommer ind på det.. Det sætter i hvert fald Vini i et meget dårligt lys, og får Duro til at virke som offeret i situation. Mærkeligt spin.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Vinícius, JesperThomsen, 9eren

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #161 af 9eren

Vinícius post=173187 skrev:

9eren post=173183 skrev: Så nu forsvarer du målet skulle ha været dømt fordi du ikke mener at der skal dømmes frispark i mod Malaga. Men det var faktisk ikke det der var hensigten med dit indlæg, men at beskrive at også hold har oplevet det vi oplevede i går men til vores fordel.

Jeg kan godt se, at det er forskellige situationer når det er dømt for frispark og ikke fløjtet af, og de derfor ikke har noget med hinanden at gøre. Så ja, den tager jeg på min kappe. 

Men nej, i forlængelse af at jeg anerkender, at jeg tog fejl med den situation, forsvarer jeg hverken målet eller frisparket. Jeg siger bare, at det er en situation, der kan dømmes begge veje fordi den er meget 50/50. Hvis dommeren virkelig var en af Negreiras disciple, så kunne han nemt have ladet målet stå, uden at det havde været en kæmpe fejl, men han valgte at dømme til vores fordel i en 50/50. Jeg gider nu heller ikke diskutere en situation fra 2017, fordi den ikke længere i min opfattelse har relevans for emnet. 

Hvad angår Joselu, så kan jeg ikke se, hvad det har med hverken episoden fra 2017 eller alt muligt andet at gøre? Joselu skal i virkeligheden holde sig langt væk fra ambulancefolkene og lade dem gøre deres arbejde - det ved alle fornuftige mennesker. Men prøv at forklare mig sammenhængen så?

Ja, der er en Negreira sag kørende, og ja, der er nogen, der får dommerhjælp mod betaling. Jeg kan bare ikke finde nogle argumenter for, at det var tilfældet i går. Dommeren dømte efter min opfattelse en fair kamp bortset fra enkeltepisoden omkring slutfløjtet - hvor dommeren bare ikke er bedre.

​Joselu blev svinet på twitter fordi nogle manipulerede med billederne. Joselu var dybt berørt over situationen og ville hjælpe ambulance folkene. Det er samme type personer der manipulere med det klip du også sendte. Det er det vi har at arbejde med. 

Der var sgu ingen rivaler i Diakhaby situationen, der var alle sammen på banen Diakhaby. 
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved 9eren.

2 år 4 måneder siden #162 af Vinícius

9eren post=173189 skrev:

Vinícius post=173187 skrev:

​Joselu blev svinet på twitter fordi nogle manipulerede med billederne. Joselu var dybt berørt over situationen og ville hjælpe ambulance folkene. Det er samme type personer der manipulere med det klip du også sendte. Det er det vi har at arbejde med. 

Der var sgu ingen rivaler i Diakhaby situationen, der var alle sammen på banen Diakhaby. 

Jeg synes egentlig Joselus intention var god, men det er bedst at holde sig væk fra situationen og lade sundhedspersonalet klare det. En god gestus fra Valencia-spillerne havde været at anerkende den gode intention, men bede ham flytte sig.

Men hvad er det for nogle manipulerede billeder? Det har jeg slet ikke set?

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #163 af 9eren
Det er fordi at Joselu siger at til ambulance folkene at de skal løfte ham og gestikulere med hånden. Den gestikulation ligner at han siger til spilleren at han bare skal rejse sig. Det skrev skrev jeg også tidligere.

Det er der så nogle der fanger og udnytter. I stedet for at bringe det billede som er sket 1-2 min inden hvor Joselu tager sig til hovedet i chock over Diakhabys skade.

2 år 4 måneder siden #164 af Vinícius

Lars1991 post=173188 skrev: ​Det også lige noget jeg vil kritisere ifht TV2s dækning igår, som jeg ellers synes gør et godt job. Men de viste kun Vini's slag på Hugo Duro i optakten, og kommenterede også under kampen at Hugo Duro var ham der blev slået af Vini sidste gang. De undlader begge gange at nævne, hvad der skete sekunderne op til, hvilket er noget at det mest voldelige jeg har set i en fodbold kamp, siden Pepes nedsmeltning. At blive trukket tilbage af en arm rundt om halsen i 5-6 sekunder er simpelthen sindssygt, og det fik ingen konsekvenser for Duro. Det fik vist konsekvenser for VAR-dommerne sidst, kan jeg huske noget om. Så jeg synes godt nok det er meget mærkværdigt at undlade i dækningen, når man alligevel kommer ind på det.. Det sætter i hvert fald Vini i et meget dårligt lys, og får Duro til at virke som offeret i situation. Mærkeligt spin.

Danske sportsmedier hader Real Madrid. Det er sådan en blanding af mindreværdskompleks og jantelov. Vi kan i Danmark godt lide historien om de små, der tager kampen op mod de store, - David og Goliat. Så derfor er RM naturligvis et yndlingsoffer, for vi er de største af alle. 

I øvrigt tror jeg Gil Manzano har lidt samme mentalitet. Han hader da vist både RM og Barca.

Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved Vinícius.

2 år 4 måneder siden #165 af Vinícius

9eren post=173192 skrev: Det er fordi at Joselu siger at til ambulance folkene at de skal løfte ham og gestikulere med hånden. Den gestikulation ligner at han siger til spilleren at han bare skal rejse sig. Det skrev skrev jeg også tidligere.

Det er der så nogle der fanger og udnytter. I stedet for at bringe det billede som er sket 1-2 min inden hvor Joselu tager sig til hovedet i chock over Diakhabys skade.

Haha på den måde. Det er også en absurd mangel på tillid til sine medmennesker, hvis man ikke tror bedre om sine medmennesker. De mennesker, der prøver at skabe et sådant absurd billede af Joselu gider jeg ikke engang bruge min tid på - de burde virkelig søge professionel hjælp. 

Men mon ikke det er forskellige mennesker, der forsøger at fremstille Joselu som en person, der vil have en formentlig korsbåndsskadet spiller til at rejse sig op og komme videre fra dem der prøver at fremstille RM som nogen der får dommerhjælp? Jeg synes alligevel der er flest i den sidste gruppe, og ikke så mange i den første gruppe mennesker. Den første bør søge hjælp, den sidste er bare farvet (ligesom vi selv nok også er).

2 år 4 måneder siden #166 af doven

9eren post=173180 skrev: Men det er jo både dig og Madridista dk (twitter) der desværre ikke har checket op på fakta her desværre og det kan ske. Men det er bare med til at forvringe debatten, endvidere så er det også kommet frem til mig, hvor svært det er for mange danske Madridistas at forstå hvor grælt situationen er omkring dommerne.

Vi har lige diskuteret Gil Manzano og en bruger fremlægger nogle små fakta frembragt af Barcelona medier. Altså så bliver det også svært.

Barcelonas fans og deres presse har jo ingen skam over at de har betalt til Negreira i 17 år. Men korruptionen i spansk fodbold er på så højt et plan og mange personer er involveret i så groteske sager, hvilket ikke kan bortforklares med at kendelserne også går med os.

Men den video du har sendt er altså fake ift hvad du gerne vil sige for dommeren dømmer frispark til Madrid, hvilket der jo sagtens kan forsvares da albuen sidder i ryggen på Carvajal.

Kan vi ikke aftale at hvis du vil bringe kendelser frem at du så i det mindste fakta checker dem inden?

Barcelona-baserede medier har selvfølgelig et formål om at få sig selv til at se uskyldige ud og fremstille Real Madrid som skurkene, det har du ret i. Men så må du også kunne forstå, at Real Madrid-baserede medier har en lignende dagsorden, om at det er Barcelona der er skurkene og at det er os, der bliver snydt.

Videoen du linkede til i går aftes har klippet i lyden, så det ser ud som om at Gil Manzano først fløjter efter indlægget er slået, men i den direkte udsendelse er det tydeligt, at fløjtet lyder før Brahim sparker til bolden. Ikke at det undskylder fejlen fra Manzano, men jeg synes alligevel det gør en betydelig forskel, og det gør dem der manipulerede videoen tydeligvis også. Den anden video du linkede til i den anden tråd fra Real Madrid TV med de tre straffespark til Valencia viser kun en enkelt vinkel ved hver situation, hvor der er redigeret i hastigheden af videoen så det ser ud som om der er berøringer hvor der ikke er. Jeg vil ikke diskutere om der var straffespark eller ej, men hvad jeg prøver at sige er at hverken Barcelona-medier eller Madrid-medier har til formål at få den objektive sandhed ud, og ingen af dem er for nobel til at manipulere fakta for at få deres budskab ud.

Jeg skal ikke kunne sige om der rent faktisk er ondartede dagsordener og systematisk snyd i den spanske dommerstand, og jeg prøver ikke at bevise at der ikke er. Men hvis du virkelig vil argumentere for at det er tilfældet, så er du altså også selv nødt til at tage imod dit eget råd og fakta-tjekke dine kilder specielt når de hedder Real Madrid TV eller El Chiringuito.​ Så vil jeg i hvert fald og sikkert også andre have nemmere ved at forstå (og tolerere) din skepsis omkring de spanske dommere. 
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 måneder siden #167 af 9eren
Jeg har set Manzano fløjte på samme tidspunkt fra flere forskellige vinkler og alle videoer er ens

2 år 4 måneder siden #168 af NadaMás
​Hændelsen i går handler udelukkende om inkompetence, som jeg ser det.
Uanset hvordan man vender den, syntes jeg klart at det er et forkert tidspunkt at fløjte af. Det kunne han have gjort da Mamardashvili clearer bolden efter hjørnesparket, men ikke når Real har generobret bolden og tydeligvis er i angreb. Han er givetvis i sin gode ret til det, så på den måde er der ingen sag fra Reals side, men jeg vil mene det modstrider almen praksis.

Det røde kort til Bellingham er dog næsten det mest forrykte. Deri syntes jeg det bliver tydeligt, at den her dommer ikke kan håndterer den pressede situation han fik sat sig selv i. Selvfølgelig protesterer hele Real-holdet, det er jo forventeligt. Ikke at spillere skal have længere snor til brok eller andet af den grund, men der er nu en balancegang i sådan en situation. Hvis det er sandt at han ikke skulle have sagt andet end “that’s a fucking goal”, så er det en falliterklæring hvis ikke Real får medhold i sin appel. Heri har Real klart en sag.

Men at det skulle være et resultat af korruption, det er simpelthen ikke tilfældet. Så var han meget dårlig til at være korrupt. Vinis 2-2-mål var lige på grænsen, og dommeren tilbagekaldte jo også straffesparket. Det virkede aldrig som om af han var den 12. mand mod Real, som jeg oplevede kampen. Han havde nogle fejlagtige kald, men det kan igen koges ned til at være inkompetent.

Med det være sagt, er der mange ting der peger på at dele af den spanske dommerstand har været købt og betalt i 10’erne. Det er jo helt klart noget der har bidraget til det overordnede billede af, at den spanske dommerstand er elendig.
Kvaliteten af dommerstanden er simpelthen noget Tebas skal tage seriøst, for det skader produktet gevaldigt.
Negreira-sagen ligger i hænderne på endnu højere magter, og her bliver konklusionen godt nok spændende. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Leveret af Kunena Forum