Officielt: Xabi Alonso fyret - Arbeloa ny træner
Nu må vi se Grande Arbeloas cojones og hvor meget mere mand og pisk der kommer. Når det failer, skal vi måske prøve med David Goggins?
Eller skal vi måske begynde at snakke om vi kommer ingen vegne med hvilken som helst træner så længe der ikke er opbakning til denne. Det ligger på ingen måde på Xabi.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han bliver allerede nu jagtet af flere klubber. En af de bedste træner talenter derude, og vi behandlede ham som lort. Useriøs klub.Madridista02 post=191946 skrev:
Fuldstændig spot on! Alle ville have Alonso og nu er han fyret fordi han var lidt for hård ved de små primadonnaer. Real Madrid gør sig selv mere og mere til grin, for hver gang de træffer en beslutningmohbar post=191944 skrev: Khabib UFC legende og madrid fan har lige skrevet flg. Stærke ord :
I think Xabi Alonso is one of the three best coaches in the world today. If this team did not work well with him, we have to change the players not the coach. I'm sure no coach can handle this lineup at Real Madrid. We have to Get rid of the capricious players,
If you come to the gym or the field, it doesn't matter if they are fighters or football players, the boss is the head coach. But if you have such an aura in your team that not everyone meets your requirements, then you are definitely not on the right track,
There is nothing like loyalty. A year ago they were begging him, and now they are sacking him for the spoiled children.
Xabi you are the best"
grædekoner > fnisende bitchesMatamoro post=191952 skrev: Det stikker helt af for koret af grædekoner😂😂😂😂
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg tror han bliver buhet massivt på lørdag på Bernabeu, og han kommer til at ligne et stort spørgsmåltegn. Ja, hvorfor mon.Ramos4 post=191929 skrev: Vinicius valgte at undskylde til alle andre end Xabi efter El Clasico.
Nu har han som en af de eneste førsteholdsspillere ikke ønsket Xabi god vind fremover.
Det kan jeg simpelthen ikke ignorere. At skide så højt og flot på træneren TO gange.
Og så skal vi glo på ham opildne fansene på Bernabéu på lørdag, efter han har fået et hjørnespark i det 60. minut efter en forfærdelig forestilling.
Jeg orker det ikke mere.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Spillerne er nogle store egoer. Det er der heller ikke noget nyt i.
Betyder det at alt håb er ude? Selvfølgelig ikke. Spillerne har før bevist at de kan konkurrere på allerhøjeste niveau og det kan de komme til igen med den rigtige træner.
Måske er det Arbeloa. Who knows. Jeg er optimistisk, men lad os nu se.
Det er helt vildt at se hvordan hysteriet har fået sit eget liv.
Det samme gælder Vinicius. Folk har fået Vinicius Derangement Syndrome. Selv i en kamp hvor han spiller godt og scorer et fantastisk mål, kan man kun læse hvordan folk helt oprigtigt hader manden.
Han trænger til en tur på bænken fordi han har ikke været god i et stykke tid,, fair nok, men det sker jo først når vi har en træner som kan få holdet til at spille noget angrebsspil hvor vi ikke er så afhængige af Vinicius.
I det her game falder det tilbage på træneren.
Lad os se hvad Arbeloa kan.
Han er simpelthen en ussel rotte. Og jeg har virkelig været i hans ringhjørne og kæmpe fan af brasilianere. Kæmpe fan af Robinho, Neymar og Vini, men hold nu helt op jeg er gået i baglås med dem alle tre af mange grunde (primært dem udenfor banen).El Siete post=191955 skrev:
Jeg tror han bliver buhet massivt på lørdag på Bernabeu, og han kommer til at ligne et stort spørgsmåltegn. Ja, hvorfor mon.Ramos4 post=191929 skrev: Vinicius valgte at undskylde til alle andre end Xabi efter El Clasico.
Nu har han som en af de eneste førsteholdsspillere ikke ønsket Xabi god vind fremover.
Det kan jeg simpelthen ikke ignorere. At skide så højt og flot på træneren TO gange.
Og så skal vi glo på ham opildne fansene på Bernabéu på lørdag, efter han har fået et hjørnespark i det 60. minut efter en forfærdelig forestilling.
Jeg orker det ikke mere.
Han er gift for den her trup og skal simpelthen ud koste hvad det koste vil. Alt det fokus hans personlighed tager i LaLiga på alle udebaner, folk hader ham, hele Clasico udskiftningen, skifter sit Instagram billede, siger ikke tak til Alonso osv. Hvad fanden er det for et pattebarn, undskyld mit sprog.
Jeg tror ikke Mbappe er et hak bedre. Men hans entourage og PR team er bare bedre til at holde ham for god til det her. Og så er Mbappe en bedre fodboldspiller og derfor er Vini første mand der skal sparkes ad HT. Hans entourage med favela venner og Jay Z er bare en virkelig dårlig cocktail. Han laver jo bare tricks nu for at få et sejt billede til sin Instagram.
Rudiger, Mendy og Franco har mig bekendt heller ikke været ude. Jeg forstår det virkelig ikke, at man ikke viser Alonso den lille respekt. De kan for så vidt skride allesammen. Jeg har mistet rigitg meget for Rudiger de sidste 6 mdr.
Vi er i en alvorlig krise mine damer og herre. Det stikker dybt. En ledelse der er lige så dum som i Man United og en flok primadonnere, der tror de er Ronaldo og Benzema, men i virkeligheden er de ikke en skid. Skræmmende at vi er kommet her til. Alle kan se det.
Der skal lyde en pibekoncert som aldrig før af Perez og spillerne på søndag! Og det tror jeg heldigvis også der gør.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Åh, kom nu! Selvfølgelig er det frustrerende, at ledelsen aldrig rigtig virker til at kigge indad. Er det virkelig for meget at forlange? Hvis vi bruger 3 år på at finde ud af Guler ikke er manden der skal afløse Kroos, hvem er det så der har fejlet? Selvfølgelig kunne Xabi have gjort ting bedre. Det samme kunne spillerne. Men ledelsen er fejlfri?Matamoro post=191957 skrev: Xabi kunne ikke løfte opgaven i verdens største klub. Han havde nogle gode ideer men var ikke stærk nok til at implementere dem. Det er der ikke noget nyt i. Sådan går det meget ofte.
Spillerne er nogle store egoer. Det er der heller ikke noget nyt i.
Betyder det at alt håb er ude? Selvfølgelig ikke. Spillerne har før bevist at de kan konkurrere på allerhøjeste niveau og det kan de komme til igen med den rigtige træner.
Måske er det Arbeloa. Who knows. Jeg er optimistisk, men lad os nu se.
Det er helt vildt at se hvordan hysteriet har fået sit eget liv.
Det samme gælder Vinicius. Folk har fået Vinicius Derangement Syndrome. Selv i en kamp hvor han spiller godt og scorer et fantastisk mål, kan man kun læse hvordan folk helt oprigtigt hader manden.
Han trænger til en tur på bænken fordi han har ikke været god i et stykke tid,, fair nok, men det sker jo først når vi har en træner som kan få holdet til at spille noget angrebsspil hvor vi ikke er så afhængige af Vinicius.
I det her game falder det tilbage på træneren.
Lad os se hvad Arbeloa kan.
Det vi savner, er at klubben arbejder fælles mod en klar ide. I stedet ansætter man en træner, men giver ham ikke reelt muligheden for at lykkes: enten ved ikke at give de nødvendige forudsætninger (Zubimendi), ved at underminere ham internt eller ikke bakke ham op i de afgørende beslutninger, eller ved at lade historier sive til pressen, så han i praksis bliver hængt ud.
Hvis klubben ikke er enig med en træners retning, så fyr ham og hent den, man faktisk vil bygge noget med. Men sådan som det kører nu, gentager man jo bare det samme mønster igen og igen. Hvorfor finder man ikke en, der matcher klubbens ide, og som man derefter støtter fuldt ud? For det her er en håbløs måde at drive en organisation på. Ingen seriøs virksomhed ville sætte et projekt op sådan her. Så er det jo nærmest designet til at mislykkes.
Ledelsen er valgt af medlemmerne og ejer ikke klubben, derfor er der også nogle forventninger til dem. Det er ikke én træner der skal komme og trylle og fikse det hele. Det er rimelig logisk, vi opnår aldrig det fulde potentiale, så længe der er så mange interne kampe i klubben i stedet for at arbejde fælles mod en retning. Det handler ikke om Xabi men at klubben som helhed arbejder mod den samme retning, træneren kan være hvem som helst.
Jeg er enig i at ledelsen træffer nogle virkelig dårlige beslutninger. Dårlig sammensat trup osv. Der er mange spillere i truppen som efter min mening slet ikke er gode nok til Real Madrid.
Men holdet vandt champions league i 2024 hvor man eksempelvis kørte Bayern over. Det var vel kun City som spillemæssigt var bedre. Alt så lovende ud dengang. Vinicius var verdens bedste offensive spiller. Også bedre end Mbappe. Så jeg kan godt forstå ledelsen ikke vil revolutionere den trup som har vundet så meget og heller ikke bare vil skille sig af med Vinicius.
Jeg er dog ret sikker på at hvis konstellationen Mbappe/Vinicius heller ikke fungerer under den tredje træner, så må én af dem smutte og det bliver helt sikkert Vinicius.
Jeg er også sikker hvis midtbanen fortsat ikke fungerer under den tredje træner, så bliver der handlet stort ind til sommer. Spillere som Valverde, Tchouameni, Camavinga skal steppe op nu, ellers ryger de til salg til sommer.
Du nævner selv Guler. Jeg forstår slet ikke sammenligningen med Modric, men hvis Arbeloa får ham til at shine er det fint, hvis ikke, så man han også ud af vagten.
Så kan man mene at det er for lang tid at vente og at vi bør handle nu. Det er der sikkert gode argumenter for, men der er vel også gode argumenter for at forfremme Arbeloa og lade ham give spillere som Thiago og Cestero og andre talenter chancen på midtbanen. Måske viser det sig at de the real deal.