Madridista.dk mener: Tid til at sige farvel til Iker Casillas

13 år 2 måneder siden #85 af Jaken

Steen skrev: For lige at bygge videre på den snak MMM og Gribben har i den anden tråd, så kan man læse pressemødet på engelsk her www.as.com/english/articulo/i-m-planning...30507dasdenspo_4/Ten

I prefer Diego López and while I am Real Madrid coach, he will always be the team's goalkeeper

Det bekræfter vel at det absolut ikke har noget at gøre med Casillas evner på målet? Som jeg sagde igår, så er det igen hans udtalelser der for mig til at ønske ham 100% væk. Han kan jo så nemt bare sige, den der er i den bedste form spiller. Men nej, han skal gøre det klart at det uanset hvad, så er det Diego Lopez som kommer til at stå. Selvom han siger at han har tænkt sig at fortsætte, så kan det være at han siger alt det her for at tvinge en fyreseddel frem. Hvis det ikke er tilfældet og han rent faktisk ønsker at blive i klubben, så er det på tide at Perez viser at han er en mand!

Jo flere ord jeg for tiden hører komme ud af den, efterhånden omvandrende plage, jo mere overbevist er jeg om, at han i dén grad forsøger at fremtvinge en fyring, så Chelsea slipper for at betale hans vanvittige frikøbsklausul... Aldrig har jeg hørt en træner være så udiplomatisk, hensynsløs og decideret dumdristig.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, andreashn, MMM

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #86 af MMM

Jaken skrev:

Steen skrev: For lige at bygge videre på den snak MMM og Gribben har i den anden tråd, så kan man læse pressemødet på engelsk her www.as.com/english/articulo/i-m-planning...30507dasdenspo_4/Ten

I prefer Diego López and while I am Real Madrid coach, he will always be the team's goalkeeper

Det bekræfter vel at det absolut ikke har noget at gøre med Casillas evner på målet? Som jeg sagde igår, så er det igen hans udtalelser der for mig til at ønske ham 100% væk. Han kan jo så nemt bare sige, den der er i den bedste form spiller. Men nej, han skal gøre det klart at det uanset hvad, så er det Diego Lopez som kommer til at stå. Selvom han siger at han har tænkt sig at fortsætte, så kan det være at han siger alt det her for at tvinge en fyreseddel frem. Hvis det ikke er tilfældet og han rent faktisk ønsker at blive i klubben, så er det på tide at Perez viser at han er en mand!

Jo flere ord jeg for tiden hører komme ud af den, efterhånden omvandrende plage, jo mere overbevist er jeg om, at han i dén grad forsøger at fremtvinge en fyring, så Chelsea slipper for at betale hans vanvittige frikøbsklausul... Aldrig har jeg hørt en træner være så udiplomatisk, hensynsløs og decideret dumdristig.

Mere om det her: espnfc.com/news/story/_/id/1437979/jose-...pe-outburst?cc=5739#

Og på spansk: deportes.elpais.com/deportes/2013/05/05/...67785525_280626.html og her: deportes.elpais.com/deportes/2013/05/07/...67923960_117922.html

Manden holder klubben som gidsel, trækker den gennem muderet og lader fodbolden drukne i et ego-centreret cirkus. Men det er Iker Casillas, der føler sig hævet over klubben. Klart.

ETA: Og lidt mere på engelsk: www.guardian.co.uk/football/2013/may/07/...-real-madrid-chelsea
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved MMM.

13 år 2 måneder siden #87 af M_linding

Siempre Madrid skrev: Jamen, jeg er fortaler for konstruktionen, hvor Mourinho (eller en anden træner) får det fulde ansvar for køb og salg og ordner det sammen med José Ángel Sánchez. Jeg bryder mig ikke om udsigten til, at vi får en ny dikkende lammehale, som sidder i sit hjemland og lader andre stå for køb og salg eller en, som skal stå skoleret for den sportslige ledelse og forsvare sine startopstillinger.

Fordelene ved at have Mourinho kunne være mange, men jeg er også fuldt ud med på, at han utvivlsomt vil tabe kampen til spansk presse og at hans dage i klubben er talte.

Når det er sagt, så må jeg også erkende, at Mourinho ikke altid har gjort tingene lettere for sig selv.

Jeg er sådan set enig i det du skriver her.

Men vil du virkelig beholde Mourinho i klubben, sådan som tingene ser ud nu? Altså, selvom du isoleret set er pro-Mou, så kan du vel godt se, hvor langt han er fra at kunne få mere end 80% ud af denne trup...(?)

Hvis Mourinho bliver, skal man vel sælge et halvt hold, og starte helt forfra igen?

Det skal bestemt ikke lyde som om, at det alt sammen er Mourinhos skyld. Men det har aldrig virket som om, at Real Madrid er den rigtige arbejdsplads for Mourinho.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

13 år 2 måneder siden #88 af anes

Nu er jeg rimelig Anti-Mourinho efter denne sæson, men ligefrem og ændre på hans ord så det passer til jeres sag om at han hader Casillas er ret søgt for det er ikke det han siger.
Han bruger faktisk et af mine store kritikpunkter om Casillas og siger desuden at han kan lide en anden type målmand end Casillas, han er en som er god på stregen og de hurtige reflekser, mens Diego Lopez har mere kontrol i feltet, er bedre på indlæg og er god med benene.

13 år 2 måneder siden #89 af Steen

anes skrev:

Nu er jeg rimelig Anti-Mourinho efter denne sæson, men ligefrem og ændre på hans ord så det passer til jeres sag om at han hader Casillas er ret søgt for det er ikke det han siger.
Han bruger faktisk et af mine store kritikpunkter om Casillas og siger desuden at han kan lide en anden type målmand end Casillas, han er en som er god på stregen og de hurtige reflekser, mens Diego Lopez har mere kontrol i feltet, er bedre på indlæg og er god med benene.

Jeg tager ikke udgangspunkt i den sætning hvor han forklarer hvorfor at han bedre kan lide Diego Lopez, men den som jeg markerede med fed, at uanset hvad så vil det være Diego Lopez der står. Han bænkede Casillas til fordel for Adan angiveligt pga. dårlig form, men i denne sætning gør han det klart at det ikke er den der er i bedst form der i fremtiden vil afgøre om hvem der starter inde.

13 år 2 måneder siden #90 af Roesen7
Jeg begyndte at holde med Real da spillere som Hierro, Morientes, Raul, Guti, Manolo Sanchis, Salgado dominerede holdet. Og når ja, så dukkede en ung keeper op ved navn Iker. I dag er alle forsvundet - selvfølgelig også fordi, at det er omkring 15 år siden - men den unge gut, Iker, er her jo stadig. Siden hen kan det vel tælles på en hånd hvad der har været af "rigtige" klubfolk som samtidig har været dominerende på holdet. Ramos er det, men er jo alligevel ikke helt vores "egen".

Nu begynder snakken om afgang fra den sidste Canterano. Selvfølgelig er man følelsesmæssigt påvirket. Ikke kun fordi, at det er SAN IKER, men også fordi jeg bliver mere og mere ked af at se, hvordan vi taber og taber - i mine øjne fordi, at vores hold består af primært udenlandske lejesvende. Jeg mener både sportsligt og etisk at vi i de senere år har ageret af h.... til når det kommer til legender. For mig betyder det ligeså meget at man har værdighed som klub, som at man har sportslig succes. Hvis ikke mere.
I de seneste år har Real Madrid ingen af delene haft. Sportslig er det kun en flot liga sæson sidste år der er værd at nævne medmindre vi skal flere sæsoner tilbage. Og på det etiske har man ladet en egocentreret portuguiser styre klubben som han ville og på sin færd fået afskediget store personligheder og nu også svinet en af de helt store legender.

Jeg væmmes. Den klub som var så stor og stolt, finder jeg til tider lille og tåkrummende. Jeg elsker Madrid af hele mit hjerte, men hvis man kan betrægte det som jeg har med Madrid som et forhold, så har vi en krise lige nu. Jeg finder det uværdigt. Både overfor Iker, men også overfor klubben.

Jeg er måske også en mærkværdig fan. Jeg ser heller mindre sportslig succes og flere af ens egne spillere. Dels fordi, at Real Madrid er familie og det betyder at man giver de unge chancen. Dem der har klubben i hjertet. Men også fordi at jeg tror på at sportslig succes kommer af sig selv, når man har nogle spillere, der spiller med hjertet frem for med pengepungen.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Vildfaren, Steen, rezamadridista, Henrik--, Hugol, andreashn, MMM, LasseRMD

13 år 2 måneder siden #91 af Hugol
Roesen.
Der skal mere end et træner skifte, og et par udenlandske spillere ude af klubben, hvis vi skal få Real Madrid tilbage på rette spor. Jeg er 100% enig med dig.

Jeg tror først vi får det som vi gerne virkelig vil ha den dag Perez trækker sig fra præsident posten, medmindre han formår at forandre vores transfer politik.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 2 måneder siden #92 af Roesen7
Hugol.
Ligeså vild ideen om et galacticos var, ligeså dårlig har det været for klubben. Afskeden med del Bosque, fyring af Hierro og salget af Makelele er blot nogle af de ting jeg ville ønske jeg kunne ændre. De blev kendetegnet for den helt igennem "hul-i-hovedet"-transferpolitik som der senere blev ført.

Er enig i, at Perez i kraft af sin post som præsident problemet. Ingen tvivl om, at Perez har hjertet i Madrid, men hans løsninger er i mine øjne forkerte og til tider stik i mod Madrismo-ånden.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

13 år 2 måneder siden #93 af MMM

Jaken skrev:

Daniel skrev: Jeg vil Real Madrid det bedste, og hvis det bedste er at lade Casillas OG Mourinho, for sidstnævnte skal simpelthen ud af klubben, finde nye græsgange, er det sådan virkeligheden forholder sig, og et valg jeg vil støtte op om.

Men hvorfor er det det bedste for Real Madrid at lade Casillas gå?

Jeg vil gerne snart have en punktlig og konkret forklaring på, hvad Casillas har gjort forkert? Udover det, at han måske gik til pressen, hvilket i så fald selvfølgelig ikke er optimalt..

Daniel skrev: Men....... den enkelte ved vel efterhånden, at Diego Lopez pt. er en bedre målmand end Casillas; Diego Lopez nu kontra Casillas før sin skade, er bare en klasse bedre. Diego Lopez laver Casillas-redninger, og Casillas har det seneste halve år, måske endda mere, blegnet i forhold til sine reelle kvaliteter.

Nej, det gør jeg ikke. Vi skal også passe på med at gøre Diego Lopez bedre end han er. Han har gjort det rigtig godt i forhold til forventningerne, men han har da også set usikker ud op til flere par gange og lavet nogle fejl. Man skal og kan ikke tage noget som helst fra hans fine tilbagekomst i klubben, men han vinder trods alt ikke titlen som verdens bedste målmand lige foreløbigt.
SÅ svært tror jeg nu ikke det er at slå ham af...

Jeg må også sige, at jeg ikke kan nikke genkendende til al den snak om Casillas’ lave niveau. Ja, han spillede på et lavt niveau i den første del af sæsonen, men igen, i kampene inden sin skade, lod han til at have løftet sit niveau markant. Det bliver ofte glemt.

Daniel skrev: Casillas skal ikke måle og vejes på sine mindre heldige optrædener det seneste år eller halvandet, men Jespers pointe med denne reference er alligevel sigende. Der har været tydelige tegn på, at spilleglæden er ved at fordufte hos Casillas, og pendanten, den nuværende førstemålmand, Lopez, spiller med enorm glæde, hvilket giver personlige resultater mellem stængerne - han har står særdeles glimrende og er i skrivende stund ikke længere med på holdet i et vikariat; Casillas skal med andre ord til at kæmpe for pladsen og spørgsmålet er, om han ser sig selv for god til det!

Mht. manglende spilleglæde, ja, så må jeg endnu engang melde mig uenig. Hvad viser det? Jeg synes tværtimod, at han har været den mest indlevende ude på bænken. Langt mere end Mourinho eksempelvis…

Enig i det hele. Og til det sidste punkt, så havde cuatro en fin video om Casillas aften mod Dortmund der kan ses her:
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista, Jaken

13 år 2 måneder siden #94 af Raul 4 ever
Helt ærligt, hvor længe kan I blive ved med at diskutere Ikers niveau og Iker vs. Diego Lopez? Denne sag handler stort set udelukkende om et personligt opgør mellem Iker og Mourinho.

Så bliver der blandt andet skrevet at Iker ikke har opført sig godt uden for banen, så han skal fratages anførerbindet? Men man kan jo ikke finde én eneste kontroversiel udtalelse eller lignende fra Iker, som derved har opført sig 100 % eksemplarisk i denne sag. Mourinho har derimod lavet det ene kontrovers efter det andet.

Det efterlader os med de rygter, som vel primært går i denne retning:

1) Hans udstrakte hånd til Barcelona, som ikke faldt i god jord hos Mourinho. For mig at se var dette en storsindet handling, som Mourinhos ego ikke kunne holde til.

2) At han skulle have modsagt Mourinho og derved undermineret hans autoritet. Til en vis grænse vil jeg mene at Iker har en ret til at blande sig i Mourinhos dispositioner, men det er også klart at han kan gå over grænsen. Hvad der mere konkret er sket, har vi ikke hørt så meget om, men noget er sket.

3) At han skulle være muldvarpen. Som andre allerede har efterspurgt, hvad er det så der peger på at det skulle være Iker? Det eneste der peger på ham er vel, at han har et motiv?

Det er disse punkter (og lignende), som bør være kernen i denne diskussion hvis i spørger mig.
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Raul 4 ever.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken, MMM

13 år 2 måneder siden #95 af M_linding

Raul 4 ever skrev: Helt ærligt, hvor længe kan I blive ved med at diskutere Ikers niveau og Iker vs. Diego Lopez? Denne sag handler stort set udelukkende om et personligt opgør mellem Iker og Mourinho.

Så bliver der blandt andet skrevet at Iker ikke har opført sig godt uden for banen, så han skal fratages anførerbindet? Men man kan jo ikke finde én eneste kontroversiel udtalelse eller lignende fra Iker, som derved har opført sig 100 % eksemplarisk i denne sag. Mourinho har derimod lavet det ene kontrovers efter det andet.

Det efterlader os med de rygter, som vel primært går i denne retning:

1) Hans udstrakte hånd til Barcelona, som ikke faldt i god jord hos Mourinho. For mig at se var dette en storsindet handling, som Mourinhos ego ikke kunne holde til.

2) At han skulle have modsagt Mourinho og derved undermineret hans autoritet. Til en vis grænse vil jeg mene at Iker har en ret til at blande sig i Mourinhos dispositioner, men det er også klart at han kan gå over grænsen. Hvad der mere konkret er sket, har vi ikke hørt så meget om, men noget er sket.

3) At han skulle være muldvarpen. Som andre allerede har efterspurgt, hvad er det så der peger på at det skulle være Iker? Det eneste der peger på ham er vel, at han har et motiv?

Det er disse punkter (og lignende), som bør være kernen i denne diskussion hvis i spørger mig.

Meget enig, og jeg synes heller ikke, at der er én 100%-skurk i denne sag.

Hvis man skal forsvare Mourinho, i forhold til hans behandling af Casillas, skal man forstå hvor vigtige Mourinhos principper er for hans arbejde.

Mourinhos drenge skal stå sammen uanset hvad, og have en "hele verden er imod os" holdning. Den bryder Casillas ved at være fornuftig overfor Barcelona, da han derved går uden om sin chef og sit hold. Hvis spillerne ofrer sig for kollektivet, får de så til gengæld en træner, som tager alt skraldet i offentligheden - det er dealen:)

Når alt det så er sagt, så har Mourinho ikke kunne finde den rette magtbalance, og ender derfor som taberen. Han har simpelthen brændt bruger, som han i stedet skulle have arbejdet konstruktivt med.

13 år 2 måneder siden #96 af Jaken

MMM skrev: Enig i det hele. Og til det sidste punkt, så havde cuatro en fin video om Casillas aften mod Dortmund der kan ses her:

I den video ser vi billedet på en sand klubmand, en dedikeret fan og en rigtig kaptajn. San Iker er symbolet på Real Madrid og jeg ville ikke kunne forestille mig en kaptajn, jeg hellere ville have. Bare dét at han gik imod Mourinho og forsøgte at mægle med Barcelona spillerne, bekræfter mig blot i at han er en mønster-kaptajn.
Også det faktum, at han straks efter slutfløjtet i Dortmund-kampen, begiver sig ud for at trøste og motivere sine holdkammerater, er et stærkt kendetegn for den person San Iker er. Han er aldrig kort for hovedet, vægter værdierne højest og altid galant, selv i nederlagets stund.

Viva Casillas!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Roesen7, rezamadridista

Leveret af Kunena Forum