Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner

6 måneder 2 uger siden #61 af NickyMad
Zidane endte jo så også netop med at sige op i første omgang, fordi han ifølge rygterne ikke var enig med klubben ift. Bale forlængelsen og den fremadrettet transfer strategi, hvor han eftersigende gerne ville have haft Mane.
Og det er netop min pointe, det er fint med nosser og karakter, men hvis man ikke får opbakning fra ledelsen med sine ideer, så kommer man ikke langt. Xabi havde slet ikke været her længe nok til at han kunne tage de kampe op med både ledelsen og spillertruppen. Så var han blevet fyret alligevel.

For mig at se er Zidane den bedste mulighed, fordi han ville have en vis respekt både fra ledelsen og truppen. Så får vi godt nok ingen spillestil, men det gør vi ikke uanset. Indtil han igen får nok af klubbens pis

Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 2 uger siden #62 af Siempre fiel

Matamoro post=191858 skrev: Nu ved jeg ikke hvor mange af jer som taler og forstår spansk. Hvis man bare læser Xabis udtalelser på et pressemøde og ikke forstår hvad han siger og mest af alt hvordan han siger det, så misser man noget vigtigt. Xabi er en meget forsigtig og usikker mand. Han træder aldrig i karakter rent sprogligt. Han siger altid det mest ufarlige og forventelige. Han har ingen karisma. Som jeg nævnte tidligere; det går ikke i et land som Spanien hvor karakter er alt. Når spillerne samtidig oplever at han forlader sit 3-5-2 system fordi man taber til PSG i en sommerturnering, så er det svært at bevare respekten. Folk er sure på Vini og giver ham skylden for alt, men hvis det var så nemt så kunne Xabi jo bare sætte ham på bænken. Vi så hvordan både Zidane og Ancelotti bænkede Bale. Selvfølgelig har træneren et råderum, men det kræver sin mand at gøre krav på det.

Arbeloa kommer selvfølgelig også med nogle ideer, men vigtigst af alt kommer han med karakter og identitet.  Bare vent og se. Det bliver  Grande Arbeloa

​Ja det var sgu dejligt da vi havde en rigtig mand som Ancelotti der virkelig tryllebandt publikum med sine markante holdninger på pressemøderne 😆😆😆

Og hvis du er i tvivl om hvad Real Madrid lige nu er i gang med at smide på porten, så læs denne artikel fra Marca - den er spot on (om end jeg kan forstå på dig at det eneste der betyder noget det er at den kommende træner er en rigtig hombre 😆):

www.marca.com/futbol/real-madrid/opinion...club-impaciente.html
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Dragam

6 måneder 2 uger siden #63 af Ramos4
BREAKING: Xabi Alonso was NOT respected in training sessions:

• Some IMPORTANT players were STROLLING AROUND in training

• There were players who arrived at the last minute, finished the session, and left immediately

• Xabi Alonso, his assistant and his fitness coach all HAD to KEEP saying to some players to do gym work, pressing or tactical work

@EduAguirre7

NÅ for søøøøren.

Sikken overraskelse.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, El Siete

6 måneder 2 uger siden #64 af Madrid777

DeLaRed post=191852 skrev: Hvis man kigger fremad, så synes jeg personligt det er lidt synd for Arbeloa at han skal og overtage det nuværende rod, hvis han skulle have chancen i spidsen for første holdet, så havde en planlagt start været bedre for ham, især så “uerfaren” som han er…man må formode at han i sidste ende går ind “bare” og bliver en slags håndlanger for ledelsen de kommende måneder, det bliver meget Ancelotti agtigt og meget med fokus på at få iscenesat Mbappe og Vini så der kan sælges trøjer og undgås spørgsmål om ledelsens transfer politik de seneste år…

MEN, han står nu i en situation hvor han stort set ikke har noget at tabe, der kan være meget lave forventninger til at lige netop han kommer ind og transformere holdet på et par uger så de kan kæmpe med om Ligaen og CL, og netop derfor ville det være episk hvis Grande Arbeloa var manden der fremviste nosser nok til at træffe de rigtige og hårde beslutninger og fik sprinklet lidt Asencio støv over resten af truppen. Hvor ville det bare være fedt hvis han tog sig friheden til at bænke de spillere der ikke performer, at flytte rundt på spillerne så holdet fungere og det ikke er individerne der alle skal tilgodeses…hvor ville det bare være fedt…

​Jeg synes du nævner noget vigtigt her. Noget "Asenciostøv" over resten af truppen". Ja tak, træd nu i karakter! Jeg sad decideret mundlam over den jammerlige arbejdsindsats vi ligger for dagen mod Barcelona. Jeg tog mig selv flere gange i at sidde og kigge lamslået rundt i lokalet (der sad kun en anden i stuen) for at forstå om der var noget jeg missede. Er der noget jeg overser her? Er det virkelig det vores gameplan er? At stille os ned of afværge og vente på det går galt. Er det Xabi der har instrueret jer i det eller nægter vi bare at presse. Står vi gravalvorligt i en finale mod Barcelona og lader os tage imod samtlige 90 minutter. Vi kan snakke nok så meget træner, vindforhold og Zubimendi, men inde på banen løber en flok overbetalte unge mænd i starten af 20'erne rundt uden nogen som helst form for cojones. De er blevet curlet af ledelsen og gammelfar Ancelotti alt for længe nu. Xabi tabte muligvis omklædningsrummet. Se bare scenen fra i går ved guard of honor episoden, men kulturen i Real Madrid er ikke hvor den skal være. Troen på tingene, remontadas, champions league aftenerne på det mytiske og storslåede Bernabeu. Jeg savner det, og med god grund. For det er længe siden vi har været på det niveau. Magien er ligesom forduftet over den her klub. Ledelsens offermentalitet og evige jamren over alverdens ting. Du kunne se det i sidste sæson. Det satte sig også i spillertruppen, der teede sig som pattebørn i CDR-finalen. Det siver ned igennem institutionen Real Madrid. Vi bør være os for gode til den slags. Vi er kongeklubben. 

Jeg vil ikke afskrive den her sæson. For jeg vil aldrig afskrive min yndlingsklub Real Madrid. Det kommer aldrig til at ske. Arbeloa skal have chancen. Jeg håber så inderligt at der træder en mand ind og bare udstråler "Her er der en voksen til stede" og hans navn er Grande Arbeloa, men den her spillertrup krydret med en uambitiøs og stæreblind ledelse giver mig virkelig dybe panderynker og begyndende grå hår. 
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved Madrid777.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Siempre fiel

6 måneder 2 uger siden #65 af zizou21
​Kom saa med Enzo Maresca!! 

Hala

6 måneder 2 uger siden #66 af Ramos4

madrid2000 post=191841 skrev: Folk ville have en spillestil, et koncept. Det går ikke i en klub som RM. Det prøvede Lupetigue også. Det virkede ikke. Det tager tid og det får man bare ikke i RM.

Jeg synes Alonso skulle have haft mere tid, men hvis ret skal være ret, så har det jo være rædselsfulgt/kedeligt på nær nogle få kampe. 

Og så kan man kalde spillerne forkælede og det ene og det andet, men I sidste ende var det Alonsos ansvar og får det hele til at fungere. Inklusivt at får spillerne med på hans ide.

Jeg ville heller have se Solari end Arbeloa, men Arbeloa er også et stort talent. Fortsætter han med Bellingham, Velverde og Thouameini, så er vi færdige. Håber han giver masser af Castilla spillere chancen. Dem på første holdet er alligevel på et meget lavt niveau.

​Ting kan ikke ændre sig eller hvad? Hvis ledelsen nu havde bakket Xabi og ikke spillerne, så kunne den kultur jo snildt ændre sig.
Du snakker som om alting er eller skal være som det altid har været.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Siempre fiel, El Siete, Dragam, NickyMad, NachoFernández

6 måneder 2 uger siden #67 af Ramos4

nono post=191851 skrev: Du ku sætte din hund til at træne det her Real Madrid hold og gøre det bedre end Alonso, så Arbeloa har i min optik fine forudsætninger. Han råder over 3-4 af verdens bedste spillere, så hvis han bare kan undgå ballade i omklædningsrummet og holde sig bare en smule til én ide, istedet for 15 på samme tid, som føres halv ud i livet, så skal det nok gå godt. Den eneste forudsætning er faktisk et par boller, der er faldet ned.

​Undgå ballade, holde sig til én idé. Du mener ligesom Ancelotti?
Det gik jo meget godt eller hvad? Der spillede vi ikke af helvede til og det endte i kaos?

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Siempre fiel, Dragam, NickyMad

6 måneder 2 uger siden #68 af Ramos4
Det hele stod jo lysende klart efter nederlaget i går.

Xabi opfordrer spillerne til at lave en sejrsport for Barca-spillerne, som man normalt gør.
Mbappé sætter sig imod og siger til holdkammeraterne at de skal droppe det.

Spillerne følger ikke trænerens ønske.

Hvad skal Xabi gøre? Tvinge spillerne med vold?

Edit: Hvem fanden tror Mbappé han er?
Han kommer til Madrid og har pt. vundet os ingen nævneværdige trofæer. Og oveni det så går han imod træneren, ved at direkte ignorere hans instrukser. Fuck nu af.

Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Dragam

6 måneder 2 uger siden #69 af Ramos4
Jeg håber Vini, Mbappé, Fede og de andre pattebørn får en brat opvågning på Bernabéu i weekenden. Håber de bliver piftet ud.

Men det sker desværre ikke. Fansene er blevet svage. Søvndysset af Perez' planer om et nyt stadion, indtjening osv.

Selv et 0-4 nederlag hjemme sidste år, kunne ikke afføre en reaktion fra fansene.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Siempre fiel, El Siete, Dragam

6 måneder 2 uger siden #70 af Ramos4
Xabi er ikke uden skyld. Han skulle måske have insisteret mere på sine idéer. Han skulle have straffet Vinicius efter El Clasico.

Vi får sikkert et lille bounce back med Arbeloa som træner. Et par uger eller måneder.

Men træneren er simpelthen ikke den vigtigste brik i det her. Han har en lille del af skylden for vores problemer, men det er altså minimalt. Vi har set de samme problemer gå igen træner efter træner. Zidane, Ancelotti og nu Xabi.

Vi har sytten venstre wings og ingen central angriber. Er det Xabis skyld?
Vi har et slattent, skadesplaget forsvar - igen i år. Er det Xabis skyld?
Vi har ikke forstærket midtbanen nok. Er det Xabis skyld?
Vi løber mindst af alle hold, men er altid helt smadrede efter pausen. Er det Xabis skyld?
Vi har flere skader end noget hold i verdenshistorien. Er det Xabis skyld?
Vinicius har været elendig i to sæsoner. Er det Xabis skyld?
Vi har en midtbane blottet for teknik og overblik. Er det Xabis skyld?
Vi hyrede en koncepttræner, men gav ham nul tåmodighed. Er det Xabis skyld?
Mbappé gider ikke presse. Er det Xabis skyld?

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, HHB65, Bismo, Siempre fiel, El Siete, Dragam

6 måneder 2 uger siden #71 af Ramos4
Guillem Balague siger det meget godt.

Det hele startede før Klub VM. Alonso ønskede først at overtage truppen efter VM. Ledelsen gav ham et ultimatum - du overtager nu eller aldrig.

Så Xabi tabte allerede magtkampen fra dag ét.

Den slags spreder sig. Spillerne kunne fra dag ét fornemme, at Xabi ikke havde magten. Det udnyttede de selvfølgelig ved først givne lejlighed.

Perez havde ingen tiltro til den manager han selv ansatte. Fuldstændig håbløst. Ligesom da han ansatte Lopetegui og eneste indkøb efter Ronaldos farvel var Mariano.

Perez ansætter de her konceptrænere, velvidende at han ikke tror en skid på at de kan lykkes. Han bakker dem ikke op heller. Projektet er dømt til at gå galt allerede fra start. Hjernedødt.

Følgende bruger(e) sagde tak: HHB65, Bismo, Siempre fiel, Dragam

6 måneder 2 uger siden #72 af BillovFO
​Efter sejren over Barcelona i ligaen talte man om, at dette var en af de bedste start, en ny Real Madrid-træner nogensinde havde præsteret. Ganske vist var der to nederlag – det ene mod et PSG-mandskab i absolut topform, som netop havde vundet Champions League, og det andet mod Atlético, et hold der altid finder et ekstra gear mod os.Men der var klare tegn på struktur. Real stod højt, dominerede boldbesiddelsen, skabte et væld af chancer og praktiserede en langt bredere rotation. Det var en fryd for øjet; noget, jeg har ventet på længe. At se Real Madrid med en klar identitet og et moderne system var en befrielse efter Ancelottis ”søvnbold”.Mange peger på vores dominans i Champions League de sidste 11-12 år, og det har unægteligt været magisk. Men vi må ikke glemme realiteterne på hjemmebanen: Siden Florentino Pérez’ tilbagevenden og det vilde transfervindue i 2009 (med indkøb som Ronaldo, Benzema, Alonso og Kaká), har Real kun vundet 5 La Liga-titler ud af 16 mulige. I samme periode er det kun blevet til 3 Copa del Rey-titler. Det er svært at være uenig i, at Real Madrid under Pérez har været en skuffelse på spansk jord: sølle 8 ud af 32 mulige nationale titler.Selvom jeg altid ville foretrække en CL-triumf over ligaen, må vi være ærlige: Held-faktoren spiller en langt større rolle i knockout-kampe end over 38 ligarunder. Jeg siger ikke, at vi har været heldige alle seks gange, men vi har været fænomenale til at time vores momentum. Ofte er vi blevet spillet ud af banen, men har alligevel formået at kæmpe os tilbage. Pointen er, at vi under Pérez sjældent har været suverænt dominerende over en hel sæson.Fodbolden har ændret sig markant det sidste årti. Tiden, hvor angribere kun angreb og forsvarere kun forsvarede, er forbi. I dag er et fasttømret system et absolut must; alle 11 spillere skal være en del af maskinrummet. Se bare på PSG: Først da de skilte sig af med deres ”hellige køer” og forpligtede sig til et kollektivt system, lykkedes det dem at vinde Champions League. Før i tiden kunne Real Madrid og andre storhold vinde med tenniscifre over de mindre hold, men det sker sjældent nu, fordi selv de mindste klubber har taget system-bolden til sig. Ingen er fredede længere.Det er tydeligt, at noget knækkede efter den famøse Clásico-sejr for få måneder siden. Spillet har været decideret elendigt siden. Intet pres, intet drive og ingen vilje. Vores forkælede og overhypede stjerner føler ikke, de behøver at bidrage med det nødvendige defensive arbejde. Den nuværende stamme har fået alt for løse tøjler af Ancelotti og Pérez, og det smitter af på hele truppen. Kulturen er blevet rådden, og her bærer Vinícius en stor del af ansvaret. Sammenligner man med storhedstiden fra 2016-2018, bestod stammen af typer som Ronaldo og Ramos – spillere, der ville svede blod for klubben.Ledelsen bærer dog det største ansvar. De har vist truppen, at stjernespillerne har mere magt end træneren. Ledelsen er tilfreds, så længe de kommercielle stjerner er glade. Det er efterhånden ligegyldigt, hvem der står på sidelinjen, for alle ved, at Pérez har det sidste ord. Zidane sagde op to gange netop på grund af dette. Det minder desværre skræmmende meget om Manchester United – en klub, hvor kulturen er rådden helt ind til kernen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, ElMadrid, Siempre fiel, Dragam, Ramos4

Leveret af Kunena Forum