Madridista.dk mener: Tid til at sige farvel til Iker Casillas

13 år 2 måneder siden #13 af Dios
Hvis et af argumenterne går på hans formdyk, så stopper udrensningen vel ikke der. Det er vel reelt set kun Lopez, Varane og Essien som har holdt niveau. Selvom Lopez har gjort det fantastisk, så har han indtil videre kostet mål imod Deportivo, At. Madrid og var tæt på imod Mallorca. Videre sikker er han ikke, som der bliver skrevet.

Ellers er jeg dybt enig med dem, som forsvarer klubben og Iker. Synes det er fint man giver træneren en manager rolle, men og give den til en, som ikke er en langtidsløsning er bare idioti på højt plan. Vi alle elsker én klub, men vi har 1000 meninger, så lad os dog forhelvede få den ideologi indført i klubben!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, Steen, rezamadridista, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #14 af Elkrimi
@ Anes

Så læser du kun det du vil læse.

Der enighed i hele verden om, at Casillas stadig er verdens bedste målmand (sports.terra.com/soccer/iker-casillas-na...0009bcceb0aRCRD.html).
Han har vundet titlen de sidste 5 år.

Og glemmer vi, at han var ved at redde os i straffesparkskonkurrencen sidste år mod Bayern?

Der er enighed rundt omkring i verden, at Iker Casillas er en af verdens bedste keepere - det har ingenting med følelser at gøre. Det har langt mere med følelser at gøre at Mourinho ikke føler opbakning fra klubbens anfører og har behov for at svine ham til i pressen.

Heldigvis vinder den bedste mand for klubben denne sag.

13 år 2 måneder siden #15 af Siempre Madrid
Hovedargumentet går netop ikke på formdykket, så måske skulle du læse den igen.

Hvilken træner er en langtids-løsning i Real Madrid? Mourinho har kontrakt til 2016, men det er klart at hvis hans muligheder for at føre sine ideer ud i livet, forplumres af folk med andre motiver, så er der ikke grundlag for at fortsætte samarbejdet. Det gælder jo for alle de trænere, som vil blive ansat i klubben.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

13 år 2 måneder siden #16 af rezamadridista

Siempre Madrid skrev: Hovedargumentet går netop ikke på formdykket, så måske skulle du læse den igen..

Det er dog stadig en af argumenterne.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved rezamadridista.

13 år 2 måneder siden #17 af MMM

Siempre Madrid skrev: Hovedargumentet går netop ikke på formdykket, så måske skulle du læse den igen.

Hvilken træner er en langtids-løsning i Real Madrid? Mourinho har kontrakt til 2016, men det er klart at hvis hans muligheder for at føre sine ideer ud i livet, forplumres af folk med andre motiver, så er der ikke grundlag for at fortsætte samarbejdet. Det gælder jo for alle de trænere, som vil blive ansat i klubben.

Mener du virkelig at Mourinho er uskyldig i alt det her?

Som jeg ser det, så har Mourinhos opgave været at lægge taktikken, motivere spillerne og vinde titler. Hans taktik har kostet os i samtlige CL kampe af betydning, han har fremmedgjort langt de fleste spillere, inkl. Ronaldo, og han har ikke vundet de titler, der for alvor betyder noget. Sæsonens liga blev ikke tabt på kampe hvor mange mål blev lukket ind, men på kampe hvor Madrid ikke kunne komme igennem et pakket forsvar, da træneren ikke har givet spillerne noget alternativ til kontra-angreb - noget spillerne har kritiseret siden 2010 og noget, der har sendt spillere fra Ronaldo til Özil på bænken. Og ærlig talt, hvor ofte er kampe ikke blevet vundet på grund af spillernes individuelle kvaliteter, ikke fordi de spiller som et hold? Hvordan du kan holde spillerne ansvarlige for alle fejltagelserne, men lade Mou gå fri igen og igen, det forstår jeg ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever

13 år 2 måneder siden #18 af MMM

Rogoshin skrev: Husk nu lige på, at Iker Casillas både er intelligent, mere hvid end du og jeg til sammen og ALDRIG har været andet end en fornuftig, loyal og diplomatisk spiller - igennem 20 år!

Skal Ramos og Iker være med til at vælge træner?

Ja - det mener jeg faktisk, at de skal. De skal være med på råd. Hvorfor skal trænere vælges af en mand i jakkesæt, som ikke ved så meget om fodbold igen?

Ramos og Iker ved bedst af alle hvordan truppen er, hvad Real Madrid er, hvad klubbens fans vil forvente osv. osv.... Så hvorfor ikke bruge deres enorme ekspertise lidt?"

Som jeg har sagt før, så virker det som om, at Mourinho er lykkedes med at "hjernevaske" en hel del fans... Det er tragisk.

Det ved du jo præcist intet om. For du ved vel heller ikke hvem mulvarpen er? Du tager det standpunkt at han ikke er mulvarpen, men du har jo ingen ide om det. Det kan jo kun bygge på de samme antagelser som vi andre bruger.

Måske er jeg hjervasket, ja alt er jo muligt. Men kan du sige dig fri fra det samme, når man tænker på Ikar Casillas? Dit indlæg virker som om at man bare skal holde kæft, og ikke sætte spørgsmåls tegn ved ham. Det ligner lidt mere hjernevask når man ukritisk råber at en person aldrig har været ufornuftig eller illoyal. Især når man kun har sporadiske udplug af det realle billede. Jeg indrømmer gerne at Mourinho laver fejl på samlebånd, jeg har ej heller snakket for ham som træner. I sidste ende er brugen af ordet hjernevask, nok det mest tragiske her:-)

Hvad hvis Ramos og Ikar Casillas er uenig med ledelsen i klubben? skal ledelsen så fyres og skal vi skrotte formandsvalg og bare vælge den spiller som er mest "loyal"? Mon de faktisk er blevet hørt før i træner ansættelser?

Diego Torres i El Pais er roden til mange af Mous beklagelser over "muldvarpen", ikke Marca og AS. Det er bredt antaget, at Torres vigtigste kilde er Valdano, en mand der efter sine uendelige mange år i klubben har kontakter overalt, inklusive i Perez kontor. Der er faktisk meget lidt, der peger i retning af at det skulle være Iker, der lækker oplysninger. Anderledes ser det ud med julehistorien om "ultimatumet", der ikke var et ultimatium. Det er bredt antaget, at den historie blev lækket af kredsen omkring Mou, særligt José Ángel Sánchez. På trods af, at der er meget mere, der peger på ham end på Iker som den ansvarlige, plus at han og Mou havde alt at vinde på at den historie kom ud og Iker alt at tabe, så har jeg ikke set nogen her på siden kalde på hans hoved.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

13 år 2 måneder siden #19 af Elkrimi
@ Siempre

Mourinhos udlægning af sagen er, at Casillas siden første sæson er blevet en dårligere keeper, hvorfor han mener at han burde have hentet Diego Lopez allerede der.

Så jo, jeg vil i den grad mene at det har betydning, hvordan han spillemæssigt præsterer.

At sagen så i virkeligheden er anderledes, hvilken den naturligvis er - da Casillas stadig er en bedre keeper end Lopez.
Dette får vi dog aldrig nogen indsigt i, medmindre Casillas afslører Mourinho's adfær bag kulissen. Den anden side af sagen har vi jo fået afsløret i pressen (!), at Casillas er en dårlig professionel, som ikke træner tilstrækkeligt og ikke har niveauet til Real Madrid.....

13 år 2 måneder siden #20 af MMM

Rogoshin skrev:

MMM skrev:

Siempre Madrid skrev: Hovedargumentet går netop ikke på formdykket, så måske skulle du læse den igen.

Som jeg ser det, så har Mourinhos opgave været at lægge taktikken, motivere spillerne og vinde titler. Hans taktik har kostet os i samtlige CL kampe af betydning, han har fremmedgjort langt de fleste spillere, inkl. Ronaldo, og han har ikke vundet de titler, der for alvor betyder noget. Sæsonens liga blev ikke tabt på kampe hvor mange mål blev lukket ind, men på kampe hvor Madrid ikke kunne komme igennem et pakket forsvar, da træneren ikke har givet spillerne noget alternativ til kontra-angreb - noget spillerne har kritiseret siden 2010 og noget, der har sendt spillere fra Ronaldo til Özil på bænken. Og ærlig talt, hvor ofte er kampe ikke blevet vundet på grund af spillernes individuelle kvaliteter, ikke fordi de spiller som et hold? Hvordan du kan holde spillerne ansvarlige for alle fejltagelserne, men lade Mou gå fri igen og igen, det forstår jeg ikke.

Vi må åbenbart konstatere at vinde et spansk mesterskab er uden betydning. Og hvis det ikke går godt for træneren, er det så ok at spillerne modarbejder ham? Hvis det altså er sket

Det kommer an på hvad du mener med "modarbejde"? Hvis spillerne ønsker at træne forsvar af dødboldsituationer, noget der har været historier om i årevis, er det så at modarbejde træneren? Eller hvis spillerne ønsker bedre taktisk forberedelse af vigtige kampe, er det så at modarbejde træneren? Hvis Mou definere "modarbejde" som alt der ikke er slavisk hengivenhed, på samme måde som han definerer "pseudo-madridistas", som dem der kritiserer ham, så synes jeg det er helt ok at spillerne modarbejder ham og forsøger at finde en løsning på egen hånd.

Mou blev bragt ind for at vinde Champions League, ikke for at vinde ét spansk mesterskab, for straks derefter at opgive det til en klub i krise. Glad som jeg var for sidste års titel, så synes jeg den er langt fra at kunne retfærdiggøre hans tid i Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, rezamadridista, Jaken

13 år 2 måneder siden #21 af Hugol
For mig er denne diskussion alt for tidligt ude. Vil vente at se til hvem traeneren er efter sommer. Er det stadig Mourinho, saa forstaar jeg godt et skifte for Casillas, selvom jeg er imod det.
Ser man udelukkende paa praestationerne saa er det klart at Casillas ikke har praesteret, men hvem har virkelig vaeret paa toppen hele vejen i denne her saeson.

Det har vaeret et lorte aar rent ud sagt.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 måneder siden #22 af M_linding

Rogoshin skrev: Husk nu lige på, at Iker Casillas både er intelligent, mere hvid end du og jeg til sammen og ALDRIG har været andet end en fornuftig, loyal og diplomatisk spiller - igennem 20 år!

Skal Ramos og Iker være med til at vælge træner?

Ja - det mener jeg faktisk, at de skal. De skal være med på råd. Hvorfor skal trænere vælges af en mand i jakkesæt, som ikke ved så meget om fodbold igen?

Ramos og Iker ved bedst af alle hvordan truppen er, hvad Real Madrid er, hvad klubbens fans vil forvente osv. osv.... Så hvorfor ikke bruge deres enorme ekspertise lidt?"

Som jeg har sagt før, så virker det som om, at Mourinho er lykkedes med at "hjernevaske" en hel del fans... Det er tragisk.

Det ved du jo præcist intet om. For du ved vel heller ikke hvem mulvarpen er? Du tager det standpunkt at han ikke er mulvarpen, men du har jo ingen ide om det. Det kan jo kun bygge på de samme antagelser som vi andre bruger.

Måske er jeg hjervasket, ja alt er jo muligt. Men kan du sige dig fri fra det samme, når man tænker på Iker Casillas? Dit indlæg virker som om at man bare skal holde kæft, og ikke sætte spørgsmåls tegn ved ham. Det ligner lidt mere hjernevask når man ukritisk råber at en person aldrig har været ufornuftig eller illoyal. Især når man kun har sporadiske udplug af det realle billede. Jeg indrømmer gerne at Mourinho laver fejl på samlebånd, jeg har ej heller snakket for ham som træner. I sidste ende er brugen af ordet hjernevask, nok det mest tragiske her:-)

Hvad hvis Ramos og Iker Casillas er uenig med ledelsen i klubben? skal ledelsen så fyres og skal vi skrotte formandsvalg og bare vælge den spiller som er mest "loyal"? Mon de faktisk er blevet hørt før i træner ansættelser?

Jeg tror da, at Ramos og Iker har være uenig med ledelsen MANGE gange (ligesom så mange andre fans)... Men det er der ikke noget galt i, og der har de bare indordnet sig efter arbejdsforholdene. Under Mourinho tror jeg dog, at Casillas har følt sig presset ud i, at sige sin mening - det samme med Ramos.

Min fantasi er god, men ikke god nok til at jeg kan forestille mig, at det er Mourinho og IKKE Casillas som arbejder for Real Madrid.

13 år 2 måneder siden #23 af MMM

Rogoshin skrev:

MMM skrev:

Rogoshin skrev:

MMM skrev:

Vi må åbenbart konstatere at vinde et spansk mesterskab er uden betydning. Og hvis det ikke går godt for træneren, er det så ok at spillerne modarbejder ham? Hvis det altså er sket

Det kommer an på hvad du mener med "modarbejde"? Hvis spillerne ønsker at træne forsvar af dødboldsituationer, noget der har været historier om i årevis, er det så at modarbejde træneren? Eller hvis spillerne ønsker bedre taktisk forberedelse af vigtige kampe, er det så at modarbejde træneren? Hvis Mou definere "modarbejde" som alt der ikke er slavisk hengivenhed, på samme måde som han definerer "pseudo-madridistas", som dem der kritiserer ham, så synes jeg det er helt ok at spillerne modarbejder ham og forsøger at finde en løsning på egen hånd.

Mou blev bragt ind for at vinde Champions League, ikke for at vinde ét spansk mesterskab, for straks derefter at opgive det til en klub i krise. Glad som jeg var for sidste års titel, så synes jeg den er langt fra at kunne retfærdiggøre hans tid i Madrid.

Jeg tror aldrig vi vinder Champions league, hvis spillerne skal til at diktere træningen. Og hvis man går mod trænerens ordrer, ja så er det at modarbejde. Det er som på en arbejdsplads. Det kan godt være man har ret i sine antageklser, og at det i enkelte tilfælde går godt, når man modarbejder. Men at modarbejde chefen i udstrakt grad, ender i sammenbrud. Men det kan være det er her uenigheden opstår. Eller at du mener det her er et af de sjældne tilfælde, hvor at modarbejde er svaret.

Du skrev mesterskabet var uden betydning, det mente jeg ikke det var. Men du har ret i at det var mellem linjerne at han skulle vinde champions league.

Hvem sagde noget om, at spillerne skulle diktere træningen? Grundlæggende mener jeg ikke, at alene det at stille spørgsmålstegn ved træningen er at modarbejde Mou. Der har jo været meget, meget få situationer, hvor spillerne ikke har fulgt ordrer. Hvis nu vi bliver i din arbejdspladsanalogi, så er det chefens ansvar at vinde medarbejdernes tillid og sikre, at de har de redskaber de har behov for til at løfte de opgaver de pålægges. Hvis medarbejderne ikke føler, at de har de fornødne redskaber (i det her tilfælde et alternativt taktisk oplæg) til at løse opgaven (score mål, dødbolde) og de rejser spørgsmålet med chefen, så er det hans ansvar enten at overbevise dem om at de kan klare sig uden eller at tilføre ressourser (træningstid, taktik, etc.), så opgaven kan løses. Mou har ikke gjort nogen af delene og det er et ledelsesmæssigt svigt.. Hvis man skal tro Marca og AS (ahem), så blev planen for kampen mod Dortmund lagt på et spillermøde efter derbyet, uden deltagelse af Mou og under ledelse af Casillas, Ramos og Ronaldo. Mou havde på det tidspunkt fuldstændigt lagt ledelsen af holdet fra sig og så kan jeg kun være taknemmelig for at de forsøgte at tage kollektivt ansvar for holdet. Det er tillidsmændene (kaptajnernes) opgave at rejse de spørgsmål med ledelsen, så det kan jeg ikke bebrejde dem og jeg ser ikke nogen grund til at tro de vil undergrave fremtidige trænere på den baggrund. Særligt når Casillas og Ramos har været igennem 20-30 trænere igennem deres karriere uden samme resultat

Jeg skrev ikke at mesterskabet var uden betydning, jeg skrev at det ikke var den titel det virkelig galt. Lille, men væsentlig forskel ;-).
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

13 år 2 måneder siden #24 af Bismo
Det klogeste for den kommende træner ville være at ansætte Raul som assistent eller få ham tilknyttet til klubben på anden vis. Træneren har brug for en nært allieret klub personlighed, der kan stække Casillas' magt i truppen.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Bismo.

Leveret af Kunena Forum