Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Han er mere mand"...Siempre fiel post=191848 skrev:
Solari??? Jeg spørger med al respekt - hvad har Solari nogensinde vist som træner i Real Madrid - han er om nogen blot Florentinos forlængede arm på sidelinjen. Uden egne idéer, tanker, koncept eller taktisk input. Det kan være Arbeloa er fantastisk - det lyder til nogle af Jer må ha set ham gøre det fantastisk med Castilla i tredjebedste række. Jeg kan bare se de har vundet 10 og tabt 8 - og er 5 point efter Celta Vigos 2.-hold - men det kan selvfølgelig være han gør noget magisk der ik lige kan ses i statistikken??madrid2000 post=191841 skrev: Folk ville have en spillestil, et koncept. Det går ikke i en klub som RM. Det prøvede Lupetigue også. Det virkede ikke. Det tager tid og det får man bare ikke i RM.
Jeg synes Alonso skulle have haft mere tid, men hvis ret skal være ret, så har det jo være rædselsfulgt/kedeligt på nær nogle få kampe.
Og så kan man kalde spillerne forkælede og det ene og det andet, men I sidste ende var det Alonsos ansvar og får det hele til at fungere. Inklusivt at får spillerne med på hans ide.
Jeg ville heller have se Solari end Arbeloa, men Arbeloa er også et stort talent. Fortsætter han med Bellingham, Velverde og Thouameini, så er vi færdige. Håber han giver masser af Castilla spillere chancen. Dem på første holdet er alligevel på et meget lavt niveau.
MEN, han står nu i en situation hvor han stort set ikke har noget at tabe, der kan være meget lave forventninger til at lige netop han kommer ind og transformere holdet på et par uger så de kan kæmpe med om Ligaen og CL, og netop derfor ville det være episk hvis Grande Arbeloa var manden der fremviste nosser nok til at træffe de rigtige og hårde beslutninger og fik sprinklet lidt Asencio støv over resten af truppen. Hvor ville det bare være fedt hvis han tog sig friheden til at bænke de spillere der ikke performer, at flytte rundt på spillerne så holdet fungere og det ikke er individerne der alle skal tilgodeses…hvor ville det bare være fedt…
Donde está la biblioteca?
Wow det var nemt. Utroligt Mourinho så ikke holdt i længere tid.nono post=191851 skrev: Du ku sætte din hund til at træne det her Real Madrid hold og gøre det bedre end Alonso, så Arbeloa har i min optik fine forudsætninger. Han råder over 3-4 af verdens bedste spillere, så hvis han bare kan undgå ballade i omklædningsrummet og holde sig bare en smule til én ide, istedet for 15 på samme tid, som føres halv ud i livet, så skal det nok gå godt. Den eneste forudsætning er faktisk et par boller, der er faldet ned.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Hvem er de 3-4 verdens bedste spillere?nono post=191851 skrev: Du ku sætte din hund til at træne det her Real Madrid hold og gøre det bedre end Alonso, så Arbeloa har i min optik fine forudsætninger. Han råder over 3-4 af verdens bedste spillere, så hvis han bare kan undgå ballade i omklædningsrummet og holde sig bare en smule til én ide, istedet for 15 på samme tid, som føres halv ud i livet, så skal det nok gå godt. Den eneste forudsætning er faktisk et par boller, der er faldet ned.
Lige nu har vi kun 1 som kan være med i top 10.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Jeg ville kalde de 3 andre for kæmpe stjerner.nono post=191855 skrev: Mbappe, Courtois, Bellingham, Vinicius tror jeg de fleste klubber ville takke ja til.
Jude Bellingham er lige nu ikke en af top 5 verdens bedste midtbanesspillere. Han laver stadigvæk børnefejl på midtbanen. Hans debutsæson var verdensklasse, og nu ligger han lige under - jeg håber han vender tilbage til hans bedste niveau. Thomas Tuchel vil hellere bruge Morgan Rogers.
Vinicius er verdensklasse i AT IKKE LAVE OVERLAP.
Hans første sæson var unormal, da han nærmest spillede falsk 9'er, så han scorede rigtig mange mål. Men at han ikke scorer ligeså meget mere betyder ikke at han spiller dårligere.
Arbeloa kommer selvfølgelig også med nogle ideer, men vigtigst af alt kommer han med karakter og identitet. Bare vent og se. Det bliver Grande Arbeloa
Matamoro post=191858 skrev: Nu ved jeg ikke hvor mange af jer som taler og forstår spansk. Hvis man bare læser Xabis udtalelser på et pressemøde og ikke forstår hvad han siger og mest af alt hvordan han siger det, så misser man noget vigtigt. Xabi er en meget forsigtig og usikker mand. Han træder aldrig i karakter rent sprogligt. Han siger altid det mest ufarlige og forventelige. Han har ingen karisma. Som jeg nævnte tidligere; det går ikke i et land som Spanien hvor karakter er alt. Når spillerne samtidig oplever at han forlader sit 3-5-2 system fordi man taber til PSG i en sommerturnering, så er det svært at bevare respekten. Folk er sure på Vini og giver ham skylden for alt, men hvis det var så nemt så kunne Xabi jo bare sætte ham på bænken. Vi så hvordan både Zidane og Ancelotti bænkede Bale. Selvfølgelig har træneren et råderum, men det kræver sin mand at gøre krav på det.
Det jo ikke rigtigt. Ancelotti har selv sagt, at en del af grunden til at han blev fyret en sæson var at han skiftede Bale ud i en kamp? Så må han da også mangle lidt karisma.
Bale var mange år selvskrevet til startopstillingen, også selvom holdet i perioder fungerede bedre med Isco på banen i stedet for.
Meget kan siges om Xabis manglende ledelse, men det er i syvende og sidst spillerne det handler om. Det har det altid gjort. Altså, så dårlig en træner var han slet ikke. Han var nok bare ikke manden til at sparke døre ind, og det hjalp ikke. Florentino og den sportslige ledelse havde lige brug for en at skubbe under bussen i stedet for at skabe fokus på sig selv og sine manglende fodboldforståelse og rekrutteringsevner også måtte Alonso ofres.
Det her er Galacticos 2.0.
Vi spiller bedre med en 9’er, der var Castilla spiller sidste år, og det burde tale for sig selv.