Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner

6 måneder 2 uger siden #145 af NickyMad
Jeg synes heller ikke, det ser helt sort ud. Men potentialet er til langt mere, hvis klubben som organisation arbejdede sammen i stedet for imod hinanden.
Jeg, ligesom mange andre, er bare virkelig utilfreds med måden, klubben bliver drevet på. Der er for meget politik, for mange interne magtkampe og en kultur, der på nogle områder virker decideret rådden. Det er der frustrationen ligger for mange.

Selvfølgelig vil der altid være fejl og dårlige beslutninger, men der skal være en fælles retning og en ledelse, der skaber ro og opbakning. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at en træner i Real både skal styre truppen og samtidig kæmpe mod organisationen internt. Så bliver det svært, uanset om man så har cojones af stål.

Så kan der handles til sommer som du siger, men det er jo så også en erkendelse af man tog fejl sidste sommer, og en erkendelse af Xabi netop ikke havde de rette forudsætninger
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 2 uger siden #146 af NickyMad
Desuden er jeg enig med dig i, at Vinicius kritikken herinde efterhånden går for langt. Jeg kan også godt se, at det ender med at være bedst, hvis han bliver solgt. Men derfor er det stadig trættende, hvor meget det skal fylde i hver eneste kamptråd, uanset hvordan han spiller. Selv når han scorer et godt mål, så er det bare dårlig forsvarsspil.

Jeg hælder generelt til, at man bakker holdet og spillerne op, så længe de er her, eller i det mindste ikke lader kritikken fylde så meget. Og så må klubben tage beslutningerne til sommer, hvis man vil sælge.

Den samme logik bør jo gælde ledelsen & træneren. Støt ham, mens han er i jobbet, og hvis man vil skille sig af med ham, så gør det ordentligt og konsekvent, i stedet for at underminere ham undervejs og gør projektet så svært.
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Matamoro

6 måneder 2 uger siden #147 af elle44

Matamoro post=191957 skrev: Xabi kunne ikke løfte opgaven i verdens største klub. Han havde nogle gode ideer men var ikke stærk nok til at implementere dem. Det er der ikke noget nyt i. Sådan går det meget ofte.
Spillerne er nogle store egoer. Det er der heller ikke noget nyt i.
Betyder det at alt håb er ude? Selvfølgelig ikke. Spillerne har før bevist at de kan konkurrere på allerhøjeste niveau og det kan de komme til igen med den rigtige træner.

Måske er det Arbeloa. Who knows. Jeg er optimistisk, men lad os nu se.

Det er helt vildt at se hvordan hysteriet har fået sit eget liv.
Det samme gælder Vinicius. Folk har fået Vinicius Derangement Syndrome. Selv i en kamp hvor han spiller godt og scorer et fantastisk mål, kan man kun læse hvordan folk helt oprigtigt hader manden.
Han trænger til en tur på bænken fordi han har ikke været god i et stykke tid,, fair nok, men det sker jo først når vi har en træner som kan få holdet til at spille noget angrebsspil hvor vi ikke er så afhængige af Vinicius.
I det her game falder det tilbage på træneren.

Lad os se hvad Arbeloa kan.

​Du trænger til et kæmpe skud selvindsigt 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, ElMadrid, Dragam, NachoFernández

6 måneder 2 uger siden #148 af Siempre fiel

Bismo post=191960 skrev: Nogen der har fulgt med i spansk presse? Hvordan er stemningen blandt spanske Madrid fans?

​80% lægger skylden på ledelsen og spillerne i diverse afstemninger. Ligeledes vil langt størstedelen, igen omkring 80%, ha Vini ud af klubben. Hvilket stemmer fint overens med de pibekoncerter der har været mod ham på Bernabeu længe. Jeg er selv gået forrest i en sidste sæson i kampen mod Valencia 😆 Der her med Vini stikker jo dybt og har jo reelt ganske lidt med en enkelt præstation at gøre - faktisk tror jeg at en dårlig halvsæson eller lignende ikke ville ha vendt folk mod ham. Men hans gennemusympatiske væsen, barnagtige opførsel, evige offerrolle, overdreven tro på egne evner (manden tror seriøst kan kan sparke straffespark 😆🙈), hans evige brok mod dommere, trænere og medspillere - dét er det som vi naturligvis ikke godt acceptere længere. Når han så ovenikøbet spiller rædsomt kontinuerligt over en lang periode, så slipper tålmodigheden naturligvis op. Og så har vi ik engang taget de seneste og mest aktuelle issues op - nemlig dét at han er det rene gift for en spillertrup. I vores situation hvor vi mangler naturlige ledere, der kan en spiller med et stort ego som ham komme ind og dominere stemningen - det mærkede Xabi! Det var ALDRIG slet hvis det havde været en Ramos eller en Cristiano - de havde jo spist han til morgenmad!! De havde i bedste fald grinet af ham og formentlig bedt ham om at lukke sin fede kæft - ik så meget pis!!

Men altså, de spanske fans' holdninger flugter meget godt med stemningen her på forum, både ift Xabi, ledelsen og Vini 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Dragam

6 måneder 2 uger siden #149 af Ramos4
Det er da altid noget at de spanske fans er af samme holdning.

Men jeg tvivler sgu på at det bliver en særlig stor pibekoncert på lørdag.

Sydtribunen bakker jo altid op. Der er altid en god andel af turister - både fra indland og udland.

Et hurtigt mål eller to kan sikkert spise mange fans af.

Men jeg håber det ikke. Jeg håber spillerne får en røffel af dimensioner.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Siempre fiel

Leveret af Kunena Forum