Optakt: Real Madrid – Barcelona, Spansk Super Cup, finale

1 år 4 måneder siden #157 af Cristiano7

9eren post=181719 skrev: Og en anden observation. Det er ikke kun forsvaret men også midtbanen der sejlede.

​Ja, vi mangler en Rodri eller Zubimendi der. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #158 af Real HWL

9eren post=181716 skrev:

Real HWL post=181715 skrev: ​Endnu engang bliver vi ydmyget af Barca. Vi har tabt samlet 9-2 i denne sæson. Det må og skal have konsekvenser. Ancelotti skal ud nu. Zidane må tage over resten af sæsonen, og så skal Alonso ansættes til sommer. Vi er jo til grin.  

​Carlo skal ikke ud nu, men han bliver nødt til at lave om på tingene. Det må ikke sejle på denne her måde. Jeg vil helst have Xabi Alonso til sommer.

Jamen han laver jo ikke om på noget. Det er jo det der er problemet. Han ændre ikke en skid. Zidane nu! Alonso til sommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #159 af 9eren
Han skal lave om på det ellers er det samme problem i de kommende kampe som disse

1 år 4 måneder siden #160 af Raul-Madrid
Det helt vildt hvor bange vi er for Barca hver eneste gang....!

De tør ikke presse dem og løber nærmest ikke - er simpelthen så.skuffet over arbejdsindsatsen !

For en gang skyld spiller Mbappe ok men alle andre sejler rundt..... bellingham kæmper og kæmper som altid .

RAUL!!!!

1 år 4 måneder siden #161 af Real HWL

mohbar post=181717 skrev:

Real HWL post=181715 skrev: ​Endnu engang bliver vi ydmyget af Barca. Vi har tabt samlet 9-2 i denne sæson. Det må og skal have konsekvenser. Ancelotti skal ud nu. Zidane må tage over resten af sæsonen, og så skal Alonso ansættes til sommer. Vi er jo til grin.  

​med frygt forvat Zidane bliver en permanent løsning så håber jeg mere på Solari som en midlertidig løsning. Han tør rydde op i truppen og er ligeglad med navne. Med Zz kan det hurtigt blive alt for indspist ala Carlo

Mit gæt er at Zidane skal være fransk landstræner i 2026. Så jo han skal kun være midlertidig indtil sommer hvor Alonso forhåbentlig bliver træner. Man kan mene om Zidane hvad man vil, men vi vandt alt og jeg har aldrig siddet så roligt i stolen under el clasicos som da han var træner.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77

1 år 4 måneder siden #162 af Fondo_Sur
Det er sku ikke fordi spillerne er bange, tværtimod!

Barca spiller som om, at de skal kæmpe mod en løve, helt oppe på dupperne og klar til at angribe - for ellers vil man selv blive angrebet.

Real Madrid spiller som, at de skal kæmpe mod en kat. Helt afslappet og uden idéer eller planer for, hvordan det skal klares - for det kommer det nok til. Men nej.

Flot kamp af Barca og Flick. De spiller hurtigt, intenst og afleveringerne sad lige hvor de skulle.

Det gode ved denne kamp er, at det giver holdet og forhåbenligt Ancelotti et wake up call. Altså i den forstand, at han begynder at lege med tanken om at lade Asencio starte inde. Eller smide Camavinga og/eller Valverde på backerne. Det er vigtigt at kende holdets svagheder før sæsonens vigtigere kampe skal spilles.

Ellers er de her trofæer nærmest ligegyldige. Det er altid super irriterende at tabe mod den klub, men altså… vidste I at Arsene Wenger har vundet 6 FA Cups? Det gjorde jeg ikke før i dag, for jeg troede aldrig han havde vundet et trofæ med Arsenal pånær den der ene ubesejrede PL sæson i midten af 00’erne. Og vi kommer også til at glemme denne her Super Cup, der er et endnu mindre trofæ. Truppen har super meget kvalitet, få det i spil, tak.
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777, Figo-10

1 år 4 måneder siden #163 af Lars1991

Cristiano7 post=181721 skrev:

9eren post=181719 skrev: Og en anden observation. Det er ikke kun forsvaret men også midtbanen der sejlede.

​Ja, vi mangler en Rodri eller Zubimendi der. 

Nej vi gør ikke. Barcelona har Casado der. Liverpool har Gravenberch og MacAllister. Vi har to løsninger i Tchouameni og Camavinga. Dem vælger jeg først i et draft hver eneste gang. Det er rigeliiigt med talent. Det er faktisk et luksusproblem! Men det handler om at sætte holdet op rigtigt, spille med de rigtige spillere og få dem til at lykkedes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, elle44, El Siete

1 år 4 måneder siden #164 af Cristiano7
Qué dice al descanso: "Primero intentar jugar al fútbol porque en la primera parte no hemos jugado al fútbol, hemos pegado balones largos pero esa no era la idea, la idea era jugar y no hemos jugado. Les he dicho que se pueden perder los partidos pero no de la manera que hemos jugado en la primera parte".

Ligner Ancelottis simple taktik var “spil fodbold, ikke spil lange bolde.” ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

1 år 4 måneder siden #165 af Siempre fiel

Fondo_Sur post=181726 skrev: Det er sku ikke fordi spillerne er bange, tværtimod!

Barca spiller som om, at de skal kæmpe mod en løve, helt oppe på dupperne og klar til at angribe - for ellers vil man selv blive angrebet.

Real Madrid spiller som, at de skal kæmpe mod en kat. Helt afslappet og uden idéer eller planer for, hvordan det skal klares - for det kommer det nok til. Men nej.

Flot kamp af Barca og Flick. De spiller hurtigt, intenst og afleveringerne sad lige hvor de skulle.

Det gode ved denne kamp er, at det giver holdet og forhåbenligt Ancelotti et wake up call. Altså i den forstand, at han begynder at lege med tanken om at lade Asencio starte inde. Eller smide Camavinga og/eller Valverde på backerne. Det er vigtigt at kende holdets svagheder før sæsonens vigtigere kampe skal spilles.

Ellers er de her trofæer nærmest ligegyldige. Det er altid super irriterende at tabe mod den klub, men altså… vidste I at Arsene Wenger har vundet 6 FA Cups? Det gjorde jeg ikke før i dag, for jeg troede aldrig han havde vundet et trofæ med Arsenal pånær den der ene ubesejrede PL sæson i midten af 00’erne. Og vi kommer også til at glemme denne her Super Cup, der er et endnu mindre trofæ. Truppen har super meget kvalitet, få det i spil, tak.

​Altså fordi 0-4 mod dem på hjemmebane i ligaen var wake up call nummer 1 - så det var godt lige med et ekstra wake up call i form af endnu en historisk stor røvfuld mod vores største fjende 😆😆😆 Jamen sådan to "wake up calls"(red: gigantiske ydmygelser) i clasicos er selvfølgelig rare "før sæsonens vigtigere kampe" 🙈

Og btw, jeg er da personligt glad for at folk efter meget lang tid endelig er begyndt at ku se at Lucas, Mendy og Tchouameni er skandaløse løsninger uden niveau til Real Madrid - det har naturligvis været fuldstændig klart længe!! Det undrer mig dog at folk glemmer hvor store problemer Camavinga har i næsten alle kampe på backen hvor han blir udfordret defensivt - han er jo håbløs til at orientere sig!! Jeg forstår at Mendy er så ringe at man selvfølgelig kan være nødt til at vælge en dårlig løsning fremfor en endnu dårligere løsning, men det er jo så også kun fordi man fra træner og ledelses side i årevis har ladet stå til på backs. Jeg vil dog foretrække Fran Garcia fremfor begge de to franskmænd, men jeg erkender at også han har sine begrænsninger. Men Davies sku vi jo endelig ik hente 😆😆 

1 år 4 måneder siden #166 af Iscosen
​Jeg tror det er noget mentalt. Nogle gange har jeg ret svært ved at se hvorfor barca altid har en egde. Det er som om at Barcalona har noget mentalt på Real. Jaja, vi kan sagtens dele en øretæve ud en gang hver 10-15 år på 3/4-0. Men det sker simpelthen alt for ofte at vi bliver mishandlet af et Barcalona hold der alt andet lige er under vores niveau. Det må simpelthen være noget mentalt. 

1 år 4 måneder siden #167 af Fondo_Sur
@siempre fiel

Det kort svar: ja!

Ancelotti holder jo fast i sine favoritspillere som ingen anden, og han har heller ikke ændret noget på holdet endnu. Så, forhåbenligt kommer der til at ske nogle ting med dette nederlag, der har ikke har stor betydning. Mendy, Tchouameni, Vazquez og med Rodrygo helt ude til højre fungerede jo slet ikke - igen.

Men må bare sige, at Barca spillede rigtig flot. Lad os bare håbe, at de brugte alt deres koncentration i kampen og at de kommer til at slække på koncentrationen derefter ligesom efter sidste Clasico.
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Fondo_Sur.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #168 af 9eren
Jeg kan godt lidt i bagklogskabens lys synes det er mærkeligt man ikke rotere Bellingham og Vini. Begge så umådeligt trætte ud i finalen. Endrick og Arda har en helt anden energi nu og kunne sagtens ha spillet semifinalen mod Mallorca. Ikke at det havde gjort den store forskel i forsvaret.

Jeg tænkte på om det ville hjælpe Madrid at skifte system til 3-5-2 til kampene mod Barcelona.

Asencio-Rüdiger-Mendy
Valverde-Tchouameni-Bellingham-Modric-Camavinga.
Mbappe-Vinicius

Leveret af Kunena Forum