Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner

5 måneder 5 dage siden #37 af Bismo
Arbeloa kommer 100% til at floppe ligesom Xabi, fordi han bliver tvunget til at gå på kompromis med sin filosofi. Vi er på vej tilbage til de mørkeste dage med mange trænerskift. Perez har ikke lært en skid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Siempre fiel, NickyMad

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 5 dage siden #38 af Siempre fiel

Real HWL post=191834 skrev: ​Der er begyndt at florere rygter om at Xabi selv sagde op. 

​Marca siger det modsatte 

www.marca.com/futbol/real-madrid/2026/01...da-club-acelero.html
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 måneder 5 dage siden #39 af longwind
Det gik desværre som forventet efter at det tilbage i efteråret blev tydeligt, at Alonso havde mistet spillerne tillid og ledelsen ikke havde hans ryg. Derfor var det kun et spørgsmål om tid.

Retfærdigt eller ej, så kunne Alonso ikke længere rette op på dette rod. Derfor er det den rigtige beslutning nu, men det skulle jo aldrig været nået hertil, som mange også pointerer. At ofre trænerens integritet for spillernes skyld er som at pisse i bukserne for at holde sig varm.

Eneste trøst er vel, at det dårligt kan blive værre spillemæssigt end det, vi har set se sidste par måneder
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

5 måneder 5 dage siden #40 af nono
Jeg græder ingen salte tårer over at Alonso er fortid. Overordnet set overtog han et fuldstændig fantastisk mandskab med en Mbappe i Ronaldo-form, og det til trods har han på ingen måde formået at sætte sit præg på holdet. Han kom som den store frelser, med visionerne, med koncepterne, med en frisk opstilling og det hele røg ud med badevandet efter et enkelt nederlag til PSG. Siden da har det været en stor famlende omgang lort. At han herudover tilmed har tabt omklædningsrummet er jo bare kirsebærret på toppen af en hel gennemført hæslig indsats som træner. 

I min tid som Real Madrid fan har jeg aldrig, og jeg gentager aldrig, set en træner få så generøs en velkomst og generel meget medvind i pressen. Han kunne jo nærmest gå på vandet. Min igen - det til trods knækkede hans selvrespekt, tro på egne evner, ideer efter et enkelt nederlag. Det er simpelthen så historisk vattet. 

Jeg havde - ligesom mange andre - virkelig sat min lid til Alonso. På omslaget ligner han den perfekte moderne træner til Real Madrid, men nøj hvor har han skuffet. 

Jeg tror at Grande Arbeloa bliver et kæmpe stort løft. Mere mand, mindre skrøbeligt ego. Intet at tabe, alt at vinde. Han er vores frelser. 
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, Matamoro

5 måneder 5 dage siden #41 af madrid2000
Folk ville have en spillestil, et koncept. Det går ikke i en klub som RM. Det prøvede Lupetigue også. Det virkede ikke. Det tager tid og det får man bare ikke i RM.

Jeg synes Alonso skulle have haft mere tid, men hvis ret skal være ret, så har det jo være rædselsfulgt/kedeligt på nær nogle få kampe. 

Og så kan man kalde spillerne forkælede og det ene og det andet, men I sidste ende var det Alonsos ansvar og får det hele til at fungere. Inklusivt at får spillerne med på hans ide.

Jeg ville heller have se Solari end Arbeloa, men Arbeloa er også et stort talent. Fortsætter han med Bellingham, Velverde og Thouameini, så er vi færdige. Håber han giver masser af Castilla spillere chancen. Dem på første holdet er alligevel på et meget lavt niveau.

Sidste redigering: 5 måneder 5 dage siden ved madrid2000.
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro

5 måneder 5 dage siden #42 af nono

madrid2000 post=191841 skrev: Folk ville have en spillestil, et koncept. Det går ikke i en klub som RM. Det prøvede Lupetigue også. Det virkede ikke. Det tager tid og det får man bare ikke i RM.

Jeg synes Alonso skulle have haft mere tid, men hvis ret skal være ret, så har det jo være rædselsfulgt/kedeligt på nær nogle få kampe. 

Og så kan man kalde spillerne forkælede og det ene og det andet, men I sidste ene var det Alonsos ansvar og får det hele til at fungere. Inklusivt at får spillerne med på hans ide.

Jeg ville heller have se Solari end Arbeloa, men Arbeloa er også et stort talent. Fortsætter han med Bellingham, Velverde og Thouameini, så er vi færdige. Håber han giver masser af Castilla spillere chancen. Dem på første holdet er alligevel på et meget lavt niveau.

​Jeg havde sgu meget mere ondt af Lopetegui. Hans Real Madrid spillede jo faktisk ganske underholdende fodbold, bortset fra at målene simpelthen gik hen og blev en forbandelse. Havde han haft Cristiano en sæson mere, havde Vinicius været et år længere fremme i sin udvikling, havde Benzema været i skarpere form så tror jeg han havde haft en glorværdig Real Madrid karriere. 

Det er selvfølgelig også undskyldninger, men stadig undskyldninger jeg bedre kan rumme end at man smider håndklædet i ringen og siger "ok, så gør vi det på jeres måde", her er Jeres 4-3-3, bare drop gen-presset.
Sidste redigering: 5 måneder 5 dage siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mr.Jensen

5 måneder 5 dage siden #43 af Bismo

madrid2000 post=191841 skrev: Folk ville have en spillestil, et koncept. Det går ikke i en klub som RM. Det prøvede Lupetigue også. Det virkede ikke. Det tager tid og det får man bare ikke i RM.

Og så kan man kalde spillerne forkælede og det ene og det andet, men I sidste ende var det Alonsos ansvar og får det hele til at fungere. Inklusivt at får spillerne med på hans ide.

​Øhhh vi havde da et system under Mourinho??!! 

5 måneder 5 dage siden #44 af madrid2000

Bismo post=191843 skrev:

​Hvad var det? Parkere bussen og slå kontra mod de store hold? Mod de mindre var vores spillere så meget bedre, at det gav sig selv.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

5 måneder 5 dage siden #45 af NickyMad

nono post=191842 skrev:

Og så kan man kalde spillerne forkælede og det ene og det andet, men I sidste ene var det Alonsos ansvar og får det hele til at fungere. Inklusivt at får spillerne med på hans ide.

​Jeg havde sgu meget mere ondt af Lopetegui. Hans Real Madrid spillede jo faktisk ganske underholdende fodbold, bortset fra at målene simpelthen gik hen og blev en forbandelse. Havde han haft Cristiano en sæson mere, havde Vinicius været et år længere fremme i sin udvikling, havde Benzema været i skarpere form så tror jeg han havde haft en glorværdig Real Madrid karriere. 

Det er selvfølgelig også undskyldninger, men stadig undskyldninger jeg bedre kan rumme end at man smider håndklædet i ringen og siger "ok, så gør vi det på jeres måde", her er Jeres 4-3-3, bare drop gen-presset.

​Det var til gengæld også noget nemmere med den midtbane end det vi har lige nu. Og det har flere af os råbt efter hele sidste sæson og undervejs i sommeren. Det her minder jo mere om Makelele dagene igen, denne gang er det bare Kroos typen der er forsømt. Så må vi håbe vi ikke skal bruge lige så mange år på at indse det.

For dem der forventer Arbeloa nu kommer til at svinge pisken, er "mere mand" og giver flere Castilla spillere chancen, tror jeg bliver hurtigt meget skuffet. Jeg vil tro Vini endnu sjældnere bliver skiftet ud nu, ligesom Mbappe i hvert fald ikke skal sidde over i de nemme kamp i jagt på sine rekorder.

Sidste redigering: 5 måneder 5 dage siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, El Siete, Dragam

5 måneder 5 dage siden #46 af Bismo

madrid2000 post=191844 skrev:

Bismo post=191843 skrev:

​Hvad var det? Parkere bussen og slå kontra mod de store hold? Mod de mindre var vores spillere så meget bedre, at det gav sig selv.

Parkerede kun bussen mod Barca.. Vi slog flere rekorder under Mou og spillede underholdende fodbold. Rekord antal mål, points. Din teori holder ikke helt. 
Sidste redigering: 5 måneder 5 dage siden ved Bismo.

5 måneder 5 dage siden #47 af NickyMad
Vi slog også flere rekorder under Pellegrini, det var bare en anden tid med et andet angreb, det gjorde ikke vores spil mere underholdende.

5 måneder 5 dage siden #48 af Siempre fiel

​Solari??? Jeg spørger med al respekt - hvad har Solari nogensinde vist som træner i Real Madrid - han er om nogen blot Florentinos forlængede arm på sidelinjen. Uden egne idéer, tanker, koncept eller taktisk input. Det kan være Arbeloa er fantastisk - det lyder til nogle af Jer må ha set ham gøre det fantastisk med Castilla i tredjebedste række. Jeg kan bare se de har vundet 10 og tabt 8 - og er 5 point efter Celta Vigos 2.-hold - men det kan selvfølgelig være han gør noget magisk der ik lige kan ses i statistikken??
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NickyMad

Leveret af Kunena Forum