Optakt: Real Madrid – Barcelona, Spansk Super Cup, finale

1 år 4 måneder siden #169 af Matamoro
Tchouameni må snart have spillet sin sidste kamp for Madrid
Camavinga er ikke verdensklasse på midtbanen. Han kan blive det som venstreback.
Real Madrid skal købe en spilfordeler.
Lucas Vázquez som højreback er skandaløst. Han kan slet ikke være med på det niveau.
Rodrygo bør være supersub og ikke fast starter.
Asencio bør være første mand på holdkortet i forsvaret. Der mangler kompromisløshed og den kommer han med i rigelige mængder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 4 måneder siden #170 af PMO
Man kan selvfølgelig sagtens smide al skyld over på Ancelotti og ignorere de åbenlyse mangler holdet har. 

Den ene knæskade efter den anden ramte/har ramt forsvaret. Kroos takkede af. Hvor er erstatningerne? Yoro ville man ikke betale for og en plan b er åbenbart langt ude. 

1 år 4 måneder siden #171 af Real HWL
​Det mest sindssyge er vi bliver reddet af et rødt kort. Ellers havde vi tabt 7 eller 8-1. Det er jo vandvittigt. Nu bliver det "kun" 5-2, det er heldigvis ikke et resultat der går over i historiebøgerne. Jeg var faktisk lidt lettet da kampen blev fløjtet af. Spiller for spiller er Barca ikke bedre end os, men på trænerbænken er de lysår foran os. Hvis vi selv gad at spille fodbold i stedet for bare at stille os tilbage og lade Barca spille rundt om os, så ville vores bagkæde heller ikke blive udstillet på den måde. Jeg fatter ikke vi har den respekt for Barca hver gang. Alle de kampe jeg har set med andre hold der tør spille fodbold mod Barca, presse dem højt, angribe dem, har også fået et resultat mod dem. Carlo virker som en verdensklasse fyr, og vi har meget at takke ham for. Men de her rundbarberinger mod Barca, hold kæft hvor er jeg træt af det. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

1 år 4 måneder siden #172 af Hamid8210
Det mest vanvittige er at vi seriøst ikke udnyttede 30 + 8 min overtal. Vi udnyttede ikke engang det kæmpe momentum med reducering og rødt kort. Det var helt tragisk at være vidne til. Den dag Real får to backs der kan støtter offensiven er den dag hvor vi kan dominerer lidt.

I moderne fodbold kan du simpelhen ikke have to backs der intet støtter i offensiven
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

1 år 4 måneder siden #173 af DeLaRed
Fordusigelse...nu går der lige 3-4 uger, så har folk lagt denne kamp bag sig, og forummet kommer igen til at bugne af fans der forsvarer Lucas Vazquez som højre back og Ceballos som Midtbane spiller og Rodrygo som starter...vi har været her mange gange før...rinse and repeat ;-)

Donde está la biblioteca?

1 år 4 måneder siden #174 af El Siete

Lars1991 post=181728 skrev:

Cristiano7 post=181721 skrev:

9eren post=181719 skrev: Og en anden observation. Det er ikke kun forsvaret men også midtbanen der sejlede.

​Ja, vi mangler en Rodri eller Zubimendi der. 

Nej vi gør ikke. Barcelona har Casado der. Liverpool har Gravenberch og MacAllister. Vi har to løsninger i Tchouameni og Camavinga. Dem vælger jeg først i et draft hver eneste gang. Det er rigeliiigt med talent. Det er faktisk et luksusproblem! Men det handler om at sætte holdet op rigtigt, spille med de rigtige spillere og få dem til at lykkedes.

​Enig. Og når vi kigger på andre hold og foretrækker vores egne spillere i stedet for deres, da de på papiret er bedre, er der kun én pilen peger på - Ancelotti. Han har prøvet, men han kan ikke finde løsningerne og kan ikke tage holdet videre herfra. Tid til forandring på trænerposten. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 4 måneder siden #175 af Figo-10
Mine tanker om kampen og den kommende tid.

Puha, den holdt hårdt, men som en anden skrev, så går Barca på banen for at kæmpe mod en løve, hvor vi går på banen for at kæmpe mod en kat. Den metafor genkender jeg.

Jeg var en af dem der fik hug i ugen op til kampen, fordi jeg anerkendte Barca's 4-0 sejr og at jeg synes den var en skamplet på sæsonen og holdet. Lige netop det der skete i går, er det jeg frygtede og forventede godt kunne ske. I det store lys er vi jo et klart bedre sted og det er en lille cup Barca har vundet. Vi kan stadig vinde LaLiga, ChL og Copa del Rey og det vil være super. Men jeg vil stadig se tilbage på de her nederlag med skam. Og det synes jeg godt vi kan tillade os.

Angrebet:
Mange var irriteret over opstillingen. Det var jeg også, men faktisk kun på baggkæden. Jeg synes personligt Vini, Rodrygo og Mbappe er vores bedste tre fremme og alt taget i betragtning, så synes jeg også Mbappe og Rodrygo spiller en OK kamp hverisær. Vi scorer trods alt to mål.

Midtbanen:
Problemet er helt klart dynamikken på midtbanen, selvom jeg her også synes Jude, Valverde og Camavinga er mine foretrukne tre. Der er bare noget med de tre sammen er pt. ikke fungere. Og det nok derfor Ceballos får spilletid for at få en ind, som er spilbar med bolden.

Personligt er jeg vild med Camavinga som 6. Han spiller en dårlig kamp, men overall er jeg vild med ham som 6'er. Valverde er selvfølgelig også selskrevet. Jude levere (næsten) altid og er bare klasse. Men er en god nok til at spille med bolden? Jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved hans rolle (han er urørlig), men jeg synes ikke han er en god spilfordeler, hvorimod han er suveræn i presspillet og i løbet ind i boksen.

Jeg tror faktisk, jeg vil vælge at have Jude bag Vini og Mbappe på toppen. Og så ud med Rodrygo, hvilket vil skabe en ekstra plads på midtbanen til en Ceballos, Modric eller en tredje, som kunne være Zubimendi. Hvergang jeg hører Zubimendi tænker jeg desværre på Illaramendi og det er ikke godt, hvilket også er min frygt ved at hente ham. Min favorit er helt klart Vitinha, men ham får vi nok desværre ikke.

Forsvaret:
Og her har vi så problemet. Det er mig en gåde hvordan en kompetent trænerstab ikke kan se det, når samtlige sofafans kan. Hvad er det til træning de ser, som vi ikke gør. I have no idea.

Cafucas skal bare ud. Desværre. Jeg elsker ham, men han er bare ikke god nok. Og ret skal være ret, han spiller HB, hvilket han ikke er. Tchou er og skal ikke være CB. Jeg synes Tchou får for meget kritik. Han er en klasse spiller, med en dårlig sæson. Men Dechamps og Carlo kan ikke begge tage fejl, efter min mening, når de begge har som én af de første på holdkortet. Jeg håber og tror han kommer tilbage på niveau.

Rudiger spiller dårligt i går, men han skal også lappe det hele sammen. Men han var også dårlig. Mendy ditto. Ak ja, Mendy. Jeg håber vi henter en VB til sommer. Gerne Gutierez, men så skal vi jo også beholde Mendy for at have Mendy/Gutierez konstellationen med en offensiv og en defensiv. Her ser jeg Fran i samme kategori som Gutierez, altså offensiv. Og får vi TAA på HB, så skal vi have en der dækker baggrummet bagved. Personlig så jeg gerne Alaba spille den i stil med det Kounde gør for Barca. Men det tyder ikke på at Carlo ser det sådan.

Har vi den trup vi har nu, så mener jeg vi skal spille således (og det gjorde jeg også for 24 timer siden):

Courtois
Valverde - Asencio - Rudiger - Mendy
Ceballos - Tchou - Camavinga
Bellingham
Mbappe - Vini

Fremadrettet drømmer jeg om:
Courtois
TAA - XXX - Rudiger - Gutierez
Camavinga - Zubimendi
Valverde - Jude - Vini
Mbappe

Der skal bare handles her i Januar. Det er mig en gåde, hvorfor vi ikke har handlet. jeg misunder ingen andre klubber, men nøj, så henter City lige 3 benstærke talenter.

Der er så mange gode CB's derude pt.: Ignacio, Silva, Reis osv. Og så vil Barca sælge Araujo, deres bedste CB, så køb da ham. Kæmpe scoop! Der er også de gamle: Laporte, Mario Hermoso, Hummels osv., alt er bedre end det vi har nu. Rudiger kan ikke få en pause før vi har mindst en CB mere. 

Men det største problem er selvfølgelig HB. Det er bare total kritisk at vi har en dårlig højre wing til at spille HB. Få det nu løst. Køb Walker for 6 mdr og skyd ham til Saudi efter, eller betal for TAA nu.

Jeg ville alle dage vælge vores strategi og Perez. Se hvor galt det kan gå, hvis man ikke styrer en klub ordenligt eller handler udenfor ens strategi. Men nogle gange, så er man simpelthen nødt til at gå på kompromis og handle hvor der kan handles. Og det er nu.

Ellers tror jeg, vi ser resultatet af det over foråret og til sommer når det skal afgøres. Mon ikke vi tager LaLiga. Men vi får nok maks 1 point i de to kampe mod Atl. Madrid og Barca. De vil bare slå os mere end vi vil slå dem. Heldigt for os, så er Atl. Madrid 6 expected points over og bør ikke kunne holde deres flotte kadence. Og Barca falder nok lige så hurtigt, som de rejste sig. Alle vil slikke sig om munden, hvis de skulle møde en Vazquez - Tchou - Rudiger - Mendy/Fran bagkæde i Champions League. Og de store kampe der skal jo nok komme og skal vi møde Bayern, City, Arsenal, Liverpool osv. der, så er vi nok stadig favorit, men hold kæft det bliver op ad bakke. Og det ikke godt nok.

HB og CB skal handles nu. Også gerne en spilfordeler.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 1 år 4 måneder siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Madrid777

1 år 4 måneder siden #176 af Siempre fiel

Matamoro post=181735 skrev: Tchouameni må snart have spillet sin sidste kamp for Madrid
Camavinga er ikke verdensklasse på midtbanen. Han kan blive det som venstreback.
Real Madrid skal købe en spilfordeler.
Lucas Vázquez som højreback er skandaløst. Han kan slet ikke være med på det niveau.
Rodrygo bør være supersub og ikke fast starter.
Asencio bør være første mand på holdkortet i forsvaret. Der mangler kompromisløshed og den kommer han med i rigelige mængder.

​Er egentlig enig i alle dine betragtninger - bortset fra at Camavinga ku blive en verdensklasse-back. For det første ER han ikke back og forstår slet ikke meningen med overhovedet at tænke på at omskole en midtbanespiller til venstre back - vi er Real Madrid og kan vel for hulen ku finde en klasse-BACK. For det andet er han jo i store defensive problemer ALTID når han har sku dække backen mod gode modstandere. I Clasico'en på Bernabeu i april blev han fuldstændig kørt rundt på røv og albuer - han blir konstant løbet i ryggen og har slet ik evnerne til at orientere sig og dække af. Han er et bæst fysisk og supergod teknisk - jeg kan rigtig godt lide ham (omend han mangler at udvikle flere ting, bl.a. tendensen til at blive for vild i sine bevægelser), men han er simpelthen ikke back. Ligesom jeg fra start af har påpeget de store problemer med Tchoua i forsvaret, men mange syntes jo Carlo var åh så klog at bruge ham i forsvaret.

1 år 4 måneder siden #177 af Siempre fiel

Hamid8210 post=181738 skrev: Det mest vanvittige er at vi seriøst ikke udnyttede 30 + 8 min overtal. Vi udnyttede ikke engang det kæmpe momentum med reducering og rødt kort. Det var helt tragisk at være vidne til. Den dag Real får to backs der kan støtter offensiven er den dag hvor vi kan dominerer lidt.

I moderne fodbold kan du simpelhen ikke have to backs der intet støtter i offensiven

​Halleluja!!! Jeg har råbt oig skreget om PRÆCIS dét i årevis! I moderne fodbold er backs der kan bidrage bare SÅ vigtigt!! Og det har jo i mange, mange år været en kæmpe fordel for netop Real Madrid at vi har haft Carlos og siden Marcelo som gav os en dimension meget få hold havde. Og Carvajal har også været fremragende i mange år, så havde han nogle dårligere sæsoner (også med mange skader) og så var han kommet tilbage på niveau indtil han nu måske er færdig for altid på det helt høje niveau. Men klubben har jo ladet stå til på venstre back i flere år hvor vi har været elendigt dækket ind med Mendy og på højre back har man forsømt at finde en spiller som backup som var yngre og ku køres i stilling og dække ind uden de store problemer. Så det har været et issue længe, men mange, inkl træner og ledelse, er åbenbart ik i stand til at forstå problemets størrelse.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #178 af 9eren
I alle de år hvor folk har råbt op om at vores backs ikke støtter og at vi ikke følger moderne fodbold, så har vi altså vundet flere CL plus mesterskaber.

Lucas Vazquez har været en af de bedste mellemklasse spillere i verden. Jeg giver mig kun at det ser sort ud nu på back pladserne, men at det skulle ha været et problem i en sæson hvor vi vinder 4 titler. Stop

Jeg hader denne her tid hvor folk sidder og kloger sig på noget de har gættet sig til i en længere periode ( en anden form for Peter og ulven). klubben har jo investeret og forsøgt i at finde nye forsvarsspillere i egne rækker. Men ingen kan vel stå til ansvar for at vi får 1500 ACL skader.

Det var en lorte måde at tabe på i går, aldrig fedt at tabe til rivalen. Men det er altså den mindst vigtige turnering vi har tabt. Slap off

1 år 4 måneder siden #179 af Siempre fiel

9eren post=181745 skrev: I alle de år hvor folk har råbt op om at vores backs ikke støtter og at vi ikke følger moderne fodbold, så har vi altså vundet flere CL plus mesterskaber.

Lucas Vazquez har været en af de bedste mellemklasse spillere i verden. Jeg giver mig kun at det ser sort ud nu på back pladserne, men at det skulle ha været et problem i en sæson hvor vi vinder 4 titler. Stop

Jeg hader denne her tid hvor folk sidder og kloger sig på noget de har gættet sig til i en længere periode ( en anden form for Peter og ulven). klubben har jo investeret og forsøgt i at finde nye forsvarsspillere i egne rækker. Men ingen kan vel stå til ansvar for at vi får 1500 ACL skader.

Det var en lorte måde at tabe på i går, aldrig fedt at tabe til rivalen. Men det er altså den mindst vigtige turnering vi har tabt. Slap off

"Jeg hader denne her tid hvor folk sidder og kloger sig på noget de har gættet sig til i en længere periode" - aaahh, det er altid rene gætterier hvis det ik flugter med dine konspirationsteorier Men det er fint Steffen, alt er godt - det er dejligt at selv du nu kan se at man har totalt fejlplanlagt ift forsvaret - noget vi var en del der ku "gætte" os til tidligere

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 4 måneder siden #180 af 9eren
Ja du har jo siddet i flere år med anti Lucas vazques følelser og vil have ham solgt. Nu fik du endelig ret efter flere år. Det må være en giga sejr for dig

Leveret af Kunena Forum