Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Det skal dog lige siges at spanske medier i dag skriver at Mbappé forberede sin tilbagevenden fordi han ville hjælpe med til at redde Xabis job, da man fornemmede at et nederlag i finalen ville lede til en fyring. Hvad der er sandheden er jo svært at vide, men jeg kan personligt sagtens se et scenarie hvor Mbappés opførsel ift pasilloen i går hang sammen med andre ting - altså at han bare ikke gad stå ret for Barcaspillerne - og ik havde spor med Xabi at gøre. Og altså ikke var for at underminere Xabi overhovedet. Det er ikke for at forsvare Mbappé for enhver pris - og jeg ved ikke hvad der er op og ned ift deres forhold - men jeg har ikke set noget som helst der sku indikere at Mbappé var utilfreds med Xabi. Han strålede personligt under Xabi i hvert faldNickyMad post=191885 skrev: Vinicius har helt sikkert ikke de rigtige værdier, men det tyder så heller ikke på, at Mbappe har dem. Uanset om man kigger på opførslen i søndags, eller at han jagter en ligegyldig rekord og samtidig forværrer sin skade, så peger det samme sted hen. Han sætter sig selv over holdets bedste. Det var jo helt sikkert Perez's/Mbappes call at han absolut skulle spille de sidste kampe i december.
Hans PR-maskine er bare bedre, så det bliver ofte pakket pænere ind. Først ude for at takke Xabi efter fyringen, og med det samme også ude at unfollowe ham på IG.
Jeg ærgrer mig over, at vi ikke gik efter Haaland dengang og i stedet gav op på Mbappe. Jude og Haaland virker som de rigtige typer stjerner til at bære og lede kulturen. I stedet ser det ud til, at den rådne kultur også er begyndt at påvirke Jude.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Er man verdensklasse til at drible bare fordi man prøver meget? Nu fandt jeg lige noget data fra to år siden hvor Vini stadig var “god”, der prøvede han at drible omkring 10 gange pr. Kampe med en succesrate på 35% i modsætning til en doku som prøvede ligeså mange gange men havde en succesrate på 65%.BillovFO post=191903 skrev: Vinicius er absolut verdensklasse i at drible, især 1 mod 1, hurtige vendinger og ekstremt god fart, både med og uden bold. Der er nok ikke mange andre spillere der kommer tæt på ham i det aspekt, men det er så det han kan!
Manden har absolut ingen fodbold IQ, han er fuldstændig elendig til basale aspekter i fodbold. Hans afleveringer, overblik, afslutninger, hoved spil, straffespark!, pressspil og evnen at bruge sine medspillere er fuldstændig elendigt. Modstanderne har luret ham af, de ved han i 99% af gangene vælger at gå selv, de ved hvor let han bliver frustreret.
I denne sæson har han næsten kun spillet godt de gange hvor han har meget plads at løbe på, og da han så kommer 1 mod 1 med målmanden, så ved man bare der er langt fra garanti til mål
Vini er ukuelig, han prøver og prøver, og det er der også en styrke i, men det er simpelthen ikke noget man skal bygge et hold op omkring.
Det en parodi. Nu har jeg fulgt klubben i 25 år og det her er alligevel det mest groteske jeg har været vidne til.Siempre fiel post=191904 skrev:
Hahaha, det er så spot on!! At man skal fortsætte med at udholde manden med verdens højeste spildprocent - og totalt blottet for evnen til at tage rigtige beslutninger - er jo vanvittigt. Og at se ham med anførerbindet må være det mest groteske jeg har set i klubben nogensinde!elle44 post=191892 skrev:
Kritikken af Vinicius vil være der fordi han er piv elendig 90% af tiden og samtidig opfører sig som er pattebarn. Vinicius har ikke præsteret siden Kroos forlod klubben, han har aldrig præsteret for Brasilien, hans fejlprocent i samtlige af hans aktioner er uhørt høj, om det er simple afleveringer, straffespark, friløbere, driblinger. Og selvfølgelig skal han spille overlappet, for hvis han ikke gør, trækker han jo ind i banen og skyder bolden til indkast i modsatte side, en ægte Vini specialitet.Matamoro post=191888 skrev: Der er også den mulighed at Arbeloa insisterer på at alle spillere på nær Mbappe skal genpresse kontinuerligt. Hvis Vinicius ikke kan eller vil det, så ryger han på bænken. Måske vil vi se at Vinicius faktisk begynder at acceptere sin nye rolle på holdet. Måske lykkes det faktisk Arbeloa at få to af verdens største individualister til at fungere sammen. Og hvis det ikke skulle lykkes for Arbeloa så er han den tredje træner for hvem det er mislykkedes. Det vil helt sikkert betyde at Vinicius ryger. Det er hans sidste chance, det giver Arbeloa et stærkt mandat i forhold til at få Vinicius til at makke ret. Jeg forstår godt at Florentino har givet lang snor til Vinicius. Vi taler om en spiller som har båret klubben frem til to champions league triumfer. Men Florentino vil selvfølgelige reagere hvis farcen fortsætter. Han har bare mere tålmodighed end de mest hysteriske typer herinde og tak for det.
Kritikken af Vinicius vil stadig være der, fordi der er nogle herinde som er helt fastlåste på et bestemt koncept. Eksempelvis når folk konstant bliver sure over de manglende overlaps. Som om Cristiano spillede Marcelo fri ned ad venstrekanten. Han ville hellere trække ind i banen med bolden. Det betød at Marcelo i stedet brillerede på indersiden af Cristiano i stedet for ydersiden. Det kunne man også få Carreras til, selvom det er meget sværere.
Vini har brug for at at 75% af alle vores angreb går igennem ham, for hvis de ikke gør har han ikke nok muligheder i en kamp til at skabe en afgørende situation. Ufatteligt for mig at man gider se ham løbe ind i en mur 10 gange hver kamp, eller sætte sin mand 5 gange og bagefter pisse muligheden væk med en elendig aflevering eller afslutning. Han er definitionen af en narrefisse, hvis man må være så politisk ukorrekt.
Da jeg fulgte galacticos æraen var det sgu heller ikke kønt, men her var der altså tale om spillere af en helt anden kaliber end det vi har rendende nu. At middelmådige spillere opfører sig som en flok galacticos er en helt ny form for virkelighedsfjern.
Og alle der har set den gamle Ronaldo spille, vil give mig ret i den gigantiske kløft der er mellem ham og så en spiller af Vinis kaliber.
Bellingham had been reluctant to accept the manager’s vision, but unlike Vini Jr., it wasn’t played out in public. @Rodra10_97
, @ESPN
JUST IN: Xabi Alonso wanted to change various stuff in the players’ daily routines and their habits.
He wanted to see an improvement in punctuality.
Xabi also wanted less people from players’ entourages in the training ground - something that was not well received in the dressing room. @Rodra10_97
@espn
JUST IN: Xabi Alonso felt that some players did not look after themselves properly, citing concerns with their diet.
The manager was also concerned about the dressing room leaks in the media, and the players who backed him AGREED. @Rodra10_97
@espn
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Lægestaben. Ledelsen. Spillerne.
Ingen manager går ind og ændrer det her alene. Om så Jesus himself spændte sandalerne og trak i trænertøjet.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Nailed it.elle44 post=191906 skrev:
Er man verdensklasse til at drible bare fordi man prøver meget? Nu fandt jeg lige noget data fra to år siden hvor Vini stadig var “god”, der prøvede han at drible omkring 10 gange pr. Kampe med en succesrate på 35% i modsætning til en doku som prøvede ligeså mange gange men havde en succesrate på 65%.BillovFO post=191903 skrev: Vinicius er absolut verdensklasse i at drible, især 1 mod 1, hurtige vendinger og ekstremt god fart, både med og uden bold. Der er nok ikke mange andre spillere der kommer tæt på ham i det aspekt, men det er så det han kan!
Manden har absolut ingen fodbold IQ, han er fuldstændig elendig til basale aspekter i fodbold. Hans afleveringer, overblik, afslutninger, hoved spil, straffespark!, pressspil og evnen at bruge sine medspillere er fuldstændig elendigt. Modstanderne har luret ham af, de ved han i 99% af gangene vælger at gå selv, de ved hvor let han bliver frustreret.
I denne sæson har han næsten kun spillet godt de gange hvor han har meget plads at løbe på, og da han så kommer 1 mod 1 med målmanden, så ved man bare der er langt fra garanti til mål
Vini er ukuelig, han prøver og prøver, og det er der også en styrke i, men det er simpelthen ikke noget man skal bygge et hold op omkring.
Og i de kampe hvor han ligger langt under de 35% success der bliver han stædigt ved med at forsøge igen og igen og igen.
Hvis det derimod var aftalt på forhånd, så er det dårlig stil af spillerne, og tegn på en rådden kultur.
Jeg tager alle nyheder omkring hvem der har taget hvilke partier i omklædningsrummet med et gran salt, for medierne ved jo, at den slags giver klik. Men skal man tro på at Jude og Fede er blandt dem, så kan der måske være noget reelt i det. Jude er ærkeprofessionel og tilmed madridista, og Fede har ALTID givet 200% for trøjen.
Jeg må indrømme, at jeg ikke begræder Xabis afgang. Men Vini skal bare på på røv og albuer, al råddenskab stammer fra hans elendige attitude og offermentalitet
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Jeg syntes at vi skulle lige meget hvad give vinderholdet en pasillo, og ikke opføre for meget som Atletico Madrid ;-)longwind post=191912 skrev: Hvad er jeres tanker omkring den manglende pasillo? Personligt må jeg sige, at jeg godt forstår Mbappe og co. i den sammenhæng. Hvis det ikke er aftalt på forhånd er det jo vanvittigt at prøve at få spillerne til det, og det virker også påtaget med en pasillo efter den her Mickey Mouse Cup. Hvis Xabi prøver spontant at få folk med på en pasillo, så har han da heller ingen lederegenskaber. Man skal simpelthen kunne læse situationen og vide hvornår man skal gribe ind og hvornår man skal lade stå til.
Hvis det derimod var aftalt på forhånd, så er det dårlig stil af spillerne, og tegn på en rådden kultur.
Jeg tager alle nyheder omkring hvem der har taget hvilke partier i omklædningsrummet med et gran salt, for medierne ved jo, at den slags giver klik. Men skal man tro på at Jude og Fede er blandt dem, så kan der måske være noget reelt i det. Jude er ærkeprofessionel og tilmed madridista, og Fede har ALTID givet 200% for trøjen.
Jeg må indrømme, at jeg ikke begræder Xabis afgang. Men Vini skal bare på på røv og albuer, al råddenskab stammer fra hans elendige attitude og offermentalitet
Den der glaze af Valverde skal bare stoppe tbh.longwind post=191912 skrev: Hvad er jeres tanker omkring den manglende pasillo? Personligt må jeg sige, at jeg godt forstår Mbappe og co. i den sammenhæng. Hvis det ikke er aftalt på forhånd er det jo vanvittigt at prøve at få spillerne til det, og det virker også påtaget med en pasillo efter den her Mickey Mouse Cup. Hvis Xabi prøver spontant at få folk med på en pasillo, så har han da heller ingen lederegenskaber. Man skal simpelthen kunne læse situationen og vide hvornår man skal gribe ind og hvornår man skal lade stå til.
Ham og konen har pivet over at han skal spille højreback.
Han får al for megen kredit fordi han er fra Castilla. Middelmådig spiller, der lever af at han har en vanvittig kondi.
Det kan da godt være Jude var Madrid-fan som barn, hvis det er det du hentyder til, men hvorfor skulle det afholde ham fra at få en træner fyret?
Vini elsker da også klubben - men det forhindrer ham ikke i at se sig selv hævet over træneren.
Vini har allerede mistet lidt af sit antrit imo. Når det falmer bare en lille smule mere, så er han done. Det er alt han har. Han dribler ikke godt. Han lykkes, som du siger, fordi han forsøger tusinde gange per kamp. Når antrittet ryger, så kommer han med intet.elle44 post=191906 skrev:
Så det vil være hjernedødt at give ham en forlængelse nu.
- Henning Jensen
-
- Forum begynder
-
Og Carlo, hvorfor gik det så skidt med ham?Henning Jensen post=191918 skrev: Breaking! Just in! Xabi Alonso er en ynkelig lille kylling i hvide tennissko og rygsæk. SUIT UP! You´re gambling with world war lll!