Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner

6 måneder 2 uger siden #121 af Ramos4
@alle

Det er jo et fair synspunkt at man er ligeglad med spillet, hvis vi ender med at vinde Champions League på enkeltmandspræstationer.
At man er ligeglad med kæmpe afklapsninger i El Clasicos.
At man er ligeglad med at vi trækker os helt ned i eget felt, hver gang vi har en knock-out kamp i CL.

Jeg gad bare godt at vi spillede fodbold. Titler er jo det vigtigste i sidste ende, men hvis man skal tvinge sig selv til at se 90% af kampene, fordi spillet er så ringe - så er det sgu bare nogle lange sæsoner.

Pt. tror jeg desuden heller ikke vores individualister er gode nok / fungerer ordentligt sammen - til at vi kan vinde Champions League på fast basis.
Derfor kunne det være rart med et system og en træner der bliver bakket op i det system af ledelsen.

Zidane og Ancelotti var lappeløsninger der fungerede efter Mourinhos kæmpe arbejde og fordi man havde en trup fuld af erfarne superstjerner.
Den trup ser jeg ikke vi har nu. Der er for store mangler. Derfor tror jeg heller ikke lappeløsningen med en man-manager vil virke lige nu.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Siempre fiel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 2 uger siden #122 af nono

Ramos4 post=191937 skrev: @alle

Det er jo et fair synspunkt at man er ligeglad med spillet, hvis vi ender med at vinde Champions League på enkeltmandspræstationer.

Jeg gad bare godt at vi spillede fodbold. Titler er jo det vigtigste i sidste ende, men hvis man skal tvinge sig selv til at se 90% af kampene, fordi spilet er så ringe - så er det sgu bare nogle lange sæsoner.

Pt. tror jeg desuden heller ikke vores individualister er gode nok / fungerer ordentligt sammen - til at vi kan vinde Champions League på fast basis.
Derfor kunne det være rart med et system og en træner der bliver bakket op i det.

Zidane og Ancelotti var lappeløsninger der fungerede efter Mourinhos kæmpe arbejde og fordi man havde en trup fuld af erfarne superstjerner.

​Du er her da trods alt stadigvæk :-)

Spøg til side. Spillets kvalitet har gudhjælpemig ikke været prangende eller inspirerende under hverken Zidane eller Ancelotti. Men det blev det jo heller ikke under Alonso, der forlod samtlige ideer efter PSG-afklapsningen. Derfor forstår jeg egentlig bare ikke hvor du vil hen med din argumentation? Vi var / er jo lige vidt. 

Jeg drømmer da også om godt spil koblet med titler - jeg er mener bare samtidig at Alonsos fyring giver mening - manden spillede sig selv fallit og kastede - ifølge sig selv og klubben - selv håndklædet i ringen efter 6 måneder med en “gensidig aftale”. Det er jo ikke en mand med ild i maven. Og den mentalitet kan selvfølgelig ikke sidde for bordenden i Real Madrid - deraf min tirade og bøn om at få en træner med lidt cojones. Men cojones udelukker vel ikke godt spil? Guardiola, Bielsa, Klopp, Enrique, Tuchel mfl. har da leveret underholdende fodbold og samtidig haft deres meningers mod. 
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved nono.

6 måneder 2 uger siden #123 af Ramos4

nono post=191934 skrev:

Ramos4 post=191932 skrev:

nono post=191931 skrev:

Ramos4 post=191867 skrev:

nono post=191851 skrev: Du ku sætte din hund til at træne det her Real Madrid hold og gøre det bedre end Alonso, så Arbeloa har i min optik fine forudsætninger. Han råder over 3-4 af verdens bedste spillere, så hvis han bare kan undgå ballade i omklædningsrummet og holde sig bare en smule til én ide, istedet for 15 på samme tid, som føres halv ud i livet, så skal det nok gå godt. Den eneste forudsætning er faktisk et par boller, der er faldet ned.

​Undgå ballade, holde sig til én idé. Du mener ligesom Ancelotti?
Det gik jo meget godt eller hvad? Der spillede vi ikke af helvede til og det endte i kaos?

​Øhh ja - det gik ret godt. Den mest succesfulde Real Madrid træner nogensinde - hvad misser jeg?

​Courtois vinder os vel begge UCL-titler, 2022 og 2024.

Vi spillede af lort. Taber 0-4 hjemme til Barca to gange. Sidste sæson var rædderlig.

Som så mange gange før, vandt vi titler fordi vi har individualisterne. Men vi spiller jo forfærdelig fodbold. Ulideligt at se på.
Men ja, det kan vi da godt fortsætte med. Men er det hvad du vil?

​3 Champions Leagues, 2 Club World Cups, 2 European Super Cups, 2 LaLigas, 2 Copas del Rey and 2 Spanish Super Cups. ​
Ja det ville faktisk være en læskende tonic. Det er jo useriøst at du koger det hele ned til "en redning af Courtois". Spillet kan altid være/blive bedre. 

​3 Champions League trofæer, heraf 2 pga. Courtois + mirakler. Og så 2 ligatitler på 6 sæsoner.

Jeg prøver egentlig ikke at underminere Ancelottis resultater. Men det er dig, der mener at enhver nærmest vil kunne gøre det bedre end Xabi. Ancelotti kunne intet få ud af den her trup sidste år. Så jeg har svært ved at se hvordan Arbeloa eller din hund kan vende den her skude.

Ancelotti havde trods alt også erfarne folk som Benzema, Kroos, Modric og kulturbærere som Nacho og Marcelo og Casemiro.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 måneder 2 uger siden #124 af Ramos4

nono post=191938 skrev:

Jeg gad bare godt at vi spillede fodbold. Titler er jo det vigtigste i sidste ende, men hvis man skal tvinge sig selv til at se 90% af kampene, fordi spilet er så ringe - så er det sgu bare nogle lange sæsoner.

Derfor kunne det være rart med et system og en træner der bliver bakket op i det.

Spøg til side. Spillets kvalitet har gudhjælpemig ikke været prangende eller inspirerende under hverken Zidane eller Ancelotti. Men det blev det jo heller ikke under Alonso, der forlod samtlige ideer efter PSG-afklapsningen. Derfor forstår jeg egentlig bare ikke hvor du vil hen med din argumentation? Vi var / er jo lige vidt. 

Jeg drømmer da også om godt spil koblet med titler - jeg er mener bare samtidig at Alonsos fyring giver mening - manden spillede sig selv fallit og kastede - ifølge sig selv og klubben - selv håndklædet i ringen efter 6 måneder med en “gensidig aftale”. Det er jo ikke en mand med ild i maven. Og den mentalitet kan selvfølgelig ikke sidde for bordenden i Real Madrid - deraf min tirade og bøn om at få en træner med lidt cojones. Men cojones udelukker vel ikke godt spil? Guardiola, Bielsa, Klopp, Enrique, Tuchel mfl. har da leveret underholdende fodbold og samtidig haft deres meningers mod. 

​Men alle de nævnte trænere kommer ingen vegne med den her ledelse. Det må jeg bare sige. Bielsa ved jeg sgu ikke hvad har vundet nogensinde, må jeg bare sige.
Klopp vil have total kontrol over indkøb, ungdomshold og strategi. Guardiola det samme.

De ville aldrig kunne fungere / finde sig i de her jammerlige forhold som Perez stiller for dagen.

Vi kan få Arbeloa. Solari. Måske kan vi få Klopp, hvis vi lover ham guld og grønne skove - men det vil jo gå galt så snart han finder ud af at Perez stadig vil bestemme det hele.

Vi har en klub, hvor lægestaben mobber diætister ud af klubben. It's a shambles.

Edit: Ja vi er lige vidt, FORDI ledelsen ikke bakker op om systemtræneren. Zubimendi skulle være hentet ind. Perez skulle bakke Xabi 100% over Vinicius osv.
Derfor er vi samme sted nu som altid.

Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, El Siete, Dragam

6 måneder 2 uger siden #125 af Ramos4
Perez forsøgte at få Allegri flere gange.

Endnu en man-manager til egoerne. Men jo uden nogen større taktisk snilde.

Jeg må bare gentage:

Benzema, Modric, Kroos, Casemiro, Marcelo, Nacho, Ramos, Ronaldo. De er væk.

Den trup vi har nu er slet, slet ikke god nok til bare at spille på vibes. Det TROR de selv de er. Men det er de ikke.

Flere og flere hold bliver taktisk stærkere og stabler et hold på benene, hvor alle løber og presser og forsvarer. Vi sakker bagud, hvis vi holder fast i den her oldnordiske tankegang om at sætte 11 stjerner på banen og så håbe at vi vinder.

Det gik lige med nød og næppe i 2022 og 2024.

Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

6 måneder 2 uger siden #126 af nono
Vi finder heldigvis ud af det. Jeg står ved min spådom om, at Arbeloa kommer til at vride meget mere ‘ånd’, madridismo og i sidste ende resultater af det her hold end Alonso. Time will tell, men i min optik kan det nærmest kun gå én vej ⬆️
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved nono.

6 måneder 2 uger siden #127 af Ramos4
Det skal nok blive bedre end under Xabi. For der ville spillerne jo ikke det han ville.

Men et tophold i Europa, der vinder UCL ofte og spiller okay fodbold? Der skal altså ske strukturelle ændringer.

Ellers skal vi vente til at truppen igen er latterligt stacked og alle rammer den perfekte alder. Så kan vi vinde igen.

Og så kan vi spille rædderlig fodbold i mellemtiden.

Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Dragam

6 måneder 2 uger siden #128 af mohbar
​Khabib UFC legende og madrid fan har lige skrevet flg. Stærke ord :

I think Xabi Alonso is one of the three best coaches in the world today. If this team did not work well with him, we have to change the players not the coach. I'm sure no coach can handle this lineup at Real Madrid. We have to Get rid of the capricious players,

If you come to the gym or the field, it doesn't matter if they are fighters or football players, the boss is the head coach. But if you have such an aura in your team that not everyone meets your requirements, then you are definitely not on the right track,

There is nothing like loyalty. A year ago they were begging him, and now they are sacking him for the spoiled children. 
Xabi you are the best"

Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, El Siete, Madridista02

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
6 måneder 2 uger siden #129 af Madridista02

nono post=191938 skrev:

​Det passer jo ikke, at Alonso forlod alle sine ideer allerede i sommers efter PSG kampen. Til og med Barca kampen, var det tydeligt at han havde implementeret genpres, og det fungerede udemærket.
Og så det her med at Alonso ikke har Cojones. Alonso kunne have jordens største cojones, men når de største spillere i truppen har vendt ham ryggen og Perez bakker sine ynglinge op, og hele offentligheden kan sidde og se det ske, så er der ikke meget at gøre. 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, ElMadrid, Siempre fiel, Dragam

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
6 måneder 2 uger siden #130 af Madridista02

mohbar post=191944 skrev: ​Khabib UFC legende og madrid fan har lige skrevet flg. Stærke ord :

I think Xabi Alonso is one of the three best coaches in the world today. If this team did not work well with him, we have to change the players not the coach. I'm sure no coach can handle this lineup at Real Madrid. We have to Get rid of the capricious players,

If you come to the gym or the field, it doesn't matter if they are fighters or football players, the boss is the head coach. But if you have such an aura in your team that not everyone meets your requirements, then you are definitely not on the right track,

There is nothing like loyalty. A year ago they were begging him, and now they are sacking him for the spoiled children. 
Xabi you are the best"

​Fuldstændig spot on! Alle ville have Alonso og nu er han fyret fordi han var lidt for hård ved de små primadonnaer. Real Madrid gør sig selv mere og mere til grin, for hver gang de træffer en beslutning 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Siempre fiel, El Siete, Cristiano7, Dragam, Ramos4

6 måneder 2 uger siden #131 af Cristiano7
Tilbage til 4-3-3.
Tilbage til Ancelotti style.
Tilbage til et par afklapsninger i El Clasicos.
Tilbage til sene remontadas fordi vi spillede lort i 75-80 min.
Tilbage til 3 venstrekant oppe fremme?
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved Cristiano7.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, Siempre fiel, El Siete, Madridista02, Dragam

6 måneder 2 uger siden #132 af Cristiano7

Madridista02 post=191946 skrev:

mohbar post=191944 skrev: ​Khabib UFC legende og madrid fan har lige skrevet flg. Stærke ord :

Xabi you are the best"

​Fuldstændig spot on! Alle ville have Alonso og nu er han fyret fordi han var lidt for hård ved de små primadonnaer. Real Madrid gør sig selv mere og mere til grin, for hver gang de træffer en beslutning 

​Måske skulle Real droppe ideen om at have en træner? Åbenbart passer det Perez bedst at stjernerne har frie tøjler på banen. 

Pintus sørger for træningen.
Arbeloa følger Carlos gamle spillestil 4-3-3 og skifter ud kun når stjernerne ønsker dette. Vinicius og Mbappe laver ikke defensiv arbejde igen og sparer energi til angrebet(selvom der skaber huller resten af banen)

Januar måned bliver afgørende om det var en god ide eller ej. Vi har udekampe mod Villarreal, Valencia og Benfica. 
Sidste redigering: 6 måneder 2 uger siden ved Cristiano7.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, Madridista02

Leveret af Kunena Forum