Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner

5 måneder 5 dage siden #13 af Matamoro
Drømmetræneren havde en svag karakter. Så klarer man ikke jobbet i Real Madrid. Ledelsen kunne se det, spillerne kunne se det og måske kunne Xabi også selv se det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 5 dage siden #14 af Fondo_Sur

Matamoro post=191809 skrev: Hvis man har boet i Spanien så ved man at karakter er alt. Xabi Alonso har mange gode ideer, men han har ikke en stærk karakter. Prøv at høre et pressemøde med ham og sammenlign det med Luis Enrique. Jeg er ret sikker på at Arbeloa er af en helt anden støbning.

​Jo, men har han den fodboldfaglige del? Begge ting skal være i orden. Problemet er jo, at Florentino kun ansætter “yes-men”.

5 måneder 5 dage siden #15 af ElMadrid

Matamoro post=191811 skrev: Drømmetræneren havde en svag karakter. Så klarer man ikke jobbet i Real Madrid. Ledelsen kunne se det, spillerne kunne se det og måske kunne Xabi også selv se det.

​Du bliver ved med at snakke om en svag karakter. Det er ikke den opfattelse jeg har af Alonso. Nuvel han valgte ikke at opskalere konflikten med Vini. Nogle kan tolke det som et svaghedstegn. 

Men hvad er ledelsens rolle egentlig? Er det ikke at støtte træneren? Havde Alonso fået fuld opbakning og især i medierne, så havde han nok handlet lidt anderledes. 

I stedet skulle han læse inden HVER kamp at han stod til en fyring hvis ikke han vandt. Det er på ingen måde optimalt for en ny og ung træner. 

Den her er på ledelsen. Det kan der ikke være den mindste tvivl om. 

Sidste redigering: 5 måneder 5 dage siden ved ElMadrid.

5 måneder 5 dage siden #16 af Siempre fiel

Matamoro post=191811 skrev: Drømmetræneren havde en svag karakter. Så klarer man ikke jobbet i Real Madrid. Ledelsen kunne se det, spillerne kunne se det og måske kunne Xabi også selv se det.

​Sludder 😆😆😆 Og Hvorfor ku de så ik se før måske??? De kender ham indgående både fra hans tid i klubben og som en kæmpe succes i Bundesligaen. Men det er UFATTELIGT nemt at komme med sådan noget på bagkant. Eneste store issue her er at man har en diktatorisk ledelse som ikke planlægger spillerindkøb ud fra trænerønsker, men nærmest udelukkende ud fra hvem der er transferfri. Og så tror ledelsen at den er ufejlbarlig! Og da man jo nærmest slet ikke sælger spillere, så er det jo en nem beslutning at støtte vores barnlige brasilianer som ødelægger truppen indefra i stedet for at støtte en træner som forsøger at ændre noget. Det er en komplet skandale - og har ingen som helst tiltro til at Arbeloa sku ku ændre noget. Men han er nok den nikkedukke præsidenten har brug for
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, ElMadrid, NickyMad

5 måneder 5 dage siden #17 af NachoFernández
​Alonso var det helt rigtige valg og det var rigtigt set, at han skulle have chancen nu. For han var netop drømmetræneren med en spillestil som skulle trække klubben med ind i nutiden og skabe en måde at gøre tingene på, hvor man faktisk kan udvikle sig i stedet for den noget forældede stil som har været kørt. Nogle af spillerne var ikke med på den og Alonso formåede ikke at sætte sig igennem. Eller også fik han ikke lov til det. Det finder vi måske ud af en dag, men faktum er at den opadgående kurve blev knækket og aldrig bygget op igen. 

Derfor er det nok også det rette valg at sige farvel nu, for situationen ville givetvis være umulig at vende. Der skal stadig renses ud og jeg håber, at Arbeloa har fået en opgave der går ud over at være en slags care taker frem til sommer. Der må gerne ryge et hoved eller to og det ene må gerne være et brasiliansk et. 

Måske vi får Alonso at se igen på et tidspunkt når han har fået mere erfaring med at håndtere store egoer og formentlig har et træner-CV som er bedre at have med i baghånden når der skal sættes nogen på plads. Jeg tænker at Alonso går en meget stor trænerfremtid i møde, for jeg synes ikke på noget tidspunkt at han knækkede her. Han skal nok komme godt videre og jeg er spændt på hans næste trænerjob. 

Grande Arbeloa er bare en fed person, så det bliver lidt sjovt. Udover at Castilla er ret flyvende, så er det godt nok et ubeskrevet blad.

5 måneder 5 dage siden #18 af NickyMad

​Hvad er stærk karakter? Skal denne kunne sætte Vini på bænken når det ikke kører? Mbappe på bænken der vil spille ligegyldige kamp med en skade, fordi han jagter en rekord? Tvinge spillerne til en video taktik? Det vil jeg meget gerne se ske, uden at vedkommende kommer ind til en samtale med Perez. Så længe ledelsen kører deres egen stil, kan en træner ikke alene gøre noget, spillerne er ikke hans børn.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

5 måneder 5 dage siden #19 af NickyMad
Nu bremser man så udviklingen hos Castilla, for så alligevel at fyre Arbelona slut på sæsonen. Yaaay...

5 måneder 5 dage siden #20 af bnjmlnk

AmorMadrid post=191804 skrev: Simpelthen under al kritik, at man vælger at gå den her vej, og at ledelsen er så blottet for fodboldforståelse. Det er jo så åbenlyst, at problemet er nogle få spillere i truppen, der har været utilfredse, og som har gjort, at Alonso ikke har kunne gennemføre hans spillestil. Og så vælger man fandeme at støtte spillerne i stedet for træneren. 
Føler mig dog rimelig overbevist om, at det på ingen måde har været fedt for Alonso siden sidste El Clasico med Vini, og det konstante pres der har været på ham, så tror også han selv er inde over denne beslutning. 

Må indrømme jeg skammer mig dybt over klubben, og har mistet rigtig meget for den på det sidste. Nu ender det jo nok med en kontraktforlængelse til Vini, og diverse andre, der har brokket sig, og så kan vi ellers sidde fast uden nogen form for forbedringerne de næste mange år.
Det er godt nok deprimerende at se frem til. 

​Jeg kunne ikke have sagt det meget bedre selv. Klubben er i ubalance. Både spillermæssigt og ledelses mæssigt. Jeg begynder at tro at vores egen ledelse er blevet til en flok gamle sure mænd der tænker mere på forretningen end på fodbolden. Selvfølgelig kan man ikke undgå at skulle tænke på det forretningsmæssige i så stor en klub som RM, men hvor er forretningen hvis det bliver på bekostning af fodbolden? De sidste mange sæsoner har man købt hypede spillere, som er garant for penge i kassen uden at tænke på om disse spillere rent faktisk er et match på banen. Fodbold handler nu stadig engang om at få 11 mennesker til at spille sammen...

Har vi nydt succes med nuværende trup, ja da. Men det har umiddelbart ikke været super kønt. Det er helt hen i vejret at gå benhårdt efter Xabi for så fyre ham efter 6 måneder pga. ledelsen ikke har villet støtte ham i hans idéer. Xabi repræsenterer en ny generation af trænerer hvor systemer og arbejdsvillighed for holdet er i højsædet. Det virker ikke til at vores egen ledelse har forstået at fodbolden har ændret sig og at de mest succesfulde klubber spiller efter systemer som er fastsat af træneren. Fadæsen med Vinicius efter sidste El Clasico var dødsstødet for Xabi. Jeg begriber ikke at klubben ikke bænkede Vinicius indtil manden kom grædende ind på Xabi's kontor og sagde undskyld. Det sætter et meget meget dårligt eksempel for resten af truppen. Ude fra set ligner det at vi har fået en flok prima donnaer der godt ved at de kan få træneren fyret hvis de ikke kan lide hvad kan står for. Der er nul konsekvenser for at spille dårligt eller opføre sig af H til, så længe du har et navn der kan generere en masse penge til klubkassen. Jeg er ret sikker på at Perez ikke tillader at bænke de største stjerner i et for stort omfang, da det skader forretningen. Hvilket jeg personligt synes er fuldstændig hen i vejret.

Jeg kan godt være misundelig på den kæft trit og retning der hersker under Hansi Flick ved vores kære rivaler. Performer du ikke, er du ude. Og det er udelukkende fordi at klub ledelsen er bag ham. Jeg kan næppe være den eneste der efterhånden er træt af at se ufatteligt ringe fodbold fra RM, identitetsløst og fyldt med primadonnaer der tror de kan tillade sig alt, uden konsekvenser...
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, ElMadrid, Siempre fiel, elle44, El Siete, NickyMad

5 måneder 5 dage siden #21 af Matamoro
Arbeloa kommer til at svinge pisken og han vil heller ikke være bange for at bruge spillere fra Castilla. Jeg er meget optimistisk på klubbens vegne.

5 måneder 5 dage siden #22 af El Siete

Matamoro post=191820 skrev: Arbeloa kommer til at svinge pisken og han vil heller ikke være bange for at bruge spillere fra Castilla. Jeg er meget optimistisk på klubbens vegne.

​Tror sgu han hurtigt kommer på andre tanker :D Her er det spillerne der bestemmer. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, HHB65, Bismo, Siempre fiel, Dragam, longwind, NickyMad

5 måneder 5 dage siden #23 af NickyMad
Vi får sgu ingen pisk at se, og det vil også bare bekræfte at problemet ligger et andet sted. Så kan vi blive ved med at snakke om ingen af trænerne har noget karakter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Siempre fiel

5 måneder 5 dage siden #24 af Dragam
Tåbeligt med tåbeligt på... det er udelukkende perez skyld, at vi står hvor vi står, grundet hovedrystende dårlig trupsammensætning.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Siempre fiel, NickyMad

Leveret af Kunena Forum